Epäilen mieheni olevan ihastunut ystävääni
On aika ahdistunut olo, koska aiomme viettää illan ystäväpariksuntamme kanssa ja uskon mieheni olevan ihastunut pariskunnan naiseen, joka on minun pitempiaikainen ystäväni. Mitään ei tietääkseni ole tapahtunut noiden kahden välillä. Olen mustasukkainen ja tuntuu, että haluaisin repiä mieheltäni silmät päästä, jos hän puhuu/tekee jotain thmiä tänään.
Olen huomannut, että tuo ystävänikin tykkää miehestäni, koska heillä tuntuu juttua riittävän ja olevan hauskaa kun olemme yhdessä. Jos luottaisin mieheni vilpittömyyteen, niin sehän olisi vain hienoa, että viihtyvät yhdessä. Mies vaan tuntuu olevan liian kiinnostunut tästä naisesta.
Mies on jo pidempään puhunut naisesta aina silloin tällöin, kysellyt turhan usein onko ks. nainen tulossa jonnekin illanviettoon tai kysellyt ns. ohimennen, että mitähän "Jatalle" kuuluu. Ja joskus kehui, miten hyvin tämä ystäväni osaa keskustella ja kuinka kaunis hän on. Mies ikään kuin sanoi, että on se ihme, että joku niin kaunis voi olla vielä niin mukava ja hyvä keskustelemaan. Silloin kyllä suutahdin, koska itse kuulen mitään positiivista mieheltäni todella harvoin. Miksi minua ei voi kehua?? Ja mikä siitä "Jatasta" tekee niin erityisen? Tuntuu, että mieheni on kiinnostuneempi tästä ystävästäni kuin minusta, kun olemme yhdessä.
Voi olla, että kuvittelen ja että minulla on vain huono itseluottamus. Ja se on ihan totta, nimittäin vertaan itseäni ja ulkonäköäni jatkuvasti muihin naisiin ja koen alemmuutta. Ja tuntuu, että miestäni kiinnostaa esim. enemmän politiikka ja yhteiskunnalliset asiat, joista taas itse en ole kiinnostunut. Mutta silti haluaisin olla hyvää keskusteluseuraa miehelleni. Ja haluaisin olla kaunis mieheni silmissä, mutta spontaanisti hän kehuu vain muita naisia, kuten nyt tätä ystävääni. Ystväväni kehuminen satuttaa erityisesti, koska hän on aivan erityylinen nainen kuin minä. Itse olen enemmänkin pieni ja söpö, sellainen pikkuinen keiju ja tyttömäinen. Nykyisin tosin aika pyöreä. Ja mieheni on aina tykännyt minusta. Tuo ystäväni on jotenkin aikuisemman naisen oloinen, pitkä ja sellainen seksipommi, vaikka onkin siis korkeakoulutettu ja urakiidossa. Minulle tulee sellainen harmaa hiirulaisolo tämän ystäväni seurassa - siis silloin, kun mieheni on läsnä. Koen, etten ole kovin mielenkiintoinen.
Miten voisin olla hyvällä tuulella tänään illalla ja miten minun kannattaa reagoida, jos huomaan mieheni kuolaavan tai omistautuvan kokonaan tälle ystävälleni? En halua vaikuttaa mustasukkaiselta tai epätoivoiselta. Ja en haluaisi ystäväni huomaavan, että mieheni ihastus ärsyttää minua..
Kommentit (75)
Ap, tiedätkö, mitä tuo kuvailemasi "hehku" oikeastaan on? Se on itseluottamusta ja hyvää itsetuntoa, itsensä hyväksymistä omana itsenään.
Joillekin onnekkaille se on itsestäänselvyys, me muut joudumme elämässämme näkemään enemmän tai vähemmän vaivaa sen saavuttamiseksi. : ) Meidän on jossain vaiheessa elämäämme hyväksyttävä se tosiasia, että olemme keskeneräisiä ja mokailemme. Se on ihan ok, se kuuluu ihmisyyteen.
Sinun ehkä kannattaisi oppia rakastamaan itseäsi juuri sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse muuttua mihinkään, sinä olet hyvä ja arvokas juuri tuollaisena kuin nyt olet. Sinun ei tarvitse olla henkevä keskustelija, hehkuva vamppi tai miesten ihailun kohde ansaitaksesi rakkautta. Sinä olet sinä. Uniikki ja mielenkiintoinen. Sinä saat olla itsellesi hyvä, lempeä ja rakastava. Tiedän, se on välillä käsittämättömän vaikeaa.
Miehesi, tai kukaan muukaan ulkopuolinen ei tee sinua ehjäksi tai onnelliseksi, sinun on tehtävä se itse. Et koskaan tule olemaan lähellekään täydellinen, kuten ei kukaan muukaan. Omat puuteet ja viat on hyväksyttävä ja siitä huolimatta rakastettava itseään.
Easier said than done. ; )
Itse en ole juurikaan tavannut tuollaista naista kuin ehkä yhden kahden elämäni aikana, eli aika harvinaista ja sen takia se karisma loistaakin. Yleensä jos nainen tietää olevansa kaunis, niin on myös aika pirullinen toisia naisia kohtaan, en tiedä miksi, mutta näin olen homannut. Tuntee ylemmyyttä, koska tietää olevansa kauniimpi ja luulis, että silloinhan ei tarttis vähätellä kanssasisaria, mutta näin ei mene. Vain yhden naisen tiedän, joka on sekä kaunis että kiva ja elää asenteella: elä ja aina muidenkin elää ja anna kaikkien kukkien kukkia jne jne.
mutta meni jostain syystä nyt kaikki lainatun kirjoittaan piikkiin, sori. Siis viimeinen kappale oli mun kirjoittama ja muut lainausta.
mutta miehesi on uskomattoman törkeä, kun kehuu toisen naisen ulkonäköä ihan avoimesti. Minä en hyväksyisi tuollaista käytöstä alkuunkaan.
Ei ole hänen eikä liittonne etu, että hän avoimesti kehuu toista naista, kun ei jaksa sinua kehua lainkaan. Jotain hän sillä viestii, valitettavasti.
Sano miehellesi, että haluaisit olla viikon Jatta ja saada kaiken sen miehesi osoittaman ihailun itsellesi, tai että jostain edes löytyisi mies, joka ihailisi sinua yhtä avoimesti kuin miehesi Jattaa. Kysy, onko miehesi siirtänyt jo katseensa sinusta ja avioliitostanne ulospäin, koska siltä sinusta nyt tuntuu.
Oma mieheni ihan samanlainen.viihtyy liian hyvin yhden ystävättäreni kanssa.tämä ystävättäreni on aina ollut kiinnostunut poikaystävistäni jo nuoruudessa.nyt olen alkanut epäillä,onko heillä vieläkin jotain vispilänkauppaa,kun nainen on asunut ja työskennellyt aina mieheni lähistöllä.asiaa voi mieheltä suoraan kysyä tai suorittaa vähän vakoilua jos epäilee jotain.ainakin on syytä puhua asiasta miehelle,että käytös loukkaa.jos ei auta,voi vaikka lähteä.itselläni on hilkulla.
Kannattaa sanoa miehellesi,että käytös loukkaa sinua sekä varmaan myös ystävättäresi miestä.Tuollainen ei anna hyvää kuvaa miehesi luonteesta.Itseäni harmittaa nyt 30 v.naimisissa olleena,etten aikaisemmin huomannut tuollaista luonteenpiirrettä niin pahaksi,enää en ikinä menisi naimisiin ihmisen kanssa,joka käyttäytyy noin.Pitäisi ottaa vain kohtelias ja huomaavainen ihminen puolisoksi.ajattelemattomuudesta pitää ehdottomasti sanoa ja katsoa ,tuottaako se tuloksia.
Voi hyvinkin olla,että miehesi on vain vähän ajattelematon.Ehdottomasti kannattaa sanoa asiasta.Jos ei huomaa loukkaavaa käytöstään eikä muuta tapojaan,eroa. Joskus voi herättely auttaa,mutta tuollainen taipumus kielii kyllä heikosta luonteesta.Sitä ei jaksa sietää koko ikäänsä.Ei kannata kiduttaa itseään.
Miehesi taitaa pitää sinua itsestäänselvyytenä.Sano suoraan ettei näin ole.Jos ei tehoa ja tuollainen käytös jatkuu ,jätä jo nuorena vaikkei olekaan helppoa.
Olen samassa tilanteessa eli tuttavapariskunnan mies viihtyy pitkiä keskusteluja kanssani ja baarissa haluaa tanssia pari hidastakin. Mies on hauskaa seuraa, mutta mitään kiinnostusta minulla ei ole toveruutta enempää häneen.
Tuo nainen sitten mulkoilee kulmiensa alta minua ja roikkuu sitten miehessään kiinni ja esittää niin mukavaa vaimoa.
Minulle ihan sama. Jos jonkun itseluottamus on noin heikkoa, niin voi, voi.
joskus miehen kanssa joka yritti vaivihkaa saada itsetuntoni alas. Minulla on hyvä itseluottamus, tiedän olevani kaunis ja mieskin tiesi että seuraa riittäisi halutessani. En kuitenkaan mainostanut asiaa miehelle tai ollut ylpeä. Olen itse pieni 163cm/52kg ja vaalea, hoikka nainen. Ystäväni on tumma, pitkä 178cm ja hoikka. Kaunis hänkin mutta hyvin erityylinen kuin minä sekä luonteeltaan että ulkonäöltään. Mies AINA jaksoi kehua ystävääni minulle ja joskus jopa sanoi että pitää enemmän pitkistä naisista vaikka minä olenkin "ihan suloinen pienenä". En koskaan tarrautunut hänen sanomisiinsa vaikka
ne alkoi olla todella läpinäkyviä. Erosimme myöhemmin miehen huonosta itseluottamuksesta johtuen. Mustasukkaisuutta ja minun itsetuntoni musertamista, heti olisi pitänyt perustaa perhe jne.Eli aloittajan mies voi tehdä tätä myös tahalleen?
On miehestään, niin tosiaan voi olla tahallista. Pitää vaimoaan itsestäänselvyytenä
Juhlissa on tapana kierrellä ja olla välillä omankin puolison lähellä. Älä ylitulkitse. Vai sanovatko ne naiset, että ethän vain Markku pane täällä tuon muijan kanssa?
En todellakaan usko, että tsekkaavan pettämisen takia. Mutta jos minä ja mun mies juttelee toisen miehen kanssa vaimo ei tule paikalle, mutta kun mun mies poistuu seurasta niin tämän miehen vaimo tulee yleensä aina paikalla. Tämä pätee nimenomaan silloin kuin en tunne puolisoa kovin hyvin.
Olen mieheni kanssa samalla alalla ja käymme paljon juhlissa joissa on paljon saman alan ihmisiä. Heidän puolisojansa en yleensä tunne vaikka näen miehiä töissä silloin tällöin. Yhtälailla minun on helppo jutella naiskollegojen kanssa, mutta miehen puolen juhlissa kaikki kollegat ovat miehiä. Olen ujo joten helmpompi puhu tuttujen kanssa työasioita kuin vääntää juttua tuntemattomien kanssa.
Ettei olisi sellainen miesten huomiota kalasteleva ja itsetuntoaan pönkittävä biatch tämä "Jatta". Jotkut naisethan vamppaavat miehiä ihan huvikseen, kun saavat siitä jotain kicksejä.
Miehesi on idiootti, jos oikeasti seurassa vokottelee ystävääsi. Mikä estää kysymästä mieheltäsi suoraan, että haluaisiko hän vaihtaa naista, kun niin kovasti näyttää Jatan seura kiinnostavan. Näet sitten miehen kiemurtelusta mikä tai kuka herralla on ollut melessä.
on alunperinkin ollut joku syy miksi on sinut valinnut ihan vaimokseenkin eikä ystäväsi kaltaista naista.?????
Jos miehelläs olis jotain meneillään ei se puhuis siitä sulle,toi yli avoimuus jota on rasittava kuunnella on osoitus luottamuksesta joten ole varovainen miten hoidat asian.Voi äkkiä käydä niin ettei miehesi uskalla jatkossa puhua sulle eikä muille naisille sun läsnäollessa joka johtaa sit mustasukkaisuus kierteeseen.
Ap, tiedätkö, mitä tuo kuvailemasi "hehku" oikeastaan on? Se on itseluottamusta ja hyvää itsetuntoa, itsensä hyväksymistä omana itsenään.
Joillekin onnekkaille se on itsestäänselvyys, me muut joudumme elämässämme näkemään enemmän tai vähemmän vaivaa sen saavuttamiseksi. : ) Meidän on jossain vaiheessa elämäämme hyväksyttävä se tosiasia, että olemme keskeneräisiä ja mokailemme. Se on ihan ok, se kuuluu ihmisyyteen.
Sinun ehkä kannattaisi oppia rakastamaan itseäsi juuri sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse muuttua mihinkään, sinä olet hyvä ja arvokas juuri tuollaisena kuin nyt olet. Sinun ei tarvitse olla henkevä keskustelija, hehkuva vamppi tai miesten ihailun kohde ansaitaksesi rakkautta. Sinä olet sinä. Uniikki ja mielenkiintoinen. Sinä saat olla itsellesi hyvä, lempeä ja rakastava. Tiedän, se on välillä käsittämättömän vaikeaa.
Miehesi, tai kukaan muukaan ulkopuolinen ei tee sinua ehjäksi tai onnelliseksi, sinun on tehtävä se itse. Et koskaan tule olemaan lähellekään täydellinen, kuten ei kukaan muukaan. Omat puuteet ja viat on hyväksyttävä ja siitä huolimatta rakastettava itseään.
Easier said than done. ; )