Voi paska miten halpa lahja!
Miten nolo antaja onkaan, kun noin vähän vain antoi.
Oletko joskus ajatellut noin:) mikä oli juhla, mikä lahja/ lahjasumma, kuka/ tai millainen porukka antajana?
Kommentit (368)
Se oli selvasti kirjakerhosta, eika millaan tavalla ollut 15-vuotiaalle sopiva. Sita ei oltu paketoitu ja enon vaimo oli selkeasti hamillaan ja nolo sita antaessaan.
Myohemmin tajusin etta enoni on niin nuuka etta ei ollut antanut ostaa lahjaa, se tatini ei kehdannut tulla ilman.
Saaliksi kay tatia, ukkeli jatti hanet toisen naisen takia elakkeelle jaadessaa. Rouva ei koskaan saanut kayda toissa, eli tyhjan paalle jai.
Pian taalla on varmaan kaverilleni antama lahja. :) Annoin hanelle muutaman vanhan vauvajutun, jotka han mielellaan otti. Niita ei ollut tarkoitettu babyshower lahjaksi, vaan kerasimme kaveriporukassa rahaa rattaita varten ja osallistuin siihen tietenkin. Nyt tuli kiitoskortti jossa kiitettiin vaan tuosta "romukassista". Toisaalta en kehtaa muistuttaa etta olin lahjakortissakin mukana, kun silla nyt ei niin valia ole.
Terkkuja jos tunnistat
En yleensä piittaa siitä mitä lahjat maksavat, mutta kyllä olin järkyttynyt ja häpeissäni rikkaiden serkkusisarusten puolesta, jotka toivat yhdessä (4 perhettä) 30€ lahjan. Morsianta asia ei näyttänyt vaivaavan, mutta itseä hävetti näiden serkkujen puolesta. 8 aikuista ja 5 lasta sentään!! Eikä kyse ollut siitä että nämä olisivat olleet tiukilla tai osallistuneet vanhempiensa lahjaan.
Oikeesti???? huh huh... toi on TÖRKEETÄ!!!!
vaikka merkkipäivinä ruusut ovat ehdottomasti must
Tapahtuipa esikoisen synnyttyä
Tuore isovanhempi, mieheni isä, toi synnärille lahjaksi
muovisen mäkkärin Shrek-lelun. Rahaa hänellä ei oikeastaan ole, ei tosin tahdikkuuttakaan.
Isovanhemman lähdettyä sieppasin muovihirivtyksen vauvan vierestä ja nauraa kätkätin.
Plot twist : Kyseinen Shrek on yksi lapsemme lempileluista.
Meillä on kaksi lasta ja itse olen ainoa lapsi. Eli äidilläni on kaksi lastenlasta eikä enempää tule. On sitä mieltä, että lapsillani on liikaa leluja. Joten ostaa sitten kirppiksiltä käytettyjä rapakuntoisia leluja, (niin karmeassa kunnossa, että lentävät meillä heti roskiin, kun mummi oven sulkee) vaikka rahaa olisi paljon enempäänkin. Sinänsä en oleta, että hän välttämättä antaisi mitään, mutta miksi sitä roinaa ja huonokuntoista. Leluja on toki paljon, jos haluaisi muistaa, niin antaisi sitten vaikka uuden vaatteen tms. En ymmärrä logiikkaa, että uutta lelua ei voi antaa, mutta kirppislelun voi. Tietenkään mitään toiveita ei kysellä tai noudateta, jos vihjaan. Sitten ihmetellään, miksei lapset leiki hänen antamillaan lahjoilla. Lahjan arvo on jotain 2-5e kirpparilta, ei todellakaan harkittua ja lapselle mieleistä, vaan oikeasti huonokuntoista roinaa. En ikinä kehtaisi moista antaa kenellekään...
yo-lahjaksi 50 mk pariskunnalta. Juhlat kesti yöhön asti. Tarjolla upea juhla-ateria, kuoharit, boolia, viiniä. Kunnon juhlintaa.
Voi siinä käydä niinkin että tällä hetkellä lapseni eivät tapaa isovanhempiaan koska "meillä ei ole rahaa ostaa mitään järkevää" .. Ja vaikka kuinka yritän selittää että "ei lapset tarvitse mitään muuta kuin teidän aikaa ja huomiota" niin mummojen mielestä lapset tarvitsee uusia legoja, askartelutarvikkeita, ym. ym.. Joka hiton kerta kun tapaavat :(!!!
Voi siinä käydä niinkin että tällä hetkellä lapseni eivät tapaa isovanhempiaan koska "meillä ei ole rahaa ostaa mitään järkevää" .. Ja vaikka kuinka yritän selittää että "ei lapset tarvitse mitään muuta kuin teidän aikaa ja huomiota" niin mummojen mielestä lapset tarvitsee uusia legoja, askartelutarvikkeita, ym. ym.. Joka hiton kerta kun tapaavat :(!!!
Poikaystäväni antoi kerran minulle joululahjaksi paketillisen Marimekon servettejä (siis niitä paperisia joka kaupasta saatavia). Nykyään olemme naimisissa, mutta tuon tapauksen jälkeen hän oppi antamaan vähän parempia lahjoa, ilmeeni oli varmaan niin maansamyynyt. ;-)
tuli katsomaan vastasyntynyttä vauvaamme ja toi tullessaan lahjoja. Omilta lapsiltaan jääneitä 10 vuotta vanhoja vaatteita, jotka oli säilytetty jossain ulkovarastossa. Vaatteet haisivat homeelle, osassa homepilkkuja ja rikkinäisiä. Esim. yksi mekko jossa toinen olkanauha lähes poikki ja rinnuksessa 2 isoa reikää. Olin varmaan hieman hormonihuuruissa, kun heidän lähtiessään ojensin pussin takaisin ja sanoin että ei tarvita moista roskaa. Välit meni kokonaan mutta aivan sama.
Tyttöni muuttaa aikanaan opiskelemaan ja ehdotin että jos joku haluaa tuoda rippilahjaksi tavaraa, niin toisi käyttöastioita. Ja että katsotaan joku ok-hintainen sarja, mistä saa osia myöhemminkin ja mitä voi ostaa vaikka yhden lautasen kerrallaan. Mun äidiltä hän sai valkoista teemaa mukeja ja leipälautasia 'perintönä', joten keräyskohde valikoitui teemaksi, väreinä mieluiten sininen, punainen, musta ja valkoinen, myös muut värit tervetulleita. Pelkkä valkoinen kun on nuoren tytön mielestä tylsä...
No anoppi ja miehen sisko on nyt alkaneet kartuttaa tulevan opiskelijan astiastoa. Meillä on primaveraa 1 muki, lautanen ja kulho. Erilaisia sekalaisia arabian ja muidenkin mukeja kutakin 1-2 kpl 6 kpl. Tuovat synttärinä, jouluna, nimpparina jne jonkun astian, mutta miksi helkutissa aina muki ja jotain uutta sarjaa. Tytön astiakaapissa on mukeja isompaankin juhlaan, mutta tuskin tilaa niille kaikille.
läheiseltä iostädiltä aku ankan tasku pokkarin ja parasta oli että mun vuoden nuorempi pikkuveli sai täsmälleen samanlaisen ettei sille tulis pahamieli. Vuoden päästä pikkuveli sai samalta ihmiseltä rahaa, tarkkaa summaa en muista mutta oli ihan kohtuu summa. Mä en tällä kertaa saanut mitään koska "olin jo iso tyttö ja ymmärsin että oli veljen juhlat". Nämä oli tädin omat sanat.
sukulainen ostelee 9-vuotiaalle pojallemme kassikaupalla aivan liian pieniä ja kulahtaneita kirppisvaatteita. Vaatteet menisivät ehkä hennolle 7-vuotiaalle tytölle, mutta ei kymmenkesäiselle pojalle :D Yleensä ne ovatkin nimenomaan tyttöjen vaatteita (no, mekkoa en ole vielä nähnyt vaatteiden joukossa).
Kirppiksiltäkin voi toki tehdä löytöjä, mutta tämä on pohjanoteeraus... Olis edes kangaspuut, niin äkkiäkös niistä paukuttelisi mökille uudet matot.
Sain mieheltäni huomenlahjaksi korun, joka ei ollut ollenkaan minun tyyppiseni. Hän oli tuskaillut huomenlahjan kanssa jo pari viikkoa, ja olin sanonut, että älä osta mitään, ellet keksi. Koru oli pakattu tökerösti koruliikkeen halpaan kukkapaperiin. Ja parin päivän päästä mies vielä erehtyi kehaisemaan, että oli ostanut korun viime tingassa häitä edeltävänä päivänä. Loukkaannuin, koska lahjassa ei ollut mitään henkilökohtaista ajatusta mukana, ei mitään ideaa. Osti vain mitä eteen tuli, koska jotain piti olla. Vaikka olisi ollut melkein vuoden päivät aikaa miettiäjotakin henkilökohtaisempaa.
Minun huomenlahjani miehelle oli sensuelli valokuvakirja itsestäni, jonka teetin kalliisti ammattivalokuvaajalla ajo kuukausia aiemmin...
Kyseessä siis miljonäärimies ja suvun ensimmäinen vauva kahteenkymmeneen vuoteen. Kaikki ihmettelivät että miten voikaan olla noin pihi. Hyvällä halulla söi kakkua ja hörppi kahvia, sitten lähti kotiin.
Sain mieheltäni huomenlahjaksi korun, joka ei ollut ollenkaan minun tyyppiseni. Hän oli tuskaillut huomenlahjan kanssa jo pari viikkoa, ja olin sanonut, että älä osta mitään, ellet keksi. Koru oli pakattu tökerösti koruliikkeen halpaan kukkapaperiin. Ja parin päivän päästä mies vielä erehtyi kehaisemaan, että oli ostanut korun viime tingassa häitä edeltävänä päivänä. Loukkaannuin, koska lahjassa ei ollut mitään henkilökohtaista ajatusta mukana, ei mitään ideaa. Osti vain mitä eteen tuli, koska jotain piti olla. Vaikka olisi ollut melkein vuoden päivät aikaa miettiäjotakin henkilökohtaisempaa.
Minun huomenlahjani miehelle oli sensuelli valokuvakirja itsestäni, jonka teetin kalliisti ammattivalokuvaajalla ajo kuukausia aiemmin...
ja sympatiani ovat miehesi puolella ihan täysin.
Ei sitten tullut mieleesi, että olet niin kriittinen paska, että SINÄ ITSE aiheutat miehesi lahjapaniikit. Mikään, mitä hän ostaa, ei kuitenkaan kelpaa sinulle. Vai että oli paska paperikin... just joo.
Ihan ei voi verrata sinua ja serkkuasi jos olette erilaisessa perimisasemassa. Isotätisi perintöjä voidaan pikkuhiljaa siirtää eteenpäin kevyemmän verotuksen toivossa. Sinä joka sait 5 e et toki ole isotätisi perillinen, mutta serkkusi lienee alenevassa polvessa. Ehkäpä sinä saat isoäidiltäsi ison lahjan ja serkkusi pienemmän.
Joten on ihan ok, että serkku saakin 5000 e.
antaa lahjoiksi kirjakerhosta tilaamiaan kirjoja, joihin on ekalle sivulle kirjoittanut aina oman nimensä ja saantipäivämäärän.
Kesäkuussa esitteli valmiiksi ensi joulun joululahjakirjani: anopin nimi oli kirjoitettu etukanteen ja lisäksi hän aikoi testata parhaat reseptit tulevan puolen vuoden aikana...
En kykene käsittämään ajatuksen juoksua; miksi hän kertoo kaikki nuo tökeröt yksityiskohdat? lukisi kirjat salaa etukäteen, olisin lahjoihin oikein tyytyväinen.