Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kun opiskelijoita ei kiinnosta työ?

Vierailija
30.08.2011 |

Olen yrittänyt palkata kv-lapselle avustajaa. TYökkärin kautta löytyy eläkeläisiä ja työttömiä, jotka laskee tarkkaan mitä voi tehdä ettei tuet lopu.

Opiskelijalle tää työ olis kuin nappi silmään, mutta yhtäkään ei ole ottanut yhteyttä, alan oppilaitoksessa on ilmoitus maannut jos ties miten kauan.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä riitä elämiseen opintotuen kanssakaan, joutuisi opiskelija ottamaan tuohon kylkeen toisenkin työn ja siinä voisi sitten taas olla hankaluuksia työaikojen yms. kanssa. Eli helpompi hakea joku sellainen pesti joka yksinään riittää elättämään opiskelijan.

johtopäätös, että opiskelijoilla on liian hyvät tulot, kun käytännössä veroton pari sataa kuussa 20 h työstä on liian huono liksa! Ottakaa huomioon, että opiskelijalla tulot on niin pienet, että tuosta ei juuri edes joudu maksamaan veroa. Eikä tosiaankaan siis mene kaikki vapaa-aikakaan siihen hommaan.

Opintotuet alas...

Vierailija
42/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarjolla pilvin pimein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin työn vaativuudestakaan on mahdoton sanoa kun ei tiedä kehitysvamman tasoa ja työn toimenkuvaa. Miksi muuten tarvitset hoitajaa sille ajalle kun olet itsekin kotona?

Näin hoitoalan opiskelijana voin omasta puolestani sanoa, että kun koulussa on sen 8-10 h opiskelemassa hoitoalaa, sen jälkeen kirjoittaa tuntitolkulla esseitä samasta aiheesta, ja lukee samasta aiheesta kokeisiin, niin ei kaipaa enää samaa työkseen siihen sivuun, vaikka kuinka sitä aikoo jatkossa työkseen tehdä. Mä kaipaan päivääni jotain muutakin kun sitä hoitotyötä, ja mielummin teen työkseni jotain täysin erilaista, että saan ajatella muutakin välillä.

Kehitysvammaiset on muutenkin haastavia hoidettavia, ja kun vamman tasoa ja oirehdintaa ei etukäteen tiedä, se pelottaa monia. On ihan eri asia työskennellä väkivaltaisen ja arvaamattoman kehitysvammaisen kanssa laitoksessa, jossa tarvittaessa saa ottaa kovat otteet käyttöön ja kutsua apua, kun hoitaa samaa vammaista kotona tämän äidin katseen alla ilman apuvoimia. Monet äidit kun ajattelevat että kun lapsi on vammainen se saa piestä hoitajan golf-mailalla ja heittää paskaa vaipastaan tämän naamaan, eikä tähän saa puuttua kun lapsi on sairas ja sitä pitää sääliä. En nyt sano että ap:n tapauksessa asia olisi näin, muttakun näitä opiskelussa tulee vastaan riittävän paljon, tulee ennakkoasenteet tuollaisia kotihoitohommia kohtaan väkisinkin.

Vierailija
44/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että se tuloraja, jonka jälkeen menettää opintotukensa on tosi alhainen. Ei ole kiva sitten jälkikäteen maksella kaikki saamansa opintotuki takaisin.

Vierailija
45/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen joskus nähnytkin tälläisiä ilmoituksia. Olen kuitenkin vasta opiskelija eikä ole vielä mitään pätevyyksiä mihinkään. Siksi se tuntuisi epävarmalta olla vastuussa ihmisestä. Työharjotteluissa on sentään ohjaaja koko ajan mukana. Työmatka olisisi luultavasti olennaisin juttu. Ei liian pitkä. Toivottavasti saat jonkun hyvän työhön.

Homma saattaa olla opiskelijalle liian vastuullinen. Opinnoissa on itse kullekin jo niin paljon vastuuta, että kyseinen homma saattaa tuntua liian vaativalta opiskeluvaiheeseen. Itse en siitä syystä ottaisi vastaavaa hommaa kontolleni, jos opiskelut olisivat pahasti kesken.

Vierailija
46/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhainkodissa extraamassa ja sain siellä ekan kuukauden ajan 11,75 tunnilta + lisät. Kuukauden jälkeen tuntipalkka nousi eurolla + lisät. Opiskelijoille löytyy osa-aikaisia hommia todellakin valittavaksi asti eikä monenkaan ole pakko ottaa mitään huonostipalkattua työtä joka ei kiinnosta.

Vierailija
47/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttunut yksinkertaisesti siitä syystä, että tunteja liian vähän kuukaudessa. Kun opinnot olivat riittävän pitkällä alan töitä riitti ja työkokemus karttui muutenkin kuin harjoittelussa.

Vierailija
48/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttunut yksinkertaisesti siitä syystä, että tunteja liian vähän kuukaudessa. Kun opinnot olivat riittävän pitkällä alan töitä riitti ja työkokemus karttui muutenkin kuin harjoittelussa.

ja kuitenkin sitovaa

Vierailija
49/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan ihmisen palkan kanssa linjassa.

http://www.superliitto.fi/?cat=265

Eli jos esim. koulunkäyntiavustajalle maksetaan 1697 euroa kuussa, se tekee 160 h työkuukatena (yleensä kuukaudessa on enemmänkin tunteja, koska 28-päiväisiä kuukausia on vain yksi...) 10,6 euron tuntipalkan.

Ja se siis on valmistuneen palkka.

Ok, ilta- tai vkl-lisää ei ole erikseen (vai oliko, ap?), mutta toisaalta ei opiskelija edes ehtisi duuniin keskellä päivää virastoaikaan. Eli sen vuoksi luulisi soveltuvan.

Vierailija
50/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että se tuloraja, jonka jälkeen menettää opintotukensa on tosi alhainen. Ei ole kiva sitten jälkikäteen maksella kaikki saamansa opintotuki takaisin.

ja tästä tienaisi n.200e/kk, tai hiukan enemmän jos tekeen sunnuntaisin.

Opintotuki on kuitenkin vain 246e/kk, tuolla työllä saisi sen melkein tuplattua.

Vierailija
51/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten tarvitset hoitajaa sille ajalle kun olet itsekin kotona?

kuin mitä normaalien 10 vuotiaiden lasten äidit tekee sillä aikaa, kun lapsi on kavereillaan, harrastuksissaan tai muuten omissa puuhissaan.

Jos nyt saan ikinä ketään palkattua =(

Työvoitto oli jo saada kunnan sitoumus maksamaan tuo avustaja. Yksi yh oli muutaman kk:n, mutta löysi sitten miehen, eikä tarvi enää lisätuloja.

Hakijoita kyllä aluksi oli, mutta eivät sitten kuka mistäkin syystä soveltuneet työhön. Mutta silmiinpistävää on, ettei yksikään alle 30v ole edes soittanut.

Alan olla ihan oikeesti huolissani nuorten työmoraalista, asenteesta palkkaan jne. Kuka meidän sukupolven eläkkeet maksaa, kun kannattaa ennemmin olla tukien varassa, kuin tienata itse yhtään.

Vierailija
53/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhön vain alle 30-vuotiaita?

Vierailija
54/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitova duuni. Jos opiskelija voisi itse valita milloin sen 20 tuntia kuukaudessa tekee, niin sitten olisi toisin.

Nuorilla on oikeasti kiire kun sen koulun lisäksi pitää ehtiä paljon muutakin hoitaa ja 200e kuukaudessa ei nyt nykypäivänä niin ihmeellinen raha ole että sen perään kannattaisi automaattisesti juosta. Työkokemus on toki hyvästä, mutta hyvää kokemusta saa myös isommassa yksikössä, jossa vastuu jaetaan usean työntekijän kesken ja nuorelle löytyy mahdollisesti myös työnohjausta.

Itse olen ihan eri alalla, mutta muistan kuinka sitovaa oli ylläpitää osa-aikaisena yhtä opiskelijoiden mikroluokkaa ja muutaman työntekijän tietokoneita. Työkokemuksen kannalta ihan OK, mutta ei siinä aina oikein tuntipalkoille päässyt kun laski paljonko joutui työn vuoksi juoksemaan ruuhka-aikoina. Nykyään arvostan kovasti tilannetta, jossa en ole ainoa samaa duunia tekevä vaan voin jäädä myös kotiin hoitamaan omaa jälkikasvuani tietäen ettei töissä ole kauheaa kaaosta odottamassa kun lapseni on taas terveenä ja palaan sorvin ääreen..

M38

Vierailija
55/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 tuntia on just sellainen viikkotyömäärä, että se on liian vähän niille, joilla on aikaa tehdä töitä ja jotka tarvitsevat tuloja, mutta liian paljon kokopäiväisille opiskelijoille. Monissa oppilaitoksissa päivät ovat pitkiä, eikä siihen päälle jaksa välttämättä enää töitä, puhumattakaan siitä, että olisi kiva jos joskus (viikonloppuisin) olisi ihan kunnon vapaapäiviä.

Itse opiskelen osa-aikaisesti ja teen töitä osa-aikaisesti. Tätä jaksaa, mutta kokopäiväisen opiskelun päälle en jaksaisi enää lähteä illalla töihin. Olen sitäkin joskus kokeillut, mutta muutaman viikon jälkeen alkaa olla ihan lopussa, kun vapaa-aikaa on useimpina päivinä vain syömisen ja nukkumisen verran.

Vierailija
56/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko ikärasisti, kun kelpuutat työhön vain alle 30-vuotiaita?

Oletan silti että alle 30v opiskelijoilla olisi vähenmmän velvollisuuksia elämässään ja ehtisivät tekeään tämmöistä pikkuhommaa. Sen sisaan perheelliset työttämät ja yh-äidit kyllä ovat olleen kiinnostuneet ainakin kysymään tätä työtä.

ap.

Vierailija
57/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen osa-aikaisesti ja teen töitä osa-aikaisesti. Tätä jaksaa, mutta kokopäiväisen opiskelun päälle en jaksaisi enää lähteä illalla töihin. Olen sitäkin joskus kokeillut, mutta muutaman viikon jälkeen alkaa olla ihan lopussa, kun vapaa-aikaa on useimpina päivinä vain syömisen ja nukkumisen verran.

Itse olen töissä kokopäivätoimisesti ja siihen päälle hoidan 2 lasta, joista toinen on keskivaikeasti kehitysvammainen. ja se vapaa-päivä, niin koska niitä nyt olikaan...

ap.

Vierailija
58/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei voi esim joka arkipäivä tulla klo 14-15. Mulle tommonen duuni olis ihan unelma, mutta on päiviä, jolloin olen klo 19 asti luennolla ja taas päiviä, jolloin olen täysin vapaalla.

AP, missä työ on tarjolla?

Vierailija
59/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, missä työ on tarjolla?

arkisin 16.30-20 välisenä aikana tai viikonloppuisin, kuitenkin yhteensä vain se 20h/kk. Käytännössä siis 2-3 päivänä viikossa 2-3h kerrallaan. Työajat ja päivät täysin sovittavissa.

ap.

Vierailija
60/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lh ja sh-opiskelija ja yritän miettiä mistä voisi olla kyse kun ei työntekijää löydy.

Voisiko olla se, että 1. vuoden opiskelijat eivät uskalla ottaa tuota työtä vastaan, kun kokemusta ei vielä ole. Ja sitten kun kokemusta harjoitteluista alkaa jo olla, heitetään keikkaa niihin harjoittelupaikkoihin ja vastaaviin. Siellä kun ei tarvitse sitoutua mihinkään tiettyihin aikatauluihin, vaan voi itse päättää milloin ottaa työtä vastaan. Lukujärjestyksetkin kun muuttuvat joka viikko ja joskus saattaa olla esim. iltatunteja vaikka olisi virallisesti päiväopiskelija. Harva pystyy siis opiskellessa sitoutumaan mihinkään tiettyihin viikosta toiseen toistuviin työvuoroihin.

Ja kun joku on huolissaan opiskelijoiden työmoraalista ja liian suurista tuista: itse saan n. 250 e opintotukea. Ei sillä todellakaan juhlita, etenkään näin perheellisenä. Lähes kaikki opiskelutoverini heittävät koulun ohessa keikkaa ja kaikki lomat ollaan töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme