Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kun opiskelijoita ei kiinnosta työ?

Vierailija
30.08.2011 |

Olen yrittänyt palkata kv-lapselle avustajaa. TYökkärin kautta löytyy eläkeläisiä ja työttömiä, jotka laskee tarkkaan mitä voi tehdä ettei tuet lopu.

Opiskelijalle tää työ olis kuin nappi silmään, mutta yhtäkään ei ole ottanut yhteyttä, alan oppilaitoksessa on ilmoitus maannut jos ties miten kauan.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt huomioon, että SAMOILLA tiedoilla homma siis kiinnostaisi kyllä työttömiä ja eläkeläisiä, muttei nuoria opiskelijoita! Eli tässä tuskin nyt on sitten selittävänä tekijänä se, että homma kuulostaisi liian vaativalta tai haastavalta tai korvaus huonolta.

TAI sitten asia on juurikin niin, että opiskelijoilla on liian hyvät tuet, kun lisäraha ei yhtään houkuta.

Tein opiskeluaikoina avustajan hommia, hakijoita oli jokaiseen paikkaan kymmeniä. Omituiselta siis kuulostaa.

Mutta ne opiskelijan tuethan eivät ole hyvät, kai sen nyt jokainen ymmärtää ettei max. parilla sadalla käyttörahaa kuussa kauhean leveästi elä. eikä se lainan kanssakaan kovin leveää ole. Mä veikkaan että ilmoittelussa on jotain vikaa. Ehkei ilmoitus tavoita opiskelijoita?

Vierailija
22/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 20h/vko on yhtä kuin 4h/pvä. Ilmeisesti olet ilmoitellut amk:n tai ammattiopiston tiloissa? Niissä kouluissa koulupäivä on yleensä ihan normi 8-15/16 (olen ollut amkissa töissä). Yliopistolla sitä "vapaata" (eli itseohjautuvaan opiskeluun tarkoitettua) aikaa on enemmän. Eli opiskelija opiskelee täyden kouluviikon (7-8h/pvä) ja sen lisäksi on esseitä tms. kotona tehtäviä juttuja. Eli missä välissä hän edes ehtisi töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 20h/vko on yhtä kuin 4h/pvä. Ilmeisesti olet ilmoitellut amk:n tai ammattiopiston tiloissa? Niissä kouluissa koulupäivä on yleensä ihan normi 8-15/16 (olen ollut amkissa töissä). Yliopistolla sitä "vapaata" (eli itseohjautuvaan opiskeluun tarkoitettua) aikaa on enemmän. Eli opiskelija opiskelee täyden kouluviikon (7-8h/pvä) ja sen lisäksi on esseitä tms. kotona tehtäviä juttuja. Eli missä välissä hän edes ehtisi töihin?

Vierailija
24/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luule, että tuo on liian pieni työ. Eihän siitä tienaa juuri mitään.

Vierailija
26/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,75 tunnilta????

Vierailija
27/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen joskus nähnytkin tälläisiä ilmoituksia. Olen kuitenkin vasta opiskelija eikä ole vielä mitään pätevyyksiä mihinkään. Siksi se tuntuisi epävarmalta olla vastuussa ihmisestä. Työharjotteluissa on sentään ohjaaja koko ajan mukana. Työmatka olisisi luultavasti olennaisin juttu. Ei liian pitkä. Toivottavasti saat jonkun hyvän työhön.

Vierailija
28/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ap ei maksa siitä muuta kuin peruspalkan? MISSÄ ILTA- JA SUNNUNTAILISÄT????

Vierailija
29/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luule, että tuo on liian pieni työ. Eihän siitä tienaa juuri mitään.

eikä tuntejakaan ole liikaa

Vierailija
30/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen joskus nähnytkin tälläisiä ilmoituksia. Olen kuitenkin vasta opiskelija eikä ole vielä mitään pätevyyksiä mihinkään. Siksi se tuntuisi epävarmalta olla vastuussa ihmisestä. Työharjotteluissa on sentään ohjaaja koko ajan mukana. Työmatka olisisi luultavasti olennaisin juttu. Ei liian pitkä. Toivottavasti saat jonkun hyvän työhön.

Jos ap asuu jossain kaukana oppilaitoksesta/keskustasta/opiskelijoiden asuntoalueista, on matka aika ratkaiseva tekijä. Siis jos bussilippurahat vie koko palkan:D

Lisäksi, suurin osa opiskelijoista lähtee jo ennen vappua harjoitteluihin tms. eikä uusi lukukausi ole vielä kunnolla käynnistynyt. Eli voi olla ettei ilmoitusta ole edes nähnyt kukaan.

Vierailija
31/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ap ei maksa siitä muuta kuin peruspalkan? MISSÄ ILTA- JA SUNNUNTAILISÄT????

kunta maksaa kyllä lainmukaiset lisät.

ap.

Vierailija
32/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtopäätös, että opiskelijoilla on liian hyvät tulot, kun käytännössä veroton pari sataa kuussa 20 h työstä on liian huono liksa! Ottakaa huomioon, että opiskelijalla tulot on niin pienet, että tuosta ei juuri edes joudu maksamaan veroa. Eikä tosiaankaan siis mene kaikki vapaa-aikakaan siihen hommaan.

Opintotuet alas...

Vierailija
33/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtopäätös, että opiskelijoilla on liian hyvät tulot, kun käytännössä veroton pari sataa kuussa 20 h työstä on liian huono liksa! Ottakaa huomioon, että opiskelijalla tulot on niin pienet, että tuosta ei juuri edes joudu maksamaan veroa. Eikä tosiaankaan siis mene kaikki vapaa-aikakaan siihen hommaan.

Opintotuet alas...

Vierailija
34/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuet alas...

Ei mitään järkeä ottaa tuollaista hommaa.

Vierailija
35/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä ottaa tuollaista hommaa.

ap.

Vierailija
36/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittamaa henkilökohtaista avustajaa. Siinä ap tekee työsopimuksen, mutta sen palkan maksaa kunta.

Turha siis jurnottaa palkkatasosta. Kummasti tuokin palkka sopisi eläkeläisille ja työttömille, muttei näemmä nuorille naisille.

Vierailija
37/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarjolla pilvin pimein.

Vierailija
38/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut, että nuorilla on epärealistisia käsityksiä palkkatasosta ja omasta osaamisestaan.

Tämä ketju todistaa asian oikeaksi. Ihan selvin päinkö te kehitysvamma-alan/terveydenhoitoalan opiskelijat luulette, että parempipalkkaisia sivutoimia on tosta vaan tempaistavissa? Ainakaan siis sellaisia, joista samalla saisi opiskelemanne alan työkokemusta.

Vierailija
39/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntipalkkaan niin veikkaan että tulijoita alkaa löytyä!

Vierailija
40/92 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi pitää olla hoitoalalla opiskeleva?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä