Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys ahdistaa!!!

Vierailija
23.08.2011 |

Siis olen nyt vuoden hakenut töitä aktiivisesti, olin pari kuukautta työelämävalmennuksessa ja kesätöitäkin sain, mutta nyt edelleen työtön.

Haastatteluissakin olen käynyt, mutta aina löytyy joku parempi jne. Lieneekö syynä pienet lapset vai mikä mutta työpaikkaa en ole saanut.

Juuri äsken tuli puhelu etten ollut saanut yhtä paikkaa jossa kävin kahdessa haastattelussa..

En yhtääb ihmettele kun työttömät masentuu!!! Jaksaa pitäisi aktiivisesti töitä hakea vaikka aina joutuu pettymään!!!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pääset haastatteluihin niin on vaan tuurista kiinni, koska tärppää. Sitten kun ei enää pääse haastatteluihinkaan niin sitten ei ole paljoakaan toivoa.

Vierailija
2/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paine ulkopuolelta on kova, syytetään luuseriksi ja elätiksi. Vaikka kyse ei todellakaan kaikilla ole siitä, ettei haluttaisi töihin. Itse en pääse edes työelämävalmennukseen, kun on runsaasti työkokemusta, sen ei katsottu olevan hyödyksi. Vaikka koitin perustella asiaa firmaan sisään pääsemisellä, oman osaamisen näyttämisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työttömyysjakso kesti vähän päälle vuoden, josta töitä hain aktiivisesti kahdeksan kuukautta (ensin alkuun aika meni edellisen työn burn outista toipumiseen). Meinasi usko loppua, sillä tuona aikana mulla ei ollut MITÄÄN, ei työharjoittelua, kesätyötä.. Kävin ties monessako haastattelussa ja laitoin varmasti yli sata hakemusta ympäriinsä.

Oli todella hilkulla, etten lähtenyt uudelleen opiskelemaan, kun tuntui, ettei minun koulutuksellani pääse töihin.

Mutta lopulta tärppäsi. Ja sain unelmieni työpaikan!!

Jatka sinnikkäästi vain vaikka tuntuisi kuinka hankalalta, olen ihan varma, että töitä haluava lopulta niitä saa. Tsemppiä!

Vierailija
4/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työttömyysjakso kesti vähän päälle vuoden, josta töitä hain aktiivisesti kahdeksan kuukautta (ensin alkuun aika meni edellisen työn burn outista toipumiseen). Meinasi usko loppua, sillä tuona aikana mulla ei ollut MITÄÄN, ei työharjoittelua, kesätyötä.. Kävin ties monessako haastattelussa ja laitoin varmasti yli sata hakemusta ympäriinsä.

Oli todella hilkulla, etten lähtenyt uudelleen opiskelemaan, kun tuntui, ettei minun koulutuksellani pääse töihin.

Mutta lopulta tärppäsi. Ja sain unelmieni työpaikan!!

Jatka sinnikkäästi vain vaikka tuntuisi kuinka hankalalta, olen ihan varma, että töitä haluava lopulta niitä saa. Tsemppiä!

Vierailija
5/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hakenut töitä viime marraskuusta lähtien. Kädessä kohta maisterinpaperit, kunhan sais sen gradun ulos..

Mutta "kesätöitä" en saanut. Keväällä kävin kahdessa työhaastattelussa, ei tärpännyt. Nyt ei ole kuulunut mistään työpaikasta mitään, ja hakemuksia olen kans lähettänyt marraskuusta lähtien ainakin 100.

Ja tämä tosiaankin masentaa, mä oon aika varma etten pääse töihin ikinä :(

Mut tsemppiä sulle ap, ei kannata (varmaan) lannistua!

Vierailija
6/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei pääse edes haastatteluun asti.

Vierailija
7/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä kotona ollessa, kun syksy on parhaimmillaan.

Nyt kannattaa varautua tulevaan talveen hyödyntämällä luonnontuotteita, kun eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka marraskuussa pääsisi töihin.

Minä tilasin nyt käsityölehden pitkästä aikaa, kun oli niin houkutteleva tarjous. Se tuli 10 kk:ksi, joten siksi aikaa riittää puuhaa työttömänä, talvikuukausinakin.

Ja nyt marjametsään.

Voi olla, että ensi vuonna tähän aikaan minäkin olen enemmän alamaissa, kun silloin työttömyyttä olisi takana jo toista vuotta.

Vierailija
8/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä kotona ollessa, kun syksy on parhaimmillaan.

Voi olla, että ensi vuonna tähän aikaan minäkin olen enemmän alamaissa, kun silloin työttömyyttä olisi takana jo toista vuotta.

Siinäpä se, kun syksy on kohta pahimmillaan (en pidä syksystä). Olen ollut jo yli kaksi vuotta työttömänä, joten minkäänlaista toivoa työllistymisestä ei enää ole.

Tsemppiä silti teille muille, jos teillä olisi vielä toivoa!

Vierailija
9/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä "vasta" 3 kuukautta..

Ottaa päähän!!!

Vierailija
10/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka johonkin työkkärin valmentavaan, opit hakea enemmän ja tehokkaammin työpaikkoja!

Vierailija
11/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mikä työelämävalmennus se onkaan. Jos kaikki Suomen työttömät menevät ilman palkkaa töihin, niin tulevaisuudessa ei makseta enää kenellekään palkkaa.

Työnantajat niin valtiolla kuin yksityisilläkin olettavat aivan tosissaan, että ilmaisharjoittelijoita riittää ja hoidattavat ison osan töistä näillä orjilla. Työvoimatoimiston seinät peittyvät ilmoituksista, joissa etsitään koulutettua työvoimaa ilmaiseksi hommiin (täysi päivä ja sopimus 6kk), Mielestäni tämä on pöyristyttävää! Aiemmin oppipojillekin maksettiin oppipojan palkaa - nyt oletetaan, että ihmiset tulevat silkasta kiitollisuudesta hommiin.

Ilmaistyötä markkinoidaan sillä idealla, että näin saa jalkansa firman oven väliin ja voipa saada vakityötäkin... ja pah! Samat paikat hakevat aina uusia samoja hommia tekemään.

Tsempatkaa työttömät - kyllä jotakin työtä löytyy, kunhan jaksaa etsiä ja kestää hylkäämisiä. Älkää välittäkö yhteiskunnan antamasta luuserin leimasta, jonka takia moni menee vaikka ilmaistöihin, ettei laiskaksi haukuta. Todellisuudessa leima on vain kiero juoni, jolla ihmiset voi aivopestä pakkotyöhön.

Vierailija
12/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalla te työttämät olette?

Mä taas olen täällä kolikon toisella puolella. Etsin lastenhoitajaa--> ei yhtäkään kiinnostunutta työntekijää. Muutama sähköposti tullut, mutta siihen jäänyt. Etsin myös työntekijää yritykselleni, mutta tuntuu ettei ketään löydy :(

Vierailija
13/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kahdessa haastattelussa, toinen tärppäsi. It-alalla on onneksi aina hommia, tällä hetkellä olen ylityöllistetty ja palkankorotusta odottelen.

Millä alalla ap on?

Vierailija
14/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalla te työttämät olette?

Mä taas olen täällä kolikon toisella puolella. Etsin lastenhoitajaa--> ei yhtäkään kiinnostunutta työntekijää. Muutama sähköposti tullut, mutta siihen jäänyt. Etsin myös työntekijää yritykselleni, mutta tuntuu ettei ketään löydy :(

minkälainen yritys sulla on? Mulla ei ole mitään koulutusta,mutta osaan tehdä lähes mitä vain.Ja minkä ikäisiä lapsia sulla on?

Vierailija
15/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minnepäin suomea? Vihjaa vähän, niin saat työntekijän.

Vierailija
16/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkinto on sen verran laaja-alainen, että osaan vähän kaikesta, mutten mistään hirveän paljon. Jospa pääsisin johonkin työhön, jossa saisin käyttää osaamistani ja oppia käytännössä lisää. Mutta eipä siltä näytä. (Enkä ole nirso itse työn suhteen, mutta koulutukseni puolesta homma olisi tod.näk. toimistotyötä.)

Vierailija
17/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei ole siitä etteikö töitä olisi, kyse on siitä että pitää heti saada niitä töitä jotka vastaavat omaa koulutusta.

Ennen oltiin tyytyväisiä että oli töitä, nyt pitää olla kodin vierestä ja palkankin sitä ja tätä.

Minusta ihminen on itse oman onnensa seppä tässä asiassa. Hakisin töitä laajemminkin kuin omalta alaltani, kouluttautuisin lisää, soittaisin aktiivisesti paikkoihin joihin haluan töihin ja jättäisin avoimia hakemuksia ja ottaisin vastaan töitä kuin töitä tai perustaisin oman yrityksen.

Voihan sitä kotonakin masentua kun tulee ei oota ja pitäis sitä ja tätä, ei se lopulta ole keneltäkään muulta pois kun itseltä kun ei viitsi ottaa elämäänsä omiin käsiinsä. Siinä se koko ajan kuluu...

Vierailija
18/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työkokemusta on 12v ajalta, onneksi sekin merkkaa tänä päivänä vielä jotain.

Vierailija
19/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut sen verran kiukkuisia ja kiireisiä ihmisiä langan päähän, että mielummin otan yhteyttä toisella tavalla. Siis onko joku ihan oikeasti saanut soittelemalla töitä?

Vierailija
20/43 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hakee miten laaja-alaisesti, kun työkokemusta niiltä hakemiltaan aloilta ei ole.

Henkilökohtaisesti haen töitä koko Suomesta, mutta työnantajat eivät usko, että olisin tosissani muuttamassa toiselle paikkakunnalle, joten niistäkään paikoista, jotka tulevat hakuajan jälkeen uudestaan hakuun, ei kuulu mitään.

Ja valitettavasti sitä palkkaa on pakko vaatia. Jos vuokra on summan x, työmatkoihin menee summa y ja ruokaakin pitäisi syödä, niin kyllä sen palkan on pakko olla näiden asioiden yhteissumma tai enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi