Epäilen mieheni olevan ihastunut ystävääni
On aika ahdistunut olo, koska aiomme viettää illan ystäväpariksuntamme kanssa ja uskon mieheni olevan ihastunut pariskunnan naiseen, joka on minun pitempiaikainen ystäväni. Mitään ei tietääkseni ole tapahtunut noiden kahden välillä. Olen mustasukkainen ja tuntuu, että haluaisin repiä mieheltäni silmät päästä, jos hän puhuu/tekee jotain thmiä tänään.
Olen huomannut, että tuo ystävänikin tykkää miehestäni, koska heillä tuntuu juttua riittävän ja olevan hauskaa kun olemme yhdessä. Jos luottaisin mieheni vilpittömyyteen, niin sehän olisi vain hienoa, että viihtyvät yhdessä. Mies vaan tuntuu olevan liian kiinnostunut tästä naisesta.
Mies on jo pidempään puhunut naisesta aina silloin tällöin, kysellyt turhan usein onko ks. nainen tulossa jonnekin illanviettoon tai kysellyt ns. ohimennen, että mitähän "Jatalle" kuuluu. Ja joskus kehui, miten hyvin tämä ystäväni osaa keskustella ja kuinka kaunis hän on. Mies ikään kuin sanoi, että on se ihme, että joku niin kaunis voi olla vielä niin mukava ja hyvä keskustelemaan. Silloin kyllä suutahdin, koska itse kuulen mitään positiivista mieheltäni todella harvoin. Miksi minua ei voi kehua?? Ja mikä siitä "Jatasta" tekee niin erityisen? Tuntuu, että mieheni on kiinnostuneempi tästä ystävästäni kuin minusta, kun olemme yhdessä.
Voi olla, että kuvittelen ja että minulla on vain huono itseluottamus. Ja se on ihan totta, nimittäin vertaan itseäni ja ulkonäköäni jatkuvasti muihin naisiin ja koen alemmuutta. Ja tuntuu, että miestäni kiinnostaa esim. enemmän politiikka ja yhteiskunnalliset asiat, joista taas itse en ole kiinnostunut. Mutta silti haluaisin olla hyvää keskusteluseuraa miehelleni. Ja haluaisin olla kaunis mieheni silmissä, mutta spontaanisti hän kehuu vain muita naisia, kuten nyt tätä ystävääni. Ystväväni kehuminen satuttaa erityisesti, koska hän on aivan erityylinen nainen kuin minä. Itse olen enemmänkin pieni ja söpö, sellainen pikkuinen keiju ja tyttömäinen. Nykyisin tosin aika pyöreä. Ja mieheni on aina tykännyt minusta. Tuo ystäväni on jotenkin aikuisemman naisen oloinen, pitkä ja sellainen seksipommi, vaikka onkin siis korkeakoulutettu ja urakiidossa. Minulle tulee sellainen harmaa hiirulaisolo tämän ystäväni seurassa - siis silloin, kun mieheni on läsnä. Koen, etten ole kovin mielenkiintoinen.
Miten voisin olla hyvällä tuulella tänään illalla ja miten minun kannattaa reagoida, jos huomaan mieheni kuolaavan tai omistautuvan kokonaan tälle ystävälleni? En halua vaikuttaa mustasukkaiselta tai epätoivoiselta. Ja en haluaisi ystäväni huomaavan, että mieheni ihastus ärsyttää minua..
Kommentit (75)
että mies kehuu paljon muita naisia, erityisesti Jattaa, mutta sinulle hänellä ei riitä kehuja tai kauniita sanoja.
kukaan haluaisi keskustella kotitöistä illanvietossa, saati että sillä joku mies hurmattaisiin. Itse olen nainen ja en koe, että kotityöt edes olisivat "naisten juttuja".
Yritä sinä päästä keskustelemaan ystävättäresi kanssa naisten juttuja ja kysy häneltä jotain vaikka kotitöistä.
kommentoija kertoo ajatuksensa: Tuli mieleen, että usein upeat uranaiset eivät välttämättä kotitöistä perusta. Ap taas vaikuttaa ihmiseltä jolta ne hoituu, ajattelin hänen voivan päteä tällä alalla.Monet miehet loppujen lopuksi arvostavat vaimojaan, jotka tekevät kodista kodin... Laittavat heille ruokaa, pesevät pyykit. Tällainen ajatus, ja toisena ajatelmana oli se, että jos naiset keskustelivat asioista jotka eivät kiinnosta miehiä ei ystävätär pääsisi vokottelemaan ap:n miestä tai toisinpäin.
illan aikana sen jälkeen.
aika aloittaa DIETTI?
enkä koe tarvetta laihduttaa, ehkä kiinteytyä hieman. Mutta olen ollut hoikempikin, eikä itseluottamukseni ollut silloinkaan hääppöinen. En vain koe itseäni sellaiseksi naiseksi, josta miehet hullantuvat. Ja kun olen ollut ystäväni kanssa joskus ulkona, niin olen nähnyt, miten miehet häntä katsovat ja lähestyvät. En usko itse kokevani koskaan mitään samanlaista. Ainakaan nyt kun vuosiakin on jo yli 30. On se inhottavaa, että oma mies tuntuu nyt niin vieraalta, kun tiedän, että hänen mielensä askaroi varmasti jo tässä ystävässäni. Melkein tekisi mieli peruuttaa koko homma, mutta se on jo liian myöhäistä. Ainakaan seksiä en harrasta tänään mieheni kanssa vieraiden lähdettyä, tulisi vaan tunne, että hän ajattelee ystävääni kun olemme sängyssä. Joskus hän on ollut epäilyttävän innokas menemään sänkyyn, kun olemme nähneet tätä ystävääni. Tai sitten vain kuvittelen kaiken. :( ap
jotka jaksavat kuunnella miesten löpinöitä ja itsekehua. Seuraapa, onko teilläkin niin.
Voisit oikeasti rentoutuakin. Ihastumisia tulee ja menee pitkässäkin parisuhteessa. Ystävättäresikin on varattu, voisit siitäkin jutella miehellesi miten hieno pariskunta he ovat.. niin toisilleen sopivat.
Yritä sinä päästä keskustelemaan ystävättäresi kanssa naisten juttuja ja kysy häneltä jotain vaikka kotitöistä.
kommentoija kertoo ajatuksensa: Tuli mieleen, että usein upeat uranaiset eivät välttämättä kotitöistä perusta. Ap taas vaikuttaa ihmiseltä jolta ne hoituu, ajattelin hänen voivan päteä tällä alalla. Monet miehet loppujen lopuksi arvostavat vaimojaan, jotka tekevät kodista kodin... Laittavat heille ruokaa, pesevät pyykit. Tällainen ajatus, ja toisena ajatelmana oli se, että jos naiset keskustelivat asioista jotka eivät kiinnosta miehiä ei ystävätär pääsisi vokottelemaan ap:n miestä tai toisinpäin.
En usko, että ketään meidän poppoosta kiinnostaa keskustella jostain pyykkäyksestä tai ruuanlaitosta. Mitä puhuttavaa niistä voi vaikka illallisella olla? En varmaan vaan ymmärtänyt tätä pointtia. Uskoisin, että miehenikin hämmentyisi, jos alkaisin puhumaan kotitöistä viettäessämme iltaa, häntä varmaan hävettäisi.
Ja voin kyllä paljastaa, että ihan tasavertaisia vaikutetaan olevan kodinhoitajina tämän ystäväni kanssa. Hän on enemmän sellainen ruuanlaittaja ja tykkää pitää paikat kunnossa, meillä on varmaan sotkuisempaa, vaikka olen enemmän kotona. Miten tunnenkin olevani nyt niin surkea..?
ap
Jos mies yhä kehuskelee Jattaa, voisiko ap kertoa aikuismaisesti miehelleen sen mitä täälläkin on kertonut, että häntä hävettää miehensä lapsellinen käytös, että hänen on vaikeaa kunnioittaa miestään, kun tämä käyttäytyy ystäväpariskunnan kanssa sillä tavoin. Onhan ap:n mieskin totuuksiaan laukonut.
Voisit kysyä miltä miehestäsi tuntuisi jos sinä kehuskelisit jotain toista miestä ja olisit ihastunut kuin teinityttö. Aikuinen mies lastenne isä sentään.
Tällaisia tunteita tuli minulle.
samankaltainen tilanne, mutta roolit ovat toisin päin, nimittäin epäilen erään naistuttuni ihastuneen mieheeni. Kyseinen nainen on eroamassa miehestään. Ero tuli naiselle täydellisenä pommina, kun yhtäkkiä mies totesi haluavansa eron hänestä.
Ei siinä mitään, sain myöhemmin kuulla naiselta, kuinka mieheni oli osannut häntä lohduttaa Fb:ssä keskellä yötä. Sen naisen naamasta oikein loisti, kuinka hän oli mielissään mieheni antamasta huomiosta. Jälkeenpäin hän kehui, kuinka mieheni on hauska, ja saa hänet niin hyvälle tuulelle. Kysyin mieheltäni, mistä he olivat keskustelleet, niin hän sanoi, että nainen oli aloittanut koko keskustelun ja kävi ilmi, että nainen voivotteli ukolleni yksinäisyyttään: "Tuntuu tosi oudolta olla yksin täällä... en ole koskaan asunut yksin...". Mieheni oli myös lainannut naiselle työkaluja (porakoneita yms. pikkuremppaa varten), jotka nainen kiusoitellen oli sanonut "pitävänsä tuparilahjana, vink vink ;) " Nainen oli myös pyytänyt miestäni avukseen hakemaan huonekaluja, joita hän tarvitsi uuteen asuntoonsa. Kummaa kyllä, naisella tuntuu olevan todella laajat ystäväpiirit, ja turvautuu heti ensimmäisenä mieheni apuun (emme ole kovin läheisiä ystäviä). Mieheni oli sitten suostunut hyvää hyvyyttään, mutta kun nainen ilmeisesti huomasi suuttumukseni, hän pyysi erästä toista miestä noutoavuksi.
Pari viikkoa sitten tämä sama nainen lähetti minulle puolen yön aikoihin tekstiviestin, jossa pyysi antamaan mieheni puhelinnumeron hänelle, sillä hänellä oli jotain tärkeää asiaa miehelleni.
En tiedä mitä tämän naisen päässä liikkuu, ehkä hän haluaa testata omaa viehätysvoimaansa muihin miehiin eronsa keskellä. Kuitenkin, mieleni olen pahoittanut siitä, että yritin tukea häntä shokkitilansa aikana kaikin mahdollisin keinoin ja mitä minä sain? Pelkkää paskaa niskaan.
alkaisin esittämään kiinnostusta ystävän miestä kohtaan ja kehuisin häntä omalle miehelleni. Eli antaisin samalla mitalla takaisin:D
Itsevarmuus on naisessa aina seksikkäämpi ominaisuus kuin mustasukkaisuus ja epävarmuus. Yritä löytää omat vahvuutesi, tuo niitä esiin ja luota omaan viehätysvoimaasi. Omistamishalu, kiukkuilu ja mustasukkaisuus on varmoja erotiikan ja romantiikan tappajia.
Jatta vältteli häntä viime tapaamisella, ja kerro, että mies nolaa itsensä, kun käyttäytyy kuin typerä, pihkaantunut seiskaluokkalainen. Myös Jatan mies alkaa varmasti pian vältellä miestäsi tai teitä molempia pariskuntana.
Ensinnäkin ihana 49 kirjoitus.
Sitten ap. Kun selviät tästä, olet vasta kasvanut naiseksi. Jotenkin koen, että olet tähän saakka ollut yhtä miehesi kanssa. Sellaisessa ihanassa turvallisessa olotilassa. Nyt huomaatkin, että olette kaksi erillistä olentoa, eri sukupuolta, erillisine tunteineen ja haluineen. Kehitytte ihmisinä ja suhteessanne eritahtia, kuten kaikki muutkin ihmiset. Moni suhde karahtaa karille juuri tuossa kohdassa. Ne jotka jatkavat, ovat vaan painaneet tuon saman tuskan yli. Mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut, ollut, sanottu, tunnettu... nyt on vain tällainen vaihe elämää. Oletit jotain muuta, niin kuin me kaikki naiset, mutta nyt joudut kasvamaan ihmisenä. Se on vaikeaa, mutta pystyt kyllä siihen. Halauksia, voimia, siunauksia, kaikkea!
Kuulostaa todella empatiakyvyttömältä ihmiseltä... Eikö hän lainkaan tajua tai halua ymmärtää, kuinka paljon moiset sanat loukkaavat toista,tässä tapauksessa hänen vaimoaan ja lastensa äitiä.
Tuli surullinen olo sinun puolestasi ap :(
Enkä oikein edes osaa ehdottaa, mitä voisit/voisitte tehdä tilanteen parantamiseksi. Jos olisin sinä, koittaisin ehkä suunnata omaa energiaani joihin omiin harrastuksiini ja itseeni yleensäkin. Ja ehkä jollain lailla ottaa enemmän "miehesi naisen" roolia. Ja tällä tarkoitan sitä, että jos miehesi jostain syystä näkee sinut "vain" vaimona ja ehkä vielä enemmän lastenne äitinä, niin koittaisin muuttaa jotain arkisessa toiminnassa..?
Miehelle kaikessa perheen arkisessa toiminnassa huomattavasti nykyistä enemmän vastuuta yms.
Tämä tietenkin sillä oletuksella, että teillä tällä hetkellä päävastuu esim. kaikesta lapsiin liittyvästi olisi sinulla.
Iso halaus sinulle ap, olet varmasti upea, rakastettava ja haluttava nainen!
Otan osaa miehesi typeryydestä.
Ota etäisyyttä häneen nyt ja koita keskittyä muihin asioihin. Lapsiin ja arkeen. Ehkä miehesi tajuaa hyvinkin pian mitä hän on menettämässä jos et anna hänelle huomiota, mutta pystyt olemaan hyväntuulinen ja tyynen oloinen ja pyörittämään normaalia elämää itkemättä miehesi perään. Kannattaa myös huomauttaa hänelle ettet ole itsekään suorastaan hulluna mieheen, joka ei osaa arvostaa vaimoaan vaan lankeaa lepertelemään ja pudottaa silmät päästään nähdessään hieman kauniimman, varatun ystäväsi. Ei mikään jalokivi tuollainen herrasmies todellakaan.
Ehkä miehesi tosiaan järkiintyy itsekin pian tai sitten menette terapiaan tai edessänne on perustavaa laatua oleva kriisi. Voimia tulevaan, ja uskon, että avaimena sinun tilanteeseesi on sen ymmärtäminen, että et ole riippuvainen miehestäsi, olet ihana ja rakastettava omana itsenäsi. Joku mies hullaantuu sinusta täysin ja haluaa vain sinut jne. Älä ripustaudu mieheesi! Jos ei hänelle kelpaa niin kelpaa sitten jollekin muulle, varmaan monellekin.
Kaikki me olemme erilaisia, ja kuinka moni meistä on erittäin kaunis? Aika harva, joten kyllä olisi elämä hankalaa jos vain erittäin kauniit, sydämelliset, ahkerat ja fiksut seksipommit kelpaisivat puolisoksi.
Kiitos kannustavista viesteistä. Ehkä pelkään liikaa ja tarkkailen miestäni, kun uskon hänen olevan uskoton noin henkisesti. On tämä suoraan johdettavissa omasta heikosta itseluottamuksestani. No, eiköhän tämä tästä. Sen sentään tiedän, ettei ystäväni ole millään tavalla kiinnostunut miehestäni kuin ystävänä, siihen luotan täysin. Hän ei millään tavalla flirttaa/vihjaile/tms. muuta kuin omalle miehelleen, kun olemme koolla. Omaan mieheeni en luota ja sekös syö naista.
Tänään laitan mustat caprit ja paremman topin, perusmeikki ja tukan pesin ja laitoin. En vaan osaa ns. panostaa enempää, ja haluan toisaalta kelvata näinkin.
ap
Joskus miehille tulee niin ihanteellinen kuva vähän vieraammista naisista, voi olla ihan hyvä vihjata vaikka kyseisen naisen ruuansulatusvaivoista, hiivasta, aknesta pakaroissa tai muusta ei-niin-seksikkäästä. Katoaisi se unelma ja saisi mies muistutuksen, että on ihan oikea ihminen eikä mikään fantasia kyseessä.
JA kyllä voisit opetella panostamaan siihen ulkonäköösi. esim. ripsien tuuhennoksilla ja vaikka uudella meikillä (pyydä ammattilaiselta apua) saa paljon aikaan. Ja ilmeisesti miehesi kaipaisi jotain feminiinisempää ilmestystä kuin mihin olet hänet totuttanut...voisi tuoda piristystä seksielämäännekin!
Olkaa naiset oikeita Naisia, niin miehet pysyvät näpeissänne!
enkä koe tarvetta laihduttaa, ehkä kiinteytyä hieman. Mutta olen ollut hoikempikin, eikä itseluottamukseni ollut silloinkaan hääppöinen. En vain koe itseäni sellaiseksi naiseksi, josta miehet hullantuvat. Ja kun olen ollut ystäväni kanssa joskus ulkona, niin olen nähnyt, miten miehet häntä katsovat ja lähestyvät. En usko itse kokevani koskaan mitään samanlaista. Ainakaan nyt kun vuosiakin on jo yli 30.
On se inhottavaa, että oma mies tuntuu nyt niin vieraalta, kun tiedän, että hänen mielensä askaroi varmasti jo tässä ystävässäni. Melkein tekisi mieli peruuttaa koko homma, mutta se on jo liian myöhäistä. Ainakaan seksiä en harrasta tänään mieheni kanssa vieraiden lähdettyä, tulisi vaan tunne, että hän ajattelee ystävääni kun olemme sängyssä. Joskus hän on ollut epäilyttävän innokas menemään sänkyyn, kun olemme nähneet tätä ystävääni. Tai sitten vain kuvittelen kaiken.
:(
ap