Kuka kannattaa että kaikki uskonnot maailmasta hävitetään???
Kommentit (21)
Kommunismi yritti jo Neuvostoliitossa, ei onnistunut.
ap
maallistunut ettei sen arvojen varaan voi minkään maan hallintoa rakentaa.
Eli yleismaailmallinen humanistinen demokratia olkoon sen vastaus.
ap
eikä pakottamalla.
Uskonnot tuuppaavaan typeröittämään ihmisiä. On uskonnoissa joillekin harvoille ihan hyötyäkin (muunmuassa nämä jotka hörhöilevät siitä, kuika ainoastaan uskonto estää heitä raiskaamasta ja murhaamasta, he ilmiselvästi tarvitsevat raamattunsa) mutta kaiken kaikkiaan maailma varmasti olisi rauhallisempi paikka ilman uskontoja.
Kommunismi yritti jo Neuvostoliitossa, ei onnistunut.
sekö on ainoa vaihtoehto?
ap
Jos käytät termiä "hävittää", niin ei se kauhean yksilön omasta halusta tapahtuvalta toiminnalta kuullosta tai demokraattiselta. Mikä sinun vaihtoehtosi on?
henkeni olisi uhattuna. Joten ei niitä uskontoja niin vain hävitetä. Tai sitten keinot olisivat aika brutaaleja.
henkeni olisi uhattuna. Joten ei niitä uskontoja niin vain hävitetä. Tai sitten keinot olisivat aika brutaaleja.
yläkoulussa sitten opit asioita ja ymmärtämään maailmaa vähän enemmän ja paremmin.
Kommunismi yritti jo Neuvostoliitossa, ei onnistunut.
sekö on ainoa vaihtoehto? ap
Jos käytät termiä "hävittää", niin ei se kauhean yksilön omasta halusta tapahtuvalta toiminnalta kuullosta tai demokraattiselta. Mikä sinun vaihtoehtosi on?
näiden instituutioiden ylläpito tulee kalliiksi veronmaksajille, ne nielevät miljoonia ja miljardeja. Ne luovat epätasa arvoiosuutta ja ne ovat jopa terveysriski monin paikoin.
Ne saavata aikaan sotia ja konflikteja.
Luuletko että joku aivopesty uskovainen niin vain luopuu ajattelustaan?
hengellinen olento, homo spiritualis. Jotain tulee aina tilalle vaikka uskonnot hävitettäisiin.
Vain islamista voitaisiin tehdä Euroopassa ja Amerikassa kielletty "uskonto", poliittinen ja fasistinen järjestelmä.
Pitäisi? Usko antaa ihmisille niin paljon hyvää, että olisi traagista jos siitä joutuisi luopumaan, eikä uskontoja voida poistaa vaikka kuinka yritettäisiin.
Mielestäni usko on hyvä asia, mutta koska ihminen on heikko, itsekäs ja ahne, se voi myös käyttää uskontoa vääriin tarkoituksiin.
ei sitä tarvitse hävittää. Mutta tämä vaatii johdonmukaista koulutusta. Tieto on paras ase uskontoa vastaan. Kaikkihan me tiedämme, että luulo ei ole tiedon väärti.
Kommunismi yritti jo Neuvostoliitossa, ei onnistunut.
sekö on ainoa vaihtoehto? ap
Jos käytät termiä "hävittää", niin ei se kauhean yksilön omasta halusta tapahtuvalta toiminnalta kuullosta tai demokraattiselta. Mikä sinun vaihtoehtosi on?
näiden instituutioiden ylläpito tulee kalliiksi veronmaksajille, ne nielevät miljoonia ja miljardeja. Ne luovat epätasa arvoiosuutta ja ne ovat jopa terveysriski monin paikoin.
Ne saavata aikaan sotia ja konflikteja.Luuletko että joku aivopesty uskovainen niin vain luopuu ajattelustaan?
Tämähän oli tosiaaN Marxismin yksi teesi, ja sitä kautta Neuvostoliitto yritti jo, ja epäonnistui. Ja silti meni miljoonia, konflikteja ja epätasa-arvoisuutta vielä enemmän. Demokratiaan kuuluu yhtä hyvin aivopesty uskovainen kuin aivopesty ateistikin, mutta hävitysvimmassasi tuskin oletkaan kovin demokraattinen.
Usko pois (pun intended), johonkin se ihminen aina uskoo, jos ei muuhun, niin siihen, että uskonto on kaiken pahan alku.
ei sitä tarvitse hävittää. Mutta tämä vaatii johdonmukaista koulutusta. Tieto on paras ase uskontoa vastaan. Kaikkihan me tiedämme, että luulo ei ole tiedon väärti.
on jo kokeiltu laajassa mittakaavassa itänaapurissa. Siperiakaan ei opettanut. Koulutuksella ei uskontoa saada kitkettyä pois. Kiinassakin on valtavat maanalaiset seurakunnat.
sille ei oikein koulutuksellakaan mitään voi. Älyä ei voi sinänsä siirtää kenenkään päähän. Toki jos ihmisellä on kyky itsenäiseen ajatteluun, hän osaa kyseenalaistaa uskonnot ilman koulutustakin.
Uskonnoista ei ole mitään muuta kun haittaa koko ihmiskunnalle
Moni saa uskostaan paljon ja kyllä se monia pitää kaidalla tiellä.
Toki uskonnon takia paljon myös soditaan mutta kyllä ne syyt sotimiseen keksittäisiin muualtakin. On se ihminen sen verran itsekäs
näin ennustetaan raamatussa, mutta yksi tosi uskonto jatkaa vaan toimintaansa
ja sitten tulee loppu ja alkaa uusi aika
Maailma olisi parempi paikka, jos ei olisi uskontoja. Ja ihan turha tulla selittämään että sinun uskontosi on se oikea: ei ole.
Kommunismi yritti jo Neuvostoliitossa, ei onnistunut.