"Muotisanoja" joita inhoat
Kommentit (74)
[
Ja tämä tiedoksi kaikille: mikäli kirjoitatte lapsistanne edes 1 x kahdessa viikossa facebookiin, niin teille NAURETAAN ja teitä ivataan selkänne takana. Tämä on totuus.
[/quote]
masuasukki
kestoilu
vessaviestintä
perhepeti
esikko
pikku kakkonen
Tätä on kuullut viimeisen vuoden aikana niin bloggaajien, poliitikkojen kuin urheilijoiden suusta. Yleensä sillä selitetään sitä, että on epäonnistuttu. Alunperin kai tämän pitäisi liittyä tilanteisiin, joihin vaaditaan rohkeutta.
Olen deletoinut joitain FB-kaveritani sen vuoksi, että heidän päivityksissään toistuu juurikin parjaamani sanat/sanonnat.
Mua ärsyttää erityisesti englannin kielestä väännetyt sanat. Miksei sitä voi sanoa ihan Suomeksi? Yksi suurimmista inhokeista on juuri tämä deletoida, etkö voi vain sanoa että olet poistanut? Toinen vähän samaa tarkoittava ja samankaltainen sana on kanseloida.
Sit olis vielä sana buutata kun tarkoitetaan koneen sammuttamista ja uudelleenkäynnistämistä.
vaunuttelu, tissittely, liinailu... Mutta ärsyttävin on ehdottomasti KESTOPEPPU!!!! mulla oikeen karvat nousee pystyyn kun kuulen sen sanan! HYI OLKOON. Ei munkaan lapsi oo mikään kertakäyttövaippapeppu tai Pamperspeppu!
- LOL
- Reps
- Kops
- Pupuili
- Eput ja toput (tms. tarkoittaen eka- ja tokaluokkalaisia)
- "Se tunne kun....." --> Tämä on ehkä tämän hetken megainhokki!!!
- Voimahalit
- Tikuttelu (mammat testailee ovulaatioitaan..)
- miksei kuvitella kelpaa? Samoin päämäärätietoinen - minusta määrätietoinen on oikeampi ilmaus.
Lisäksi:
* tavan
* latteat hauskuudet esim. "palataan astialle", "olen selkä" jne.
* pähkäillä (ärsyttävä sana)
* "ottaa aikaa" merkityksessä "vie aikaa". Juoksukilpailussa otetaan aikaa, mutta jonkin asian käsittely vie aikaa!!
* päivittää (onneksi alkaa jo mennä pois muodista, että kaikkea päivitetään)
Päämäärätietoisella on se joku lopputulema vaan mielessä, mihin hän pyrkii määrätietoisesti ;D
- miksei kuvitella kelpaa? Samoin päämäärätietoinen - minusta määrätietoinen on oikeampi ilmaus.
Lisäksi:
* tavan
* latteat hauskuudet esim. "palataan astialle", "olen selkä" jne.
* pähkäillä (ärsyttävä sana)
* "ottaa aikaa" merkityksessä "vie aikaa". Juoksukilpailussa otetaan aikaa, mutta jonkin asian käsittely vie aikaa!!
* päivittää (onneksi alkaa jo mennä pois muodista, että kaikkea päivitetään)
Heh, yksi inhokki tulikin siinä kysymyksen lisäksi.
No tää ei ehkä ole enää ihan yhtä suosittu. Mutta oli ihan suunnattoman ärsyttävä.
Muita:
- broisku
- jugu
- joku tekee ympäripyöreitä päiviä
- ongelmatiikka
- isäntä ja emäntä puolisosta puhuttaessa
Tarrasukkia en vielä ollut kuullutkaan.
Samaten mulle ei tarvi toivotella mitään voimia, voimahaleja tai jaksuja.
-tavan
-juurikin
-viskarit(eskareiden kanssa samoissa tiloissa olevat 5-vuotiaat)
-kiksit
Teeppari t-paidasta ja collarit/kollarit! Argh.
Kaikkien pitäisi puhua kirjakieltä ettei kellään menis hermot tai ärsyttäisi. Jäätävä setti vituttaa itseäni..
GRR!!
-Oli taas semmonen kommentti että huh huh!
Tuo edustaa minulle ääretöntä laiskuutta. Sellainen amerikkalainen puhetyyli jossa tunnetila pitää saada läpi muttei vaivauduta edes hakemaan sanoja.
Yhdellä kaverilla on tapana hokea sisäpiirisanoja joka paikassa. Hänen "Tampereen porukassa" voi olla mielettömän hyvä juttu vastata tervehdykseen "taas sä" tai sanoa joka juttuun "meleko tyhyjänpäevästä" näppäränä vastauksena, mutta muualla se on todella rasittavaa.
että käytän sanaa 'buutata'.
Ihan vain tämän takia:
"Uudelleenkäynnistin tietokoneeni"
vs.
"Buuttasin"
Jos tietokonesanastossa pysytään niin 'datailu' vituttaa.
[
Ja tämä tiedoksi kaikille: mikäli kirjoitatte lapsistanne edes 1 x kahdessa viikossa facebookiin, niin teille NAURETAAN ja teitä ivataan selkänne takana. Tämä on totuus.
[/quote]