Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työporukkaan sopeutuminen uudessa työssä..

Vierailija
29.08.2011 |

Olen ollut nyt kohta 1,5kk uudessa työpaikassa ja aluksi tuntui että porukka otti hyvin vastaan mutta nyt alkanut tuntua välillä kurjalta. Tein heti työhaastattelussa selväksi etten ole alan ammattilainen ja kertoivat hakevansakin ns junioritason tekijää. Nyt kuitenkin olen huomannut että tietämättömyyteni käy eräiden hermoille. Olen kokenut tulleeni joskus hieman "heitteille jätetyksi" eli kovasti odotetaan kuukauden jälkeen mun osaavan kerrasta kaiken mikä ei tunnu kivalta.

Toinen juttu on se ettei mua juurikaan pyydetä mukaan esim lounaille eikä oteta oikein mukaan kahvipöytäkeskusteluunkaan.En jaksaisi enää väkisinkään tuppautua kun minusta ei olla kiinnostuneita. Tiedän tämän johtuvan osaksi siitä että paikassa on muodostunut hyvin kiinteät kuppikunnat joihin on hyvin vaikeaa päästä sisään. Osaksi johtunee myös siitä että olen eri ikäinen kuin muut jotka ovat joko ihan nuoria tai sitten todella vanhempia ja elämme erilaista elämäntilannetta. En vaan koe kuuluvani jotenkin porukkaan. Meneeköhän tää fiilis ohi vai tuleeko olo vaan kurjistumaan sitä tässä pohdin...onko teillä muilla ollut vastaavia fiiliksiä uudessa työssä ja miten lähtenyt sujumaan?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmaailmassa nykyään on :(

Vierailija
42/45 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko itse osanneet työnne alusta saakka ja ellette ole niin miten toivoisitte itseänne kohdeltavan?

Valitettavasti ehdottomasti suurin osa ihmisistä ei tähän kykene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kovin merkillistä miten moni ns ammattilainen unohtaa miltä tuntuu olla vasta-alkaja tai sitten vaan eivät kykene empatiaan. Omaa itseään pönkitetään toisten kustannuksella.

Vierailija
44/45 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5kk on mielestäni lyhyt aika oppia uutta työtä, ellei kyse ole jostakin palikkahommasta. Ole itse aktiivinen, juttele muille, kysele, kuuntele aktiivisesti, mistä he puhuvat, varmasti pikkuhiljaa pääset porukkaan mukaan.

Vierailija
45/45 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta miksi sitten ottivat juniorin jos kerran ei olla valmiita siihen? t. ap

ei tee sitä työtä. Ne on ihan muita hemmoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi