3-vuotias: äiti ja isi, rauhottukaa. Äitillä on paha mieli :(
Meillä on mennyt asiat perseelleen suhteessa. saimme itkuisen vauvan, joka on valvottanut minua. Mies ei ole heräillyt öisin. Minulla uupumus on ollut välillä aika pahaakin, sumussa elämistä.
Mies on ollut "lomalla" nyt viikon. Ok-talossamme toki hommia riittää, jos niin haluaa. Äitini oli alkuviikolla yhden päivän auttamassa meillä. Tänään mies herätti minut klo 7.30, että hän lähtee nyt tekemään polttopuita ja muita pihatöitä. Minä väsyneenä siihen, että onko pakko aloittaa näin aikaisin, että en jaksaisi hoitaa yksin lasten aamupuuhia (mies kun on tehnyt JOKA PÄIVÄ koko lomansa hommia).. mies alkoi aukoa päätä, että olen tyranni, että on se kumma kun on palvelijakin (äitini) ollut täällä päivän ja silti väsyttää, oma vika jos väsyttää jne jne...
Aloin itkeä heti aamusta ja 3-vuotias käski rauhoittumaan :( Voi hyvä jumala, mitä voin tehdä? En mielestäni ole tyranni, jos toivon että mies joskus olisi empaattinen ja osallistuisi tähän arkeen!!!
Kommentit (7)
sellaisia, jotka ei oikeastaan hyödytä meidän perhettä. Mies korjannut esim. omaa crossipyöräänsä ynnä muuta. Ei siis todellakaan pakollisia, koko perhettä hyödyttäviä juttuja. ap
on koko lomansa tehnyt hommia kodin eteen ja sinä siitä valitit. Hän on varmaan kokenut sillä osallistuvansa perheenne arkeen ja tekevänsä työtä teidän hyväksenne.
Ymmärrän että sinua väsyttää, ja silloin tulee sanottua asioita väärin ja väärissä paikoissa kun ei vaan jaksa. Ehkä voisit kiittää miestäsi hänene tekemistään hommista ja selittää että sanoin noin ikävästi vain koska olet tosi tosi väsynyt.
viestissäni kuvittelin.
terv. 4
sellaisia, jotka ei oikeastaan hyödytä meidän perhettä. Mies korjannut esim. omaa crossipyöräänsä ynnä muuta. Ei siis todellakaan pakollisia, koko perhettä hyödyttäviä juttuja. ap
Minäkin olin väsynyt kahden lapsen kanssa kotona kun mies aina matkatöissä. Kutsuinkin itseäni yh-äidiksi. Joskus olin niin tööt et laitoin lapset omaan huoneensa yksin leikkimään ja itse lojuin sohvalla. Yhden käden sormilla voi laskea kerrat -mutta kuitenkin. Pinnakin paloi joskus:(
Minulla ei ollut yhtään ainoaa kertaa apua ei niin ikinä!! Ei päivällä eikä yöllä!
Sulle sanoisin et katso mitä moskaa pistät suuhusi. Moska pitää elimistön 0-energisena myös hormoonit!! Se vanhalaulu mitä pitää syödä noudata sitä!! Tee niin nyt heti!
Sitäpaitsi mies on ahkera omissa töissään ja malli sulle -ole sinäkin omissa töissäsi ahkera. Huomaat pian kun hallitset hommat uskaltaa ukkosikin tulla enemmän kuvioihin mukaan.
Pikkulapset ovat monelle miehelle pelottava asia ja pelkäävät sitä vastuuta. Huom. tämä ei ole puolustus miehille vaan fakta. Lasten arkea eivät osaa ja itkevä vollottava nainen on pelottava!
Jo tuo et 3 v sanoo noin on surkeeta. Ehdottaisin sulle MLL:n hoitajaa pariksi päiväksi jolloin itse menet ulos YKSIN. Ajattele asioita ja tee selkeä päätös miten tästä eteenpäin. Sillä jaksettava on:)) Valitettavasti vieläpä aikalailla yksin. Sitäpaitsi kiittäisit miestäsi sen ahkeruudesta sillä hän yrittää omalla tavallaan kovastikin. Jos kiität häntä saat sen takasin vaikkapa 30 min lastenhoidolla:)))) Tsemppiä pikku perhe!
Hui, luin vasta tuon viestin. No, mies siis pakenee omiin juttuihinsa eikä varsinaisesti perheen hyväksi. Okei laita 3v miehen mukaan ulos.
:))
Herätä se mies aina kun vauva herättää sinut. Ymmärrys lisääntyy ja saat pian nukkua, mutta vain silloin, kun vauva sen sinulle suo. Voimia ja jaksamista!
T. Kolmen lapsen äiti, jonka lapsista kaksi valvotti vauvana
Itse arvostaisin sitä, että se mies on käyttänyt koko lomansa teidän talon laittamiseen. Mun oma mies ei pitänyt päivääkään lomaa koko kesänä ja viikonloput/illat käytti pihan laittamiseen ja autotallin rakentamiseen. Ei tullut mieleenkään valittaa.
Jaksamisia vauvan kanssa!