Mitä mieltä? sisko suuttui kun imetin
hänen vauvaansa, sisko siis univajeen takia hermoraunio ja itse pyysi mua yöhoitaa lasta, meillä lasten ikäero alle 2kk. siskon vauvan herättyä yritin pulloruokkia, ei kelvannu vaan hamusi rintaani, siihen sit tyyntyi. teinkö objektiivisesti ajatellen kamalan rikoksen?? tpoki tajuan että loukkaus siskon äitiydelle, mutta lasta tuossa ajattelin.
Kommentit (110)
Miun siskon poika sai 5kk iässä minun maitoa, jota tuli yllin kyllin ja siskollani ei tällöin enää ollenkaan. Lypsin kylläkin maidon pulloon tyhjentääkseni rintoja. Siskon poika sai sit maidon tuoreeltaan lämpimänä :) Oma poikani oli keskosena teholla ja hänellekin tietenkin lypsin omaa maitoa.
Tyttärini oli 10kk iässä mummilassa yötä. Laitoin tytön nukkumaan n.21.30 ja ohjeistin äitiäni antamaan pullon, kun neiti herää aamulla 5-6 välillä. Vannotin äitiäni soittamaan minulle heti jos tulee "ongelmia".
Neito olikin herännyt heti lähtöni jälkeen, eikä äitini ollut saanut häntä millään rauhoittumaan. Äitini ei myöskään tahtonut soittaa minulle, koska olimme mieheni kanssa lähteneet kaksin "yöelämään" ensimmäisen kerran yli 3 vuoteen.
Ratkaisu oli ollut MUMMIN tissi, jota pikkunen oli luputtanut hetken ja nukahtanut tyytyväisenä. Nukkui sit aamuun. Aamulla kun äitini kertoi antaneensa vauvalle tissinsä suuhun tuli mulle kieltämätti hieman outo olo...
Nykyisin juttu naurattaa ja olenkin joskus joillekin kertonut huvittuneena, että nyt 3vee tyttöni sai vauvana jopa mummin tissiä :)
Ajan kanssa siskosikin varmasti leppyy. Mielestäni et tehnyt väärin, mutta toki olisi ollut kohteliasta kysyä siskoltasi lupa imettämiseen. Jos vauva on vielä siskosi esikoinen, niin voi olla hänelle vielä isonpi asia.
Kuka haluaa vauvaansa jonkun toisen kehon eritteitä. Imetys on hyvin intiimi äidin ja vauvan välinen asia. Vaikkei siinä itsessään ole mitään seksuaalista, se liittyy kuitenkin seksuaalisuuteen. Imetys on mielestäni äidillistä kun se on vauvan ja äidin välistä ja jotenkin ällöttävää jos joku muu kuin vauvan äiti imettää vauvaa. Suhde vauvaan voi myös olla äitimäisellä tavalla niin intiimi että jos muut sotkeutuvat siihen liian lähelle, tuntuu että joku kajoaa siihen suhteeseen, ja vielä kun siirtää kehostaan maitoa vauvan sisään, kuin kajoaisi vauvaan. Tunnelmat vähän saman suuntaiset kuin joku mies kajoaa jonkun naiseen ja vielä siirtää häneen myös eritteensä.
lehmän eritteitä? Pitäskö niiltä ottaa lapset huostaan?
teit ihan oikein. Siskosi pillastui ihan syyttä. Tsemppiä!
en vaan ikinä ois voinu kuvitella että käsittää tän asian noin henkilökohtaisena loukkauksena, samaa oli sanonu mun miehelle, kun oli yrtittäny puhua sille.. eli eivät kuulemma halua olla missään yhteydessä enää meihin :( satuttaa todella
On aina yllättävää huomata, että jokin itselle ihan selvä ja ongelmaton asia onkin jollekulle toiselle todella herkkä ja voimakkaita reaktioita herättävä. Minusta sinun kannttaisi vaikka kirjoittaa siskollesi kirje, jossa selität, miten itse suhtaudut imetykseen ja miksi imetit siskosi lasta. Kerro myös, että olet pahoillasi, ettet ymmärtänyt, miten herkkä asia on siskollesi ja pyydä anteeksi sitä, ettet tajunnut kysyä asiasta aiemmin. Toivon, että siskosi leppyy sinulle.
Mä luulen, että tämä on kirjoitettu ihan provosointimielessä. Kirjoitustapa vaikuttaa siltä.
Eikö tärkeintä ole että vauva tyyntyi ja sai ruokaa joka hänelle kelpasi? Tuli siis hyvin hoidetuksi ja sisko sai nukkua.
en vaan ikinä ois voinu kuvitella että käsittää tän asian noin henkilökohtaisena loukkauksena, samaa oli sanonu mun miehelle, kun oli yrtittäny puhua sille.. eli eivät kuulemma halua olla missään yhteydessä enää meihin :( satuttaa todella
no, jos ovat tuota laatua, on varmaan parempi ettet tiedä mitä muuta sieltä pinnan alta saattaa löytyä. Ei ihan tervejärkiseltä vaikuta. Et varmaankaan voi asialle mitään joten täytyy tyytyä siihen. Ehkäpä se siitä joskus leppyy kun saa nukkua ja hormonit tasaantuvat.
Mä tulkitsisin tuon ihan täytenä minun ja vauvani väleihin sekaantumisena ja besserwisseröintinä. Kukaan muu, kuin minä, ei saa olla niiiin läheisessä kontaktissa vauvani kanssa. Se on vaan liian intiimi tapahtuma, enkä todellakaan halua että kaikkien mammojen tissit ui lapseni suussa, edes siskoni. En antaisi anteeksi ihan äkkiä.
SE ON TABU, että äidit kokee usein mielihyvää kun vauva imee rintaa. Siis ihan fyysistä mielihyvää. Ei seksuaalista, mutta tuntuuhan se kivalta, ellei ole rintatulehdus tai rinnanpäät verillä. Musta on suorastaan perverssiä että on noin hanakkana imettämässä toistenkin lapsia. Häpeä.
Mä olisin varmaan jättänyt kertomatta että imetin :O
Tää nyt vaan on just sellanen tilanne, että pieni valkoinen valhe olis ollu kaikkien kannalta parempi. Kivittäkää.
ruokitaan se lapsi. Ei sen suurempaa.