Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-ikäiset miehet jättävät perheensä toisen naisen takia?

Vierailija
14.09.2011 |

Tämä on niin klisee, mutta silti tuttavapiirissä jo pari kertaa nähty. Vanhempi mies ihastuu yleensä huomattavasti nuorempaan naiseen, yleensä työkaveriin. Ryhtyy pettämään, innostuu ja jättää lopulta perheensä ja muuttaa saman tien uuden luo. Yleensä tuho perheessä on valtava ja lapset kärsivät eniten.

Kysymys kuuluukin, että jos mies oli onneton nykyisessä liitossaan, miksi hän mm.

a) ei tehnyt mitään avioliiton pelastamiseksi

b) ei vain eronnut ja muuttanut pois

c) ei tiedostanut käyvänsä läpi keski-iän kriisiä ja mennyt vaikka itse terapiaan

jne jne.

Miksi jotkut miehet päätyvät siihen tuhoisimpaan vaihtoehtoon? Yleensä nuorempi nainen tarkoittaa myös sitä, että edessä on perhe no. 2 perustaminen ja koko show uudestaan.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme naimisissa tahoillamme ja niin vain ajauduimme harrastamaan villiä seksiä.

Jäimme siitä kiinni ja myös erosimme tahoillamme.

Miehellä tosin ei ollut lapsia, minulla oli 1 lapsi.

No mitäs siinä sitten kun jatkoimme keskenämme yhdessä.

Jälkeenpäin mies on sanonut ihastuneensa minun "söpöyteeni" ja kiinnostukseeni miestä kohtaan.

Kukaan ei ollut kuulemma "vuosisatoihin" ollut niin kiinnostunut hänestä ja tekemisistään.

Se kai imarteli häntä.

Kiinnijäämisestämme on nyt reilu 4v aikaa ja edelleen (vaikka tuo onkin vielä lyhyt aika) jaksan olla kiinnostunut, tsemppaava ja tukea miestä vaikeissakin asioissa/tilanteissa.

Koen itseni muutenkin enemmän läsnäolevaksi kuin miehen exä.

Ei sinänsä mikään ihme kun exänsä asui työn perässä yli 200km päässä 10v ajan ennen eroa.

Ja kyllä. Olemme myös perustaneet perheen ;-)

Vierailija
62/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen ihminen ei käyttäydy siten kuin hän käyttäytyy. Ohis

Puhut nyt ihmisestä. Nainen ja mies on erilaisia olentoja. Mies on onnellinen vain voittaessaan vihollisen ja humalassa. Myös yhdynnän aikana mies saattaa olla onnellinen hetken. Onnellista on helppo näytellä. Onnellisuus on hetkittäistä ja onnellisuus vaatii uhrauksia. Esimerkiksi elimistön myrkyttäminen (uhraaminen) alkoholilla tuottaa onnellisuutta lyhyeksi aikaa. Naisen onnellisuudesta en tiedä. Mitä nyt viimeisiä kirjoituksia lukeneena. Voisin päätellä että nainenkin saa onnea muiden epäonnesta vaikkapa sen exän epäonnisesta elämästä? T: EX

Minä määrittelen onnen suhteellisen pysyväksi tilaksi, joka tulee niin miehen kuin naisenkin, sisimmästä. Mikään ulkoinen tekijä tai ihminen ei voi tuoda onnea.

Toinen ihminen tai jokin tekeminen tai seksi tai eksän epäonni voivat tuoda hetkittäistä mielihyvää. Mutta todellinen onni on sisäistä rauhaa. Niin miehellä kuin naisella.

16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä kyllä tiedän monta jätettyä keski-ikäistä naista ja kyllä se taitaa alkujärkytyksen jälkeen mennä niin, että he alkavat pitää huolta itsestään kun ei ole äijä vieressä nalkuttamassa ja rajoittamassa. Moni puhkeaa kukkaan sen jälken kun ovat surutyön käyneet läpi.

Joten ei se jättäjämies ole ehkä aina niin kullanarvoinen palkinto ollutkaan.

Minäpä en tiedä yhtään tuollaista tapausta.

Tasoissa ollaan siinä mielessä. Paitsi ellet halua nimetä ketään nimeltä?

Vierailija
64/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä kyllä tiedän monta jätettyä keski-ikäistä naista ja kyllä se taitaa alkujärkytyksen jälkeen mennä niin, että he alkavat pitää huolta itsestään kun ei ole äijä vieressä nalkuttamassa ja rajoittamassa. Moni puhkeaa kukkaan sen jälken kun ovat surutyön käyneet läpi. Joten ei se jättäjämies ole ehkä aina niin kullanarvoinen palkinto ollutkaan.

Minäpä en tiedä yhtään tuollaista tapausta. Tasoissa ollaan siinä mielessä. Paitsi ellet halua nimetä ketään nimeltä?

Vierailija
65/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa miettiä, onko elämä siinä.

En tiedä. Minusta se on aika käsittämätöntä. Kuulin jokunen kk sitten, että oman siskoni mies on yhtäkkiä rakastunut nuorempaan naiseen. Kyse on pariskunnasta, joka on elänyt onnellisesti yhdessä 30 vuotta! Ja molemmat erittäin hyvätuloisia, hyvännäköisiä ja menestyneitä (siis siskoni ja hänen miehensä) ja aina vaikuttaneet rakastuneilta toisiinsa. Asia tuli siskolleni täysin puskasta, luuli kaiken olevan hyvin: miehen kanssa yhteiset harrastukset, hyvä seksielämä jne.

Eli kyllä, ei se välttämättä todellakaan ole niin, että rikotaan jo entuudestaan karilla ollut liitto - vaikka ne nyxät mielellään niin haluavat itselleen uskotellakin!

Vierailija
66/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä täytyy tähän puuttua

Onnellinen ihminen ei käyttäydy siten kuin hän käyttäytyy.

Ohis

Puhut nyt ihmisestä. Nainen ja mies on erilaisia olentoja.

Mies on onnellinen vain voittaessaan vihollisen ja humalassa. Myös yhdynnän aikana mies saattaa olla onnellinen hetken.

Onnellista on helppo näytellä. Onnellisuus on hetkittäistä ja onnellisuus vaatii uhrauksia. Esimerkiksi elimistön myrkyttäminen (uhraaminen) alkoholilla tuottaa onnellisuutta lyhyeksi aikaa.

Naisen onnellisuudesta en tiedä.

Mitä nyt viimeisiä kirjoituksia lukeneena. Voisin päätellä että nainenkin saa onnea muiden epäonnesta vaikkapa sen exän epäonnisesta elämästä?

T: EX

Vierailija
67/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä mainitsen heti

-2 työkaveriani (toisen mies jätti kun hän oli n. 30v, toisen kun hän oli 45v)

-naapurini

-veljen vaimo (veljeni jätti hänet ja nyt veljen vaimo kukoistaa, koska veljeni ei kyllä ollut mikään lottovoitto)

tässä heti muutama, mitkä tuli ensimäisenä mieleen.

Harmi jos kaikilla tuntemillasi jätetyillä naisilla on elämä mennyt perseelleen. Jostain kumman syystä minä tiedän ihan toisenlaisia tapauksia.

Heh, minä kyllä tiedän monta jätettyä keski-ikäistä naista ja kyllä se taitaa alkujärkytyksen jälkeen mennä niin, että he alkavat pitää huolta itsestään kun ei ole äijä vieressä nalkuttamassa ja rajoittamassa. Moni puhkeaa kukkaan sen jälken kun ovat surutyön käyneet läpi.

Vierailija
68/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määrittelen onnen suhteellisen pysyväksi tilaksi, joka tulee niin miehen kuin naisenkin, sisimmästä. Mikään ulkoinen tekijä tai ihminen ei voi tuoda onnea.

Toinen ihminen tai jokin tekeminen tai seksi tai eksän epäonni voivat tuoda hetkittäistä mielihyvää. Mutta todellinen onni on sisäistä rauhaa. Niin miehellä kuin naisella.

16

tuollaista se onni on kirjoissa ja elokuvissa.

Olisiko syytä kuitenkin palata todellisuuteen?

Jatkuva onni on mahdoton yhtälö. Ei toimi todellisuudessa. Jatkuva onni kumoaa itsensä.

t: EX

Vierailija
69/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehen exällä menisi huonosti?

Vierailija
70/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa miettiä, onko elämä siinä. En tiedä. Minusta se on aika käsittämätöntä. Kuulin jokunen kk sitten, että oman siskoni mies on yhtäkkiä rakastunut nuorempaan naiseen. Kyse on pariskunnasta, joka on elänyt onnellisesti yhdessä 30 vuotta! Ja molemmat erittäin hyvätuloisia, hyvännäköisiä ja menestyneitä (siis siskoni ja hänen miehensä) ja aina vaikuttaneet rakastuneilta toisiinsa. Asia tuli siskolleni täysin puskasta, luuli kaiken olevan hyvin: miehen kanssa yhteiset harrastukset, hyvä seksielämä jne. Eli kyllä, ei se välttämättä todellakaan ole niin, että rikotaan jo entuudestaan karilla ollut liitto - vaikka ne nyxät mielellään niin haluavat itselleen uskotellakin!

Mutta ikähaitari on 40 + alkaen.

Vierailija
71/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme naimisissa tahoillamme ja niin vain ajauduimme harrastamaan villiä seksiä.

Jälkeenpäin mies on sanonut ihastuneensa minun "söpöyteeni" ja kiinnostukseeni miestä kohtaan.

Kukaan ei ollut kuulemma "vuosisatoihin" ollut niin kiinnostunut hänestä ja tekemisistään.

Se kai imarteli häntä.

Kiinnijäämisestämme on nyt reilu 4v aikaa ja edelleen (vaikka tuo onkin vielä lyhyt aika) jaksan olla kiinnostunut, tsemppaava ja tukea miestä vaikeissakin asioissa/tilanteissa.

Ei sinänsä mikään ihme kun exänsä asui työn perässä yli 200km päässä 10v ajan ennen eroa.

Kun sä olet noin ihana ja se miehen exä ei ollut.

no, paljastuu se totuus sullekin ehkä joskus...toisaalta kahden itsekkään petturin narsistinen liitto sopii teille varmaan hyvin kun olette niin ihania ja söpöjä.

Vierailija
72/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös miehenä sanon tähän että täyttä p***aa

Ei tänne kaivata ketään mölyapinaa mesoamaan ja leikkimään ritaria.

Jos et osaa olla kiroilematta niin perusta oma kiroiluketjusi. Jos tuo ääliömäinen käytös jatkuu niin otan yhteyttä ylläpidolle. Minusta sinä olet täyttä potaskaa. Tuon jättämäsi viestin jälkeen en edes anna pienintäkään mahdollisuutta viestisi erinomaisuudesta. Ne ovat ja tulevat olemaan potaskaa.

T: EX

Vierailija
73/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määrittelen onnen suhteellisen pysyväksi tilaksi, joka tulee niin miehen kuin naisenkin, sisimmästä. Mikään ulkoinen tekijä tai ihminen ei voi tuoda onnea. Toinen ihminen tai jokin tekeminen tai seksi tai eksän epäonni voivat tuoda hetkittäistä mielihyvää. Mutta todellinen onni on sisäistä rauhaa. Niin miehellä kuin naisella. 16

tuollaista se onni on kirjoissa ja elokuvissa. Olisiko syytä kuitenkin palata todellisuuteen? Jatkuva onni on mahdoton yhtälö. Ei toimi todellisuudessa. Jatkuva onni kumoaa itsensä. t: EX

että sen saavuttaminen on vaikeaa. On totta, että positiivinen asia tarvitsee aina myös negaation. Mutta todellista se on, sillä olen saanut sen kokea. Guru en vielä ole, mutta toivottavasti joku päivä pääsen niin pitkälle.

16

Vierailija
74/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä kyllä tiedän monta jätettyä keski-ikäistä naista ja kyllä se taitaa alkujärkytyksen jälkeen mennä niin, että he alkavat pitää huolta itsestään kun ei ole äijä vieressä nalkuttamassa ja rajoittamassa. Moni puhkeaa kukkaan sen jälken kun ovat surutyön käyneet läpi. Joten ei se jättäjämies ole ehkä aina niin kullanarvoinen palkinto ollutkaan.

Minäpä en tiedä yhtään tuollaista tapausta. Tasoissa ollaan siinä mielessä. Paitsi ellet halua nimetä ketään nimeltä?

mutta itse olen keski-ikää lähentelevä yksinhuoltaja, jonka aviomies aikoinaan hylkäsi nuoremman naisen takia.

Ja tosiaan, kun kyyneleet kuivuivat minulle valkeni, kuinka onnellinen olen ilman sitä vanhaa valehtelevaa itsekeskeistä hapannaamaa. Elämä aukeni ihan uudella tavalla, ystävyyssuhteeni elpyivät ja kaikki tuntuu nyt uudelta ja hauskalta.

Ainostaan lasten puolesta olen edelleen järjettömän pahoillani. Mutta ehkä paska isä on parempi kuin ei isää ollenkaan.

Vierailija
75/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen parempi kuin miehen exä:)

Hei haloo jos se noin suurta rakkautta oli niin miksi vertaat itseäsi miehen exään. Luulisi sinun olevan onnellinen kun sait tämän miehen ja miehen exä ei pitäisi sinua liikuttaa tippaakaan.

Joskus kyllä ihmettelen, miksi nämä kakkosnaiset, jotka saavat saaliinsa, jaksavat vielä vuosia jauhaa sitä, millainen miehen exä oli tai ei ollut ja kuinka parempi minä olin ja kyllä sillä miehen exällä varmaan menee huonosti.

Hei, se kilpailutilanne meni ohi jo kun mies erosi exästään. Keskittykää nyt elämään sitä uutta parisuhdetta ja exä kuulkaas elää ihan omaa elämäänsä siellä taatusti ihan onnellisena teistä välittämättä.

Vai pelkäätkö sittenkin, että mies kaihoilisi exänsä perään?

Se kai imarteli häntä.

Kun sä olet noin ihana ja se miehen exä ei ollut.

no, paljastuu se totuus sullekin ehkä joskus...toisaalta kahden itsekkään petturin narsistinen liitto sopii teille varmaan hyvin kun olette niin ihania ja söpöjä.

Vierailija
76/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai näytäpä minulle se onnen yksiselitteinen määritelmä.

Itselleni onni on nimenomaan jatkuva olotila, "pohjavire", tunne siitä, että asiat ovat hyvin ja elämä kantaa (pienistä vastoinkäymisistäkin huolimatta).

Tietenkin on täysi mahdottomuus, että jokainen hetki olisi sitä huikeinta hekumaa ja huumaa, jotak kokee esim. orgasmissa.

16

tuollaista se onni on kirjoissa ja elokuvissa.

Olisiko syytä kuitenkin palata todellisuuteen?

Jatkuva onni on mahdoton yhtälö. Ei toimi todellisuudessa. Jatkuva onni kumoaa itsensä.

t: EX

Vierailija
77/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keski-ikäiset naist jättävät perheensä toisen naisen/miehen takia?

Vierailija
78/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen ei eroa miehestään lasten takia. Ja kun mies löytää

Raha kelpaa kyllä.

Moni mies mieluusti eroaisi ja ottaisi myös lapset mukaansa, mutta nainen on aina voittaja eroasioissa. Nainen saa lapset vaikkei olisi täysin tasapainoinen äiti.

Mies joutuu taistelemaan pirusti että saa oikeuden lapsiinsa, vaikka äiti olisi täysin rajatilapotilas.

T: Ex

Vierailija
79/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin salaa toivon, että tuo siippa tekisi sen siirron ja lähtisi jonkun matkaan. Seksiä ei enää ole ja eikun tuo roikkuu messissä vaan.

Säälittää, ei taida isot elatusmaksut napata.

Minä oikeasti toivon, että hän löytäisi itselleen sopivamman kumppanin kuin minä (älykkö+pihtari). Olen valitettavasti hyvännäköinen edelleen ja miestäni nuorempi, joten ulkopuoliset kai ihmettelisivät sitten, että kuinka tuonkin jätti. Jos jonain päivänä jättää.

Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Juu, minä en ole koskaan (olikos se se 11cm mies vai kuka mainitsi) ikuna haaveillut nuoresta adoniksesta vaan mukavasta, oikeasti fiksusta keskustelu ja lenkkeilyseurasta. Nuorempana ja tyhmempänä sitä luuli muuta tarvitsevansa.

Vierailija
80/128 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään taitaa vuoroasuminen kuitenkin olla aika yleistä.

Moni nainen ei eroa miehestään lasten takia. Ja kun mies löytää

Raha kelpaa kyllä.

Moni mies mieluusti eroaisi ja ottaisi myös lapset mukaansa, mutta nainen on aina voittaja eroasioissa. Nainen saa lapset vaikkei olisi täysin tasapainoinen äiti.

Mies joutuu taistelemaan pirusti että saa oikeuden lapsiinsa, vaikka äiti olisi täysin rajatilapotilas.

T: Ex