Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin terveellistä ruokaa ja järkytyin kuinka paljon se maksoi

Vierailija
17.07.2026 |

Suomesta on tullut liian kallis maa. Päätin ostaa terveellistä ruokaa. Ostin marjoja, hedelmiä, vähärasvaista kananjauhelihaa, salaattiaineksia ja pienen pullon tuoremehua sekä maitoa. Noista riittää noiin 1-2 päiväksi terveellistä syötävää ja ne maksoivat 50e! Ei täällä pysty syömään terveellisesti koska ruoka on tähtitieellisen kallista, terveellinen ruoka. Onko ruoka sinusta liian kallista. 

onko ruoka liian kallista

Vaihtoehdot

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän boikotoida kaikkea ylihinnoiteltua ja näin osaltani vaikuttaa hintatasoon. Ostan tarjouksesta, kun hinta on selkeästi edullinen. Toisaalta näin on vaikea elää erittäin terveellisesti. Satokautena vihannekset ovat edullisia, mutta proteiini jää vähiin.

Vierailija
2/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt luulen kovasti että näihin sun ostoksiin sisälty jotain 40e maksava mansikka laatikko jonka siis mussutat parissa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan sama, haluatko elää terveellisesti vai epäterveellisesti, sisällyttää ruokavalioosi kalaa ja marjoja vai viinaa ja röökiä, kaikki on joka tapauksessa kallista ja kansalaisen lompakko tyhjennetään alta aikayksikön.

Vierailija
4/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ja valmistan aina terveellistä ruokaa. Olen yllättynyt kuinka halpaa se on.

Vierailija
5/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit säästänyt jos marjasi olisit käyny itse poimimassa. Itse laitoin salaatin siemenet multaan ja omat salaatit näin kesällä. Laitoin jo uudet siemenet,koska ekat salaatit oli jo niin yli kasvaneita. Omaa mansikkaa myös amppelista. Amppelin varmaan ostin 11e. Sieltä on tullu jo litra mansikkaa ja lisää tulee.

Vierailija
6/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmost se o. Koitappa treenaa ja ylläpitää kehitystä koska se vaatii syömistä. Siitä tulee aikamoista kikkailua jos menee budjetilla :D Ei auta nämä "osta herneitä ja heitä hernekeitto ja syö yksi annos päivässä niin ei ole kallista" ohjeet, kun ei se lihas kasva yhdestä lautasellisesta hernekeittoa, vaikka kyllä sillä varmaan hengissä pysyyki :D

Vierailija
7/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt luulen kovasti että näihin sun ostoksiin sisälty jotain 40e maksava mansikka laatikko jonka siis mussutat parissa päivässä.

Luulen kans vahvasti, että ostoksissa on jokin yksittäinen kallis tuote, muuten 50 € tuollaisiin on mahdotonta saada menemään. Tai sit ap valehtelee rahamäärästä tai jättää jotain ostamaansa ilmoittamatta.

Vierailija
8/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulit ostaneesi terveellistä, mutta ostit mehua ja rasvatonta jauhelihaa.

Vierailija
9/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan ja valmistan aina terveellistä ruokaa. Olen yllättynyt kuinka halpaa se on.

Aivan, ap:lla ei taida olla mitään käsitystä terveestä ravinnosta.

Vierailija
10/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tässä oikeat summat:

Ostin marjoja (5 eur) , hedelmiä (5 eur) vähärasvaista kananjauhelihaa (3 eur) salaattiaineksia (5 eur) ja pienen pullon tuoremehua (3 eur) sekä maitoa (2 eur)

= max 25 eur, en tiedä miksi uberkallista tuoremehua pitää mussuttaa kun hanasta tulee vettä

Vierailija
11/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turistejakin haastateltiin ja kertoivat Suomessa ruoka on kalliimpaa kun kotimaissaan. 

Vierailija
12/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä toki rahaa menemään kun käy kalliiksi tiedetyssä kaupassa ja ostelee mielitekojen mukaan katsomatta hintoja. Näin laktovegetaristina en tänäänkään saanut marketissa menemään kuin n.28€ ja seuraavan kerran menen kauppaan Keskiviikkona.

Vierailija
13/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ostaa joka kerta yhtä kallista, vai.

Vierailija
14/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaurahiutaleita, kaalia, juureksia ja omenoita. Ainakin salaatti on täysin turhake.

Vierailija
15/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööööh Konalan miehen keksityt hinnat öööööh

Vierailija
16/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sinun ostokset maksaa 10€ ja niistä riittää pariksi päiväksi.

Vierailija
17/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halvalla haluaa päästä niin ei voi ostaa tuoreita marjoja. Toisaalta mustikkaa on nyt metsät täynnä.

Vierailija
18/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra maitoa 0.95€

1kg omenoita 1.25€

1kg banaaneja 1.55€

0.5kg mansikoita 1.57€

Appelsiinitäysmehu 2.75€ litra

Kanan jauheliha 2.79€ 400g paketti

Salaattiainekset jotain 5€

Eli vähän yli 15 euroa yhteensä ja nämä riittää monta päivää.

Vierailija
19/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee👴🏻

Vierailija
20/138 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPÄMMI POIS