Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittotaitoisia paikalla? Mikä meni pieleen?

Vierailija
07.09.2011 |

Pastavuokaan tuli päälle kastike jonka tein ihan ohjeen mukaan mutta vehnäjauho jäi paakuiksi. Tilsin niitä sitten haarukalla, ärsyttävää. Mitä tein väärin? Sama ongelma mulla oli nakkikastikkeessa

Tässä ohje siitä kohtaa missä meni pieleen

Kiehauta vesi ja lisää kanaliemikuutio.

Sekoita vehnäjauhot öljyyn niin että imeytyvät hyvin.

Lisää vehnäjauho-öljyseos kanaliemeen ja sekoita. Anna kiehua 5 min.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pienissä osissa.

Vierailija
2/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sekoittaa koko ajan hyvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voihin ( tai kai se öljyä voi olla) vehnäjuahoja, niin että seos on suht vellimäsitä ( ei puuroa, ei liian kovaa) ja lisään sit ton lienmen, mitä se sitten onkin. Sekoita rauhallisesti ei tuu pakkuja.

Vierailija
4/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettö rasvassa pannulla kiehutetaan jauhoja ja tähän massaan sitten vähitellen lisätään koko ajan sekoittaen neste.

Nyt se meni väärin päin, ja itse olisin tuolla ohjeella saanut aikaan yhdden klimpin klimppisopan jos sitäkään.

Vierailija
5/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisit tasasemman tahnan kun sekoitat tuon jauhon veteen eli kiehuvaan kuutioveteen vesijauhoseos ja öljy lopuksi jos ees tarvii. tai ruskistat öljyssä ensin ja sitten vesi ja kuutio

Vierailija
6/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaada seos veteen siivilän läpi. Öljy erikseen.

Vierailija
7/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä toisinpäin. Hiemna ihmettelin. Jos tekee toisin päin, tarvii kaksi kattilaa eikä siinäkään mitään järkeä. Mutta voisin kokeilla tosiaan tuota että tekee siitä vellimäisempää eli enemmän öljyä kuin ohjeessa ja laittaa vähitellen.

Katsoin muuten vastaavia hjeita tässä muitakin ja niissä on ihan sama tapa että kai se sitten on mahdollista saada onnistumaan

ap

Vierailija
8/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä toisinpäin. Hiemna ihmettelin. Jos tekee toisin päin, tarvii kaksi kattilaa eikä siinäkään mitään järkeä. Mutta voisin kokeilla tosiaan tuota että tekee siitä vellimäisempää eli enemmän öljyä kuin ohjeessa ja laittaa vähitellen.

Katsoin muuten vastaavia hjeita tässä muitakin ja niissä on ihan sama tapa että kai se sitten on mahdollista saada onnistumaan

ap

mut muuten ei - sano mun sanoneen!

Vierailija
10/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan hyvin lisätä rasva-jauho -seokseen veden vetenä ja heittää liemikuution lopuksi perään.

Vierailija
11/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään sitten sen veden.

Joo, tiedän, olen ihan toivoton :)

Vierailija
12/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmoinen suurustamiskikka, että haukkaan semmoisella teesiivilällä jauhoja pussista (siis semmoisella saksimaisella, tiedättehän) siivilän puolilleen. Sitten kastikkeen yläpuolella ravistelen sitä, niin jää toinen käsi sekoittamiselle. Ravistelen aina välillä tai koputtelen pannun reunaan, niin saan sopivan määrän kerrallaan.

Ei tule paakkuja. :)

Vierailija
13/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään sitten sen veden.

Joo, tiedän, olen ihan toivoton :)

Et ole toivoton. Kastikkeen tekeminen ei ole ihan helppoa ja ihan ok että kysyit kun ei onnistunut. Muista että vettä lisätessä on koko ajan, erityisesti alussa vatkattava lujasti puuhaarukalla, niin että seos pysyy tasaisena.

Vierailija
14/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille. Tuli kerrankin hyvä mieli av:llä!

ap

Vierailija
15/15 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lisäät jauhot liian kuumaan tai kiehuvaan nesteeseen, ne kypsyvät paakuiksi ennen kuin ehtivät sekoittua.

Anna nesteen vähän jäähtyä ensin.

Anoppini neuvo on sitten tämä, että suuremmalla vispilällä sekoittuu paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan