Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? sisko suuttui kun imetin

Vierailija
09.09.2011 |

hänen vauvaansa, sisko siis univajeen takia hermoraunio ja itse pyysi mua yöhoitaa lasta, meillä lasten ikäero alle 2kk. siskon vauvan herättyä yritin pulloruokkia, ei kelvannu vaan hamusi rintaani, siihen sit tyyntyi. teinkö objektiivisesti ajatellen kamalan rikoksen?? tpoki tajuan että loukkaus siskon äitiydelle, mutta lasta tuossa ajattelin.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Enkä myöskään monen täällä kirjoittaneen närkästystä.



Rinta on tarkoitettu vauvan ruokkimiseen.



Näistä vastauksista täällä huomaa rivien välistä sen, että edelleenkiin sekoitetaan jollakin kummallisella tavalla vauvan ruokkiminen ja seksuaalisuus toisiinsa.



Minä en suuttuisi, jos siskoni tai joku ystäväni antaisi vauvalleni rintaa ja siitä vauvani rauhoittuisi ja saisi vatsansa täyteen. Miksi suuttuisin? Päinvastoin olisin kiitollinen.

Vierailija
62/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia loppuunkäsitelty ja elämähymyilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hysteerikot eivät varmaan tajunneet ap:n omankin lapsen olevan rintaruokinnalla..eli se niistä lääkkeistä ja nikotiiinista..tuskin kukaan niitä omallekaan lapselle haluaa. Ja oli totuus mikä tahansa, ei se yksi kerta kesää tee-missään asiassa.

koska miten muuten se toisen lapsenkaan imetys olisi onnistunut? ;-) Mutta tosiasia on se, että maailman sivu on naisia jotka eivät _tiedä_ sairastavansa vaikkapa hiv:iä tai hepatiittia, jotka siis tarttuvat maidon kautta, ja imettävät siksi myös omia lapsiaan. Ap:n tapauksessa tämä lienee varsin epätodennäköistä mutta _mahdollista_ se kuitenkin on. Haluaisin tästä syystä tietää itse siitä ihmisestä KAIKEN (intiimeimpiä asioita myöten) joka minun lastani imettäisi; ehkä omasta siskostaan sen voi tietää mutta ihan varma ei voi koskaan olla. Ja kyllä se kerrastakin tarttua voi, ikävä kyllä. Sairaaloissa maidonluovuttajilta testataan ymmärtääkseni nuo taudit: lisäksi Suomen ulkopuolella maidonluovutuskäytäntöä pidetään kuitenkin liian suurena riskinä juuri tautien tarttumisen takia eikä sitä esimerkiksi muualla Euroopassa olekaan käytössä.

Vierailija
64/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Näistä vastauksista täällä huomaa rivien välistä sen, että edelleenkiin sekoitetaan jollakin kummallisella tavalla vauvan ruokkiminen ja seksuaalisuus toisiinsa.


Moni tuntui suhtautuvan, kuin ap olisi käynyt panemassa siskonsa miestä.

Joku valopää ehdotti, että ap:n olisi pitänyt herättää siskonsa imettämään. Miten ihmeessä se nyt olisi siskon univelkoihin auttanut? Eiköhän ne univelat ole juuri yöimetyksillä tulleet.

Minä olisin tyytyväinen, jos vauvani saisi luonnollista vauvan ravintoa teollisen korvikkeen sijaan. Etenkin, jos luovuttajana olisi niin läheinen kuin oma sisko.

Ap toimi oikein, ja sisko on hormoonipöllyissä riehuva amatsooni. Ihan samalla logiikalla kun jotkut tässä ketjussa sanoivat, että ap:n olisi pitänyt pyytää lupa imettämiseen etukäteen, olisi siskon pitänyt tajuta sanoa etukäteen, ettei hän halua vauvaansa imetettävän kenenkään muun toimesta.

Vierailija
65/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sisko on kuitenkin suuttunut siksi, että kokee itsensä huonoksi äidiksi siksi, ettei jaksa hoitaa omaa vauvaansa kokonaan itse. Nyt ap imetyksellään vielä tarkoittamattaan osoitti, että sisko ei ole korvaamaton edes vauvan ruokkimisen vuoksi. Hän kokee huonommuutta ja siksi suuttui.

Vierailija
66/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan ikinä ois voinu kuvitella että käsittää tän asian noin henkilökohtaisena loukkauksena, samaa oli sanonu mun miehelle, kun oli yrtittäny puhua sille.. eli eivät kuulemma halua olla missään yhteydessä enää meihin :( satuttaa todella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa siskosi vähän järkiintyy, kun lapsensa kasvaa...

Vierailija
68/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset pitää sopia etukäteen. Teit oikeasti todellakin väärin, lapsi ei siihen kuole jos joutuu olemaan vähän aikaa ilman maitoa. Todennäköisesti olisi se pullokin kelvannut jahka olisit odottaa jaksanut.



En voisi myöskään toisen lapselle noin tehdä, vaikka jossain määrin ymmärrän logiikkasi, siltikään en riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen imettäminen on Suomessa tabu, mikä näkyy selvästi näiden vastaajien reaktioistakin.

Varsinkin jos lapsi on yli 1-vuotias.

Maailman yksinkertaisimmasta asiasta on tullut kovin merkillinen.

Vierailija
70/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lapsen imettäminen on Suomessa tabu, mikä näkyy selvästi näiden vastaajien reaktioistakin.

Varsinkin jos lapsi on yli 1-vuotias.

Maailman yksinkertaisimmasta asiasta on tullut kovin merkillinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä Irlannissa ainakin luovutetaan maitoa, ihan samoin kuin Suomessa. Itsekin luovutin, kun sitä tuli niin kauheasti. Moni tuttu on luovuttanut.

Vierailija
72/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä toisen lapsen imettäminen on ok jos asiasta on sovittu etukäteen, mutta eihän noin saa omin lupine mennä tekemään. Ainakaan en itse pystyisi ilman äidin suostumusta niin tekemään. Ja kyse ei ole taudeista vaan siitä että jotkut ottavat tuon imettämisen henkilökohtaisemmin, sallittakoon se heille.



Tuossa tilanteessa olisi pitäny herättää äiti, tai sitten sinnillä odotella että pullo kelpaisi.



Sinuna ap pyytäisin anteeksi siskoltani ja myöntäsini toimineeni ajattelemattomasti ja väärin. Ei tuollaisesta pitäisi välien mennä poikki, mutta sinun pitäisi antaa nyt tilaa siskosi tunteille ja ymmärtää että hänestä tuntuu oikeasti pahalta. Onko hänellä ollut takkuinen alku imettämisen suhteen? Se selittäisi tunteita tavallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan itse olisin superväsynyt ja laittaisin pienen, pulloon tottumattoman vauvani hoitoon yöksi, haluaisin ehdottomasti hoidon olevan lapselle mahdollisimman mukava. Jos lapsi olisi tyytyväisin sisareni rinnoilla, niin mikäpä siinä sitten.



Saattaisin ensin hämmentyä, mutta enköhän sitten toipuisi asiasta pian. Kyllä sisaresi tyyntyy!

Vierailija
74/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vieraat ovat imettäneet vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sairaaloissakin keskosille anneta vieraiden äitien luovuttamaa maitoa koska juuri äidinmaito on parasta ravintoa pikkuisille??

Annetaanhan niille, ellei äiti sitä kiellä. Mutta luovuttajat on testattu ja maito pastöroidaan ennen kuin se annetaan vauvoille. Ja mikäli keskosen omalta äidiltä tulee maitoa, sitä annetaan ensisijaisesti.

Minäkin olisin suuttunut juuri tuon tautiriskin vuoksi. Jos olisin aivan sataprosenttisen varma ettei sisko sairasta mitään tarttuvaa tautia (HIV esimerkiksi), ei polta eikä käytä mitään lääkkeitä niin sitten voisin suostuakin, mutta minulta pitäisi ehdottomasti pyytää siihen lupa.

Vierailija
76/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset pitää sopia etukäteen. Teit oikeasti todellakin väärin, lapsi ei siihen kuole jos joutuu olemaan vähän aikaa ilman maitoa. Todennäköisesti olisi se pullokin kelvannut jahka olisit odottaa jaksanut.

En voisi myöskään toisen lapselle noin tehdä, vaikka jossain määrin ymmärrän logiikkasi, siltikään en riittävästi.

Eikö ole parempi ettei lapsi joudu olemaan nälissään, vaikkei siihen heti kuolisikaan? Ja eikös se rintamaito ole aina korviketta parempi?? Ja kaikille kun se pullo vaan ei kelpaa. Meidän puolivuotias ei huoli pulloa vaikka kuinka on yritetty. Olisin todella onnellinen jos minulla olisi sisko tai ystävä joka voisi imettää vauvaani ja voisin jättää hänet hetkeksi hoitoon!

Vierailija
77/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ensisijaisesti ajattelen sitä että äitiä saataa kalvata tuo pitkiäkin aikoja. Emmehän me voi tietää millaisia tunteita tuo on herättänyt hänessä. Joillekin imetys on niin henkilökohtainen asia, vaikka yleisesti onkin ihan sama että kenen tissistä se maito tulee.



Tietysti PITKÄAIKAISELLA imetyksellä on suuri etu pulloruokintaan nähden. mutta enemmän asia onkin niin että yksi yö vauvalla vs ties kuinka kauan äidin paha mieli. Ja siis totta kai sinä voit olla onnellinen jos sinulla olisi joku joka imettäisi puolestasi, mutta kaikille se ei ole niin. Siksi tuollaiset nimenomaan pitäisi sopia etukäteen, eihän tuommoisia asioita voi olettaa etukäteen? Tuskin se äitikään olisi pahastunut jos olisi käynyt pikaisesti herättämässä ja kysymässä että mitäs nyt tehdään...

Vierailija
78/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit pönkittää itseäsi vai olitko vain ajattelematon?

Vierailija
79/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo mikään maailman vakavin asia ole. Kyllä minä ymmärtäisin.

Vierailija
80/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon imettänyt mun veljen vauvaa laitoksella ku omani oli 2kk ja veljentytöstä piti tietää onko sen imu-ote huono vai tuleeko veljen avokilta huonosti maitoa..

en kyl imettäis ilman, että olisin vauvan äidin kanssa selkeästi samoilla linjoilla asiasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi