Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli "työtarjous" työkkäriltä, kiitos ei.

Vierailija
31.08.2011 |

Matkaa olisi 50km/pvä ja 3 eri liikennevälineellä niin että edes 1h/suuntaansa ei riittäisi.

Siihen en suostu 2 alakoululaisen äitinä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

25km ja reilu tunti. Joo. Ihme valittajia noi böndellä asuvat. Kyllä täällä kuljetaan ihan Vantaalta Helsinkiin ja julkisilla aikaa menee 1,5h. Autollakin matkaa "jopa" 36km (millä kyllä kuljenkin, koska varsinkin ruuhka-ajan ulkopuolella huomattavasti nopeampaa). Ja sitäpaitsi helppoahan tuo jo kouluikäisten vanhempana on, ei tarvii hoidossa roikottaa pitkää päivää.

Vierailija
2/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin lukion 30km päässä, eikä tehnyt tiukkaa. Työ on tietty eri asia, kun pidemmät päivät jne, ja sit lapsetkin täytyy hoitoon viedä, ellei mies vie. Mutta ei tuo matkana kyllä pitkä ole, jos kasilta koulu alkoi niin seittemältä hypättiin bussiin.

Toisaalta itsekin työkkärin tavat tiedä ja ne välillä ärsyttää. Jos omaat kunnon tutkinnon niin tottakai kannattaa odottaa vaikka se kuukausi kaksi, jotta saisi paremman työpaikan. Jos taas ei ole kouluja käynyt, niin silloin kyllä saa jo vähän tinkiä vaatimuksistaan ja kulkea sen pitkän matkan töihin.

Itse en ymmärrä tätä hullua vaahtoamista kun joku ei suostu vastaanottamaan työpaikkaa. Juuri tuon ajattelumallin vuoksi firmat pystyvät maksamaan tajuttoman huonoja palkkoja rankoista töistä. Kun täällä Suomessa on tapana opettaa jo pienestä pitäen että mitä tahansa töitä on tehtävä millä palkalla tahansa. Oli sillä mitkä tahansa seuraukset terveydelle, perhesuhteille jne. Ei todellakaan tarvi. Jos käyn 17v kouluja, niin totta vie olen sen muutaman kuukauden työttömänä (jos vaatii) että pääsen oman alan töihin jossa on inhimilliset oltavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vain ole haastattelussa se paras, joten sua ei edes valita.

Vierailija
4/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käyttäydy siten ettei sua oteta.

Musta nuo työkkärin kilometrirajat on p:stä.

Vierailija
5/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He vain nappaavat jonkin oikean alan homman ja lähettävät työnhakijalle, viis mistään muusta, edes inhimillsyydestä.

ap

Vierailija
6/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He vain nappaavat jonkin oikean alan homman ja lähettävät työnhakijalle, viis mistään muusta, edes inhimillsyydestä.

ap

Just. Multa ei hery yhtään sääliä tollasille. Joutuu täällä muutkin kulkemaan pitkää matkaa ja kauan vaikka on pieniä lapsia. Se on ihan vaan omasta viitseliäisyydestä ja järjestelykyvystä kiinni. Että pistää vihaksi tuollaiset, jotka voivat vaan valita, että "enpäs mene nyt töihin, kuppaan yhteiskuntaa vielä!".

Täällä palstallakin oli joku, joka kulki hki-oulu väliä töihin!!!

Vierailija
7/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisesti haastattelussa.

Mulla ainakin heti kättelyn jälkeen tuli selväksi, että hakivat oikeasti sisustuksen ammattilaista. Itse olen tehnyt taloushallinnon ja hr assarin hommia, tökäristä oli varmaan vaan vetästy paikka, jossa sana "assistentti" lukematta hakevan firman kuvausta, mitä vaaditaan.

Joimme kahvikupposet ja rupateltiin hetki, ja haastatelija lupasi laittaa tiedon, että hyvä reipas hakija, mutta vääränlainen työtausta.

Vierailija
8/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin tuota että inhimillinen syys se pääsyy miksen kys työpaikkaa vatsaanota.

Paskat ne siitä välittää.

Sanon vaan että pari hakua lähemmäksi menossa ja aloitan keikat ensivkolla jos ei tärppää muu.

ap

Vierailija
9/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pääset puhelinmyyjäksi pakolla.

Vierailija
10/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun minä katson oikeudekseni valita sen näännynkö arjen alle vai enkö näänny!

ap

ap

Just. Multa ei hery yhtään sääliä tollasille. Joutuu täällä muutkin kulkemaan pitkää matkaa ja kauan vaikka on pieniä lapsia. Se on ihan vaan omasta viitseliäisyydestä ja järjestelykyvystä kiinni. Että pistää vihaksi tuollaiset, jotka voivat vaan valita, että "enpäs mene nyt töihin, kuppaan yhteiskuntaa vielä!".

Vierailija
11/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun minä katson oikeudekseni valita sen näännynkö arjen alle vai enkö näänny!

ap

ap

Vierailija
12/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrnistä tietäviä, voiko niitä lehtiä kuivattaa tai pakastaa ?

mutta mitä niillä tekee?

Vierailija
13/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun minä katson oikeudekseni valita sen näännynkö arjen alle vai enkö näänny! ap

He vain nappaavat jonkin oikean alan homman ja lähettävät työnhakijalle, viis mistään muusta, edes inhimillsyydestä. ap

Just. Multa ei hery yhtään sääliä tollasille. Joutuu täällä muutkin kulkemaan pitkää matkaa ja kauan vaikka on pieniä lapsia. Se on ihan vaan omasta viitseliäisyydestä ja järjestelykyvystä kiinni. Että pistää vihaksi tuollaiset, jotka voivat vaan valita, että "enpäs mene nyt töihin, kuppaan yhteiskuntaa vielä!". Täällä palstallakin oli joku, joka kulki hki-oulu väliä töihin!!!

Jos sinä katsot oikeudeksi valita näännytkö vai et, minusta reilua silloin olisi että voisi myös valita että et tarvitse työttömyyskorvauksia koska et oikeasti halua töitä.

Mä en kyllä ymmärrä tuota nurinaa matkoista, itse matkustan Espoosta Helsinkiin ja työmatkaan kuluu 45 min ja kahdella välineellä kuljen. What's the big deal?

Vierailija
14/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

konkreettinen työpaikka, johon sun ei tartte edes käydä haastattelussa/tapaamassa ketään? Noin vaan osoittavat paikan?

Vierailija
15/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä töitä haluan ja tehnytkin niitä aina ihan itse hankkimillani työsuhteilla koko tämän 9v työkokemukseni, MUTTA minä en halua että se työ vie minusta/perheestä niin mehut että siitä saa henkisten oireiden vuoksi fyysisiäkin oireita.

Jossakin mättää ja pahasti jos ihmisen on elettävä vain työlle, sen sivuoireista välittämättä.

Minä en siihen rupea, että aamuvuoroon lähden klo04 ollakseni työpaikalle klo06 ja kotona klo16-16.30 vaikka tuohon aamuun mennyt.

ap

Vierailija
16/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyskorvaustakaan vaan etsit itse omalla kustannuksella sen sulle kelpaavan työn!

Vierailija
17/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskin siitä ja siksi, että on jokin turva jos työttömänä joudun olemaan.

Joten turha tulla siitäkään selittämään.

ap

työttömyyskorvaustakaan vaan etsit itse omalla kustannuksella sen sulle kelpaavan työn!

Vierailija
18/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jotain luusereita, joten ei kannata pahemmin välittää.

Vierailija
19/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vastauksia!! En itsekään edes miettisi lähtisinkö moiseen työhön. Ei tuollaista kukaan jaksa. Elämä pyörisi todellakin vain ja ainoastaan työn ympärillä. Ei sovi perheelliselle.

Kyllä pitää ihmisellä sen verran olla vastuuta itsestään ja perheestään, että miettii kokonaisuutta eikä vain yhtä asiaa.

Inhimillisyyttä peliin!

Vierailija
20/45 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun minä katson oikeudekseni valita sen näännynkö arjen alle vai enkö näänny! ap

He vain nappaavat jonkin oikean alan homman ja lähettävät työnhakijalle, viis mistään muusta, edes inhimillsyydestä. ap

Just. Multa ei hery yhtään sääliä tollasille. Joutuu täällä muutkin kulkemaan pitkää matkaa ja kauan vaikka on pieniä lapsia. Se on ihan vaan omasta viitseliäisyydestä ja järjestelykyvystä kiinni. Että pistää vihaksi tuollaiset, jotka voivat vaan valita, että "enpäs mene nyt töihin, kuppaan yhteiskuntaa vielä!". Täällä palstallakin oli joku, joka kulki hki-oulu väliä töihin!!!

Jos sinä katsot oikeudeksi valita näännytkö vai et, minusta reilua silloin olisi että voisi myös valita että et tarvitse työttömyyskorvauksia koska et oikeasti halua töitä. Mä en kyllä ymmärrä tuota nurinaa matkoista, itse matkustan Espoosta Helsinkiin ja työmatkaan kuluu 45 min ja kahdella välineellä kuljen. What's the big deal?

pk-seudulla 45 min. työmatka on vielä kohtuuden rajoissa, ja 2 kulkuvälinettä.

MUTTA, ap:llä olisi ollut KOLME (3) kulkuvälinettä ja YLI tunti suuntaansa.

Se on jo ohi sen inhimillisen rajan.

Maksimina pitäisin tosiaan max tunti per suunta, (ja 2 kulkuvälinettä, harvoin 3 kulkuvälinettä saa alle tuntiin mahdutettua vaihtoineen).

Ja juuri siksi niitä ammattiliiton maksuja tosiaankin maksetaan, että on joku ammatti- ja työttömyyssuoja, että nimenomaan EI tartte ottaa mitä vaan työtä nälkäkuoleman välttämiseksi.

Vaan että voi vähän katsoa että löytyy soveltuva työ, ja sen aikaa pärjää niillä korvauksilla. JUURI SIKSI ne ansiosidonnaiset on, ja liitot eri aloille!!!

Jos jokaisen pitäisi ottaa mitä työtä vaan mistä vaan, niin ei koko työttömyyskorvausta tarvittaisi edes ollenkaan, koska kyllä nyt aina JOTAIN löytyy (vaikka puhelinmyynti tai lehdenjako) ja JOSTAIN (että voi kulkea vaikka Tampereelta Helsinkiin joka päivä mennen tullen).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän