Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmiset tilaamaan temukrääsää Temusta, Amazonista, Etsystä, Ebaystä, Wihistä, Zalandolta ja Sheinistä?

Vierailija
02.07.2026 |

Samaa turhaa tavaraa ja ihan samat halvat rihkama valikoimat löytyvät Tokmannilta, Halpahallista, Puuilosta ja Kärkkäiseltä. Lisäksi tuotteet saa itselleen heti kassalta käteen ja käyttöön eikä tarvitse odottaa viikkoja taiekuukausia sitä että tuotetta toimitetaan Suomessa ja kuljetetaan Postissa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös temukrääsä tule vain Temusta? Zalandokrääsä Zaladosta jne? Ja ei, kaikkea noista ostettavaa ei saa Suomesta, Euroopasta ehkä, mutta nekin on valmistettu Kiinassa.

Vierailija
2/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan sä tuohon listaan Zalandon olet laittanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös temukrääsä tule vain Temusta? Zalandokrääsä Zaladosta jne? Ja ei, kaikkea noista ostettavaa ei saa Suomesta, Euroopasta ehkä, mutta nekin on valmistettu Kiinassa.

Jos että löydä kaupasta jotain tuotetta niin silloin että myöskäön tarvitse sitä tai sen puuttuvan tuotteen tilalle voi etsiä vastaavan ja korvaavan tuotteen, joka löytyy sieltä kaupasta vaikka se ei ole juuri se sama tuote jota olitte etsimässä vaan on edes jotain sinne päin. Näin on tehty ennenkin. Teidän vain näyttää olevan vaikeaa ja hankalaa käsittää tätäkään vaan pitää olla juuri tismalleen se esine Ä ja Ö koska seli seli tekosyy X ja Y.

Vierailija
4/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero Zalandolla on Teemun ja muihin? Ihan samalla tavalla se on joku turha nettikauppa.

Vierailija
5/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tilaa krääsää, vaan vaatteita, kenkiä ja puhelimien suojakalvoja.

Halpa hinta saa tilaamaan. Viimeksi eilen tein tilauksen.

Vierailija
6/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa ihmisen aloittamaan tällaisia ketjuja tai tulemaan niihin oksentamaan Temu-vihaansa? 

Vierailija
7/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikk olisi vaatteita, kenkiä ja puhelimien suojakalvoja niin turhaa krääsää, rihkamaa ja roskaa sekin on kuten kaikki netistä ostettu.

Vierailija
8/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leftystä haen kuteet. tpaidat 3e, housut 7e. 

Löytyy puertosta teneriffalla. 

Vierailija
9/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero Zalandolla on Teemun ja muihin? Ihan samalla tavalla se on joku turha nettikauppa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012019133.html

Zalando myy väärennettyjä tuotteita - tosin aitojen hinnalla, toisin kuin nuo muut mainitut, joissa tuotteet halpoja.

Vierailija
10/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos että löydä kaupasta jotain tuotetta niin silloin että myöskäön tarvitse sitä tai sen puuttuvan tuotteen tilalle voi etsiä vastaavan ja korvaavan tuotteen, joka löytyy sieltä kaupasta vaikka se ei ole juuri se sama tuote jota olitte etsimässä vaan on edes jotain sinne päin. Näin on tehty ennenkin. Teidän vain näyttää olevan vaikeaa ja hankalaa käsittää tätäkään vaan pitää olla juuri tismalleen se esine Ä ja Ö koska seli seli tekosyy X ja Y.

No kun tarvitsen juuri sen tuotteen eikä sille löydy korvaajaa. Sellaisiakin tuotteita on. Jos se löytyisi helposti Suomesta jostain kaupasta, en edes miettisi tilausta. Joten työnnä nuo neuvosi hanuriisi.

Vierailija
11/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerron. Elän työttömänä toimeentulotuella ja polkupyörä on minulle erittäin tärkeä kulkuväline. Kun satulatolppa katkesi, vaihtoehdot olivat:

Kauppa Helsingissä matka 10 e + tolppa 40 e. 
Tolppa ja pari tarpeellista asiaa Temusta 50 m päässä olevaan automaattiin 10 e. 

Vierailija
12/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa kaupungissa on niin huono valikoima, että nettitilauksia on pakko tehdä. Itse en tilaa Temusta, mutta Zalandosta paljonkin. Eikä ole mitään aikomusta muuttaa tyyliä tokmanniksi tai prismaksi, vaikka ap kuinka polkisi jalkaa.

Vierailija
13/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mikä saa sinut, ap, murehtimaan muiden tapoja?

Vierailija
14/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikk olisi vaatteita, kenkiä ja puhelimien suojakalvoja niin turhaa krääsää, rihkamaa ja roskaa sekin on kuten kaikki netistä ostettu.

Kuljetko itse alasti? 

Ilman suojakalvoja puhelinten näyttö naarmuuntuu/ hajoaa. 1€/ suojakalvo on hyvin halpa vakuutus puhelimen hankintahintaan nähden.

Vierailija
15/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kerron. Elän työttömänä toimeentulotuella ja polkupyörä on minulle erittäin tärkeä kulkuväline. Kun satulatolppa katkesi, vaihtoehdot olivat:

Kauppa Helsingissä matka 10 e + tolppa 40 e. 
Tolppa ja pari tarpeellista asiaa Temusta 50 m päässä olevaan automaattiin 10 e. 

Jos joutuisit maksamaan tuon 3 euron sijaan 10, 100 tai 300 euroa jokaisesta netistä tilausta tuotteesta niin muuttaisitko ostoskäyttäytymistä? Mikä olisi sellainen käsittelysumma joka saisi teidät lopettamaan nettikaupoista ostelun?

Vierailija
16/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tullimaksu nyt menee, onko se kolme euroa/ tuote? Entä monipakkaukset, jos on pakkaus johon kuuluu viisi paitaa kympillä, niin ei kai jokaisesta paidasta silloin mene 3 euron tullia?

Vierailija
17/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mikä saa sinut, ap, murehtimaan muiden tapoja?

Temusta ja muista Kiinan nettikaupoista tilaaminen on tuhoamassa Suomen.

Vierailija
18/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin kujalla tästä maailmanmenosta, että ei ymmärrä sitä, että jos hän menee ostamaan tuotteen A esimerkiksi Tokmannilta, hän maksaa siitä jopa 10-kertaisen hinnan siihen nähden, että olisi tilannut samaisen tuotteen esim. Temusta. 

Kuten edellä jo kerrottiin, on suorastaan mahdotonta tilata temukrääsää mistään muualta kuin Temusta, mutta Ap ei todellakaan ymmärrä tätä. 

Vierailija
19/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummon Prismasta ostamat Kuomat sen sijaan 😆🤣

Vierailija
20/46 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuljetko itse alasti? 

Ilman suojakalvoja puhelinten näyttö naarmuuntuu/ hajoaa. 1€/ suojakalvo on hyvin halpa vakuutus puhelimen hankintahintaan nähden.

Ostan vaatteet suoraan Prismasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi