Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmiannoin erään 17-vuotiaan lähihoitajaopiskelijatytön koululle pilven polttelusta

Vierailija
11.09.2011 |

Mitä mieltä olette?

Hän joutui tekemään huumetestin, joka oli tietysti positiivinen. Sen jälkeen hänestä ilmoitettiin sosiaalitoimeen ja joutui kertomaan vanhemmilleen asiasta (oli ilmeisesti kuitenkin jonkin verran valehdellut vanhemmilleen, eikä kertonut koko totuutta). Nyt hän varmaan joutuu seurantaan. Toivottavasti viisastuu, eikä enää käytä huumeita, ettei joudu vielä koulusta erotetuksi. Omasta mielestäni tein oikein, sillä en todellakaan haluaisi, että esimerkiksi huumeissa oleva ensihoitaja pelastaisi minun lastani. Pitäkää äidit parempaa huolta nuoristanne älkäkää kulkeko silmät ummessa! Ai niin, en tunne tätä tyttöä henkilökohtaisesti vaan erään tuttavan kautta. Hän ei siis tiedä minun ilmiantaneen häntä ja oli kuulemma erittäin vihainen kuultuaan, että hänet on ilmiannettu ja oli jopa uhannut tappaa ilmiantajan, jos saa hänet kiinni. Missä omatunto?

Kommentit (216)

Vierailija
81/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan huhupuheiden mukaan ketään mihinkään ilmianna? Ja jotenkin ontuu toikin selitys, että olisi jotenkin pahempi asia, että se tyttö on lähihoitajaopiskelija kuin jos se olisi autoasentajaopiskelija. Ei kai kukaan halua minkään pilviveikon autoaankaan korjaavan? Voihan siinä autonkorjauksessakin tulla virheitä, jotka voi maksaa ihmishenkiä.

kyseinen tyttö ei siis henkilökohtaisesti merkitse minulle oikeastaan mitään, vaikken toki toivo lasten käyttävän huumeita. Olen kuitenkin ehdoton huumeiden suhteen ja minulle oli ihan itsestäänselvää ilmiantaa lähihoitajaopiskelija, joka käyttää huumeita. En toivonut tytölle missään nimessä mitään pahaa vaan nimen omaan sitä, että tilanteeseen puututtaisiin vakavasti, niin että tyttö lopettaisi moiset typerät touhut.

Ap

Vierailija
82/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki näistä testeistä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehtona oli, että terveydenhoitaja olisi soittanut tytön vanhemmille, jollei olisi suostunut testiin.

Ap

Vierailija
84/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin lopettaisi ilman kiinnijäämistä. Tulevaisuutta ajatellen ap teki tytölle palveluksen. Tyttö on alaikäinen, jolloin jokaisen aikuisen kuuluisi moiseen puuttua. Oli lapsi sitten tuttu tai vieras. Lapsen itsensä takia.

Vierailija
85/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taitaa olla niitä ihmisiä, jotka mielellään toisen maailmansodan Saksassa tai Neuvostoliitossa käräyttelivät ihmisiä, koska nämä tekivät jotain, joka oli senhetkisten vallanpitäjien mielestä lainvastaista. On meinaan paskimpia perusteluja ikinä sanoa vain että se on lain vastaista, koska laitkin muuttuvat.

Olisit varmaan vuonna 1970 käräyttänyt homopariskunnankin, koska homoilu oli siihen maailmanaikaan laitonta, vaikkakin heti seuraavana vuonna se laillistettiin ja siten siitä olisi tullut maailmankuvasi mukaan ihan ok juttu.

vaan se, että olen nähnyt niin paljon ihmisiä, jotka ovat pilanneet elämänsä aloittamalla huumeiden käytön ja olen huolissani nuorista, joilla on riski päätyä tuohon samaan.

Ap

Vierailija
86/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, että olen nähnyt niin paljon ihmisiä, jotka ovat pilanneet elämänsä aloittamalla huumeiden käytön ja olen huolissani nuorista, joilla on riski päätyä tuohon samaan.

Ap

Pahin tapa, jolla kannabis voi haitata jonkun elämää on kiinnijääminen sen laittomuuden takia. Aplodit sinulle!

Vierailija
87/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peiliin, kun tyttö ei saa mistään työtä. Olihan sun toki aivan välttämätöntä hoitaa tätä asiaa koulun kautta, jotta tyttö saa ikuisen leiman lappuihinsa.

Se tietenkin saattaa turhauttaa ja voi olla, että tämän seurauksena tyttö vajoaa melko syvälle paskaan, olo on epätoivoinen ja mikään tuskin enää kiinnostaa kun tulevaisuus on leimattu.

On tietenkin hyvä puuttua. Olisi kuitenkin tytön elämän ja tulevaisuuden kannalta ollut järkevämpää puuttua epävirallista reittiä.

Vierailija
88/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyyteettömästi lähimmäisenrakkaudesta ilmiantamaan vaan kaikkia, opiskelijoita ja miksei jo työelämäänkin ehtineitä pilven polttajia.

Vierailija
89/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyyteettömästi lähimmäisenrakkaudesta ilmiantamaan vaan kaikkia, opiskelijoita ja miksei jo työelämäänkin ehtineitä pilven polttajia.

tämä varmasti auttaa heitä elämässä eteenpäin ja nostaa heidän yhteiskunnallista arvostustaan vimmatusti! Ihan vaan siksi, kun on NIIN HUOLISSAAN!

Vierailija
90/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peiliin, kun tyttö ei saa mistään työtä. Olihan sun toki aivan välttämätöntä hoitaa tätä asiaa koulun kautta, jotta tyttö saa ikuisen leiman lappuihinsa.

Se tietenkin saattaa turhauttaa ja voi olla, että tämän seurauksena tyttö vajoaa melko syvälle paskaan, olo on epätoivoinen ja mikään tuskin enää kiinnostaa kun tulevaisuus on leimattu.

On tietenkin hyvä puuttua. Olisi kuitenkin tytön elämän ja tulevaisuuden kannalta ollut järkevämpää puuttua epävirallista reittiä.

tyttö ihan itse, joka sinne peiliin saa siinä kohtaa tasoaa, jos tarpeen tulee :)

Ap

Vierailija
91/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö ihan itse, joka sinne peiliin saa siinä kohtaa tasoaa, jos tarpeen tulee :)

Ap

Vierailija
92/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä alkaa käräryttää kaikki työpaikoille kaikki ihmiset joiden olen nähnyt tai kuullut nauttivan alkoholia. Minä en ala mitään alkkiksia katsomaan! Olisi kannattanut miettiä ennenkuin siihen pulloon tarttuu :))))))

Vierailija
93/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette?

oikein teit. Ehkä viisastuu vielä tuosta.

Ja nuo tappouhkaukset ovat sitten niiin huvittavia. Ei löydy pikku narkkarinalusta luontoa moiseen.

Vierailija
94/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peiliin, kun tyttö ei saa mistään työtä. Olihan sun toki aivan välttämätöntä hoitaa tätä asiaa koulun kautta, jotta tyttö saa ikuisen leiman lappuihinsa. Se tietenkin saattaa turhauttaa ja voi olla, että tämän seurauksena tyttö vajoaa melko syvälle paskaan, olo on epätoivoinen ja mikään tuskin enää kiinnostaa kun tulevaisuus on leimattu. On tietenkin hyvä puuttua. Olisi kuitenkin tytön elämän ja tulevaisuuden kannalta ollut järkevämpää puuttua epävirallista reittiä.

tyttö ihan itse, joka sinne peiliin saa siinä kohtaa tasoaa, jos tarpeen tulee :) Ap

Taidat vain esittää, että olisit oikeasti huolissaan nuoresta ja sen tulevaisuudesta. Sinä et nimittäin ole millään tapaa auttanut nuorta eteenpäin, päinvastoin. Olet toki oikeassa siinä, että jos sitä sätkää ei olisi poltettu, ei mitään ongelmaa olisi. Taidat olla vaan iloinen siitä, että voit nyt sormella osoittaa tyttöä ja ilkkua, kun elämä menee päin helvettiä ihan siksi, että yhteiskunta ei käsittele tyttöä enää samanarvoisena ihmisenä, kuin niitä jotka ei ole kokeillut huumeita tai niitä, joita ei ole käräytetty.

Voit toki taputella itseäsi olalle, mutta tilannetta seuraamalla (mikä sulta varmaan onnistuu kun oot tuollainen kyylä) tulet huomaamaan, että et todellakaan ollut avuksi.

Vierailija
95/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutusta ilmiantosi jälkeenkin...hmmm

Vierailija
96/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaitiolovelvollisuus koululla, testin tekijällä ja asiaan liittyvillä?

Vierailija
97/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette?

oikein teit. Ehkä viisastuu vielä tuosta.

Ja nuo tappouhkaukset ovat sitten niiin huvittavia. Ei löydy pikku narkkarinalusta luontoa moiseen.

Älä sinä juoppo lässytä siellä, tuollaisista alkoholisteista ei muuhun ole kuin netissä länkyttämiseen.

Vierailija
98/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap hieno ihminen ja varmasti kova panemaan

pilvinistit kuriin

Vierailija
99/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä juoppo lässytä siellä, tuollaisista alkoholisteista ei muuhun ole kuin netissä länkyttämiseen.

että hermostun kaltaistesi solvauksista?

En hermostu.

Jos käytät huumeita, toivon että pääset niistä irti -ne tuhoavat sinut ja elämäsi muuten.

Vierailija
100/216 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap hieno ihminen ja varmasti kova panemaan

pilvinistit kuriin

tulee älyvapaata kommenttia kun pilvenpolttajista puhutaan.

Aivot ovat näemmä jo pehmenneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi