"Muotisanoja" joita inhoat
Kommentit (74)
Vetäkää innovaatio päähänne, auringon alla ei ole mitään uutta.
Ihan ykkösinhokki on sana noheva, jota jostain syystä käytetään meillä töissä koko ajan kokouksissa jne. Uaaah uaah uaah, pää räjähtää aina kun sen kuulen. En edes käsitä, miten ne saa sen sanan tungettua aina joka asiaan. "Kylläpäs tuli noheva tästä meidän markkinointiesityksestämme". *happea prkl!!*
Toinen on "lomalle lompsis". Joo heippa.
- kvartaali
- brändi
- siis (virkkeen tai kysymyksen alussa)
- tavan
- on tainnu jäädä lääkkeet ottamatta
- elämä on
- Facebookin kaikkialletunkevuus (mies raiskasi kolmevuotiaan, ole kaveripiirisi ensimmäinen joka tykkää tästä)
Jarrusukat ymmärrän, että ne jotenkin liittyy siihen pitävyyteen (eli munasolun kiinnittymiseen) vaikkakin kaukaisesti, mutta MITÄ on tarrasukat ja miten ne liittyy lisääntymiseen?
niillä sukillaan eikä tule keskenmenoa.
Jarrusukat ymmärrän, että ne jotenkin liittyy siihen pitävyyteen (eli munasolun kiinnittymiseen) vaikkakin kaukaisesti, mutta MITÄ on tarrasukat ja miten ne liittyy lisääntymiseen?
tarrasukkia
Mitä se tarkoittaa?
jos joku toivoo että raskaus on alkanut "pupuilun" jälkeen, niin tälle henkilölle voidaan toivottaa "tarrasukkia" eli että raskaus menis hyvin ja vauva pysyi mahassa jne...
tarrasukkia on kyl paha mutta toi "pupuilu" on kyllä vielä pahempi!!! :D keski-ikää lähentelevä pari kertoo vähän kainona että "pupuilu" tuotti tulosta... yöööö
perhepeti, vauvantahtisuus, luomusynnytys....
ja mun suosikki: että joku lapsi on HAASTEELLINEN.. eikö voi vaan sanoa että juukeli mikä pentu :D
ja sit ne putouksen firman piikkiin ja saletisti natsaa, jne.. jotkut ei vaan tajuu lopettaa noiden käyttöä. sit voimahali ärsyttää, samoin jaksuja, muksaa, ihQ, ötyjä... Niin ja esim. unille.com tai vastaavat!! näitä riittäis tosi paljo!!
- Facebookin kaikkialletunkevuus (mies raiskasi kolmevuotiaan, ole kaveripiirisi ensimmäinen joka tykkää tästä)
kirjottaa sanan "kuvia" tarkotuksella "kuveja" ja e on olevinaan sit ihan hiton humoristista...
- tyyliin
- jemma niminen paikka
- vuonna nakki
- värimaailma ja muotokieli
-
on niin raivostuttava, että huh. Miksei voida käyttää sanoja nimenomaan, juuri niin. Argh.
itse en käytä "juurikin" sanaa koskaan, koska se kuulostaa aivan kaamealta.
Oksennus sentään, miten ärsyttävä etuliite on ROKÄLE.
Jäätävä on myös ärsyttävä muotisana. Kaikki on niin helvetin JÄÄTÄVÄÄ.
Mua myös raivostuttaa lainasanojen ylenpalttinen viljely kun halutaan vaikuttaa erityisen älykkäältä, niin kuin vaikka joku "destruktiivinen" tai "liidaaminen". Mikä vika on suomen kielessä?
1) sitä, että jokainen kassaneiti sanoo "elikkä euro kakskyt kaks tmv." MIKSI siinä pitää sanoa se elikkä/eli?
2) parhautta, mahtavuutta jne.
3) masuasukki, pikku kakkonen
4) sarjassamme sitä tai tätä
Joo kyllä KYLLÄ!!! Voisin oksentaa jokaisen päälle, joka sanoo "parhautta" tai "mahtavuutta". HYI SAATANA!
Olen itsekin äiti, mutten ikipäivänä olisi voinut sortua sanomaan " vaunuttelu" "tissittely" " kestoilu" tai mitään tollasta KUVOTTAVAA.
Olen deletoinut joitain FB-kaveritani sen vuoksi, että heidän päivityksissään toistuu juurikin parjaamani sanat/sanonnat.
Ja tämä tiedoksi kaikille: mikäli kirjoitatte lapsistanne edes 1 x kahdessa viikossa facebookiin, niin teille NAURETAAN ja teitä ivataan selkänne takana. Tämä on totuus.
jos joku toivoo että raskaus on alkanut "pupuilun" jälkeen, niin tälle henkilölle voidaan toivottaa "tarrasukkia" eli että raskaus menis hyvin ja vauva pysyi mahassa jne...