Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä huvittaa noi 40 v ekansa synnyttäneet

Vierailija
28.08.2011 |

Mistä ihmeestä niitä on mun tuttavapiiriin siunaantunut? Ekaksi odotetaan miehen kanssa 20 vuotta ennenkuin uskalletaan ryhtyä vanhemmiksi (tiedän, että kyseessä harkitut päätökset). Sitten kun saadaan oma prinsessa/prinssi, se on maailman ihmeellisin lapsi. Kukaan muu ei jne. Ja mikään ei ole niin raskasta kuin vanehmmuus, vaikka on kaksi aikuista jakamassa töitä. Harrastukset (golf lähinnä) kärsii ja omaa aikaa ei kertakaikkiaan ole, vaikka kummankin vanhemmat hoitaa lasta minkä kerkiää.



Joskus tekisi mieli todeta näille naisille, että mieti nyt vähän, mitä suustasi päästät.



Kolmen koululaisen nelikymppinen äiti, ja hengissä selvinnyt, elämäänsä tyytyväinenkin kaiken lisäksi.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan "esimerkiksi" että sain 40+iässä esikoiseni ja on minulle se maailman ainutlaatuisin ja ihmeellisin asia maailmassa!!

Ja aivan itse ollaan isänsä kanssa hoidettu!Yhden kerran tänä aikana n. 2 v. ollaan 2 tuntia (peräti) saatu olla kahdestaan kuuntelemassa bändiä konsertissa eli repikäää siitä te joka viikonloppu muilla lapsenne hoidattavat parikymppiset!!

Ihan "esimerkiksi" että sain 40+iässä esikoiseni ja on minulle se maailman ainutlaatuisin ja ihmeellisin asia maailmassa!!

Ja aivan itse ollaan isänsä kanssa hoidettu!Yhden kerran tänä aikana n. 2 v. ollaan 2 tuntia (peräti) saatu olla kahdestaan kuuntelemassa bändiä konsertissa eli repikäää siitä te joka viikonloppu muilla lapsenne hoidattavat parikymppiset!!


Katekra iästäsi?? :o

T.parikymppinen joka ei ajattele muista pahaa, en ole yhtä kakara. ;)

Vierailija
22/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tunee pilvin pimein hirveän tumppuja parikymppisiä äitejä...


Toinen katkera. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minkä ikäisenä se ensimmäinen lapsi saadaan, yhtä mullistava ja uusi kokemus se varmasti on, olipa äiti sitten 18 tai 38..

Vierailija
24/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä vyötärömittaisessa toppatakissa tupakka suussa korkokengät jalassa lapsiaan kasvattavia äitejä, tai niitä, jotka pukevat vauvojaan kuin nukkeja. Asukaspuistossa eivät koskaan sano yhtään järkevää kommenttia, lasten suissa on tutit ja ruoka tulee purkeista ja pulloista.



Vanhemmat äidit ovat ihan eri lailla läsnä lapsilleen ja arvotkin taitavat olla enemmän synkassa omieni kanssa. Tässä siis näkyy, että kaikki etsimme kaltaisiamme.



T: lapsensa (3 kpl) 37 vuotiaaseen mennessä hankkinut nyt nelikymppinen

Vierailija
25/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minkä ikäisenä se ensimmäinen lapsi saadaan, yhtä mullistava ja uusi kokemus se varmasti on, olipa äiti sitten 18 tai 38..

Ikä ei merkitse mitään.

Vaikka itse olen tätä mieltä, siltikin pistää aina silmään nuo yleistämiset. Vaikka kuinka koitan jättää huomiotta nuoriin äiteihin kohdistuvan mollaamisen, ne vain pistää silmään.

Ei siis oikeasti, kuinka moni voi itseään sanoa AIKUISEKSI ihmiseksi jos ei ymmärrä että ihmisiä on erilaisia. Niin vanhempia äitejä ja nuorempia. Eikö pääkoppaan mahdu teille että ihmiset ovat erilaisia vanhempia. Ja toimivat eritavalla. He eivät ole välttämättä huonoja vanhempia vaikka eivät teekään asioita kuten itse teette?

Anna mun kaikki kestää...

Vierailija
26/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä hehkutan miten ihana vauva minulla on, älyttömän fiksu ja herttainen, niin tokihan minä tajuan että niin on muillakin heidän näkökulmastaan. Mutta puhun nyt vain omastani!



Tai jos päivittelen miten monimutkaiseksi on mennyt elämän järjestäminen entisellä aktiivisella uranaisella, kun ei pysty suunnittelemaan tekemisiään 5 minuuttia pidemmälle pikkuvauvan kanssa, niin ei se tarkoita ettenkö pärjäisi... päivittenpä vain, kun olen ihmeissäni uudessa elämäntilanteessa.



Olen itse nelikymppinen äiti, tosin esikoisen ehdin saada jo monta vuotta sitten, tuttavapiirissä on myös esikoisen vasta nyt yli 40-vuotiaana saaneita. Hyvin nämä koulutetut, fiksut äidit pärjäävät. He ottavat äitiytensä tosissaan ja siitä kaiken irti, onhan se vähän ihmekin... Ei siinä ole mitään häpeämistä!



...vaikka sinun on sitä vaikea ymmärtää...



...toivottavasti et kuulu omiin tuttaviini...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä vyötärömittaisessa toppatakissa tupakka suussa korkokengät jalassa lapsiaan kasvattavia äitejä, tai niitä, jotka pukevat vauvojaan kuin nukkeja. Asukaspuistossa eivät koskaan sano yhtään järkevää kommenttia, lasten suissa on tutit ja ruoka tulee purkeista ja pulloista.

Vanhemmat äidit ovat ihan eri lailla läsnä lapsilleen ja arvotkin taitavat olla enemmän synkassa omieni kanssa. Tässä siis näkyy, että kaikki etsimme kaltaisiamme.

T: lapsensa (3 kpl) 37 vuotiaaseen mennessä hankkinut nyt nelikymppinen


Onpa ylimielistä tekstiä, miten minä en ole huomannut mitään tuollaista? Vaikutat vain katkeralta omasta iästäsi ja teksisi kertoo hyvin paljon vain sinusta. :)

Ei nimittäin pidä paikkaansa.

Vierailija
28/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran,että ovat jo tuolla iällä juoksunsa juosseet ja eivät taatusti tyrkytä joka viikonloppu isovanhemmille hoitoon niitä "enkeleitään".Vasttuta ja kypsyyttä ja riittää eikä olla ihan niin uusavuttomiakaan enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä vyötärömittaisessa toppatakissa tupakka suussa korkokengät jalassa lapsiaan kasvattavia äitejä, tai niitä, jotka pukevat vauvojaan kuin nukkeja. Asukaspuistossa eivät koskaan sano yhtään järkevää kommenttia, lasten suissa on tutit ja ruoka tulee purkeista ja pulloista.

Vanhemmat äidit ovat ihan eri lailla läsnä lapsilleen ja arvotkin taitavat olla enemmän synkassa omieni kanssa. Tässä siis näkyy, että kaikki etsimme kaltaisiamme.

T: lapsensa (3 kpl) 37 vuotiaaseen mennessä hankkinut nyt nelikymppinen


Olet tavannut kyllä aika kummallisesti sitten jotain ääripäätä, koska en tiedä rehellisesti sanottuna yhtään tuontapaista parikymppistä äitiä, yhden kolmekymppisen tosin, mutta eipä otanta ole kovin suuri yleistämiseen. Tämäkin kuoli alkoon juuri.

Sinun kannattaisi ehdottomasti muuttaa asennettasi, koska tuollaisella asenteella myös helposti ajattelee ja väärentelee asioita. :)

Haluaisitko tutustua minuun olen 22vuotias ihan tavallinen äiti, tosin mulla on usein korkokengät. :D Mutta muita pahoja asioita tuskin mielestäsi.

Ystävänikään ei kukaan polta, harvoin käyvät viihteellä ja harva taitaa korkokenkiäkään käyttää, en ihan ymmrätänyt mihin korkokengät liittyvät. :b

Olen fiksu nuori aikuinen lapsi tietytsi etusijalla. Haluaisitko tutustua niin näkisit että ihan tavallisia me "parikymppiset" äidit olemme. Ja kuinka turhaa on tuntea vihaa ja halveksia. :)

Jos laitan mailin sinulle niin jutellaanko ja tutustutaan! Olisi mukava tutustua myös vanhempiin äiteihin. :)

Vierailija
30/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran,että ovat jo tuolla iällä juoksunsa juosseet ja eivät taatusti tyrkytä joka viikonloppu isovanhemmille hoitoon niitä "enkeleitään".Vasttuta ja kypsyyttä ja riittää eikä olla ihan niin uusavuttomiakaan enää.


