Mitä mieltä? sisko suuttui kun imetin
hänen vauvaansa, sisko siis univajeen takia hermoraunio ja itse pyysi mua yöhoitaa lasta, meillä lasten ikäero alle 2kk. siskon vauvan herättyä yritin pulloruokkia, ei kelvannu vaan hamusi rintaani, siihen sit tyyntyi. teinkö objektiivisesti ajatellen kamalan rikoksen?? tpoki tajuan että loukkaus siskon äitiydelle, mutta lasta tuossa ajattelin.
Kommentit (110)
olisi imettänyt vauvaani salaa. Moni kantaa hepatittia ja Hiv.ta tietämättään siitä mitään. On myös monia muita tauteja, jotka siirtyvät äidinmaidon matkassa vauvaan.
En ymmärrä, mikä hinku joillakuilla on päästä imettämään toisen vauvaa ja ehkä siten tartuttamaan loppuiäksi joku tauti. Sehän on yhtä tyhmyyttä kuin menisis sänkyyn oudon kanssa ja antaisit panna paljaalla, koska "eihän mulla varmaan mitään tautia ole"
Enkä myöskään monen täällä kirjoittaneen närkästystä.Rinta on tarkoitettu vauvan ruokkimiseen.
Näistä vastauksista täällä huomaa rivien välistä sen, että edelleenkiin sekoitetaan jollakin kummallisella tavalla vauvan ruokkiminen ja seksuaalisuus toisiinsa.
Minä en suuttuisi, jos siskoni tai joku ystäväni antaisi vauvalleni rintaa ja siitä vauvani rauhoittuisi ja saisi vatsansa täyteen. Miksi suuttuisin? Päinvastoin olisin kiitollinen.
olisi imettänyt vauvaani salaa. Moni kantaa hepatittia ja Hiv.ta tietämättään siitä mitään. On myös monia muita tauteja, jotka siirtyvät äidinmaidon matkassa vauvaan.
En ymmärrä, mikä hinku joillakuilla on päästä imettämään toisen vauvaa ja ehkä siten tartuttamaan loppuiäksi joku tauti. Sehän on yhtä tyhmyyttä kuin menisis sänkyyn oudon kanssa ja antaisit panna paljaalla, koska "eihän mulla varmaan mitään tautia ole"
No eihän sitä sit vois omaansakaan imettää kun ottaa kamalan riskin tappaa se tuosta noin vaan.
Musta se sisko oli tässä törkeä. Työntää oman vauvansa toisten hoidettavaksi kun ei ite viitsi ja sitten rääkyy kun oli väärin hoidettu eikä vauvaa huudatettu tarpeeksi. Kaipa siskolla olis ollu parempi olo jos ap olisi kertonut että vauva huusi koko yön kun oli äitiä niin ikävä.
siksi, että sun kaveri on väkisin halunnut imettää sitä.
No, ei se kaikkia ehkä haittaisikaan. Mitä tuota yhdestä vauvasta. Niitähän saa aina lisää. En ymmärrä tätä ajatustasi, että ei sen väliä. Mutta toisaalta, maailmassa on ollut aina sellaisia ihmisiä, joiden käytöstä ei ehkä tarvitse ymmärtääkään. Toisille ei lapsen henki merkitse mitään.
olisi imettänyt vauvaani salaa. Moni kantaa hepatittia ja Hiv.ta tietämättään siitä mitään. On myös monia muita tauteja, jotka siirtyvät äidinmaidon matkassa vauvaan.
En ymmärrä, mikä hinku joillakuilla on päästä imettämään toisen vauvaa ja ehkä siten tartuttamaan loppuiäksi joku tauti. Sehän on yhtä tyhmyyttä kuin menisis sänkyyn oudon kanssa ja antaisit panna paljaalla, koska "eihän mulla varmaan mitään tautia ole"
No eihän sitä sit vois omaansakaan imettää kun ottaa kamalan riskin tappaa se tuosta noin vaan.Musta se sisko oli tässä törkeä. Työntää oman vauvansa toisten hoidettavaksi kun ei ite viitsi ja sitten rääkyy kun oli väärin hoidettu eikä vauvaa huudatettu tarpeeksi. Kaipa siskolla olis ollu parempi olo jos ap olisi kertonut että vauva huusi koko yön kun oli äitiä niin ikävä.
on äidin ja lapsen välinen todella läheinen hetki, mihin ei ole kenelläkään muulla oikeutta kajota.
on äidin ja lapsen välinen todella läheinen hetki, mihin ei ole kenelläkään muulla oikeutta kajota.
Imetyksestä on tehty aivan liian intiimiä ja mystistä ja henkilökohtaista. Kun ei siinä ole mitään ihmeellistä, oikeasti!!
Ja noista taudeista vouhkaajat, nytpä ei ollut kyseessä tuntematon imettäjä!
Et ap tehnyt todellakaan mitään väärää. Vauvan parasta ajattelit, samoin siskosi.
Siskosi on todella kiittämätön paska.
Tuskin kukaan tautisena siskonsa lasta menisi imettämään. Kylläpä on tyhmiä vastaajia.
Imettäminen on vauvan ruokkimista, ei se sen kummempaa ole.
Ap toivottavasti siskosi jokupäivä tajuaa millainen aare hänellä on siskona.Hyi, tulipa paha mieli näistä vastauksista.
ai kärsikö nyt itsetunto kolauksen ajatellessa että teidän tissinne ei oiskaan korvaamaton muksun kannalta?
Ap, otan osaa, siskoni ei todellakaan ansaitse sua!!
ai kärsikö nyt itsetunto kolauksen ajatellessa että teidän tissinne ei oiskaan korvaamaton muksun kannalta? Ap, otan osaa, siskoni ei todellakaan ansaitse sua!!
Mika olikaan sitten se elokuva jossa tuota tapahtui? Se toisen lasta imettanyt nainen oli muistaakseni hieman vanhempi.
välittänyt pienen vauvaparkasi hengestä... sullahan olis voinu olla vaikka kolera tai pilkkukuume.
siksi, että sun kaveri on väkisin halunnut imettää sitä.No, ei se kaikkia ehkä haittaisikaan. Mitä tuota yhdestä vauvasta. Niitähän saa aina lisää. En ymmärrä tätä ajatustasi, että ei sen väliä. Mutta toisaalta, maailmassa on ollut aina sellaisia ihmisiä, joiden käytöstä ei ehkä tarvitse ymmärtääkään. Toisille ei lapsen henki merkitse mitään.
olisi imettänyt vauvaani salaa. Moni kantaa hepatittia ja Hiv.ta tietämättään siitä mitään. On myös monia muita tauteja, jotka siirtyvät äidinmaidon matkassa vauvaan.
En ymmärrä, mikä hinku joillakuilla on päästä imettämään toisen vauvaa ja ehkä siten tartuttamaan loppuiäksi joku tauti. Sehän on yhtä tyhmyyttä kuin menisis sänkyyn oudon kanssa ja antaisit panna paljaalla, koska "eihän mulla varmaan mitään tautia ole"
No eihän sitä sit vois omaansakaan imettää kun ottaa kamalan riskin tappaa se tuosta noin vaan.Musta se sisko oli tässä törkeä. Työntää oman vauvansa toisten hoidettavaksi kun ei ite viitsi ja sitten rääkyy kun oli väärin hoidettu eikä vauvaa huudatettu tarpeeksi. Kaipa siskolla olis ollu parempi olo jos ap olisi kertonut että vauva huusi koko yön kun oli äitiä niin ikävä.
Kuka haluaa vauvaansa jonkun toisen kehon eritteitä. Imetys on hyvin intiimi äidin ja vauvan välinen asia. Vaikkei siinä itsessään ole mitään seksuaalista, se liittyy kuitenkin seksuaalisuuteen. Imetys on mielestäni äidillistä kun se on vauvan ja äidin välistä ja jotenkin ällöttävää jos joku muu kuin vauvan äiti imettää vauvaa. Suhde vauvaan voi myös olla äitimäisellä tavalla niin intiimi että jos muut sotkeutuvat siihen liian lähelle, tuntuu että joku kajoaa siihen suhteeseen, ja vielä kun siirtää kehostaan maitoa vauvan sisään, kuin kajoaisi vauvaan. Tunnelmat vähän saman suuntaiset kuin joku mies kajoaa jonkun naiseen ja vielä siirtää häneen myös eritteensä.
Olisin varmaan hieman harmistunut siskolleni tuollaisessa tilanteessa mutta olisi siskoni toki pian saanut anteeksi. Vauvan parhaaksihan se imetys olisi ollut. Siskoni onkin sitten ainut ihminen maailmassa, jolta voisin ko. tempun sallia.
tosiaan tajunneet puhua asiaa selväksi ENNEN yökyläilyä? Mun lähisukulainen imetti muutamasti vauvaani ja ihan sovitusti. Mutta en ikinä antaisi kenen tahansa, just tautien takia. Sisko ok
Kysehän on OMASTA siskosta.
Mua itkettää ajatuskin, että siskoni olisi ruokkinut minun lastani tämän itkiessä nälkäänsä. Ja itkettää nimenomaan ilosta ja hellyydestä. Se olisi omasta mielestäni yksi kauneimmista ja rakastavammista asioista, mitä siskoni voisi minun ja lapseni hyväksi tuollaisessa tilanteessa tehdä.
En käsitä, miten tuommoisesta asiasta voi suuttua. Eri juttu toki, jos kyseessä olisi joku vieraampi ihminen. Mutta miten joku voi omalle siskolleen tuosta suuttua? ei ymmärrä.
Kuka haluaa vauvaansa jonkun toisen kehon eritteitä. Imetys on hyvin intiimi äidin ja vauvan välinen asia. Vaikkei siinä itsessään ole mitään seksuaalista, se liittyy kuitenkin seksuaalisuuteen. Imetys on mielestäni äidillistä kun se on vauvan ja äidin välistä ja jotenkin ällöttävää jos joku muu kuin vauvan äiti imettää vauvaa. Suhde vauvaan voi myös olla äitimäisellä tavalla niin intiimi että jos muut sotkeutuvat siihen liian lähelle, tuntuu että joku kajoaa siihen suhteeseen, ja vielä kun siirtää kehostaan maitoa vauvan sisään, kuin kajoaisi vauvaan. Tunnelmat vähän saman suuntaiset kuin joku mies kajoaa jonkun naiseen ja vielä siirtää häneen myös eritteensä.
olisi tykännyt jos siskoni olisi ilman lupaa imettänyt lastani. Pitää olla ehdottoman varma ettei ole mitään sukupuolitauteja ja muutenkin, en itse haluaisi imettää muiden lapsia, koska se on niin intiimiä. Hätätilanteessa ehkä jos ei olisi pulloja saatavilla autiolle saarelle jumiutumisen vuoksi tai vastaavaa. Tuskin olisin välejä pistänyt poikki, mutta olisin varmasti sanonut tiukasti asiasta ja antanut uudestaan hoitoon vasta kun lapsi juo maitoa lasista.
Yleensä muksu riittävän pitkään huudettuaan ottaa kyllä pullosta maitoa. Eikä se yhteen yöhön kuole. Voihan sitä siskolle sanoa ettei tämä hoitaminen onnistu kun lapsesi ei ole pullotreenattu ja en halua imettää. Vois vaikka viedä huutavaa vauvaa vaunulenkille tai pitää vaan päivällä poissa jossain, että sisko sais päikkäreitä useana päivänä viikossa.
ja tarkenna mikä siinä ei ole mielestäsi tervettä?
Olisin kiittänyt siskoani, että antoi "omistaan". Olen imetttänyt itse ristiin. Toisen vauvan imetys tuntui oudolta, mutta ei mulla ole tähän päivään mennessä tullut mieleeni, että olisin oman vauvani tähden ollut jotenkin mustia tmv. Samaa ruokaa eri kannusta.
olisi imettänyt vauvaani salaa. Moni kantaa hepatittia ja Hiv.ta tietämättään siitä mitään. On myös monia muita tauteja, jotka siirtyvät äidinmaidon matkassa vauvaan.
En ymmärrä, mikä hinku joillakuilla on päästä imettämään toisen vauvaa ja ehkä siten tartuttamaan loppuiäksi joku tauti. Sehän on yhtä tyhmyyttä kuin menisis sänkyyn oudon kanssa ja antaisit panna paljaalla, koska "eihän mulla varmaan mitään tautia ole"
Enkä myöskään monen täällä kirjoittaneen närkästystä.Rinta on tarkoitettu vauvan ruokkimiseen.
Näistä vastauksista täällä huomaa rivien välistä sen, että edelleenkiin sekoitetaan jollakin kummallisella tavalla vauvan ruokkiminen ja seksuaalisuus toisiinsa.
Minä en suuttuisi, jos siskoni tai joku ystäväni antaisi vauvalleni rintaa ja siitä vauvani rauhoittuisi ja saisi vatsansa täyteen. Miksi suuttuisin? Päinvastoin olisin kiitollinen.
tartuta vauvaasi? Ja kait käyt niissä testeissä ainakin kerran kuussa, koska voihan se miehesikin käydä vieraissa ja tuoda jonkun taudin? Kuinka helkatin tyhmiä täällä oikein ollaan, kun jatkuvasti jankataat noista sairauksista. Käsittääkseni raskausaikana noita tauteja kyllä testataan, joten aika pieni riski se on niitä saada. Ainakin hiv testataan.
kyllä siskosi ainakin ylireagoi, sinähän tarkoitit vain hyvää. Tiedän monia siskoksia jotka imettävät ristiin, mutta ymmärrän jos kaikki ei halua.