Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen häpäisty työpaikallani. Pitkä vuodatus. En jaksa enää :o(

Vierailija
19.08.2011 |

Tämä on niin noloa ja itsetuntoa syövää.. Olen lähihoitaja, ja kaupunki testaa kaikkien hoitajien lääkelaskutaidot tentillä. Kymmenen laskua, ja kaikkien tulee olla luonnollisesti oikein.

Mulla on paha oppimishäiriö matematiikassa, joka juontaa juurensa ihan lapsuuteen. Ongelma on jo ihan psyykessä. Isäni hakkasi mua lapsena samalla kun tein läksyjä. Jos en tajunnut jotain laskua, sain selkääni. Istuin tuntitolkulla ja itkin ja laskin. Olin paniikissa ja pelkäsin.

Sain matikasta pahan kammon, ja se on seurannut mua aikuisuuteen asti. Lähihoitajakoulussa sain tukea oppimiseen, lääkelaskutkin menivät läpi jossain vaiheessa. Itkin ja laskin.

Olen pärjännyt elämässä muuten, luin ylioppilaaksi kirjoittamatta matikkaa. Pääsin yliopistoonkin. Luen aivan eri alaa. En koe että olisin sanan varsinaisessa merkityksessä tyhmä.

Olen nyt kaksi kertaa yrittänyt päästä tenttiä läpi siinä onnistumatta, kolmas ja viimeinen yritys on jäljellä. Sen jälkeen kaupunki alentaa minut kodinhoitajaksi tai hoitajaksi, jolloin palkka tippuu ja työtehtävät vaihtuu avustaviin tehtäviin.

Ongelma on siinä, että laskut eivät ole vaikeita, vaan vajoan tentissä kuin johonkin tyhjään tilaan, jossa pää lyö tyhjää ja meinaan vain itkeä. Käytännössä, ja erilaisissa näytöissä olen todistetusti jakanut ja antanut lääkkeet oikein. Itse tenttitilanne saa mut niin lukkoon ja paniikinomaiseen tilaan, etten kykene muuta kuin tärisemään. Aivan hullua, tiedän :o(

Ja kuinka työkavereita naurattaa! Olen ainoa yo-opiskelija koko työyhteisössä, ja minusta kuvitellaan että olen mielettömän älykäs ja kaikkitietävä. No, kun asia ei ole niin. Siitä ovat ihmiset saaneet kivan herkkupalan mässättäväksi kahvikeskusteluihin. Mua taivastellaan ja naureskellaan: "Herranen aika, meidän YLIOPISTO-OPISKELIJA ei pääse tuollaisesta läpi!"

Olen tehnty viisi vuotta töitä samassa paikassa ilman ongelmia, ja nyt minulta on alettu viemään systemaattisesti aiempia tehtäviäni pois. Olen hirveän ahdistunut; en nuku, syö, ja itken töihin mennessä ja sieltä palatessa. Tämä vaikuttaa jo koko elämääni, on saanut mut vihaamaan itseäni. Itsetuntoni on ropissut alas ja nöyristelen työpaikalla kaikkia, ja yritän olla huomaamaton.

Ymmärrän tietysti, että kaikkien on tentti suoritettava. Siksi en enää tiedä mitä tekisin. Vaihtoehtoina on siirtyä oman uuden alani sijaisuuksia tekemään, jättäytyä kokonaan opiskelijaksi. Hyvä puoli siinä olisi se, että valmistuisin nopeammin. Olen kolmen pienen lapsen yh, ja tarvitsen kuitenkin rahaa.

Omassa työpaikassani olen jo niin häpäisty ja omanarvontunnoton, etten tiedä kykenenkö siellä enää jatkamaan missään työtehtävissä. Auttakaa joku jotenkin, mitä tekisin? Aikaa ei ole juosta terapiassa tms, olen aivan kädet täynnä työtä totaali yh:na, työssäkayvänä ja opiskelijana :o(

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,mä ite olen matematiikan osaaja. On mullakin haasteita ja verenvuodatusta elämässä. Mieti kuinka kovaa on käydä armeija ja aliupseerikoulussa ? Palella ja täristä fysiikan äärirajoilla. Et vain ole A-luokan ihminen, et B-luokan, etkä ehkä edes K-luokan ihminen. Minä olen mies ja kantapään kautta oppinut väkisin pahat haasteet. Sama se on kielissä ja kaikessa elämässä.

Minä en vaan pääse huippupaloille It-alalla vaan teen katkerana hanttihommia.Olen varmasti lahjakkaampi matemattisesti kuin moni kovapalkkainen, mutta joudun alistumaan kohtalooni ja tasooni.

Jotta mun joutuminen pohjasakkaan sais jotain oikeudenmukaisuutta ja uskottavuutta, on se karu tosiasia että ne lääkelaskut ON MENTÄVÄ läpi. 

Mene sitten siivoomaan jos susta ei laskuihin ole ja kestä häpeä !

Vierailija
42/66 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 02:20"]

Hoitajasisareni kertoi, että on työntekijöitä, jotka eivät edes ole uskaltaneet mennä koko tenttiin. Tentti ei kuulemani mukaan todellakaan ole helppo. Sisarenikin valmistautui siihen todella huolella. Lisäksi sinulla on lapsuuden painolasti. Siksi toivon, että saat tentin läpi, koska uskon sen auttavan ongelmaan.

[/quote]

Hei, aloitus on kahden vuoden takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lääkelaskut nyt niin vaikeita oo, etteikö niitä saisi läpi. Ihan oikeesti.

Vierailija
44/66 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 3 tuli palstalle pahaa oloa kärsivä ihminen ja on etsinyt ketjuja, joihin voi vittuilla. Joku isä kun hakkaisi nämäkin tyypit niin, että hiukan saisivat kärsiä elämässään, niin miettisivät, mitä näppikseltään suoltavat

Vierailija
45/66 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2011 klo 13:26"]

kun joutuu tilanteeseen, että lääkkeitä pitäisi laskea. Yhtä laillahan se on tenttitilanne, vieläpä sellainen jossa ei saa epäonnistua.

Taas joku lukutaidoton mamma linjoilla

Olet vaarallinen lähihoitaja, jos työhäsi kuuluu lääkkeiden annostelua. On omaksi ja muiden parhaaksi, että jos tuon merran et osaa laskea, teet sellaista työtä jossa ei tarvitsekaan.

Kukaan joka on tentin suorittanut hyväksytysti ei ikinä koskaan ole tehnyt/tee virheitä? Herätys!!! Eiköhän tuota lääkelaskutaidon osaamista seurata muutenkin kuin viiden vuoden välein kymmenellä kysymyksellä..

Vierailija
46/66 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2011 klo 13:20"]

Olet vaarallinen lähihoitaja, jos työhäsi kuuluu lääkkeiden annostelua. On omaksi ja muiden parhaaksi, että jos tuon merran et osaa laskea, teet sellaista työtä jossa ei tarvitsekaan.

[/quote]

HP. Ap kertoi varsin selvästi, että kyse on tenttipelosta eikä laskutaidoista.

Vierailija
47/66 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tule kertomaan miten asiassa lopulta kävi! Kaikkea hyvää elämääsi ja opintoihisi:))

Vierailija
48/66 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 04:39"]

Hoitajasisareni kertoi, että on työntekijöitä, jotka eivät edes ole uskaltaneet mennä koko tenttiin. Tentti ei kuulemani mukaan todellakaan ole helppo. Sisarenikin valmistautui siihen todella huolella. Lisäksi sinulla on lapsuuden painolasti. Siksi toivon, että saat tentin läpi, koska uskon sen auttavan ongelmaan.

[/quote]

[/quote]

Joo, mistä ihmiset oikein kaivelevat näitä vanhoja aloituksia ja vielä luulevat (?) vastaavansa tuoreisiin aloituksiin. Mua ihan aidosti hämää miten siihen päädytään. Osaisko joku avata asiaa? On aivan eri juttu vastata jo nostettuun ketjuun huomaamatta ketjun aloitusajankohtaa, mutta sitä mä en ymmärrä miten se vanhan ketjun nostaja päätyy siihen vanhaan ketjuun hoksaamatta, että kyseessä tosiaan on vanha aloitus.

Vierailija
49/66 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ja asia on minulle täysin vierasta, mutta mieleeni tuli kyllä sama, mitä joku muukin kommentoi: KERRO NIIN AVOIMESTI KUIN PYSTYT TILANTEESTASI! Ei tämä elämä ole mitään "Salattuja elämiä", missä vain hymistellään puhumatta ja tilanne pahenee.

Kerro työtovereille ja puhu jonkun kanssa, joka pystyy sinua auttamaan tentin tekemisessä. Tässä tarkoitan lähinnä, että voisiko tentin suorittaa jonkinlaisena näyttökokeena, jos kerran työn pystyt kuitenkin tekemään? Voisiko asiaa käydä jonkun kanssa läpi niin, että saisit helpotusta? Ja hae apua, älä käperry itseesi! Sinulla on pienet lapset, muista siis pitää huolta itsestäsi, että jaksat ja pärjäät lasten kanssa!!! Tsemppiä - usko itseesi ja kaikseta huolimatta koita jaksaa ajatella positiivisesti ja pyydä apua!

Vierailija
50/66 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
51/66 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hypnoosista apua, että rentoutuisit tentissä? Sitähän käytetään urheilijoihinkin.

Vierailija
52/66 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 04:39"]

[/quote]

[/quote]

Joo, mistä ihmiset oikein kaivelevat näitä vanhoja aloituksia ja vielä luulevat (?) vastaavansa tuoreisiin aloituksiin. Mua ihan aidosti hämää miten siihen päädytään. Osaisko joku avata asiaa? On aivan eri juttu vastata jo nostettuun ketjuun huomaamatta ketjun aloitusajankohtaa, mutta sitä mä en ymmärrä miten se vanhan ketjun nostaja päätyy siihen vanhaan ketjuun hoksaamatta, että kyseessä tosiaan on vanha aloitus.

[/quote]

Varmaan Googlen kautta.

Vierailija
53/66 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi puhua jollekin asiasta siellä työpaikalla. Ottaa lisää kursseja ja tai selvittää miksi menet tuohon tilaan. Selvittää se syy joka johtaa tuohon ja johtaa siihen. Mutta koska olet vastuussa lääkkeistä, niin onhan sinun tiedettävä mitä annat ja kuinka paljon koska toisen henki voi olla kyseessä. Tosin työkavereiden ei tarvisi morkata asiasta vaan olla tsemppaava.

Vierailija
54/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
55/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta anestesiahoitajaa, jotka ovat yrittäneet tenttiä useita kertoja. Yksi lääkärikään ei saanut kerralla sitä läpi, ihan kokemielessä yritti.

Tenttipelkoon saa apua terapiasta.

Älä välitä työyhteisön puheista, ovat kateellisia jostain sinulle ja nyt pääsivät piikittämään.

Vierailija
56/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarinasi avoimesti työkavereillesi. Et anna kenenkään nauraa itsellesi! Kerro vaikka yhdelle työkaverille kerrallaan, jos koko porukalle kertominen tuntuu hankalalta. Kyllä saat arvostuksen takaisin, vaikka siinä hetki menisi. En osaa auttaa, miten pääsisit kokeesi sitten läpi. Puhu esimiehellesi.

Vierailija
57/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaskohan sua joku lievä rauhottava noissa laskutilanteissa?

ei tee kyllä hyvää olla tollasessa työpaikassa missä kiusataan noin!

hakisin toista paikka sinuna!

Vierailija
58/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keskustellut esimiehesi kanssa näistä asioista? kannattaisi ehdottomasti! Itse olen sairaanhoitaja ja meillä on myös aina viiden vuoden välein tentit, joissa on myös lääkelasku-osio. Olen aina ennen lääkelaskuja todella hermostunut. Kai se johtuu siitä, että kun ne pitää kaikki mennä oikein tai joutuu uusimaan ja sitten on vielä kovempi stressi.

Keskustele nyt noista asioista esimiehesi kanssa, ehkä löydätte jonkin ratkaisun. Esimiehellä on vaitiolovelvollisuus sun asioistasi, et huoletta voit puhua.

Vierailija
59/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaankin myös työterveyshuollosta voisit saada apua.

Vierailija
60/66 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme