Gradun tekijöitä paikalla?
Missä vaiheessa sinun gradusi on? Itse olen tehnyt gradua viimeiset kaksi kuukautta ja aikaa jäljellä vielä kuukauden päivät. Sitten sen vaan on oltava valmis. Aavistuksen paniikkia pukkaa, mutta tuli mitä tuli...kunhan vakmistuu!
Kommentit (47)
Mulle vaikeinta on monipuolinen lähteidenkäyttö.. En jaksaisi plarata eri kirjoista samoja asioita, jotta näyttäisi, ett olen lukenut laajasti lähteitä.. Mutta pakko se on.. Joulua ennen yritän nyt palauttaa työn!
vaan nimenomaan ERILAISIA tulkintoja ja näkkökantoja samoihin asioihin. Jos ne kaikki sun kirjat sanoo asiasta samoin, sä et oo käyttänyt lähteitä monipuolisesti vaikka niitä olis miljoona. Koska sä oot käyttänyt edelleen vain yhden tarkastelukulman.
Joo ymmärrän tietysti, että pitää löytää esim kritiikkiä yms. mutta aiheeni on säädelty aika tiukasti lailla, eikä siitä siten voi saada kauhean monia näkökulmia.. Kaikki aihetta koskevat tutkimuksetkin on toteutettu lähinnä jenkeissä, joten ne eivät ihan suoraan päde Suomen ympäristöön.. Että tällaisia ongelmia täällä :)
gradunsa artikkelimuotoon?
Minä teen ja paineet hyvän tieteellisen tekstin tuottamiselle on aika paljon suuremmat kuin jos tuottaisin tekstiä 80 sivua. Tuntuu, että jokainen lause täytyy viilata viimeisen päälle, eikä mitään ylimääräistä. Tavoita koko gradun pituudeksi 25 sivua.
Minä teen ja paineet hyvän tieteellisen tekstin tuottamiselle on aika paljon suuremmat kuin jos tuottaisin tekstiä 80 sivua. Tuntuu, että jokainen lause täytyy viilata viimeisen päälle, eikä mitään ylimääräistä. Tavoita koko gradun pituudeksi 25 sivua.
Siis tavoite tuo 25 sivua ja pitäisi periaatteessa olla sellainen artikkeli, että voisi jossain julkaista, huoh!
Sain gradun parissa kuukaudessa 80 prosenttisesti valmiiksi. Sitten iski "elämä", eli työelämä ja 5 lasta, eikä gradu tuntunut tuona aikana niin tärkeältä että olisin oikeasti etsinyt aikaa sen tekemiseen.
Nyt haluan opiskelun päätökseen ja puserran gradun loppuun työn ja 5 lapsen hoidon ohessa. Aikaa on muutama kuukausi.
Ala on luonnontieteissä, joten aika tiukkaa matematiikkaa ja analyysiä. Kaiken pystyy mittaamaan, joten mielipiteitä eikä pohdintaa voi olla.
sillä erolla, että se olisi ollut sitten kaksi julkaisua.
vaan kaikki tekevät gradun artikkelimuotoon!
vaan just se ettei vaan etene. Minun kielitaidolla (en osanu tuota design siencea kirjottaa) tein viime talvena lontooksi kaks isoa esseetä. Tekstiä yhteensä sama ko graduun suomeksi. Jokainen käsittää että se suomeksi tehtävä juttu pitäs olla helpompi. vaan eipä ole, ei.