Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? sisko suuttui kun imetin

Vierailija
09.09.2011 |

hänen vauvaansa, sisko siis univajeen takia hermoraunio ja itse pyysi mua yöhoitaa lasta, meillä lasten ikäero alle 2kk. siskon vauvan herättyä yritin pulloruokkia, ei kelvannu vaan hamusi rintaani, siihen sit tyyntyi. teinkö objektiivisesti ajatellen kamalan rikoksen?? tpoki tajuan että loukkaus siskon äitiydelle, mutta lasta tuossa ajattelin.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin varmaan jättänyt kertomatta että imetin :O

Vierailija
42/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sairaaloissakin keskosille anneta vieraiden äitien luovuttamaa maitoa koska juuri äidinmaito on parasta ravintoa pikkuisille??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan osannu ajatella, omalle kohdalle kun ajattelin oliisn ollu asiasta pelkästään tyytyväinen!

Mutta ihmiset on erilaisia, ja nyt kuulemma mulla ei ole enää asiaa enää kummityttöni lähelle, sanoi siskoni. Itkettää :( ap


Ehkä sun on vaan parempi antaa sen siskon olla. Ei kannata puolustella asiaa hänelle. Totuus kyllä on, että tärkeintä pitäisi olla lapsen hyvinvointi ja käsittääkseni teosta ei mitään haittaa voi lapselle seurata ellei äiti sitten itse ala voimaan niin pahoin asiasta johtuen, että vihoittelee omalle lapselleen. Mutta viisastelu ja ulkopuolisten ohjeistus tuskin hirveästi auttaa tilanteessa, varsinkin jos siskollasi on univelkaa. Ja onhan se aina mahdollista, että siskosi ei asiaa voi koskaan ymmärtää positiivisella tavalla. Mielestäni se olisi hieman lapsellista katkaista välit asian takia. Kyllä läheiset ihmissuhteet pitäisi mennä tuollaisenkin erimielisyyden ohi. Ajattelit kuitenkin vain äidin ja vauvan parasta. Jatkossa varmaan kannattaa enemmän miettiä asioita toisten näkövinkkelistä. Kaikki ei ota elämää niin huolettomasti.

Vierailija
44/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap tehnyt todellakaan mitään väärää. Vauvan parasta ajattelit, samoin siskosi.



Siskosi on todella kiittämätön paska.



Tuskin kukaan tautisena siskonsa lasta menisi imettämään. Kylläpä on tyhmiä vastaajia.



Imettäminen on vauvan ruokkimista, ei se sen kummempaa ole.

Ap toivottavasti siskosi jokupäivä tajuaa millainen aare hänellä on siskona.



Hyi, tulipa paha mieli näistä vastauksista.

Vierailija
45/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei asiasta ole sovittu etukäteen niin ei saa mennä työtämään tissejään toisten vauvalle. Ihan törkeää minusta vaikka siskoja olettekin.

Vierailija
46/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan osannu ajatella, omalle kohdalle kun ajattelin oliisn ollu asiasta pelkästään tyytyväinen!

Mutta ihmiset on erilaisia, ja nyt kuulemma mulla ei ole enää asiaa enää kummityttöni lähelle, sanoi siskoni. Itkettää :( ap


Ehkä sun on vaan parempi antaa sen siskon olla. Ei kannata puolustella asiaa hänelle. Totuus kyllä on, että tärkeintä pitäisi olla lapsen hyvinvointi ja käsittääkseni teosta ei mitään haittaa voi lapselle seurata ellei äiti sitten itse ala voimaan niin pahoin asiasta johtuen, että vihoittelee omalle lapselleen. Mutta viisastelu ja ulkopuolisten ohjeistus tuskin hirveästi auttaa tilanteessa, varsinkin jos siskollasi on univelkaa. Ja onhan se aina mahdollista, että siskosi ei asiaa voi koskaan ymmärtää positiivisella tavalla. Mielestäni se olisi hieman lapsellista katkaista välit asian takia. Kyllä läheiset ihmissuhteet pitäisi mennä tuollaisenkin erimielisyyden ohi. Ajattelit kuitenkin vain äidin ja vauvan parasta. Jatkossa varmaan kannattaa enemmän miettiä asioita toisten näkövinkkelistä. Kaikki ei ota elämää niin huolettomasti.


niin kyllähän keskosillekin ja vastasyntyneille tarjotaan toisten äitien luovuttamaa maitoa, koska se on parasta ravintoa lapselle. Mutta kyse taitaa olla enemmänkin siitä, että äiti ei halunnut sinun olevan niin läheisessä kontaktissa vauvansa kanssa. Toiset ovat aikamoisia naarasleijonia, kun kyse on omista lapsista. Moni äiti varmaan ajaa myös aika tehokkaasti kaikki läheiset lapsen mahdolliset hoitajat pois omalla joustamattomuudellaan. Imetys on ehkä kuitenkin vähän isompi juttu, kuin tapa keittää puuro tms. , että voi kyllä hetkeksi tunteet viiletä väliltänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko imetti mun vauvaa, kun multa ei tullut vielä maitoa. Olihan se vähän outoa, mutta vauva tarvitsi ruokaa. En nyt oikein osaisi suuttua tuollaisesta..

Vierailija
48/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä on sijaisimettäjän käytössä? Ei tarvii mennä kovin paljon ajassa taaksepäin, kun se oli ihan yleistä. Vielä 70-luvulla (kun olin itse vauva), äitini on imettänyt myös serkkuani, joka oli hänellä hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään siitä että siskokaan imettäisi vauvaani kysymättä....minun vauva saa vain mun tissiä. Itse saan helposti unenpäästä uudellen kiinni, eli jos olsiisn ollut sun sisko, niin olisin halunnut että tulet kysymään multa.

Mutta toisaalta jos et käytä lääkkeitä, tupakoi tai et tartuta mitään tauteja, niin ei kai siitä haittaakaan vauvalle ole. Toivottvasti pyysit anteeksi, vaikka on tuo vähän hassua että on noin vakavasti loukkaantunut. ehkä hänellä on babyblues tai väsymys tekee tepposia. sanoitko että yritit vain auttaa, tarkoitus oli vain antaa siskon nukkua ja pitää vauva tyytyväisenä? Jos hänellä kerran imetys onnistuu, niin ei ainakaan sen pitäisi aiheuttaa huonommuudentunteita.

Vierailija
50/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit ylittää sopivuuden rajan tuolla tavalla?? Tiedätkö, että imetyksessä tarttuu erilaisia tauteja, nikotiini ja lääkevalmisteet imeytyvät äidinmaitoon jne. Haluaisin siis tietää tällaiset asiat täysin ennen kuin kukaan saisi omasta kehostaan antaa mitään eritteitä lapselleni. Tsiisus oikeasti!

siskostaan tietää. Ei ollut kyse mistään vieraasta lastenhoitajasta, vaan omasta siskosta.

Taitaa sullakin olla paskat välit siskoosi, mutte en kirjoituksestasi päätellen asiaa edes ihmettele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tabu, mikä näkyy selvästi näiden vastaajien reaktioistakin.



Sun olisi varmaan pitänyt ymmärtää kysyä etukäteen lupa, mutta tuossa tilanteessa toimintasi oli ihan ymmärrettävää ja lapselle parasta.



Mä olen imettänyt veljenpoikaani aikoinaan, mutta siihen pyysin hänen äidiltään luvan. Kyseessä oli pakkotilanne, enkä erityisemmin pitänyt tilanteesta, mutta muutakaan ei voinut. Kun vauva kasvoi isommaksi, en enää halunnut imettää häntä.



Sun siskon kannattaisi varmaan pohtia, miksi hän niin kovasti suuttui. Se kertoo ehkä enemmän hänestä kuin varsinaisesta "rikoksen" suuruudesta.



Vierailija
52/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikionnellinen, jos joku olisi imettänyt lastani. Itse en voinut, ja pelottavalta tuntui vastasyntyneestä asti antaa korviketta. Olisipa ollut sisko sopivassa elämäntilanteessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut antaneeni pulloa. Tosin en olis itse moisesta loukkaantunut, pääasia että lapsi sai ruokaa ja äiti nukkua.

Vierailija
54/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli tyytyväinen ja sisko sai nukkua. Win-win. Jos sisko ei ymmärrä olla kiitollinen hyvästä hoivasta, ann mokoman olla ja miettiä itsekseen asiaa jonkin aikaa. Siskoso ajatteli vain itseään, ei lapsensa parasta suuttuessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyväisratkaisua ei tietenkään voi tehdä ilman lupaa, koska tuntuu olevan kovin henkilökohtainen juttu naisille tämä imetys(huomaan ma).



hysteerikot eivät varmaan tajunneet ap:n omankin lapsen olevan rintaruokinnalla..eli se niistä lääkkeistä ja nikotiiinista..tuskin kukaan niitä omallekaan lapselle haluaa. Ja oli totuus mikä tahansa, ei se yksi kerta kesää tee-missään asiassa.

menköön hormonihöyryjen piikkiin.



Sanottakoon, että kerran olosuhteiden pakosta imetin sukulaislasta(äidin siunauksella, ennenkuin kiljutte) ja minä koin sen jootenkiin oituisena, lähes perverssinä...

Vierailija
56/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti noin vajaa kuin miltä kuulostaa, niin sano, että pitää kersansa ja hoitaa ihan rauhassa.



Olisit sä voinut toki kysyä, mutta ei tuo ole noin suuren loukkaantumisen ja draamailun aihe. Hölmö lehmä on siskosi.

Vierailija
57/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun vauvaasi ei saa oma sisko imettää kerran, jotta vauva ei huuda eikä tarvitse soittaa siskolle ja hälyttää paikalle keskellä yötä?



Siskolla on siis omakin vauva eikä mitään tauteja. Lähtökohta on tämä.



Miksi oma sisko ei saisi imettää lastasi? Mitä niin pyhää ja juhlallista on siinä omassa tississäsi, jota kyllä vilauttelet pitkin kyliä, koska vauvan ruokailu on luonnollinen ja normaali tapahtuma paikassa kuin paikassa? Mutta sitten kun joku toinen tekee tämän normaalin ja luonnollisen asian, jotta lapsesi ei kärsi nälkää, saat hepulin eikä se enää olekaan normaalia ja luonnollista vaan sairasta ja ällöttävää...



Oletko kovin omistushaluinen vauvaasi kohtaan? Saako miehesi hoitaa häntä? Osaako hän hoitaa vauvaa ylipäätään? Määrätkö, miten vaatteet on puettava vauvan päälle ja missä järjestyksessä? Koetko, että anoppi on liian tunkeileva, kun yrittää vaihtaa vauvalle vaippaa? Onko imetys sinusta "se tärkein juttu" vauva-aikana? Jos et imetä, olet huono äiti. Olisitko tehnyt ehkä itsemurhan, jos maitoa ei vain olisi herunut ja olisit joutunut turvautumaan pulloon?



Voi, pyhä lehmä! Miten yhteen juttuun voi ladata tuollaisiai intohimoja, jotta suhde omaan siskoonkin menee katkolle? On varmaan kiva sitten selitellä lapselleen isompana, että et saa tavata kummitätiäsi, kun se kerran tökkäsi rinnan suuhusi ja sinä imit siitä maitoa ja silloin kaikki meni pilalle...Et saa tavata serkkuasikaan, koska siinä vasta on vauva, joka sitä rintaa on imenyt vähän enemmänkin.



Mitä mieltä miehenne on asiasta? Onko hänestäkin järkyttävä ja kamala ajatus, jos esim. hänen siskonsa tai sinun siskosi imettäisi vauvaa silloin, kun et jostain syystä voi olla paikalla? Oletko sitä mieltä, että vauva olisi saanut huutaa koko sen ajan, minkä sinulta olisi mennyt aikaa rynniä paikalle? Uskotko, että vauvasi ei enää ole ihan kokonaan sinun, kun se on saanut maistaa toisen äidin maitoa? Tuntuuko vauvasi enää samalta? Etkö enää rakasta häntä samalla tavalla? Pelkäätkö, että toisen äidin maito saa hänet hylkimään sinun maitoasi? Onko miehelläsi samoja tuntemuksia?



Vauvan ja äidin suhde on aivan muista asioista kiinni kuin imetyksestä. Jos joku äiti vetää pultit siitä, että vauva on saanut toisen äidin maitoa KERRAN, on tämä osoitus siitä, miten äidit eivät oikeasti luo mitään suhdetta siihen vauvaansa vaan se hoituu vain tuon rinnan välityksellä. Ehkä olisi tosiaan aika nähdä se vauva sen rinnan takana ja luoda sitä suhdetta muutenkin kuin vain rinnan kautta. Rinnat kun eivät ole ikuisia ja niillekin voi sattua vaikka mitä.



Vierailija
58/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään ihmeellisenä asiana... Onhan sitä äidit ruokkineet ristiin lapsiaan maailman sivu, mitä ihmeellistä??



Ennenmmin olisin kiitollinen, jos lapseni saisi äidinmaitoa jos minä en jostain syystä sillä hetkellä pystyisi moista antamaan.

Vierailija
59/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa virhe oli kertoa asiasta siskolle.

Vierailija
60/110 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten minusta tuo olisi OK. Siskoni ei tietääkseni syö mitään myrkyllistä eikä tuo minun äitiyttäni olisi horjuttanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi