Miksi ihmiset panttaa löytötavaroita kotonaan?
Luovutan tuntomerkkejä vastaan lukee Facebookin puskaradiossa. Ei, ne pitää viedä löytötavaraan! On ok ilmoittaa puskaradiossa löydöstä mutta ei pantata. Ei kaikki oo facessa. Eikä kaikilla oo läheisiä jotka olis tai tunnistaisivat kaikki toisen tavarat.
Kommentit (11)
Vain idiootit käyttää facebuukkia.
Mielestäni ihan fiksua kokeilla ensin jos omistaja löytyisi tuota kautta, kyllähän sen tavaran voi silti vielä vielä löytötavaratoimistoon kun ehtii. Ainakin minä maksaisin mieluummin palkkion suoraan löytäjälle kuin jotain toimistokuluja sille puljulle.
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla se löytötavaratoimisto on auki vain silloin kun suurin osa on töissä. Sinne on siis vaikea päästä tavaroita viemään ja myös hakemaan. Ja usein facebookissa on kaupunginosaryhmiäkin, jolloin tavara voi tavoittaa omistajansa huomattavasti helpommin ja nopeammin, kuin että se samantien kiikutetaan jonnekin pitkän matkan päähän.
En kuulu naamakirjaan enkä mihkää muuhunka someen. Toivottavasti mun kadonneita tavaroita joku apina ei panttaa kotonaan, prkl!
En panttaa mitään kotona. Löydän lompakon, jos on rahaa ni otan ja loput heitän menemään. Ala mitään kyselemään tai mihinkään viemään. Vieköön joku muu ketä kiinnostaa.
Ei meidän kunnassa löytötavaratoimistoon noin vain mennä työssä käyvänä.
Mieheni kadottama tavara oli viety valitettavasti löytötavaratoimistoon. Sieltä sen lunastaminen olisi ollut niin kallista, että lunastamatta jäi.
Facebook toimii paljon paremmin ja yleensä ihan ilmaiseksi.
Mutta kun kaikilla ei ole sitä facebookkia niin eihän se sitte toimi!
Yleensä on kaikille osapuolille helpompaa ilmoittaa esim. Puskaradiossa "löydetty avaimet" vs. alkaa kuskaamaan niitä ensin lähiöstä löytötavaroihin ja sitten se (ehkä "naapurissa" asuva) tekee saman reissun +vielä maksaa palvelumaksut.
Noitahan voi (yleensä) lukea vaikka ei käyttäisi (normaalisti) Facebookkia, ihan kirjautumattakin. Jos osaa täällä palstailla, osannee etsiä vaikka googlen kautta puskaradio/ kadonneet&löydetyt paikkakunta X.
Ei meillä ole täällä mitään löytötavaratoimistoa, lähin poliisilaitoskin on 40 kilsan päässä. Paikallisessa puskaradiossa ilmoitellaan mistä/keneltä mitäkin voi tuntomerkkejä vastaan käydä noutamassa.
Ööh, nyt en ymmärtäny... onks sulla siis mun järki jemmassa?!