Ovatko reilu kolmekymppiset niin vanhoja jo etteivät halua ikinä käydä enää missään? Jännä juttu, ei mun lähipiirissä moista ilmiötä ole. :)

Ihan nuoria ja meneviä ovat, joksus käydään ja mukavaa on. Samoin tuntemani 20-45vuotiaat. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tullut tuntuma että nuoret äidit ovat ajattelemattomapia kuin vanhemmat äidit. Minulla vanhana lapsen saaneena ei tullut mieleenkään lykätä 2-vuotiasta yksin pihalle leikkimään tai pari vuotta vanhemman sisaruksen kanssa. Kuka silloin opettaa lapselle mitä siellä pihalla oikein saa tehdä ja mitä ei.

Vierailija
32/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


ja en ole lykännyt 2-vuotiastani yksin pihalle leikkimään :)Ja olen imettänyt lastani 1,5 vuotiaaksi ja tenhyt ruuan pääsääntöisesti itse, tosin välillä purkkejakin. Joten älkääpä yleistäkö.

Minulla on tullut tuntuma että nuoret äidit ovat ajattelemattomapia kuin vanhemmat äidit. Minulla vanhana lapsen saaneena ei tullut mieleenkään lykätä 2-vuotiasta yksin pihalle leikkimään tai pari vuotta vanhemman sisaruksen kanssa. Kuka silloin opettaa lapselle mitä siellä pihalla oikein saa tehdä ja mitä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä vyötärömittaisessa toppatakissa tupakka suussa korkokengät jalassa lapsiaan kasvattavia äitejä, tai niitä, jotka pukevat vauvojaan kuin nukkeja. Asukaspuistossa eivät koskaan sano yhtään järkevää kommenttia, lasten suissa on tutit ja ruoka tulee purkeista ja pulloista.

Vanhemmat äidit ovat ihan eri lailla läsnä lapsilleen ja arvotkin taitavat olla enemmän synkassa omieni kanssa. Tässä siis näkyy, että kaikki etsimme kaltaisiamme.

T: lapsensa (3 kpl) 37 vuotiaaseen mennessä hankkinut nyt nelikymppinen


Onpa ylimielistä tekstiä, miten minä en ole huomannut mitään tuollaista? Vaikutat vain katkeralta omasta iästäsi ja teksisi kertoo hyvin paljon vain sinusta. :)

Ei nimittäin pidä paikkaansa.

enpä ole koskaan nähnyt nelikymppistä pissisäitiä tai edes nelikymppistä äitiä tupakalla. Mutta parikymppisiä näkyy. Mutta luulisin, että kyse on siitä, että omat ratkaisut ovat kaikille luonnollisimpia ja samankaltaisia ratkaisuja tehneet tuntuvat tutuimmilta. Itse tein lapseni kolmikymppisenä eli oli jo se tutkinto ja vakiduuni molemmilla, tulot hyvät ja asunto hankittu, maailma kierretty. TUntuu hassulta jutella mistään muusta kuin lapsista (ja niistäkin hyvin pinnallisesti, ei siis esim. kasvatuksen eettisistä periaatteista) parikymppisen äidin kanssa, joka on ehkä hädin tuskin lukionsa käynyt. Voi olla hyvä äiti lapsilleen, sitä en kielllä, mutta yhteistä minun kanssani on aika vähän...

Vierailija
34/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä vyötärömittaisessa toppatakissa tupakka suussa korkokengät jalassa lapsiaan kasvattavia äitejä, tai niitä, jotka pukevat vauvojaan kuin nukkeja. Asukaspuistossa eivät koskaan sano yhtään järkevää kommenttia, lasten suissa on tutit ja ruoka tulee purkeista ja pulloista.

Vanhemmat äidit ovat ihan eri lailla läsnä lapsilleen ja arvotkin taitavat olla enemmän synkassa omieni kanssa. Tässä siis näkyy, että kaikki etsimme kaltaisiamme.

T: lapsensa (3 kpl) 37 vuotiaaseen mennessä hankkinut nyt nelikymppinen


Onpa ylimielistä tekstiä, miten minä en ole huomannut mitään tuollaista? Vaikutat vain katkeralta omasta iästäsi ja teksisi kertoo hyvin paljon vain sinusta. :)

Ei nimittäin pidä paikkaansa.

enpä ole koskaan nähnyt nelikymppistä pissisäitiä tai edes nelikymppistä äitiä tupakalla. Mutta parikymppisiä näkyy. Mutta luulisin, että kyse on siitä, että omat ratkaisut ovat kaikille luonnollisimpia ja samankaltaisia ratkaisuja tehneet tuntuvat tutuimmilta. Itse tein lapseni kolmikymppisenä eli oli jo se tutkinto ja vakiduuni molemmilla, tulot hyvät ja asunto hankittu, maailma kierretty. TUntuu hassulta jutella mistään muusta kuin lapsista (ja niistäkin hyvin pinnallisesti, ei siis esim. kasvatuksen eettisistä periaatteista) parikymppisen äidin kanssa, joka on ehkä hädin tuskin lukionsa käynyt. Voi olla hyvä äiti lapsilleen, sitä en kielllä, mutta yhteistä minun kanssani on aika vähän...


Okei olet parempi ja viisaampi siis. hhehehe :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä vyötärömittaisessa toppatakissa tupakka suussa korkokengät jalassa lapsiaan kasvattavia äitejä, tai niitä, jotka pukevat vauvojaan kuin nukkeja. Asukaspuistossa eivät koskaan sano yhtään järkevää kommenttia, lasten suissa on tutit ja ruoka tulee purkeista ja pulloista.

Vanhemmat äidit ovat ihan eri lailla läsnä lapsilleen ja arvotkin taitavat olla enemmän synkassa omieni kanssa. Tässä siis näkyy, että kaikki etsimme kaltaisiamme.

T: lapsensa (3 kpl) 37 vuotiaaseen mennessä hankkinut nyt nelikymppinen


Onpa ylimielistä tekstiä, miten minä en ole huomannut mitään tuollaista? Vaikutat vain katkeralta omasta iästäsi ja teksisi kertoo hyvin paljon vain sinusta. :)

Ei nimittäin pidä paikkaansa.

enpä ole koskaan nähnyt nelikymppistä pissisäitiä tai edes nelikymppistä äitiä tupakalla. Mutta parikymppisiä näkyy. Mutta luulisin, että kyse on siitä, että omat ratkaisut ovat kaikille luonnollisimpia ja samankaltaisia ratkaisuja tehneet tuntuvat tutuimmilta. Itse tein lapseni kolmikymppisenä eli oli jo se tutkinto ja vakiduuni molemmilla, tulot hyvät ja asunto hankittu, maailma kierretty. TUntuu hassulta jutella mistään muusta kuin lapsista (ja niistäkin hyvin pinnallisesti, ei siis esim. kasvatuksen eettisistä periaatteista) parikymppisen äidin kanssa, joka on ehkä hädin tuskin lukionsa käynyt. Voi olla hyvä äiti lapsilleen, sitä en kielllä, mutta yhteistä minun kanssani on aika vähän...


Haluaisitko sinä tutustua tällaiseen normaaliin 22vuotiaaseen äitiin kun ilmeisesti asut oudolla alueella jos kerta parikymppiset tuollaisia ovat! :) Joten ystävystytään niin tiedät, käydään vaikka kahvilla. ;)

Vierailija
36/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidattavat muilla lapsensa. Ja sitten jos lapsi ei ole ikinä hoidossa missään, on sekin muka joku ylpeyden aihe. Pitäähän sitä ihmisen iästä riippumatta saada välillä olla rauhassakin.



Olen parikymppinen äiti ja yksinhuoltaja. Hoidan itse lapsen ja pyöritän arjen. Olen lapsen kanssa viikot putkeen ja usein viikonloputkin. Jos JOSKUS saan lapseni hoitoon, olen siitäkin erittäin onnellinen. Mutta muilla en ole lastani hoidattanut, ihan vain siitäkin syystä, että haluan todistaa epäilijöille olevani hyvä vanhempi ja kypsä äiti.

Vierailija
37/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein kahden vuoden aikana kaksi tuntia rauhassa ? Olet täydellinen äiti

Vierailija
38/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niitä vyötärömittaisessa toppatakissa tupakka suussa korkokengät jalassa lapsiaan kasvattavia äitejä, tai niitä, jotka pukevat vauvojaan kuin nukkeja. Asukaspuistossa eivät koskaan sano yhtään järkevää kommenttia, lasten suissa on tutit ja ruoka tulee purkeista ja pulloista.

Vanhemmat äidit ovat ihan eri lailla läsnä lapsilleen ja arvotkin taitavat olla enemmän synkassa omieni kanssa. Tässä siis näkyy, että kaikki etsimme kaltaisiamme.

T: lapsensa (3 kpl) 37 vuotiaaseen mennessä hankkinut nyt nelikymppinen


Onpa ylimielistä tekstiä, miten minä en ole huomannut mitään tuollaista? Vaikutat vain katkeralta omasta iästäsi ja teksisi kertoo hyvin paljon vain sinusta. :)

Ei nimittäin pidä paikkaansa.

enpä ole koskaan nähnyt nelikymppistä pissisäitiä tai edes nelikymppistä äitiä tupakalla. Mutta parikymppisiä näkyy. Mutta luulisin, että kyse on siitä, että omat ratkaisut ovat kaikille luonnollisimpia ja samankaltaisia ratkaisuja tehneet tuntuvat tutuimmilta. Itse tein lapseni kolmikymppisenä eli oli jo se tutkinto ja vakiduuni molemmilla, tulot hyvät ja asunto hankittu, maailma kierretty. TUntuu hassulta jutella mistään muusta kuin lapsista (ja niistäkin hyvin pinnallisesti, ei siis esim. kasvatuksen eettisistä periaatteista) parikymppisen äidin kanssa, joka on ehkä hädin tuskin lukionsa käynyt. Voi olla hyvä äiti lapsilleen, sitä en kielllä, mutta yhteistä minun kanssani on aika vähän...

Miten sä oletkin onnistunut tuhlaamaan noin paljon elämästäsi opiskeluun ja matkusteluun, jos olet vasta kolmekymppisenä "valmis" hankkimaan lapsia?

T: Parikymppinen äiti, jolla on ammatti, vakituinen työ ja ihan kohtuulliset tulot. En myöskään käytä korkokenkiä enkä lyhyitä toppatakkeja enkä polta. Lapseni ei myöskään ole koskaan tuttia syönyt.

Ps. Olen nähnyt nelikymppisen äidin tupakka suussa ja korkokengissä. Oli muuten tohtoriksi asti väitellyt ettei täysin B-luokan kansalainen ollut kyseessä...

Vierailija
39/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan itse ollaan isänsä kanssa hoidettu!Yhden kerran tänä aikana n. 2 v. ollaan 2 tuntia (peräti) saatu olla kahdestaan kuuntelemassa bändiä konsertissa eli repikäää siitä te joka viikonloppu muilla lapsenne hoidattavat parikymppiset!!

Kertoisitko minulle että mitä loistavaa näet tilanteessa jossa vanhemmat ovat lapsensa kanssa 24/7? Siis mitä muuta kuin sen että saat kuvitella olevasi parempi ja hinkata sadekehää. Olen valitettavasti jo lähempänä kolmeakymmentä ja lapsetkin on olleet "vain" kaksi viikonloppua hoidossa. Meidän tilanne oli esikoisen syntyessä se että hoidimme lasta 24/7 itse. Lapsi oli ekan kerran yöhoidossa 4-vuotiaana ( olen siis selkeästi parempi äiti kuin sinä, hah) mutta sen sijaan kuopus oli yöhoidossa jo alle 2-vuotiaana ja isovanhemmat ja kummit ovat nyt elämässämme PALJON. Emme hoidata lapsia paljoa muualla mutta sopivasti kuitenkin. Ja tämä on NIIIIIN paljon antoisampaa niin lapsille, vanhemmille kuin sukulaisille kuin se tilanne mikä oli esikoisen kanssa.

Minua ei haittaa nelikymppiset odottajat, hassulta se kyllä tuntuu. Ihan siitä syystä että itsellä on tuossa vaiheessa aikuiset lapset =))

Vierailija
40/49 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paria juttua: kiroilua, jatkuvaa kännykkään puhumista ja kovaa halua omille menoille -- siis bilettämään. Nelikymppiset eivät näyttäisi toimivan samoin -- ainakaan siellä, missä minä heitä tapaan. Ja minä tapaan heitä helsinkiläisessä leikkipuistossa jossa toimin vastaavana ohjaajana. Molemmat ryhmät voivat olla tosi hyviä äitejä, mutta kyllä näin puiston toiminnan ohjaajana useammin tulee päiviteltyä näitä ihan nuoria kuin vähän vanhempia äitejä...



T: itse lapset keskimääräisesti kolmen kympin molemmin puolin tehnyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä