Missä tilanteissa olet työntänyt 4-vuotiasta
Kommentit (70)
hassua, että jollekin voi olla merkitystä sillä, minkä ikäisenä lapsi ei enää istu rattaissa. Luulisi, että jokaisella perheellä saisi olla omat käytäntönsä oman tilanteen mukaan.
rattaita sen jälkeen kun lapsi täytti 3v. Eikä muuten ole autoakaan. Hyvin on jaksanut kävellä sekä metsäreissut ja kaupunkipörräämiset.
Kerran viime kesänä otettiin rattaat mukaan, kun lähdettiin Helsinkiin. Syy: Tiesin, että käytettäisiin paljon julkisia ja rattaiden kanssa pääsee ilmaiseksi, ja tiesin, että käveltäisiin päivän aikana todella paljon: Mielummin tyttö rattaissa kuin kiljuu väsymystään keskellä katuja.
risteilylle Tukholmaan ja otettiin rattaat mukaan. Ei olis lapsi mitenkään jaksanu päivää kaupungilla ilman rattaita, Näin se sitten otti niissä päiväunetkin.
Teemme 7-20 kilometrin lenkkejä lähes päivittäin. Muutamia kertoja olen yrittänyt tehdä lenkit niin, että lapsi pyöräilee.. mutta se on ihan helvettiä. Ei oikein toimi selittää lapselle että nyt pitäisi polkea hiljaa tai ihan täysillä kun äiskän pitäis saada nää intervallit tehtyä.
Työnnän lastani rattaissa lenkeillä niin kauan kunnes hänet voi jättää yksin kotiin treenieni ajaksi, katsokoon mun puolesta kieroon kuka haluaa. Olen kuitenkin varmaan maan kovakuntoisin yksinhuoltaja ;)
Ja onpa muuten mielettömän upea, vapaa ja kevyt tunne päästä joskus harvoin (eli lähinnä kisoissa) juoksemaan ilman niitä rattaita :D
Rattaat jätettiin pois kun poika oli 3v.
Miksi 4 vuotiasta normaalia lasta pitäisi rattaissa työntää??!!!
Meillä 3vuotiaskin kävelee ihan itse.
2-3km sujuu mukavasti.
Taitaa olla isokin hyve, ettei nelivuotiasta enää työnnetyä rattaissa? :) Ette taida paljon liikkua lasten kanssa, kun jo kaksi- kolmivuotiaana jätätte kärryt veke.
Me kävellään ja ollaan liikkeellä joskus koko päiväkin. Olisi lastensuojelun asia jo, jos laittaisimme tytön kävelemään kaikki matkat. Ihme porukkaa täällä!
sekä juosten että kävellen. Lapsi ei vielä jaksa pyöräillä kilometritolkulla ja mulle tehokas lenkki tarkoittaa kyllä tunnin reippailua eli kävellen sen 6 km vähintään. Matkalla jutellaan maisemista ja muusta, ihan kiva yhteinen hetki.
Muualle ei rattaita ole otettu mukaan enää aikoihin.
Just ton takia ainakaan täällä Tampereella eivät mahdu busseihin ne, jotka oikeasti tarvitsevat paikkaa. Ärsyttää kun näitä 4-5-vuotiaita (jotka eivät edes mahdu rattaisiin kuin monella mutkalla ja silti jalat roikkuvat ulkopuolella) rattaissa työnnettäviä köyhäilijöitä näkee lähes päivittäin busseja tukkimassa.
Miks en työntäis? Saa vieläpä julkisilla ajella ilmatteeks kun on lapsi ja rattaat.Kyllä tuo kävellä osaa, ei ole siitä kiinni.
Vähän vajaa 3-vuotiaana jätettiin esikoiselta rattaat pois. Sen jälkeen on joko kävellyt tai pyöräillyt (potkupyörällä tai tavallisella pyörällä). Alkuun oli myös seisomalaudalla, mutta enää ei halua seistä siinä.
Asutaan Helsingin kantakaupungissa, harvoin liikutaan autolla, vaan yleensä julkisilla tai kävellen. Korkeasaaret, Lintsit ym. on kierretty ja ihan hyvin tuo lapsi on jaksanut.
Itsekin vähän ihmettelen pitkiä kävelymatkoja (mm. lomamatkoilla oltiin varauduttu kantamaan pikkusisarta, jotta esikoinen pääsee rattaisiin, mutta ei ollut tarvetta).
kun yhdessä pienemmän sisaruksen kanssa kiirehdittiin aamuisin päiväkotiin.
-Michael Jacksonin perse..
Miksi Michael Jackson on pulkkamäessä??
-Se vetää lasta pulkassa..
Muahhahhahahahahhahahhaaaaaaaaaaaaaaaaa ; DD
-Risteilyllä
-Muumimaailmassa
-Kauppakeskuksissa
Muuten väsähtää jossain vaiheessa, enkä jaksa todellakaan kantaa. Rattaat on tosi kätevät, kun saa kaikki kamatkin sinne koriin.
Isoisoaan en muista kyllä kuljettaneen rattaissa enää 3 vuotta täytettyään.
Taitaa olla isokin hyve, ettei nelivuotiasta enää työnnetyä rattaissa? :) Ette taida paljon liikkua lasten kanssa, kun jo kaksi- kolmivuotiaana jätätte kärryt veke.
Me kävellään ja ollaan liikkeellä joskus koko päiväkin. Olisi lastensuojelun asia jo, jos laittaisimme tytön kävelemään kaikki matkat. Ihme porukkaa täällä!
joten ei olla rattaita tarvittu 2v jälkeen.
jotka ovat luopuneet rattaista jo lapsen ollessa 2 v. asuvat ilmeisesti maalla ja kulkevat matkat autolla. Rattaita tarvitaan meillä jos olla monta tuntia kaupungilla tai esim. ulkomaanmatkoilla kävellään pitkiä monen tunnin reissuja. Mieluummin työnnän rattaita kuin kärvistelen väsyneen ja kiukkuisen lapsen kanssa.
jotka ovat luopuneet rattaista jo lapsen ollessa 2 v. asuvat ilmeisesti maalla ja kulkevat matkat autolla. Rattaita tarvitaan meillä jos olla monta tuntia kaupungilla tai esim. ulkomaanmatkoilla kävellään pitkiä monen tunnin reissuja. Mieluummin työnnän rattaita kuin kärvistelen väsyneen ja kiukkuisen lapsen kanssa.
Kaupungilla kävellään ja "lähiöstä lähiöön", ikinä ei ole ulkomailla ollut rattaita mukana, lapsia 4kpl. Lapset tottuneet kävelemään, joten eivät turhia kitise.
t.60
kuten tuossa aiempana kirjoitin. Lapsi itse kävelee mielellään, ei halua rattaisiin (ovat kuulemma vauvoille), eikä enää seisomalaudallekaan.
Osittain on varmasti tottumiskysymys, mutta paljolti riippuu myös lapsesta. Mulle ei ole itseisarvo, että lapsi luopui (omasta tahdostaan) aikaisin rattaista, mutta tottakai olen ylpeä, että lapseni kävelee ja pyöräilee mielellään pitkiäkin matkoja.
56
Eipä ole oikeen vaihtoehtoja. Jos menisimme kävellen, lapsi jäisi viivyttelemään ja myöhästyisin töistä.
tosin niissää rattaissa on istunut myös 1,5v pikkuveli.