Menkää luovuttamaan verta! Olkaa kiltit!!!
http://www.veripalvelu.fi/?ad=ver_san
Voitte pelastaa vaikka pienen lapsen hengen!
Tehkää se! Olkaa kilttejä!
Kommentit (200)
Älkää luovuttako jos ette halua tukea SPR veribisneksiä. Se on kannanotto veripalvelun siirtämiseksi pois SPR:ltä
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 14:12"]
Älkää luovuttako jos ette halua tukea SPR veribisneksiä. Se on kannanotto veripalvelun siirtämiseksi pois SPR:ltä
[/quote]
Tässähän on sama logiikka kuin mykkäkoulua pitämisessä. "Oon tolle vihainen, joten kostan sille niin, että oon vaan hiljaa". Ja auttaako se. Ei.
Kannanotto on sitä, että tehdään asioiden eteen ihan oikeasti jotain, eikä vain mökötystä nurkassa. Mitä konkreettista sinä olet tehnyt sen eteen, että veripalvelu siirtyisi pois SPR:ltä? Siis muutakuin verhonnut omat mielipiteesi "hyvän asian eteenpäin ajamiseksi". Mitä muutosta sillä on tapahtunut, että juuri sinä et ole luovuttanut verta? No voin vastata tähänkin, ei mitään.
Nk hiljaiset protestit ovat vain ihmisten oman egon pönkittämistä.
Kävin muistaakseni heinäkuussa ja kalenteriin on kyllä merkattuna seuraava mahdollinen päivä. Käyn säännöllisesti, siitä tulee aina hyvä mieli eikä ole koskaan ollut mitään haittaa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2011 klo 11:31"]http://www.veripalvelu.fi/?ad=ver_san
Voitte pelastaa vaikka pienen lapsen hengen!
Tehkää se! Olkaa kilttejä!
[/quote]
En vertani luovuta yhdenkään räkänokan takia. Ennenmmin haluan verenu menevän jollekin aivan muulle kuin yhdellekään kakaralle.
En saa olen homo (ja harrastan seksiä).
Haluaisin luovuttaa, mutten pysty alipainon takia
Kyllä mä käynkin aika säännöllisesti. Tekstarit muistuttaa. Ihme juttu tuo kakkosen kasvissyöntikommentti. Itsekin olen kasvissyöjä ja hemoglobiinini on aina yli 135. Normaali, terve kasvissyöjä voi hyvin luovuttaa.
Ihmeellisiä tekosyitä ihmiset yleensä keksivät... Eniten ihmetyttää aikuiset ja nuoret miehet, jotka eivät VIITSI.
Menossa, kunhan karenssi kahden viikon päästä loppuu.
Kiitos 180 ja ihan jokainen joka käy luovuttamassa. Arvostan! Itse en kelpaa perussairauksieni ja juuri sairastelun syövän vuoksi.
Kävin aikoinani monesti, nykyään eivät enää huoli sairauksien takia.
Käyn luovuttamassa 0- vertani heti kun tämä flunnssa päättyy.
Piti käydä jo aikaisemmin (noin 10 pv sitten) mutta kaverini lasten hoitaminen toi tämän ärhänkän flunssa... Nyt en ehdi luovuttaa verta kuin kerran enne ulkomaan matkaa, josta tulee 6kk karenssi... M40
Niin kauan kuin homojen veri ei kelpaa, ei ole tarvetta minunkaan verelle.
en muista onko edellisestä errasta sallittu kuukausmäärä jo täynnä, enkä viitsisi lähteä tuota asiaa kysymään lähteä. En siis muista milloinka viimeksi kävin luovuttamassa.
aiemmin kävin. Asiaa pidän erittäin tärkeänä. Olen itsekin tarvinnut ja saanut verta.
Veripalvelun sivuilla on sellainen Sovinko luovuttajaksi-testi. Sen avulla voi ainakin osan lääkkeistä tarkistaa, voiko niiden käytön aikana luovuttaa verta. Kaikki lääkitykset ei siis estä verenluovutusta. Itsellänikin on kaksi lääkitystä, toisesta ei ole haittaa verenluovutuksessa. Toisesta Veripalvelun hoitaja soitti Veripalvelun lääkärille, joka antoi luvan luovuttaa, koska otan lääkettä tarvittaessa eikä terveydentilani sitä estänyt.
Olen normaalisti todella sääntöjä noudattava ihminen, mutta tuota homojen verenluovutuskieltoa en kyllä ymmärrä. Pitäisi varmaan kerrata tuolta, miksi se onkaan kiellettyä, mutta testataanhan ne sukupuolitaudit heteroiltakin, joten itse en pitäis pahana, jos jättäis laittamasta raksia ruutuun. Ei kai kenenkään ottassa lue: homo!
en ole koskaan käynyt ( huono hb nuorempana ) ja nyt kun olen miettinyt että voisin mennä, niin olen ollut joko raskaana tai imettänyt. Hb oli hyvä, muistaakseni 142 ja ajattelin että nyt voisin mennä, mutta sain 1 kk sitten keskenmenon, eli olen taas karanteenissa seur. puoli vuotta. oikeasti tuo seula on kyllä tositosi tiukka... ihme että luovuttajia ees löytyy kun on niin tarkkaa...
Heti kun paranen tästä flunssasta, varoaika on ohi ja paikkakuntani Veripalvelu auki, niin menen!
No jos me käydään luovuttamassa, niin ei tartte tuhlata niitä muita veriä AB+:laisiin?
Sitä en kyllä ole ikinä tajunnut, että miten AB-veriryhmät ei ole ikinä yhtä lopussa kuin muut? Käykö AB-veriryhmäläiset useammin luovuttamassa, vai käytetäänkö AB-tapauksissa vaan ekana käteen osuvaa pussia?
En näköjään saa ikinä luovuttaa verta anafylaktisen sokin takia. No, eipä tarvitse sitäkään sitten miettiä. Veriryhmästäni mulla ei ole muuten hajuakaan. Saattoi olla o jotain, dunno. Kai se raskauden aikana tutkittiin, mutta heitin ne äitiyskortit menemään (kuka niitä edes säilyttää? Ja miksi?) enkä tainnut edes kuunnella kun se terkka siitä verestä höpötti.