Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkää luovuttamaan verta! Olkaa kiltit!!!

Vierailija
06.09.2011 |

http://www.veripalvelu.fi/?ad=ver_san

Voitte pelastaa vaikka pienen lapsen hengen!

Tehkää se! Olkaa kilttejä!

Kommentit (200)

Vierailija
101/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene luovuttamaan. En välitä vaikka ihmiset kuolisivat. En halua heikkoa oloa. :) Nautin jos tämä ärsyttää jotakin.

Vierailija
102/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, joillain asioilla EI PITÄISI TEHDÄ BISNESTÄ!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytää Punaisen Ristin taksat suomalaiselle verelle ja ne ovat aika hiton korkeat (kai nyt, kun laatu on huippua, kiitos naurettavien rajoitusten!). Näillä taksoilla verta ostetaan mm. ulkomaille ja kotimaiset sairaalat ym. kilpailevat ostajien kanssa. Eli jos tulee pula verestä, se ei johdu siitä etteikö kukaan luovuttaisi- vaan siitä, että paskamainen bisnesyhtiö nimeltä Punainen Risti myy liian kalliilla eikä ostajilla ole varaa! Sitten menee säilötty veri roskiin, valmisteet samoin.

Minulle on kerran ihan soitettu kotiin voisinko tulla luovuttamaan sillä viikolla, koska jollekin oltiin tekemässä iso leikkaus, johon tarvittiin paljon verta. Eli ei ne aina mene jonnekin hukkaan tai miten nyt kuvailitkaan asian... Ps. tuli todella hyvä mieli olla konkreettisesti avuksi.

Vierailija
104/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vielä töissä maassa. Nykyään kun työpaikkani on 10km korkeudessa, en enää saa luovuttaa!

Verenluovutuksen säännöt on aika tiukat, eikä sinne edes huolita ihan ketä tahansa.. Hyvähän se on, mutta minut on tosiaan rajattu ammatini vuoksi pois. Sääli!

Vierailija
105/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, joillain asioilla EI PITÄISI TEHDÄ BISNESTÄ!!!

Typerä moralisti ja kukkahattumummu. Pidä pääsi kiinni, pliiis...

Vierailija
106/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kelpaa.. oon raskaana, edellisestä synnytyksestä alle vuosi, imetän. Eli päällekkäisiä syitä, sen lisäksi verenpainelääkitys.. Hb ei olis este, ku aina yli 130.. tai ekan synnytyksen jälkeen kävi alle 100, ku synnytyksessä oli niin paljon vuotoa, mutta toiseksi viimeisen synnytyksen jälkeen oli 126 muistaakseni, vaikka vuotoa oli 1300ml..

miehelleni olen sanonut muutamia kertoja asiasta, mutta eipä tuo oo saanu aikaiseksi, kun en ole kädestä pitäen taluttanut luovuttamaan... :/

Vierailija
107/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kelpaa.. oon raskaana, edellisestä synnytyksestä alle vuosi, imetän. Eli päällekkäisiä syitä, sen lisäksi verenpainelääkitys.. Hb ei olis este, ku aina yli 130.. tai ekan synnytyksen jälkeen kävi alle 100, ku synnytyksessä oli niin paljon vuotoa, mutta toiseksi viimeisen synnytyksen jälkeen oli 126 muistaakseni, vaikka vuotoa oli 1300ml..

miehelleni olen sanonut muutamia kertoja asiasta, mutta eipä tuo oo saanu aikaiseksi, kun en ole kädestä pitäen taluttanut luovuttamaan... :/

Korjaisin hieman, että synnytyksen jälkeen se raja on 6 kuukautta, mutta tosiaan jos imettää niin se on este niin kauan kuin imettää :)

Vierailija
108/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en saa....

Vierailija
109/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aiemmin sanoi perusteluksi miksei voi luovuttaa verta että kun on kasvissyöjä. Minä olen ollut vegetaristi jo 16 vuotta ja säännöllisesti käyn A+ -vertani luovuttamassa Veripalvelulle. Viimeksi kävin loppukeväästä kun työpaikalla oli verenluovutuspäivä.

Vierailija
110/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasit näköjään puolet jutusta. Kasvissyönti ei ole este verenluovutukselle.

Kirjoittaja joka ilmoitti oleensa kasvissyöjä, oli myös oleskellut Britanniassa "hullun lehmän taudin" aikaan, jolloin siellä syöty LIHA olisi aiheuttanut teoreettisen vaaran.

Eli tuo viittasi siihen että kiellossa oli vielä vähemmän järkeä...

Hmmm. 3 kk on täynnä, huomenna tai ylihuomenna vois yrittää keritä. Tänään on sauna.

Vierailija
111/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen haluttua siis? Harmi, en voi luovuttaa, painan alle 50kg - tämä on ollut syy siihen, etten ole koskaan luovuttanut, vaikka olisin halunnut.

Tätä ketjua lukiessani tuli mieleen, että en välttämättä kelpaisi muutenkaan, sillä olen asunut Englannissa vuonna -97? Onko näin? Niin että ei kannata alkaa itseään lihottamaan väkipakolla :)

Vierailija
112/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasit näköjään puolet jutusta. Kasvissyönti ei ole este verenluovutukselle.

Kirjoittaja joka ilmoitti oleensa kasvissyöjä, oli myös oleskellut Britanniassa "hullun lehmän taudin" aikaan, jolloin siellä syöty LIHA olisi aiheuttanut teoreettisen vaaran.

Eli tuo viittasi siihen että kiellossa oli vielä vähemmän järkeä...

Hmmm. 3 kk on täynnä, huomenna tai ylihuomenna vois yrittää keritä. Tänään on sauna.

Hups, nyt kuulostaakin hieman järkevämmältä :D :D

Vierailija
113/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms-diagnoosin takia en kelpaa verenluovuttajaksi.

Elintenluovuttajaksikaan en sairauteni takia kelpaa.

Koen suoraataan olevani arvoton.

Vierailija
114/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla oli klamydia n. 10 sitten. Hoidettiin kyllä pois heti, ennen kun ehti edes oireilemaan. Luulen katsoneeni, ettei noin vanha klamydiatartunta olisi este, mutta en uskalla ottaa riskiä. En kestäisi sitä nöyryytystä siellä kopissa, kun pitäisi selitellä vanhaa, kiusallista asiaa ja pahimmassa tapauksessa en kelpaisi luovuttajaksi.

Vierailija
115/200 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

klamydia ei ole este verenluovutukselle, siitä saa vain 4kk luovutuskiellon. Ei sitä edes muistaakseni kysytä missään. Itselläni on ollut klamydia, ja käyn luovuttamassa verta. Klamydia on siinä mielessä "hyvä" sp-tauti, että on bakteerin aiheuttama ja lähtee kokonaan antibiooteilla.

Vierailija
116/200 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
117/200 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heti marraskuussa kun saan taas luovuttaa

Vierailija
118/200 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne huoli mua, painan alle 50kg :(

Vierailija
119/200 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin tuolla sivuilla, muuten ilmeisesti voisinkin luovuttaa verta mutta reuma ja psoriasis taitaa olla esteenä.

Vierailija
120/200 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mielelläni, jos vielä kelpaisin. Ennen sairastumista ja lääkitystä kävinkin, nyt vereni ei enää kelpaa :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi