Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkää luovuttamaan verta! Olkaa kiltit!!!

Vierailija
06.09.2011 |

http://www.veripalvelu.fi/?ad=ver_san

Voitte pelastaa vaikka pienen lapsen hengen!

Tehkää se! Olkaa kilttejä!

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten se on jää alle vaaditun luovutusrajan. Raskausaikana moni (minä mukaanlukien) joutuukin syömään lisärautaa, jotta hemoglobiini nousisi edes siedettävälle tasolle.

6:lla kuulla, tosin edellisestä luovutuskerrasta on niin vähän aikaa, että en saisikaan ;) Kuka on sanonut, että raskaana ei voi luovuttaa? ;)

Vierailija
142/200 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenluovutuksen kriteerit on niin naurettavat, että eipä ole ihme kun verestä on pulaa.

Mm. heinänuha näkyy olevan este verenluovutukselle. Eikä tämä ikäväkyllä ole edes se naurettavin este.

Itse ikäväkyllä tällä hetkellä kompastun ainakin kolmeen sääntöön jotka estävät luovuttamisen. Kunhan aikaa kuluu ja saan hempat kuntoon, niin takuulla luovutan ja vaikkakin vahvasti kritisoin homojen syrjimistä luovuttajina, en näe järkevänä koko hyvän asian boikotoimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos me käydään luovuttamassa, niin ei tartte tuhlata niitä muita veriä AB+:laisiin?

Sitä en kyllä ole ikinä tajunnut, että miten AB-veriryhmät ei ole ikinä yhtä lopussa kuin muut? Käykö AB-veriryhmäläiset useammin luovuttamassa, vai käytetäänkö AB-tapauksissa vaan ekana käteen osuvaa pussia?

Itseasiassa AB- taisi olla ainakin Suomessa harvinaisin veriryhmä, ainoastaan 4% väestöstä kuuluu siihen. Sen jälkeen oli O- ja sitten AB+. Ja käsittääkseni nämä Veripalvelun varastot, eli se haluttava verimäärä, suhteutetaan olemassaolevaan verimäärään kussakin veriryhmässä, joten AB:n varastot on alkujaankin pienempiä kuin muiden veriryhmien. Ja tosiaan, kuten joku jo mainitsi, AB-verta ei voi antaa kuin toiselle AB-ryhmään kuuluvalle, mutta muista veriryhmistä sitten voidaan antaa myös AB:lle.

Mä kävin viimeksi toukokuussa, ja nyt olisin saanut uudestaan lähteä luovuttamaan, mutta tulinkin tässä matkan varrella raskaaksi. Mulla on hb yleisesti ottaen niin hyvä, että se on jo vähän liiankin hyvä, lääkärit jopa suosittelevat verenluovutusta mulle aika ajoin. Edellinen mittaustulos oli 145, sitä aiempi 158, viime syksynä mitattiin jopa 178.

Vierailija
144/200 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttajia kyllä löytyisi varmaan kampanjoilla. Se piikkikammoinen kirjoittaja kuulosti kyllä hassulta. Eli olen samaa mieltä henkilökunnan kanssa, että jos ei kestä niin pientä pistämistä, ei todella kannata mennäkään.

Itse olen luovuttanut useita kertoja verta. Edellisestä kerrasta on nyt jo useampi vuosi. Viimeksi kun menin, en kelvannut, koska hb oli 124. Minulle se on tosi alhainen, syytä ei löytynyt. Pitää mennä tyrkylle uudestaan.

verenluovutuksen kriteerit on niin naurettavat, että eipä ole ihme kun verestä on pulaa.

Mm. heinänuha näkyy olevan este verenluovutukselle. Eikä tämä ikäväkyllä ole edes se naurettavin este.

Itse ikäväkyllä tällä hetkellä kompastun ainakin kolmeen sääntöön jotka estävät luovuttamisen. Kunhan aikaa kuluu ja saan hempat kuntoon, niin takuulla luovutan ja vaikkakin vahvasti kritisoin homojen syrjimistä luovuttajina, en näe järkevänä koko hyvän asian boikotoimista.

Vierailija
145/200 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vielä en voi. Harmi, sillä A+: tilanne on paha. Käykää tarkkailemassa omaanne:

http://www.veripalvelu.fi/www/wwwroot

Vierailija
146/200 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisena veripalvelulle. Pieni syöpälapseni on saanut monen monta pussillista punasoluja ja tromppareita, ikuisesti kiitollinen kaikille luovuttajille! Itsekkin käyn säännöllisesti kättäni ojentamassa.

Vierailija
147/200 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.veripalvelu.fi/?ad=ver_san" alt="http://www.veripalvelu.fi/?ad=ver_san">http://www.veripalvelu.fi/?ad=ver_san</a&gt;

Voitte pelastaa vaikka pienen lapsen hengen!

Tehkää se! Olkaa kilttejä!

kun olen yrittänyt sitä vaikka kuinka monesti,

mutta kun eivät helvata huoli. Painoraja nääs...

on se niin väärin.

Vierailija
148/200 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriryhmäni on O-.

En saa luovuttaa, koska painan alle 50kg, lisäksi minulla on krooninen sairaus=jatkuva lääkitys(myös suonensisäinen) ja olen raskaana.

Kiitos kaikille luovuttajille :-)

Vierailija
149/200 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä puuduttavaa voidetta voi käydä itse ostamassa apteeksista ja laittaa ennen verenluovutukseen menoa. Vaikka ei se neula kyllä niin paljoa satu, jos on taitava pistäjä.

AB-veriryhmäläiset voivat ainakin Helsingissä luovuttaa plasmaa, kannattaa tiedustella asiaa. AB-plasma kelpaa kaikille, toisin kuin veri.

Vierailija
150/200 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisen kerran toukokuussa ja helmikuussa. Naiset saa luovuttaa 4 kertaa vuodessa. Huomasin netissä, että joistain ryhmistä on pulaa ja mulla on harvinainen ryhmä.

Mulle ei tule koskaan huono olo.

Vierailija
151/200 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selvinnyt, että ollaan menossa taas kohti "letku luovuttajasta vastaanottajaan"-meininkiin, aivan kuin rintamalla sotiemme aikana. Ja tulokse yhtä hyvät kuin tarkasti testatuilla verillä.

täälläkin on 90% niitä, jotka luovuttaisivat, jos veri kelpaisi..

Vierailija
152/200 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin pettynyt tähän omituiseen organisaatioon ja ihmettelen kuka tämmöistä oikein pyörittää.

Ja kaikki menee hölmöläisten tavoin tekemään työtä tämmöiselle punaiselle ristille! YÖK! YÖK ja vielä YÖK!

Vierailija
153/200 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luotan sillä tavalla Punaiseen Ristiin, että se ainakin osaa rahoittaa toimintaansa pitkälti itse ja sillä on organisaatio kunnossa monelaisiin tarpeisiin: Veripalvelu, Katastrofirahastot jne.

Keskimäärin käyn 4-6 kertaa vuodessa luovuttamassa, 2 kk on hieman liian tiheä väli hemoglobiinin kannalta. Nyt on edellisestä luovutuksesta 3 viikkoa aikaa, joten katsotaan sitten taas huhti-toukokuussa.

Tero

Vierailija
154/200 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn aina kun rajoitteet sallivat, eli 91vrk on kulunut. Aloin käydä 18v täytettyäni, siitä lähtien olen säännöllisesti luovutellut. Nyt ikää on tosin vasta 21 vuotta mutta on loppuelämä aikaa käydä luovuttamassa, jos ei mitään pysyvää estettä tule. Miinuksena luovutuksissa on tietenkin ollut parin viikon/kuukauden rajoitteet, kerran oli anemiaa joka onneksi hoitui raudalla. Tarkoitus olisi vielä liittyä luuydinluovuttaja-rekisteriin :) munasolujakin ajattelin joskus myöhemmin luovuttaa, nyt en voi.

Kolmesti olen pyörtynyt luovutuspäivänä, kerran ihan vaan kaupassa ollessa. Sen verran olen oppinut etten yksin ole välittömästi luovutuksen jälkeen, mies tulee yleensä mukaan. Heikko olo on kuitenkin niin pieni hinta pelastetuista elämistä. En ymmärrä ihmisiä joilla ei oikeasti ole minkäänlaista estettä luovuttaa ja silti kieltäytyvät.

Vierailija
155/200 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan kerralla ei ole tullut veri tarpeeksi nopeasti ja luovutus on keskeytetty. Ehkä sitä voisi vielä kolmannen kerran yrittää.

Vierailija
156/200 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
157/200 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin luovuttaa mutta en kelpaa minäkään. Sain seitsemän vuotta sitten anafylaktisen reaktion tuntemattomasta syystä ja se estää luovutuksen koko loppuelämäksi, sillä veressäni saattaa kuulemma olla vasta-aineita jotka voisivat aiheuttaa reaktion potilaassa jolle vertani annetaan..

Vierailija
158/200 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi. Kävin pari-kolme viikkoa sitten luovuttamassa ihka ensimmäistä kertaa, joten seuraavan kerran voin luovuttaa vasta elokuussa.

Vierailija
159/200 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aneeminen, en saa luovuttaa.

Vierailija
160/200 |
03.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten siistiä olisi olla veriryhmältään O-, koska Type O Negative on niin loistava bändi ja olisi vielä harvinainen veriryhmäkin. Oon O+ :p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi