Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun synnytit, oliko mukana opiskelijoita seuraamassa sitä?

Vierailija
09.09.2011 |

Minulla oli toisessa synnytyksessä. Kysyivät luvan ja sanoin, että toki saavat olla.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(heinäkuu naikkarilla), tokassa kyllä (heinäkuu naikkarilla).

joulukuu, ei heinäkuu :)

Vierailija
22/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yhden lapsen synnytyksessä kreikkalainen kätilöopiskelija. :)

Hyvin meni, vaikka siinä tilanteessa mun keskittyminen oli jossain muualla kun englannin sanaston miettimisessä.

Mutta siis positiivinen kokemus, päästäisin opiskelijan toistekkin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen syntyessä samassa huoneessa oli toinen synnyttäjä. Minulle aivan yhdentekevää, ketä siellä on, sillä siinä tilassa keskityn täysin saamaan lapsen ulos itsestäni.

Vierailija
24/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka treenasi ompelemista mun värkillä sitten. Meni muutamaan pintarepeämään jonkin sorttinen tovi, kun kätilö opasti vieressä ja homma sujui aika hitaasti. Hyvä tuli kuitenkin :) Lisämaustetta antoi se, että oli luomusynnytys, ja ei nyt välttämättä olisi halunnut tökittävänä maata ihan mahdottomasti...

Vierailija
25/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessä. Ei mitään moitittavaa.

Vierailija
26/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sellaista "McDreamy"-tyyppiä. Jopa itse siinä tuskissani kiinnitin huomioita melko vetävään lääkäriin :-) Luulenpa, että se oli syynä kandien hihittelyyn. Mies oli huomannut saman, joten kyllä tuo ihan oikeasti tapahtui.

4

Mitä ne kandit hihitteli?

-kandi itsekin

Vierailija
27/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän sellaista "McDreamy"-tyyppiä. Jopa itse siinä tuskissani kiinnitin huomioita melko vetävään lääkäriin :-) Luulenpa, että se oli syynä kandien hihittelyyn. Mies oli huomannut saman, joten kyllä tuo ihan oikeasti tapahtui.

4

Mitä ne kandit hihitteli?

-kandi itsekin

Vierailija
28/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoakaan muistikuvia. Eniten mua harmitti, että kysyivät siinä ennen ponnistuvaihetta, kun tuskanhiki valuen itkin ja huusin ja voivottelin. Mulle oli siinä vaiheessa ihan sama. :D Oisin antanu luvan vaikka kuvata tapahtuman kansalliseen televisioon kunhan se lapsi vaan syntyis joskus...

Parempi ois, jos kysyttäis jo ennen synnytystä vaikka neuvolassa lupaa tuohon opiskelijoiden läsnäoloon. Opiskelija oli siis tosi mukava ja asiallinen jne. Mutta silti tuli vähän semmonen fiilis, et "suuttuukohan toi kätilö mulle, jos sanon, että ei saa?"

Vierailija
29/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä ei ollut, mutta synnytyksen jälkeisessä korjausleikkauksessa sitten oli lauma porukkaa.

Toka syntyi sektiolla, ja en halunnut opiskelijaa sinne. Ihan siitä syystä että kävin samaa koulua kuin kyseiset harjoittelijat. Ei olisi ollut mielekästä törmätä koulun käytävillä harjoittelijoihin, jotka ovat olleet todistamassa herkimpiä hetkiä elämässäni..

Muuten ei opiskelijoita vastaan siis mitään. Jos eivät ole tuttuja niin tervetuloa vaan seuraamaan seuraavaa synnytystä:).

Vierailija
30/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka luultavasti olisin silti antanut ekaan tulla, oppimisen vuoksi. Eka synnytys oli Naikkarilla syksyisenä sunnuntaiyönä. Tokaan synnytykseen en olisi antanut tulla psyykkisesti vaikean tilanteen takia, eikä kyllä kysyttykään, arkipäivä Naikkarilla.

Vierailija
31/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 5 erikoislaakaria (kaksi anestesiologia, kaksi obstetrikkoa, yksi pediatri) kahdessa kolmesta synnytyksestani, plus katilo... ;-)

Vierailija
32/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yhden lapsen synnytyksessä kreikkalainen kätilöopiskelija. :)

Hyvin meni, vaikka siinä tilanteessa mun keskittyminen oli jossain muualla kun englannin sanaston miettimisessä.

Mutta siis positiivinen kokemus, päästäisin opiskelijan toistekkin mukaan.

Enkä liioin jaksanut miettiä miten englanniksi mitäkin pyydetään. Mutta ähkin suomeksi ja mies tulkkasi kätilölle.

Vierailija
33/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vain sanonut että tuskinpa enää kipeimmässä vaiheessa edes välitän kuka siellä on.

Vierailija
34/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen aikaan oli paikalla väkeä ties minkä verran, tuli kiirus sydänäänten laskun takia, ja siinä ramppasi ties ketä.

Toisen aikaan oli tuuri, että kukaan kerkesi paikalle, olin kaksin miehen kanssa huoneessa, ja yhtäkkiä oli ihan pakko ponnistaa, kätilö kysyi ovella saako opiskelija tulla mukaan, siinä vaiheessa oli ihan sama vaikka olisi paavi tulossa mukaan :D

Kolmannen aikaan ei ollut opiskelijoita.

Vierailija
35/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyselty yhtään mitään...

Vierailija
36/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskoisen synnyttyä kandi oli niin liikkuttunut että itki.

Vierailija
37/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entiset opiskelijani ovat hoitaneet minua ja vauvaa synnytyksessä ja osastolla ;) Osastolla olevat edelleen opiskelijoita

Vierailija
38/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ois, jos kysyttäis jo ennen synnytystä vaikka neuvolassa lupaa tuohon opiskelijoiden läsnäoloon. Opiskelija oli siis tosi mukava ja asiallinen jne. Mutta silti tuli vähän semmonen fiilis, et "suuttuukohan toi kätilö mulle, jos sanon, että ei saa?"

mutta neuvolakäynnneillä oli noita harjoittelijoita oli enemmänkin, samoin lapsivuodeosastolla.

Meillä muuten jo sairaalan esitietolomakkeessa kysyttiin saako synnytykseen osallistua harjoittelijoita, siinä oli vielä mahdollisuus vaikutta saako osallistu kätilö-, lääkä- vai ensihoitaopiskelijijoita. EKKS kyseessä

Vierailija
39/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöopiskelija sekä kandi. Kätilöopiskelija oli tosi terävä tapaus, koin, että hänestä oli paljon hyötyä (ja lisäksi hän jäi iltavuorosta ylitöihin, eli ei ihan koko henkilökunta vaihtunut ponnistusvaiheessa kun iltavuoron kätilö lähti kotiin ja yövuorolainen tuli töihin). Kandi-tyttö oli hiljaisempi, liekö ensimmäisessä synnytyksessään. Ei hänestäkään haittaa ollut, päin vastoin tuki toista jalkaa ponnistusvaiheessa (kun kätilöopiskelija tuki toista ja mies pään takaa, en edes muista missä varsinainen kätilö silloin oli :D).

Vierailija
40/47 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avautumisvaiheessa kysyttiin saako opiskelija olla mukana ja myös tehdä sisätutkimuksen. Annoin luvan vaikka myöhemmin kadutti, kun se ronklaaminen muutenkin tuntui niin pahalta ja kaikki tehtiin siis kahteen kertaan... Varsinaisessa synnytyksessä ei opiskelijoita enää ollut paikalla mutta synnytys kuvattiin opetusmateriaaliksi - siis kätilöitä varten ei mihinkään valistusvideoon. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme