Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet naiset käyvät jumpissa/salilla/spinnaamassa, mutta eivät tee kunnolla?

Vierailija
09.09.2011 |

Tälläkin viikolla spinningsali on täpötäynnä porukkaa ja ainakin kolmasosa tuntui polkevan sellaista sunnuntaipyöräilyä. Yhtä ainutta hikipisaraa ei näkynyt, otsahiukset olivat nätisti ojennuksessa vielä tunnin jälkeenkin.

Sama juttu pumpissa. Painoja laitetaan pari kiloa tankoon ja niitä sitten heilutellaan kevyen näköisesti ilman, että yhtään edes yritetään haastaa itseään. Sama rutiini tehdään pari kolme kertaa viikossa ja kehitystä ei tapahdu.

Miksi?

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa salilla. Tulevat sinne katsomaan ja arvostelemaan muiden kuntoilua. Ja sitten raportoimaan tänne kun on itse niin hyvä ja muut vain niin huonoja.

Jos joku nyt kerranki saa otteen siihen kuntoiluun 10-vuoden tauon jälkeen niin eiköhän se jo hiipunutkin. Annat toisten tehdä liikkeensä niin kuin haluaa ja keskity sinä vain itseesi.

Vierailija
22/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kevyenpuoleinen treenaaminen on tapa, johon itse en ole osannut päätellä syytä. Siksi kysyn teiltä, jos täällä vaikka joku tietäisi.

ole ihan omanlaisensa syyt liikkua kuten liikkuvat. Mä vastasin omasta puolestani yllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa salilla. Tulevat sinne katsomaan ja arvostelemaan muiden kuntoilua. Ja sitten raportoimaan tänne kun on itse niin hyvä ja muut vain niin huonoja.

Jos joku nyt kerranki saa otteen siihen kuntoiluun 10-vuoden tauon jälkeen niin eiköhän se jo hiipunutkin. Annat toisten tehdä liikkeensä niin kuin haluaa ja keskity sinä vain itseesi.

En minä sinua pilkkaa, enkä edes sano mitään. Tee treenisi juuri niin kuin itseäsi huvittaa! Mutta kai sitä nyt kuitenkin toiset ihmiset saa huomata? Aivan varmasti moni ihmettelee kuinka minä hikoilen kuin raavas mies. Joudun pyyhkimään lattiankin, kun siihen tulee lammikko. Ihan sama, antaa ihmetellä. Ei se minun treenistä ole pois. Vähän itsetuntoa peliin, hei!

AP

Vierailija
24/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kevyenpuoleinen treenaaminen on tapa, johon itse en ole osannut päätellä syytä. Siksi kysyn teiltä, jos täällä vaikka joku tietäisi.

ole ihan omanlaisensa syyt liikkua kuten liikkuvat. Mä vastasin omasta puolestani yllä.

Kiitos siitä.

AP

Vierailija
25/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saleilla tosiaan on kaltaisiasi kyttääjäarvostelijoita. Monelle on iso kynnys aloittaa kuntoilu, eikä vähäisimmin sinun ja kaltaistesi syystä.

Vierailija
26/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on hermostuttavaa treenata tuollaisten velttoilijoiden lähettyvillä. Huomattavan vajaatehoinen treeni on mun mielestä ajanhukkaa, ihme pseudoliikuntaa. Parempi olisi silloin käydä vaikka kävelemässä. Ei sellainen pelkkä kepin kanssa heiluminen mitään sitä pyllyä muokkaa, mikä nyt tuntuu monelle se kynnyskysymys olevan.

Ja hei toi on niin väsynyt väite, että tulee liian isot lihakset! Kyllä siinä saa melkoiset raudat olla tangossa, että aikuiselle naiselle tulee liian suuret lihakset. Itse treenaan (useimmiten) salin kovimmilla painoilla ja vielä ei oo Jutta Gustafssonin kroppaa näkyvissä, vaikka treeniä takana monta vuotta. Selkeät lihakset toki kyllä.

Vierailija
27/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy siihen miksi olen kiinnittänyt moiseen huomiota on se, että spinning-tunnin jälkeen mä olen niin punainen ja hikinen, että autolle kävellessäni ihmiset kääntyvät katsomaan mua. Se ärsyttää mua suunnattomasti, mutta minkäs mä iholleni voin. Suurin osa muista spinnaajista on just noita, jotka tulevat tunnille täydessä tälliggissä ja lähtevät sieltä täysin fresseinä pois. Useammat eivät tosin ole mitään lihavia, joten ehkä käyvät vain käymisen ilosta, mutta eivät viitsi treenata kunnolla, koska ei tarvitse.

Vierailija
28/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla myös ainoa poispääsy kotoa omien ajatusten pariin.

Vierailija
29/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sanoa vielä sen verran, että itse en ole koskaan ihmetellyt toisten tapoja harrastaa liikuntaa, oli se sitten hikilammikossa rämpimistä tai kevyempää toimintaa. Tiedän, että ihmiset liikkuvat aivan eri syistä. Toiset esim. haastaakseen itsensä, toiset vaikkapa istumatyön vastapainoksi.

Mun mielestä on ihan fiksua harrastaa vaikkapa pumppia pienillä painoilla, kokemattomammalla liikkujalla voi käydä ohrasesti suurien painojen kanssa. Myöskään nivelongelmat ei tykkää isoista painoista.

Vierailija
30/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saleilla tosiaan on kaltaisiasi kyttääjäarvostelijoita. Monelle on iso kynnys aloittaa kuntoilu, eikä vähäisimmin sinun ja kaltaistesi syystä.

Se, että tulen kysymään mahdollisia syitä tähän kevyeen treenaamiseen mammapalstalta?

Onko kaikki muiden tekemät huomiot yhtä arka paikka sinulle? Ihan yhtä lailla palstoilla ihmetellään esimerkiksi toisten tapaa ajaa autoa tai keittää perunoita, jos se poikkeaa omasta tavasta. Etkö sen vuoksi aja autoa tai keitä perunoita? Kun joku saattaa arvostella?

AP

Vierailija
31/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ihmiset eivät tee asioita samalla tavalla kuin sinä?

Vierailija
32/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastaneeksi edes jotain liikuntaa. Miksi kaikkien ihmisten pitäisi kuntoilla veren maku suussa? Tää on just se asenne joka istutetaan meihin koulussa ja joka aiheuttaa sen, ettei juuri kukaan ihminen halua liikkuva vapaaehtoisesti. Jos ei hiki lennä ja veri tirsku, et ole liikkunut. Äly hoi. Hyvä että nekin ihmiset kuitenkin tekee jotain! Ja shock and horror, se voi olla heistä jopa kivaa. Hälytys hälytys, ei sallittuja tunteita havaittu liikuntatapahtumissa!

Vierailija
33/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tulen kysymään mahdollisia syitä tähän kevyeen treenaamiseen mammapalstalta? Onko kaikki muiden tekemät huomiot yhtä arka paikka sinulle? Ihan yhtä lailla palstoilla ihmetellään esimerkiksi toisten tapaa ajaa autoa tai keittää perunoita, jos se poikkeaa omasta tavasta. Etkö sen vuoksi aja autoa tai keitä perunoita? Kun joku saattaa arvostella? AP

Vierailija
34/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin Pilateksessa jos liike ei tunnu missään, on lähes varmaa että sen tekee väärin. Ja sama homma salilla; ei aktivoida keskivartaloa tai pidetään selkään ihan missä asennossa tahansa "eikä taaskaan tunnun missään". Vatsarutistuksia vedetään sata "tosta vaan" eikä mukana ole kuin lonkankoukistajat jne.jne.

Vierailija
35/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siitä tulee hiki ja alkaa hengästyttää. Jumpassa noi ei haittaa, huvittaa kyllä joskus, mutta omaapahan on aikansa jota siellä tärväävät. Minua haittaa punttisalilla ne naiset, jotka on jossain laitteessa muka tekemässä jotain, mutta oikeasti lukevat naistenlehteä. Mennään siis johonkin laitteeseen istumaan ja tehdään pikku hetki ja sitten 'palaudutaan' eli luetaan aika kauan ja sitten taas pari heilautusta jne 2 tuntia salilla ja karvakaan ei ole eri asennossa kuin tullessa. Ei se muuten haittaisi, mutta kun varaavat sitä vehjettä itselleen aika kauan pitämällä sitä penkkinä. Olisi siellä niitä penkkejäkin, mutta ei ne sinne mene niitä lehtiään lukemaan. Mulla anoppi käy noin 4 jumpassa viikossa ja aina valittaa, että ei voi oikein tehdä, kun tulee hiki ja hengästyttää. Sitten pohtii, että miten se kunto on nin huono, kun kyllähän hän kuntoilee.

Vierailija
36/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko sinä aikuinen ihminen ihmettelet sitä, että kaikki ihmiset eivät tee asioita samalla tavalla kuin sinä?

Toki ymmärrän hyvinkin, että kaikki eivät tee asioita samalla tavalla kuin minä. Oletan kuitenkin, että jokainen yleensä perustelee itselleen miksi jonkun asian tekee niin kuin tekee. Ja sitä perustelua tässä kyselen.

Itse treenaan kovaa, koska haluan näkyviä tuloksia (sekä kropassa että kunnossa) ja pidän kovan liikunnan tuottamasta endorfiinipöllystä. Mikä on sinun perustelusi kevyelle liikunnalle?

AP

Vierailija
37/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin Pilateksessa jos liike ei tunnu missään, on lähes varmaa että sen tekee väärin. Ja sama homma salilla; ei aktivoida keskivartaloa tai pidetään selkään ihan missä asennossa tahansa "eikä taaskaan tunnun missään". Vatsarutistuksia vedetään sata "tosta vaan" eikä mukana ole kuin lonkankoukistajat jne.jne.

tilanteeseen ne isot painot onkin myrkkyä, siinä voi sitten mennä riks ja raks ja liikkuminen jää tauolle pitkäksi aikaa...

Vierailija
38/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kilpaurheilija ja samalla lailla jäisit kakkoseksi mulle treenin määrässä =) Tosin et varmaan tällä hetkellä olen viikoilla rv39 =D

Eikös se pääasia juuri ole, että tykkää siitä mitä tekee juuri siihen tahtiin mikä tuntuu hyvälle. Kaikilla on eri tavoitteensa liikunnassa. Keskity omaan päämäärääsi, niin on mukavampaa sinullakin ;)

Vierailija
39/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse treenaan kovaa, koska haluan näkyviä tuloksia (sekä kropassa että kunnossa) ja pidän kovan liikunnan tuottamasta endorfiinipöllystä. Mikä on sinun perustelusi kevyelle liikunnalle?

AP

huomaatko ollenkaan, miten tästä sun avauksesta henkii sellainen fiilis, että juuri sinun tapasi harrastaa liikuntaa on oikea ja muiden väärä? Siitä johtuu se, että saat ärtyneitä vastauksia.

Vierailija
40/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en siten liiku.

Oikeastiko sinä aikuinen ihminen ihmettelet sitä, että kaikki ihmiset eivät tee asioita samalla tavalla kuin sinä?

Toki ymmärrän hyvinkin, että kaikki eivät tee asioita samalla tavalla kuin minä. Oletan kuitenkin, että jokainen yleensä perustelee itselleen miksi jonkun asian tekee niin kuin tekee. Ja sitä perustelua tässä kyselen. Itse treenaan kovaa, koska haluan näkyviä tuloksia (sekä kropassa että kunnossa) ja pidän kovan liikunnan tuottamasta endorfiinipöllystä. Mikä on sinun perustelusi kevyelle liikunnalle? AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä