Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gradun tekijöitä paikalla?

Vierailija
12.09.2011 |

Missä vaiheessa sinun gradusi on? Itse olen tehnyt gradua viimeiset kaksi kuukautta ja aikaa jäljellä vielä kuukauden päivät. Sitten sen vaan on oltava valmis. Aavistuksen paniikkia pukkaa, mutta tuli mitä tuli...kunhan vakmistuu!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että meidän alalla graduun käytettävät lähteet on pääasiassa englannin kielisiä ja olen huono englannissa. Meidän alan graduissa myös tarvitaan pääsääntöisesti SPSS-ohjelmaa ja inhoan SPSS:ää. Ja sit kun työhön on varattu yleensä se vuosi aikaa...se tuntuu jotenkin järkyttävän isolta ja vaikealta jutulta mulle :)

No, päätin vihdoin tarttua härkää sarvista ja kohta se mun G on valmis :)

ap.

Vierailija
22/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten meneehän siinä aikaa. Minulla on kvalitutkimus eli SPSS:stä ei tarvitse välittää:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineistoa ja tuloksia täytyy analysoida

ja pohtia, ei pelkät tulokset riitä.

Mutta eihän niitä tulosten analysointeja mistään hatusta vedetä? Kai niillä nyt joku yhteys itse tuloksiin on. Miksi ylipäätään tutkittaisiin mitään, jos päätelmät lopunperin ravistetaan hihasta.

Vierailija
24/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen artikkeleita sanakirjan kanssa ja vitutus on aikamoinen kun huomaan tarkastavani samaa sanaa useamman kerran yhen artikkelin aikana...kun ei vaan ole enkun pohjat ja sanat oikeen hanskassa :(

ap.

Vierailija
25/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineistoa ja tuloksia täytyy analysoida ja pohtia, ei pelkät tulokset riitä.

Mutta eihän niitä tulosten analysointeja mistään hatusta vedetä? Kai niillä nyt joku yhteys itse tuloksiin on. Miksi ylipäätään tutkittaisiin mitään, jos päätelmät lopunperin ravistetaan hihasta.

mutta eivät ne myöskään ole kvalitutkimuksessa mitenkään ilmiselviä. Aineistot ovat laajoja tekstejä tai haastatteluja, eikä mitään taulukoita ja kyselylomakkeita.

Vierailija
26/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, kun en osaa raportoida noita saatanan tuloksia oikein. Mulla on siis tulokset SPSS:ssä, mutta kun se on mulle yhtä hepreaa.

Paskapaska. En valmistu koskaan!!!

Terv. kolmas graduntekijä

Vierailija
27/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden lopputulokset ovat lähinnä kiinni tutkimuksen tekijän omista mielipiteistä ja ennakkoasenteista.

Vierailija
28/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö teidän laitokselta SPSS-ohjausta? Siis joku tyyppi, jonka juttusille voi kävellä ilman ajanvarausta SPSS-ajot käsissä ja pyytää sitä auttamaan. Itse asun toisella paikkakunnalla, mutta soitin tällaiselle SPSS-tyypille ja kerroin, etten osaa tulkita taulukoita. Kerroin minkälaisen ajon olin tehnyt ja mitä siitä haluan selvittää. Hepreaa oli p-arvot, t-arvot ja adjusted-residuaalit, mutta puhelimitse sain apua...siis viidessä minuutissa selvisi se älytön tuskailu :)

ap.

Vierailija
29/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. se kvalitutkimuksen tekijä joka menee nyt nukkumaan, koska tähän(kin) ketjuun näkyy tulevan riitaa.

Vierailija
30/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Mä olin myös nimittäin suunnitellut tekeväni sitä noin kaksi vuotta, ja jotain nyt kuitenkin siinä ajassa oli tapahtunut, vaikkei sivuja ollut kertynyt juurikaan. Jonkinlainen runko oli olemassa kuitenkin päässä ja valtavasti tietoa aiheesta ja lähteitä listattuna. Sitten se itse kirjoitustyö 3 kk:ssä suunnilleen yötä päivää kun rahat oikeasti loppuivat kokonaan. Sain vielä hyvän arvosanankin heh. Tsemppiä!

Vierailija
31/47 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö teidän laitokselta SPSS-ohjausta? Siis joku tyyppi, jonka juttusille voi kävellä ilman ajanvarausta SPSS-ajot käsissä ja pyytää sitä auttamaan. Itse asun toisella paikkakunnalla, mutta soitin tällaiselle SPSS-tyypille ja kerroin, etten osaa tulkita taulukoita. Kerroin minkälaisen ajon olin tehnyt ja mitä siitä haluan selvittää. Hepreaa oli p-arvot, t-arvot ja adjusted-residuaalit, mutta puhelimitse sain apua...siis viidessä minuutissa selvisi se älytön tuskailu :)

ap.

Joo. Olen mukana tutkimusryhmässä, jossa on oma statistikko. Se on auttanut mua TOSI paljon, mutta tää homma mun pitäisi nyt pusertaa ihan itse kasaan...

Vierailija
32/47 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi gradunvääntäjä täälläkin! En mäkään oikeen ymmärrä tuota, ettei vaan tule tekstiä.. Mutta pitäkää sitten van ihmeessä vapaapäivä jos tuntuu, että jumittaa! Mulle vaikeinta on monipuolinen lähteidenkäyttö.. En jaksaisi plarata eri kirjoista samoja asioita, jotta näyttäisi, ett olen lukenut laajasti lähteitä.. Mutta pakko se on.. Joulua ennen yritän nyt palauttaa työn!

Vierailija
33/47 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten paineita aiheuttaa, että pitäisi tehdä niin hyvää työtä, että huono gradu ei estäisi jatko-opintoja. Ja yhteistyökumppanien hankkiminen on toinen paineita aiheuttava tekijä, olisi elintärkeää löytää edes nimellinen yhteistyökumppani, vaikka mitään varsinaista tukea ei tulisikaan.

Toisaalta gradussa saa kerrankin kunnolla tehdä sitä, mikä opinnoissa on ollut mukavinta, jos vain saisi kaikki paineet unohdettua.

Vierailija
34/47 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaikeinta on monipuolinen lähteidenkäyttö.. En jaksaisi plarata eri kirjoista samoja asioita, jotta näyttäisi, ett olen lukenut laajasti lähteitä.. Mutta pakko se on.. Joulua ennen yritän nyt palauttaa työn!

vaan nimenomaan ERILAISIA tulkintoja ja näkkökantoja samoihin asioihin. Jos ne kaikki sun kirjat sanoo asiasta samoin, sä et oo käyttänyt lähteitä monipuolisesti vaikka niitä olis miljoona. Koska sä oot käyttänyt edelleen vain yhden tarkastelukulman.

Vierailija
35/47 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, kun en osaa raportoida noita saatanan tuloksia oikein. Mulla on siis tulokset SPSS:ssä, mutta kun se on mulle yhtä hepreaa.

Paskapaska. En valmistu koskaan!!!

Terv. kolmas graduntekijä

Älkääs hätäilkö, mutta on ollut gradu tekeillä toistakymmentä vuotta. Tai olen minä jo yhden saanut valmiiksi, nyt toinen tutkinto on ollut tekeillä jo niin pitkään, että joskus on haettava lisäaikaa sen valmistamiseen.

Minulle ei tuottanut SPSS eikä tulosten raportointi mitään vaikeuksia. Niistä selviäisi kirjallisilla lahjoilla.Vaihdetaanko?

Mulla olisi kvalitatiivinen tutkimus, eli tilastot saa ohittaa. Ongelma on oikeastaan aihe, tutkimusmenetelmä, empiirinen aineisto ... eli koko homma ei etene alkutekijöistä.

Vierailija
36/47 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun pitäs laajentaa teoriaa vielä. menetelmä on desing sience research, eli ei analysoitavaa empiriaa. Evaluoida pitäs, mutta mulla ei ole hajauakaan kuinka sen tekeisin. Syksy olis aikaa, mutta todellisuudessa n 2 kk. Se on hyvin mahdollista, mutta ei etene gradu tällä palstalla.

Vierailija
37/47 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistelen juuri lopputyötäni. Minulla käytössä oli kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimusotteen yhdistelmä. SPSS ei tuottanut ongelmia, ei myöskään laadullisen aineiston sisällönanalyysi saati sen erittely kvantifioimalla. Lopussa loin synteesiä tuloksista ja työn pohjana olleesta teoreettisesta viitekehyksestä. Työssä käytin ilman muuta myös vieraskielistä lähdeaineistoa.

Me ammattikorkeassa osaamme ajatella ja pohtia kaiken ohella myös käytännön sovelluksia ;)

Tsemppiä graduahdistukseen, kyllä tekin selviätte :D

Vierailija
38/47 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun pitäs laajentaa teoriaa vielä. menetelmä on desing sience research, eli ei analysoitavaa empiriaa. Evaluoida pitäs, mutta mulla ei ole hajauakaan kuinka sen tekeisin. Syksy olis aikaa, mutta todellisuudessa n 2 kk. Se on hyvin mahdollista, mutta ei etene gradu tällä palstalla.

Vierailija
39/47 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliä... on sitte suomennettuna suunnittelu tiede. Minusta niin tyhmä sana että yritän välttää :D

Miksihän se konstruktiivinen ei käyny enää vaan piti keksiä tuommoinen?

Vierailija
40/47 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 viikkoa meni. Ekaa graduani tein vuoden angstissa todetakseni, että "täähän oli ihan pikkujuttu".:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä