Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään perussuomalaisia äänestänyttä?

Vierailija
09.09.2011 |

Olen ihmetellyt erästä ilmiötä. Persut ovat oikein ilmiömäisesti lisänneet kannatustaan viimeisen vuoden aikana. On kuitenkin outoa, että kukaan ei henkilökohtaisesti tunne ketään perussuomalaisia äänestänyttä. Töissäkin osa porukasta vaikenee täysin kun persuista puhutaan, joten melkein arvaan heidän olevan kannattajia mutta eivät sitten tuo näkemyksiään mitenkään esille.



Tämä mahtaa olla melko ahdistavaakin, kun on kuitenkin valtaosa äänestäneistä (noin 80%) äänesti jotain muuta eli ovat melko rankasta persujen periaatteita vastaan. Ehkä vaikeneminen selittyykin sillä, että edustaa vähemmistöä. Mutta eikö kuitenkin omia aatteita pitäisi tuoda julki? Edistäisihän se myös puolueen ajamia asioita.



Itse en ketään persua tunne, arvailen vain joskus joidenkin olevan sinnepäin kallellaan päätelleen elämäntyylistä, kommenteista, koulutuksesta jne.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja mieheni.

Vierailija
2/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tuntea ja kysellä, miksi ovat sitä mieltä kun ovat.

Vierailija
4/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on myös (näin nopeasti laskettuna) ainakin kymmenkunta persuja äänestänyttä (joukossa mm. vanhempani ja siskoni).

Vierailija
5/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti naapurustossa sellaisia löytyy, mutta ystävistäni, tutuistani en sellaisia tiedä.

Vierailija
6/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini uuden miehen. En ymmärrä. Hän on kyllä änkyrä ja hankala sekä opportunisti, mutta olen pitänyt häntä sivistyneenä. Nyt kun kuuntelen miten hän meuhkaa asioista, olen yllättynyt. Hän sai persuista kanavan kätketyille tunteilleen:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös ihmisiä jotka äänestivät muita puolueita.

Olisikohan syynä lynkkaaminen? Ihmiset ovat kyllästyneet siihen etteivät saa ilmaista omaa mielipidettään ilman että muut hyökkäävät niskaan kuin yleiset syyttäjät. + moni pitää muutenkin äänestämänsä puolueen salaisuutena, siihen ei kummempia syitä tarvitse.

Vierailija
8/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapanani ei ole olla missään tekemisissä roskaväen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan ystävistänikään tunne. Meillä on tuttuja kaikista yhteiskuntaluokista, mutta jostain kumman syystä kukaan ei tunnusta äänestäneensä persuja. Silti tuntuisi, että tilastollisesti näin pitäisi olla että edes joku olisi äänestänyt.

Vierailija
10/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kysele, kuka ketäkin äänestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lupaan irtisanoa tuttavuuteni jos sellaisen tapaan.

Vierailija
12/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole persu missään nimessä, mutta tavallaan ymmärrän kyllä osan heidän kannoistaan.



Suomalaiset ovat valmiita luopumaan omista ikivanhoista perinteistään maahanmuuttajien takia. Esimerkkinä vaikka se ettei suvivirttä enää lauleta kevätjuhlassa.



Kun kaikki muut puolueet julistavat pakkoruotsia ja suvaitsevuutta (nöyristelyä?), niin persut ovat kanava vaihtoehdolle.







Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, koska kunnioitan vaalisalaisuutta enkä kysele, kuka ketäkin äänestää.

sormet korviin ja huudat LALALALALA, jos joku aikoo kertoa sulle, ketä aikoo äänestää tai on äänestänyt?

Vierailija
14/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtapuoliin valmistuu insinööriksi. Tosi järkevä ihminen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljeni, hänen vaimonsa ja äitini.

Huoh... :(

Vierailija
16/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, koska kunnioitan vaalisalaisuutta enkä kysele, kuka ketäkin äänestää.

sormet korviin ja huudat LALALALALA, jos joku aikoo kertoa sulle, ketä aikoo äänestää tai on äänestänyt?

äänestysvalinnoista.

Vierailija
17/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös ihmisiä jotka äänestivät muita puolueita.

Olisikohan syynä lynkkaaminen? Ihmiset ovat kyllästyneet siihen etteivät saa ilmaista omaa mielipidettään ilman että muut hyökkäävät niskaan kuin yleiset syyttäjät. + moni pitää muutenkin äänestämänsä puolueen salaisuutena, siihen ei kummempia syitä tarvitse.

Minusta ainakin persujen ja vihreiden äänestäjät ovat joutuneet tulilinjalle. Tarkoitan siis sitä, että heidän päätöstään äänestää ko.puoluetta, pidetään kovin usein "vääränä" valintana. Miten voi äänestää väärää puoluetta? En voisi äänestää puoluetta, jonka ideologiasta en pidä ja joka ei aja minulle tärkeitä asioita.

Minä itse äänestin Persuja, ystäväni taasen Kokoomusta mutta ei olisi tullut mieleen (kummallakaan), että olisimme ruvenneet väittämään, että toinen äänesti aivan väärää puoluetta. Olemme toki keskustelleet ja väitteleet politiikasta, mutta hyvässä hengessä lyttäämättä kuitenkaan toisen mielipiteitä.

Vierailija
18/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAikka puoluetta ei monesti kerrota, luulisi persujen imagoon kuuluvan "näkyvyys" eli halu vaikuttaa propagandalla ja puhumisella niiden asioiden puolesta joita edustavat. Soinikin on sellainen "matkasaarnaaja".



Persuthan haluavat edistää asioita, joita valtaväestö usein pitää sivistymättömien mielipiteinä (rasismi, kansainvälistymisen vastustaminen, Suomen talouden ja yritysten kehittymisen hidastaminen blokkaamalla yhteistyötä muiden euroopan maiden kanssa jne). Nämä teemat ovat jatkuvasti esillä, on kumma että niitä ei sitten työpaikoilla ja kaveripiireissä puolusteta. Kovin on hämärää sakkia ja piilossa pysyviä.

Vierailija
19/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti yhden. Muut eivät ole ehkä raaskineet kertoa mulle, kun olen tällainen kukkahattu-mokuttaja-vihervassari :) Se yksikin kohtelee mua ihan asiallisesti. Positiivinen yllätys, sillä vähän pelotti tutustuessa, kun oli Homma-foorumia lukenut.

Vierailija
20/53 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työyhteisössä IT-alalla todella moni äänesti persuja, lapsuudenystäväni ja mieheni äänesti persuja. Siskoni äänesti persuja, vanhempamme kokoomusta :(