Tuli "työtarjous" työkkäriltä, kiitos ei.
Matkaa olisi 50km/pvä ja 3 eri liikennevälineellä niin että edes 1h/suuntaansa ei riittäisi.
Siihen en suostu 2 alakoululaisen äitinä.
Kommentit (45)
Yksikin riittää, auto. Osta auto.
Mikä oikeus sulla on valittaa 50km työmatkasta, mulla se on ollut välillä lähes 100km suuntaansa ja kiltisti on kuljettu aamuin illoin.
Pakko ei toki ole töitä tehdä mutta maksa sitten itse elämäsi, älä kuppaa yhteiskuntaa (eli meitä muita).
Ostat halvan auton ja ajelet sillä töihin. Täältä Uudenmaan maakunnasta suurin osa ajaa 50-65 km/suunta töihin joten sullahan olisi LYHYT työmatka!
Kyllä työkkäri on taas niin tyhmä kun tarjoaa töitä työttämälle. Just.
Jos ei työt kiinnosta niin sitten oot työtön. Mutta se voi jäädä pitkäaikaiseksi tilaksi sitten, jos asenne on tuo.
Ajokortti ja auto on hankittavissa, ihan kuten meillä muillakin. Kulkukelpoisen auton saa parilla-kolmella tonnilla, ihan niinkuin me muutkin. Mikä oikeus sulla on valittaa 50km työmatkasta, mulla se on ollut välillä lähes 100km suuntaansa ja kiltisti on kuljettu aamuin illoin. Pakko ei toki ole töitä tehdä mutta maksa sitten itse elämäsi, älä kuppaa yhteiskuntaa (eli meitä muita).
esim. mulla on n. 2500 eur maksanut auto, jolla pärjää ihan hyvin.
MUTTA, en tiedä voidaanko velvoittaa ihan ihmisiä hommaamaan auto, kaikilla ei ole tuotakaan pohjarahaa säästössä.
Ja auton pito on tosi kallista, pienellä palkalla ei mahdollista.
Saati jos ei ole ajokorttia - se on kyllä tosi kallis investointi.
Tai jos ei ole ajanut pitkään aikaan.
- se joka oli sitä mieltä että yli 1 h / 3 kulkuvälinettä per suunta on liikaa!
Ajokortti ja auto on hankittavissa, ihan kuten meillä muillakin. Kulkukelpoisen auton saa parilla-kolmella tonnilla, ihan niinkuin me muutkin. Mikä oikeus sulla on valittaa 50km työmatkasta, mulla se on ollut välillä lähes 100km suuntaansa ja kiltisti on kuljettu aamuin illoin.
Pakko ei toki ole töitä tehdä mutta maksa sitten itse elämäsi, älä kuppaa yhteiskuntaa (eli meitä muita).
Millä oikeudella sä yksityisautoilet täällä minun ja meidän muiden kustannuksella? Pilaat tätä maapalloa siihen kuntoon, ettei täälllä meidän lapset eikä lapsenlapset enää terveenä elä!? Kyllä joku järki pitäisi saada tuohon autolla ajelemiseen!
sitä mieltä mäkin.
Mulla on juuri tuollainen 50km työmatka, hyvin menee isoa tietä omalla autolla. Julkisilla menisi 1,5h, kahdella kulkuneuvolla ja kävellen loput, mitä kyllä pidän mahdottomana.
Meillä miehen työ on onneksi suht matkan varrella, kiertää n. 4km. Meillä on perheessä yksi auto, vien lapset hoitoon ja miehen työhön. Samanlainen kierros iltapäivällä toiseen suuntaan. Helppoa toki ei ole, mutta sujuu. Suosittelen!
eihän se työnteko aina ole perheelliselle herkkua. Mutta kun tuota vastuullisuutta peräänkuulutat, niin toivottavasti osaat ottaa vastuun myös omista valinnoistasi ja et kuppaa meidän työssäkäyvien veroeuroja vaan rahoitat sen sitten ihan itse.
mitä vastauksia!! En itsekään edes miettisi lähtisinkö moiseen työhön. Ei tuollaista kukaan jaksa. Elämä pyörisi todellakin vain ja ainoastaan työn ympärillä. Ei sovi perheelliselle.
Kyllä pitää ihmisellä sen verran olla vastuuta itsestään ja perheestään, että miettii kokonaisuutta eikä vain yhtä asiaa.
Inhimillisyyttä peliin!
Asun Vantaalla ja käyn työssä Vantaalla. Autolla ajaen työmatkani on noin 13 km ja aikaa kuluu kelistä ja liikenteestä riippuen 20 - 25 min ovelta ovelle. MUTTA jos haluaisin (ja haluaisin kyllä) käyttää julkista liikennettä olisi minun mentävä kahdella bussilla ja aikaa tähän Vantaa sightseeniin saa kulumaan 55 - 65 minuuttia! Hei hou sisäinen liikenne!! Plussat kunnalle!
Ennen sentään pääsin yhdellä bussilla noin 45 minuutissa.. tää on kai tätä tehostamista ja säästämistä... urputi urputi...
Matkaa olisi 50km/pvä ja 3 eri liikennevälineellä niin että edes 1h/suuntaansa ei riittäisi. Siihen en suostu 2 alakoululaisen äitinä.
Matka-aikakin julkisilla on ihan normaali ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Ja tosiaan, autollakin pääsee tai kesällä pyörällä.
ei se ole vain työssäkäyvien "etuoikeus". Joten kuka kuppaa ja mitä kuppaa...
Matkaa olisi 50km/pvä ja 3 eri liikennevälineellä niin että edes 1h/suuntaansa ei riittäisi. Siihen en suostu 2 alakoululaisen äitinä.
Itse olen saanut parikin työhönosoitusta työkkäriltä ja lähetin hakemukset, mutta en päässyt haastatteluun asti. Laita hakemus, ilmoita työkkäriin, että olet hakenut paikkaa ja osota otetaanko sinut haastatteluun asti. Haastattelussa et ole ihan parhaimmillasi...
Ap tarkentaa.
Ja tosiaan 3 eri kulkuvälinettä ja lisäksi kävelymatkoja.
No, buukkasin juuri ekat keikat tältä erää Seurelta, ensi ti-pe ja työmatkaan menee 30min/suuntaansa jos ihan sitäkään.
Se aika ideaali perheelliselle, 45min maksimi.
ap
Vaikka minulla onkin ajokortti (ei kyllä enää ajotaitoa), niin en todellakaan voi hankkia autoa taloudellisista syistä ennen kuin löydän varman, vakituisen ja jatkuvan työn, josta saan tasaisesti edes keskivertopalkkaa. Auton kulut, bensat, huollot, halvan auton korjaukset, parkkipaikat kummassakin päässä jne. maksavat niin paljon, että ensin pitää olla palkkatuloja, joista maksaa ne. Puhumattakaan ostokuluista. Ja en ole ap.
mutta sitten muuten peräänkuulutatte luonnon ajattelemista yms.
Juu, meillä ei ole haluja eikä varaakaan toiseen autoon ja mies tarvitsee auton työmatkoihinsa terveydellisistä syistä.
Toisekseen autolla ajamiseen tarvittaneen ajokorttia..
ap
Kaikki me maksamme veroja? Juu toki, mutta ainoastaan ansio/pääomatuloista maksavat kustantaa ne omasta pussista. Ei voida sanoa, että maksaahan työtönkin veroa, kun se koko korvaus on muiden verorahoilla kustannettu! Sinänsä tietty on älytöntä kierrättää yhteiskunnan rahoja niin, että tuista joutuu maksamaan veroja. Ne voisi vaan suoraan olla sen verran pienemmät.
kotihoidon tuesta maksettuna ja muutaman tonnin palkkatulosta maksettuna tuo määräkin on tietysti ihan sama...
kannta ap säikähtää. Käyt vaan haastattulassa viemässä kaikkien aikaa, olet huonoin hakija ja se siitä. Ei sen vaikeampaa. Sen työpaikan saa sitten joku sellainen, jolle se paremmin sopii. Kaikki hyötyvät.
Itse olen saanut parikin työhönosoitusta työkkäriltä ja lähetin hakemukset, mutta en päässyt haastatteluun asti. Laita hakemus, ilmoita työkkäriin, että olet hakenut paikkaa ja osota otetaanko sinut haastatteluun asti. Haastattelussa et ole ihan parhaimmillasi...
Mulle osoitettiin työkkäristä myyntihenkilön työpaikka. Kävin haastattelussa ja otin sen ihan tosissani, vaikka siellä tosin kävi ilmi, että hakevat myyntitykkiä. Minulla oli myyntityöstä vain vuoden työkokemus myyntiassistenttinä.
Haastattelussa kysyttiin miksi työ myyntiassarin työsuhde oli niin lyhyt. Kerroin rehellisesti, että työni oli pääasiassa uusasiakashankintaa ja siihen liittyvää kartoitusta. Jos työni tuotti "hedelmää" jouduin antamaan uuden sopimusasiakkan hoidon ja sopimuksen teon myyntipäälliköillemme. Olimme provikkapalkalla eli muut korjasivat palkan tekemästäni työstä. En pitänyt työni sisällöstä enkä kokenut uusasiakashankintaa muutenkaan mukavana työnä.
En saanut paikkaa. Työnantaja oli ilmoittanut työkkariin, että en ollut sitä mitä he hakivat. Työkkarin täti tulkitsi asian niin, että olin tahallani vesittänyt haastattelun ja sain karenssia. Totesin tädille, että pidä kuule roposi, mä hankin ite sen työpaikan. Ja niin teinkin.
Ajokortti ja auto on hankittavissa, ihan kuten meillä muillakin. Kulkukelpoisen auton saa parilla-kolmella tonnilla, ihan niinkuin me muutkin. Mikä oikeus sulla on valittaa 50km työmatkasta, mulla se on ollut välillä lähes 100km suuntaansa ja kiltisti on kuljettu aamuin illoin.