Kaverisynttärit 5-vuotiaalle tytölle. Mitä leikkejä ja ohjelmaa?
Kyseessä siis esikoinen, joten ensimmäistä kertaa elämässäni tällaista järjestän. Minkälaista ohjelmaa laittaisin? Lapset ovat meillä 1h30min. Entäs tarjottavaa? Ajattelin ihan keksiä, jäätelöä ja pieni kakku.
Kommentit (33)
Mä oon 11-vuotias tyttö ja mun synttäreillä on aina tosi paljon kivoja leikkejä.
Mä oon tykänny erityisesti pantomiimistä(esim. kulhossa lappuja joissa on jotakin tekemistä esim. juosta, nauraa, uida tai muuta sellaista),
Tuolileikistä (Tuoleja on yksi vähemmän kuin lapsia. Lapset kävelevät TUOLIRINGIN ympärillä musiikin soidessa. Kun musiikki lakkaa, lapset yrittävät äkkiä istua jollekkin tuolille. Se, joka ei kerinnyt millekkään tuolille, tippuu pelistä pois. Aina kun on joku tippunut niin otetaan yksi tuoli pois ringistä.
Tätä jatketaan niin kauan että lopuksi on enää yksi tuoli ja kaksi lasta. Voittaja on joka kerkeää ensin tuolille.)
Tos oli ny kyl vaan pari ku en jaksa kirjottaa enempää. :-D
Ja noi leikit on ihan hyviä 6-vuotiaillekkin.
Minun mielestäni pitäisi olla sellainen leikki joka on väripeili
Jäätelö voisi olla vaikka vanilija jäätelö ja kakku joka on hillokakku
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää vielä pienten lasten äitinä tätä tapaa, että lasten synttäreille pitäisi aikuisten keksiäohjelmaa. Kuvittelisin, että jos yhteen lätkäistään 5-10 lasta niin keksivät ohjelmansa ihan itse. Näin ainakin oli omassa lapsuudessani.
Ehkäpä viisastun ja alan itsekin joku päivä vääntää prinsessatiaroja.
Jaa, kyllä meillä ja kavereilla oli 90- luvulla aina ohjelmaa. Paras asu, tanssikilpailu, ongintaa, aarteen etsintää jne.
Afrikan tähti.
Viva la resistance!
Majan rakentaminen eli iso ruokapöytä, kilttejä, tyynyjä ym . Tyhjiä pahvilaatikoita.
Musiikkia ja tanssia.
Joku askartelu juttu.
Herkuttelua.
Pullo pyöritys.
Piilosilla olo.
Jos on piha ja voi olla ulkona, niin siellä pihaleikkejä. Jos pimeää, niin taskulamput kaikille.
Leikit: kapteeni käskee, laululeikit, Värileikki. Näistä löytyy vinkkejä netistä ja kirjoista.
Paikallinen yhdistys esim MLL voi olla kouluttanut lasten synttäreille leikittäjiä, jotka tulevat maksua vastaan pitämään ohjelmaa heille.
Vierailija kirjoitti:
Jäätelö voisi olla vaikka vanilija jäätelö ja kakku joka on hillokakku
Suosittelen Cakepopseja, kaikki tykkää eikä tarvitse sotkea lautasia!
Syntymäpäivät eivät mene riehumiseksi, jos vanhemmat eivät niitä riehumiseksi päästä. Meidän lasten syntymäpäivillä on ollut pääasiassa vapaata leikkiä. Jokin yksittäinen ohjelma on saatettu keksiä.
Tärkeämpää kuin ohjelma on mielestäni rajata lapsimäärä sellaiseksi, että sen pystyy valvomaan. Meillä on esim. kolmen oman lapsen lisäksi ollut yleensä n. 5 parasta kaveria. Sitä suurempaa lapsilaumaa en kaitse. Ja jos joku lapsi ei usko tai ei osaa käyttäytyä, niin ne olivat sitten hänen viimeiset synttärit meillä.
Pidettiin tytölle 3v synttärit, jossa sekä poikia että tyttöjä vieraina. Vieraat 3-5v. Tarjoiluna oli pari peltiä pizzaa ( ihan pieniksi neliöiksi leikattuna), kurkku- ja porkkanatikkuja, viinirypäleitä ja vesimelonia, popcornia sekä jäätelöstä tehty kakku, jonka koristelin karkeilla.
Huomattiin, että ohjelmaa oli oltava lähes koko ajan, muuten meinasi alkaa riehuminen. Ohjelmana oli ilmapallojen heittelyä musiikin tahtiin eli ilmapallodisco, ongintaa, ulkona juoksukilpailu sekä sählyn peluuta. Juhlat vietettiin kerhotilassa, jossa on myös sählyhalli. Lapset tykkäsivät varsinkin juoksukilpailusta kovasti.
10 tikkua laudalla, kirkonrotta, kuka pelkää mustaa miestä, kuurupiilo. Ryhmä leikkejä joihin myös aikuiset voivat osallistua.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 17:02"]
Ei helvetti! Ihan oikeasti tätäkö odotetaan; järkättyjä ohjelmanumeroita ja kaverilahjoja, teemajuhlia HopLopissa tms?!? Miten nykyajan kakarat ovat niin vaativia (...vai vanhemmat)?? Eikö jäätelökakku ja vapaa leikki enää riitä? Ei sitä mun lapsuudessa... Huh!
[/quote]
No ei välttämättä missään muualla kuin kotona. Ja tuosta lasten vaativuudesta en tiedä mutta outoja ovat vanhemmat, jotka eivät kivoja synttäreitä osaa/jaksa järkätä. Eikä siellä mitään kaverilahjoja tms. tarvita, ja vapaata leikkiä voi olla järjestetyn ohjelman ohella. Laiska, mielikuvitukseton äiti tai isä iskee kakun pöytään ja puolustelee takavasemmalle siirtymistään lasten vapaan leikin tärkeydellä...
t. se ulkosuomalainen