Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaana, painon pudotus?

Vierailija
25.09.2011 |

Jos BMI yli 40 raskauden alkaessa, mitkä ovat riskit äidille? vauvalle? Paljonko painoa voi pudottaa turvallisesti? Kauhuissaan olen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoa, kokemuksia, neuvoja?

Vierailija
2/7 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ei saa laihduttaa. Voit toki syödä terveellisesti ja välttää makeaa ja rasvaista. Varsinainen laihdutus on riski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syöt oikein. Liikkua voi koko raskausajan niin kuin itsestä tuntuu hyvältä.

Itselläni bmi oli 45 ja raskausaika meni normaalisti ja synnytys sujui hyvin.

Vierailija
4/7 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin normaalipainoisella. Laihduttaa ei saa, mutta jos nyt alat syömään kasvispainotteisesti ja korkeintaan sen virallisen 2000 kcal verran päivässä, niin laihdut takuulla.

Minulla oli BMI 43 kun raskauduin ja 41 kun olin synnyttänyt. Raskaus ja synnytys menivät mainiosti, ei mitään ongelmia onneksi! Ja tosiaan hieman kevyemmin syömällä laihduin raskausaikana niin, ettei painoni noussut lainkaan. En harrastanut ollenkaan liikuntaa enkä lopettanut kokonaan herkkuja, olisin luultavasti voinut laihtua ihan todella paljonkin jos olisin pitänyt tiukkaa linjaa koko 9 kk.

Eniten minua stressasi ultrat ja tutkimukset, koska lääkäri mainitsi aina minut nähdessään, ettei ole varma, pystyykö tehdä tutkimusta normaalisti vatsan päältä, kun rasvaa on niin paljon. Onneksi nekin onnistuivat ennakko-odotuksista huolimatta todella hyvin ja näkyvyyskin oli hyvä, joskaan ei yhtähyvä kun normaalipainoisella odottajalla olisi ollut.

Todennäköistä on kuitenkin, että kaikki menee hyvin ja ei kannata etukäteen stressata! Ylipainoisetkin ihmiset ovat lisääntyneet iät ja ajat, eikä se ylipaino itsessään tuota automaattisesti yhtään ongelmaa.

Vierailija
5/7 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi äärettömän helppoa raskautta ja synnytystä takana, tosin silloin painoa oli paljon vähemmän. Raskauksien vuoksi laihdutin. Koko ikäni kuitenkin olen ollut ylipainoinen. Nyt painoa on taas paljon ja yllätysraskaus. Oli tarkoitus laihduttaa ennen. AP

Vierailija
6/7 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo osaltaan auttaa, ettet ole ensisynnyttäjä! :) Ymmärtääkseni itse synnytyksessä voi ylipainoisilla olla enemmän ongelmia mm. ponnistamisen ja ihan vaan vauvan ulos auttamisen suhteen, mutta koska et ole ensi kertaa pappia kyydissä, niin riskit näihin ovat pienemmät.

Varmasti pärjäät ihan loistavasti ja herkuttelua karsimalla tippuu kilojakin varmasti ihan kivasti. Neuvolassa korostetaan, että kovasti ylipainoinen ei saisi saada raskausaikana kuin 7 kiloa lisää painoa ja mulla ei ainakaan ollut siinä mitään ongelmaa, koska paino ensin tippui ja sitten pysyi tasoissa, kun vauva kasvoi ja turvotusta tuli loppua kohden. Eli lopputulos +-0 ja mun BMI oli 41.

Vierailija
7/7 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saa alkaa liikkumaan enemmän ja syömään terveellisesti. Tosiasiassahan se on laihduttamista, eikös? Jos painoa on ennestään paljon ja ei ole ollut terveellisellä ruokavaliolla.

Minulla tuli ensimmäistä odottaessa vain 600g painoa lisää. Toista odottaessa 8kg ja nyt odottelen kolmatta rv 34+5. Tällä hetkellä -1kg.

En ole laihduttanut mutta vähän olen katsonut mitä syön.