Missä tilanteissa olet työntänyt 4-vuotiasta
Kommentit (70)
Ja mekin asutaan ihan suomalaisittain ison kaupungin keskustassa, joten väentungosta ja liikennettä riittää. Koulu ja päiväkoti (ei kunnallisia) ovat parin kilsan päässä ja vaikka meillä on auto, ei sitä alle 10 kilsan matkoihin käytetä vaan meillä jopa se kesällä neljä täyttänyt pyöräilee arkimatkat (toisinaan jopa kadulla, kun kevyenliikenteenväylillä on vajaaälyisten meininki ja jalkakäytävillä pyöräilee aikuiset).
Esin kun mennään kauppakeskukseen, kaupungille tai johonkin muualle ihmisvilinään tai jos ollaan useampi tunti. Mutta todella harvoin. Kyseessä erittäin vilkas poika ja ei aristele / pelkää mitään.
itse en henkilökohtaisesti edes ymmärrä, miten se hoituu, että joidenkin pienet lapset kulkevat kaikki matkat pyörällä; kesät talvet, matkoilla, sairaana, iltamyöhään reissuilta tultaessa jne.
Vuokrattiin rattaat varuiksi, kun oli niin halpaa (euron päivä) ja ajateltiin, että jos ei mitään muuta niin työnnetään siinä vaikka tavaroita. Olipa hyvä, että oli rattaat, koska 4-vuotiaalta loppui puhti ja hän sai loppuajasta istuskella rattaissa.
Lapsi itse sanoi, kun tarjosin rataskyytiä miten "kaikki nauraa hänelle, jos hän istuu kyytiin". Minä sanoin vain, että naura takaisin ja istu rauhassa.
omani on melkein aina rattaissa koska vaihtoehto olisi kantaminen. Olen sanonut hänelle että kun täytät 4 niin lopetetaan rattaiden käyttäminen ihan joitain erikoistilanteita lukuunottamatta. Mietin nyt että mitä ne sellaiset erikoistilanteet olisi. Meilläkään ei siis ole autoa.
ap
meidän 4-vuotias nukahti illalla pikkuveljen rattaisiin, kun oltiin syömässä. Pikkuveli nukkui sitten sylissä (7kk) paluumatkan hotellille.
kun lapsi oli 2,5 vuotias. Kaikki reissut, myös koiran ulkoilutukset 3 krt/pvä tehdään kävellen.
terveyskeskukseen kun on ollut kipeä
lomamatkalla suurkaupungissa
poika nyt 3,5v, eikä ole rattaissa istunut vuoteen
itseäni lähinnä huvittaa nämä ihmiset, joille on kehumisen paikka se, että joku 2-vuotias ei ole enää ollenkaan istunut rattaissa. Kuinkahan monet kauppareissut, kaupunkilomat tai illalla kylästä paluut nämä lapset oikeasti pirteinä kävelevät, vai olisiko niin, että mennään autolla?
Meidän lapsia on 4-vuotiaana työnnetty kaupunkilomilla, etelänlomilla ja ihan kotimaassakin esim. kuumeisena lääkäriin ja joskus illalla on palattu lapsen nukkumaanmenoajan jälkeen jostain kyläreissulta.
minuakin huvittaa laiskat mammat, jotka tekevät lapsistaan yhtä laiskoja istuttamalla heitä rattaissa vielä eskari-ikäisinäkin. ;)
Ei ole lapset tarvinneet rattaita 2-2,5v jälkeen. Ei meillä ole autoakaan kun ei tarvita, julkisilla ja kävellen liikutaan, myös ulkomailla. Matkoilla 1-2v lapset ovat olleet selkärepussa/kävelleet. Esikoinen ollut ilman rattaita alle 2 vuotiaasta, eipä ihme, että on nyt ikäisekseen erittäin hyvä urheilulajissaan.
Miks en työntäis? Saa vieläpä julkisilla ajella ilmatteeks kun on lapsi ja rattaat.Kyllä tuo kävellä osaa, ei ole siitä kiinni.
kun piti ulkoiluttaa koira.
Ja useinkin sitten kuopusta jolla on astma.
kun mentiin laivalle. Rautatieasemalta Siljan terminaaliin.
ja paikoissa joissa on paljon ihmisiä ja en halua hänen häviävän, kun ei jaksa kädessä kokoajan olla.
ku pojalla kuumetta 39,2 ja mentiin lekuriin. eipä tullut mieleenkään laittaa kävelemään vajaan kilometrin matkaa, taikka pyöräilemään. Kilometrin matka on pitkä matka poika sylissä varsinkin kun itse myös olin kipeä. Mulla ei oo autoo ja bussille myös olisin joutunut kantamaan poikaa. Joten rattaat esiin varastosta.. ei poikaa nolottanut yhtään ku makas taju kankaalla lekuriin ja takas.
Oikeesti, moneltako te lähdette päiväkotiin kävelemään aamulla 2,5v kanssa että ennätätte töihin? Muuten meillä ei rattaita käytetä.. voisin kyllä ottaa mukaan lomamatkalle.
rattaissa suostu istumaan. Varoiksi saattaa olla mukana. En edes muista koska viimeksi ovat rattaissa olleet. Ei kun aah, muistan, kevättalvella juuri 3v täyttänyt istui kauppareissun rattaissa, kun saa migreenikohtauksia. Siellä se pötkötti kuomun alla hämärässä.
itse taas olen pitänyt mielelläni pienet lapset rattaissa jo ihan siitä syystä, että itseäni ärsyttää suuresti aina nämä vaaratilanteita aiheuttavat parivuotiaat, jotka säntäilevät kävely-ja pyöräteillä holtittomasti sinne tänne tai soheltavat pienten pyöriensä kanssa missä sattuu.
Ihan oikeasti sillä ei varmaan ole mitään tekemistä ihmisen fyysisen kunnon tai liikuntatottumusten kanssa myöhäisemmällä iällä, jos istuuko rattaissa kaksi-vai kolmevuotiaana.
luepa otsikko uudestaan
Että lapsia "vedetään pulkassa".
Lapsella murtui pikkuvarvas eikä kenkää oikein kärsinyt laittaa jalkaan. Kävelykin oli hankalaa kipeän varpaan vuoksi.
matkoilla, kaupungilla, kävelylenkillä, ylipäänsä vähän pidempään kotoa pois ollessa.
Meillä ei ole autoa ja asutaan vilkasliikenteisessä keskustassa, jossa ei voi lapsen antaa paljon kävellä pyöräilystä puhumattakaan.