Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet naiset käyvät jumpissa/salilla/spinnaamassa, mutta eivät tee kunnolla?

Vierailija
09.09.2011 |

Tälläkin viikolla spinningsali on täpötäynnä porukkaa ja ainakin kolmasosa tuntui polkevan sellaista sunnuntaipyöräilyä. Yhtä ainutta hikipisaraa ei näkynyt, otsahiukset olivat nätisti ojennuksessa vielä tunnin jälkeenkin.

Sama juttu pumpissa. Painoja laitetaan pari kiloa tankoon ja niitä sitten heilutellaan kevyen näköisesti ilman, että yhtään edes yritetään haastaa itseään. Sama rutiini tehdään pari kolme kertaa viikossa ja kehitystä ei tapahdu.

Miksi?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina teen pumpissa minulle maksimipainoilla ja spinningissä naama on kyllä punainen mutta en todellakaan hikoile niin että lattialla olisi lammikoita taikka että minulla olisi liimaletti. Tunnin jälkeen kyllä lihaksissa tuntuu ja jalat tärisevät varsinkin pumpin jälkeen.

Älä tuijota muita pliis ja keskity omaan treenaamiseesi!

Vierailija
62/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käydä spinningissä tai pumpissa kun voi pyöräillä ulkona mielin määrin ja heiluttaa lapiota, kuokkaa ja rautakankea?

Mutta kapearenkaisella maantiepyörällä on ikävä polkea syyssateissa, kun lehdet liukastavat kadut. Siksi siirryn sisätiloihin jatkamaan harrastustani näin syksyisin. Minulla ei ole lapiota, kuokkaa eikä rautakankea. Asun kerrostalossa ja epäilen, ettei kaupungin puutarhurit pitäisi siitä jos menisin lähipuistoon kaivelemaan kuoppia. :) AP

Ja tosi monet ihmiset kaipaavat apua raskaissa töissä jos niitä ei itsellä ole mahdollisuus tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käydä spinningissä tai pumpissa kun voi pyöräillä ulkona mielin määrin ja heiluttaa lapiota, kuokkaa ja rautakankea? !

Ja lappiominen, kuokkiminen jne on todella yksipuolista. Usein noissa työhommissa tehdään työtä samoilla lihaksilla tuntikausia, vaikka kuinka koittaisi muuttaa asentoa. Usein vielä niin, että keskivartalo retkottaa, jalat ovat suorana jne. Tyypillisesti rintalihakset kireytyvät, koukistajat ylikehittyvät ojentajiin verrattuna ja selkä paukkuu. Liikuntaa tulee, mutta kehonhuollollisesti todella huonossa paketissa.

Itse teen sekä pihahommia (rakennetaan pihaa, eli sitä kärräämistä, kivien pyörittelyä ja mullan lapioimista on paljon). Salilla taas huollan työstä kipeytynyttä kroppaa liikkuvammaksi ja tasapainoisemmaksi.

Vierailija
64/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu siltä, että koko ryhmä tuijottaa. sitten jos vielä repii täysillä, niin näyttää vaan todella naurettavalta.

Vierailija
65/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei punota naama, ei ole paita kastunut yhtään ja hiuksetkin on niin nätisti jumpan jälkeen??

5 vuotta bodypumpissa käyneenä olen huomannut että osa väestä laittaa samat painot vuodesta toiseen. Miksi mennä jos ei hae mitään liikunnallista, ei edes hengästymistä?

Onko tarkoitus päästä kotoa pois ja lörpötellä ystävien kanssa?

Vierailija
66/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niinhän ne tuijottavatkin :( Ne hikiset, joiden alla on lammikko. Luulin aina, että juuri heitä nyt ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä muut siellä salilla tekevät. Luulin, että he eivät edes tiedä minun käyvän samalla salilla. Vaan näyttävät tietävän ja ovat oikein seuranneet.

kun tuntuu siltä, että koko ryhmä tuijottaa. sitten jos vielä repii täysillä, niin näyttää vaan todella naurettavalta.

Vierailija
67/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei punota naama, ei ole paita kastunut yhtään ja hiuksetkin on niin nätisti jumpan jälkeen?? 5 vuotta bodypumpissa käyneenä olen huomannut että osa väestä laittaa samat painot vuodesta toiseen. Miksi mennä jos ei hae mitään liikunnallista, ei edes hengästymistä? Onko tarkoitus päästä kotoa pois ja lörpötellä ystävien kanssa?

Vierailija
68/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan salilla kuntopiirityyppisesti ja hiki vaan roiskuu, vaikka kannan pyyhettä mukana. Vaatteet kastuu sieltä sun täältä.

Muilla naisilla ei edes naama punoita....ja se on tosiaan järkkyä, että laitteeseen jäädään istumaan sarjojen väliseksi ajaksi. Liikkeelle siitä, että veri kiertää, herranjumala!

Tosin ei se laitteissa istuminen mua niin haittaa, kun teen pääasiassa vapailla painoilla. Eipähän oo ruuhkaa käsipainotelineellä eikä kyykkypaikalla :-)

Vierailija
69/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen urheillut ja liikkunut kilpaurheilupiireissä koko ikäni. Lasten saatuani liikun niin paljon kuin se työn ja perheen ohella on mahdollista.

Onko mielessäsi käynyt, että kyseisillä henkilöillä voi olla erilaisia vaivoja? Lähipiiristäni (ja itseltänikin) löytyy nivelrikkoa, välilevyvaivoja, kierukkavaivoja ym. esim. onnettomuuksissa syntyneitä vaurioita joiden takia esim. suurilla painoilla treenaaminen ei onnistu. Ja kyse ei todellakaan ole mistään sohvaperunoista, vaan ikänsä (reilu 30 v) aktiivisesti liikkuneista ihmisistä...

Vierailija
70/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt tuli tätä ketjua lukiessa sellainen olo että ne jotka ei hanki hikeä ei tarvitse käydä salilla ollenkaan. En tarkoita nyt sinua ap.

Ehkä se on kuitenkin useille tapa heittää aivot narikkaan ja saada sitä omaa aikaa. Ja jos he kokevat käynnin kuitenkin virkistäväksi ilman hikeä tms. Antaa ihmisten kuntoilla miten lystää.

Vituttaa salilla. Tulevat sinne katsomaan ja arvostelemaan muiden kuntoilua. Ja sitten raportoimaan tänne kun on itse niin hyvä ja muut vain niin huonoja.

Jos joku nyt kerranki saa otteen siihen kuntoiluun 10-vuoden tauon jälkeen niin eiköhän se jo hiipunutkin. Annat toisten tehdä liikkeensä niin kuin haluaa ja keskity sinä vain itseesi.

En minä sinua pilkkaa, enkä edes sano mitään. Tee treenisi juuri niin kuin itseäsi huvittaa! Mutta kai sitä nyt kuitenkin toiset ihmiset saa huomata? Aivan varmasti moni ihmettelee kuinka minä hikoilen kuin raavas mies. Joudun pyyhkimään lattiankin, kun siihen tulee lammikko. Ihan sama, antaa ihmetellä. Ei se minun treenistä ole pois. Vähän itsetuntoa peliin, hei!

AP

Vierailija
71/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiinnität noin paljon huomiota muiden tekemisiin? Jokainen tekee kuntonsa ja halunsa mukaan.

Minä nyt vain teen huomioita ympäröivästä maailmasta ja siitä, miten ihmiset käyttäytyvät. Olen esimerkiksi huomioinut myös sellaisen seikan, että aasialaiset vaihto-opiskelijat laittavat riisiä kukkakaalikeittoon. Ihmettelen minä sitäkin ja oletan sen johtuvan kulttuurieroista.

Naisten kevyenpuoleinen treenaaminen on tapa, johon itse en ole osannut päätellä syytä. Siksi kysyn teiltä, jos täällä vaikka joku tietäisi.

ap

Vierailija
72/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt siitä että pitäis suurilla painoilla vääntää.

Vaan lähinnä siitä että aina samat kevyet sarjat. Kroppa tottuu ja liikunnan teho heikkenee. Onhan se toki tyhjää parempi

Mutta jos on selkä kipeä niin selkä painoo vois vaikka vähentää ja laittaa sit rintalihakseen painoa lisää (edes välillä)

Ei joka kerta tartte maks painoilla tehdä!

Ja en todella ymmärrä sitä että istuskellaan laitteella hörppimässä!

Itse otan alkulämpimän juoksumatolla ja siinä tulee jo hiki. Hiki ei laske salitreenin aikaan vaan virtaa solkenaan.

Mä olen urheillut ja liikkunut kilpaurheilupiireissä koko ikäni. Lasten saatuani liikun niin paljon kuin se työn ja perheen ohella on mahdollista. Onko mielessäsi käynyt, että kyseisillä henkilöillä voi olla erilaisia vaivoja? Lähipiiristäni (ja itseltänikin) löytyy nivelrikkoa, välilevyvaivoja, kierukkavaivoja ym. esim. onnettomuuksissa syntyneitä vaurioita joiden takia esim. suurilla painoilla treenaaminen ei onnistu. Ja kyse ei todellakaan ole mistään sohvaperunoista, vaan ikänsä (reilu 30 v) aktiivisesti liikkuneista ihmisistä...

Vierailija
73/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... käyttämättä yhtään ylimääräistä ja ruokaakin meni vähemmän rahaa.

Vierailija
74/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielessäsi käynyt, että kyseisillä henkilöillä voi olla erilaisia vaivoja? Lähipiiristäni (ja itseltänikin) löytyy nivelrikkoa, välilevyvaivoja, kierukkavaivoja ym. esim. onnettomuuksissa syntyneitä vaurioita joiden takia esim. suurilla painoilla treenaaminen ei onnistu. Ja kyse ei todellakaan ole mistään sohvaperunoista, vaan ikänsä (reilu 30 v) aktiivisesti liikkuneista ihmisistä...

Mä en yhtään epäile, etteikö joillakin voisi olla tällaisia(kin) vaivoja, mutta ei kai kuitenkaan 2/3 tunneilla kävijöistä? Tai estääkö nää kanssa spinningissä polkemisen niin että tulis hiki?

Vierailija
75/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt ihmeessä ensi kerralla kysymään suoraan niiltä liian kevyesti liikkuvilta heidän motiivejaan.

Vierailija
76/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäliikunnassa se nyt on se ja sama, lähinnä mietityttää, miksi ihmiset toimivat niin kuin toimivat (tosin siihenhän on tullut aika paljon vastauksia).

Olen tosin myös joskus käynyt tosi ahdistavassa naisten liikuntakeskuksessa, jossa jengi kävi vain näyttäytymässä. Kunnolla ei voinut treenata, ettei mene tukka sekaisin, meikki suttuun tai kynsi katki. Sitten tuijotettiin suu auki ja tirskuttiin kuin 13-kesäiset, kun joku oikeasti hikoili tai teki jotain.

Salilla käydessä laiska treenaaminen ärsyttää, koska laitteita/painoja on kuitenkin vain se x määrä ja on rasittavaa, että joku varaa laitetta tai tankoa, jolla ei tee mitään. Tällä en viittaa ihmisiin, jotka tekevät sarjansa maltillisilla painoilla vaan niihin, jotka istahtavat tekemään lähentäjiä, loitontajia, etureisiä tai takareisiä lehden kanssa ja kääntävät sivua sen parinkymmenen minuutin aikana, jonka istuvat, useammin kuin liikuttavat jalkaa sekä niihin, jotka ottavat tangon käteen ensin ja menevät vaihtamaan vartin kuulumiset kaverin kanssa sitten.

Riippumatta siitä, kuinka suurilla painoilla treenaa, kierto eli tankojen tai koneiden välillä on kuitenkin aika nopeaa, jos oikeasti tekee jotain eikä lue lehteä, tuijota kattoa tai juttele kaverin kanssa. Treenaava ihminen ei siis tuki salia vaan tulppaamaan jäävät ne, joiden ei oikeasti edes tarvitsisi hyvpistellä sitä tankoa tai istua siinä penkissä, koska mitään ei tapahdu kuitenkaan.

Tosin salilla käynti on sen verran yhteisöllistä puuhaa, että pahaa tekee myös kun joku nostaa tai tekee väärin. Välillä olen käynyt näyttämässä oikein liikeradan, mutta aina ei jaksa.

Vierailija
77/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäliikunnassa se nyt on se ja sama, lähinnä mietityttää, miksi ihmiset toimivat niin kuin toimivat (tosin siihenhän on tullut aika paljon vastauksia).

Olen tosin myös joskus käynyt tosi ahdistavassa naisten liikuntakeskuksessa, jossa jengi kävi vain näyttäytymässä. Kunnolla ei voinut treenata, ettei mene tukka sekaisin, meikki suttuun tai kynsi katki. Sitten tuijotettiin suu auki ja tirskuttiin kuin 13-kesäiset, kun joku oikeasti hikoili tai teki jotain.

Salilla käydessä laiska treenaaminen ärsyttää, koska laitteita/painoja on kuitenkin vain se x määrä ja on rasittavaa, että joku varaa laitetta tai tankoa, jolla ei tee mitään. Tällä en viittaa ihmisiin, jotka tekevät sarjansa maltillisilla painoilla vaan niihin, jotka istahtavat tekemään lähentäjiä, loitontajia, etureisiä tai takareisiä lehden kanssa ja kääntävät sivua sen parinkymmenen minuutin aikana, jonka istuvat, useammin kuin liikuttavat jalkaa sekä niihin, jotka ottavat tangon käteen ensin ja menevät vaihtamaan vartin kuulumiset kaverin kanssa sitten.

Riippumatta siitä, kuinka suurilla painoilla treenaa, kierto eli tankojen tai koneiden välillä on kuitenkin aika nopeaa, jos oikeasti tekee jotain eikä lue lehteä, tuijota kattoa tai juttele kaverin kanssa. Treenaava ihminen ei siis tuki salia vaan tulppaamaan jäävät ne, joiden ei oikeasti edes tarvitsisi hyvpistellä sitä tankoa tai istua siinä penkissä, koska mitään ei tapahdu kuitenkaan.

Tosin salilla käynti on sen verran yhteisöllistä puuhaa, että pahaa tekee myös kun joku nostaa tai tekee väärin. Välillä olen käynyt näyttämässä oikein liikeradan, mutta aina ei jaksa.

Minuakin tympii treenaajat, jotka vain roikkuvat laitteissa. Alkulämmittelynä poljetaan erittäin laiskalla tempolla lehteä lukien tai kaverille juoruten.

Oli ihmisellä vaivoja tai ei, niin kyllä hänestä huomaa tekeekö tämä tosissaan. Tätä ei mitata painoilla eikä hikoilun määrällä vaan tekniikalla. Pienilläkin painoilla saa tuntumaa, jos oikeasti keskittyy tekniikkaan. Pilates on hyvä esimerkki, kuten joku jo edellä mainitsikin. Ihmettelen itsekin miksi sellaiset ihmiset, jotka vain huitovat sinne päin vaivautuvat edes tulemaan salille saati maksamaan siitä.

Vierailija
78/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,olet aivan oikeassa. Luulen, että monet haluavat vain saada paremman omantunnon salilla käymisestä. Ei sitten väliä sillä mitä siellä tekee, vai tekeekö mitään. Jotkut tulevat sinne juoruamaan kovaan ääneen tai kuntosalilaitteisiin jopa lehtiä lukemaan... Kuntosalijäsenyys on sen verran kallista, että kannattaa sillä hinnalla myös käyttää niitä laitteita ja jumppia tulosten saamiseksi.

Vierailija
79/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä nyt kukaan sokkona tuolla liiku ja jos jossain pitkään käy niin kai siinä nyt ympäristöstäkin jotain panee merkille! Treenatkoon kukin miten tykkää, kumma vaan kun joillakin heti tarve kääntää ap:n tavallinen kysymys joksikin muuksi. Jos se teidän oma tyyli kerran teitä miellyttää niin mitä väliä ap:n ihmettelyllä on?

Vierailija
80/100 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen tuollainen "salilla kävijä". Eli kävin salilla, pumpissa, spinningissä, ym. missä milloinkin. Enkä tehnyt kovin kovaa, koska uskoin, etten kykene siihen. Olen ollut aina aika epäurheilullinen, ja jotenkin se liikkujan identiteetti puuttui minulta. Kävin salilla, koska kuitenkin jotenkin siitä pidin, kuvittelin, että teen jotain ja että tekemiselläni on vaikutusta. Olin kuitenkin arka kokeilemaan isoja painoja tai ylittämään rajojani, koska en kokenut, että olisin NIIN urheilullinen. Lisäksi hikoilen aika vähän, vaikka olisinkin melko rasittunut.

Nyt kun olen alkanut liikkua uudella tavalla, uuden lajin parissa ja olen laihtunutkin melkoisesti, niin huomaan kuinka vähän loppujen lopuksi aiemmin tein, ja kuinka pienellä teholla. Nyt vasta tajuan, että hei, olen oikeasti aika hyväkuntoinen eikä mun tarvitse sääliä itseäni etukäteen jos teen isoilla painoilla tai treenaan kovaa. En kuole siihen. Ja on se hikikin iän myötä alkanut virrata, vaikkei siitä vieläkään lammikkoa ilmesty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi