Törkeyden huippu??? Synttärikutsu asiaa
Naapurin poika 5.v jakoi viikonloppuna kutsuja meidän taloyhtiön pihassa, kaikki muut saivat kutsun paitsi eräs 1- vuotias tyttö ja minun 4- vuotias tyttö (isoveli kuitenkin kutsuttiin).
Sanoin tytölleni että ei se mitään voit pyytää yläpihan tytön (asuu omakotitalossa) meille ja leikkiä hänen kanssaan. Naapurin poika vastasi että mä olen jo kutsunut sen meille.
ELI KAIKKI MUUT PIHAN LEIKKI-IKÄISET LAPSET ON KUTSUTTU paitsi tyttöni. Tämän lisäksi synttärit pidetään grillikatoksessamme ulkona.
Suutuin viikonloppuna niin paljon että kävin naapurin äitin juttusilla, sanoi vain että kun X halusi kutsua vain pojat ja sen takia nämä kaksi tyttöä kun ovat samassa tarhassa!
Sanoin sitten että toisin sanoen kutsuitte kaikki muut pihan lapset paitsi tyttöäni. Äiti vastasi että tällä kertaa nyt sitten näin??? SIIS MITÄ VITTUA LIIKKUU TUOLLAISEN ÄMMÄN PÄÄSSÄ!!!????
Meiltä ei tosiaan mene niihin pippaloihin kumpikaan.
Kommentit (252)
hätää. Eipä mekään ymmärretä sun juoksua...järjen sellaisesta nyt ei tässä tapauksessa voi puhua...
Onko toi ap edelleenkin ihan tosissaan? Mitäs sitten kun naapurien lapset on eskarissa, tarhassa, lomamatkalla, mummolassa yms. ja kukaan ei ehdi leikkimään herranterttusi kanssa, vaaditko itsekkäitä vanhempia perumaan kesälomareissun ettei tyttösesi joudu leikkimään 3-4h YKSIN. Taidat olla vaan laiska jos et itse viitsi touhuta tyttösi kanssa noin lyhyttä aikaa.
lomamatkaa joka on jossain huitsin nevadassa siihen että poika ja kaikki kamut ovat pihassa kun takaoven avaat. just.
ettei musiikki kuulu sisälle. Lisäksi laitetaan olkkarin verhot kiinni ettei synttärikatos näy sisälle. Juu sori vaan mä en toimi noin, mä kävin äsken sanomassa synttärisankarin vanhemmille että koen yhden ulkopuolelle jättämisen syrjinnäksi ja sen vuoksi en halua että kys. lapsi on missään tekemisissä meidän lasten kanssa. Siis ihan asiallisesti olen selittänyt vaikka täällä olen vähän tulisesti kirjoittanut:) Asumme päädyssä ja toivon että lasta ei näy meidän leikkilaatikolla tai takapihalla. Myöskin ensi viikonlopun yökylät on peruttu ja meidän kuskaamiset yhteisiin harrastuksiin loppu. Naama vähän venahti muijalla ja kysyi ettemmekö tälläkään viikolla kuskaa... juu ei todella. ap [
SÄ OLET AP NAURETTAVA Rankaiset tässä samalla omia ja naapurin lapsia kun ite olet ottanut nenillesi ja tehnyt kärpäsestä härkäsen. Ja oikeasti kuka täällä palstalla voi pitää ap:n vastareagointia järkevänä käytöksenä???? Ssiallinen kysyminen ok, mut kaikki toi jatko ihan täyttä pelleilyä, mitähän sä tarkalleen lapsilles tällä opetat? Että kostaminen on ihan ok ja jos muut ei tee ninkun me halutaan, niin sit suljetaan ne pois elämästä XD Mene hoitoon.
mun lapsille ei ole rangaistus että pääsevät pois tuollaisen kiusaajan kaveripiiristä.. Se onko se naapurin lapselle rangaistus ei kiinosta mua. Jos naapuri itse sanoo minulle että hänestä on ihan ok että X jätti ainoana kutsumatta tyttöni niin minun on varmaan ihan ymmärrettävää että tyttöni ei halua tämän lapsen kanssa olla missään tekemisissä. Pojalle sanoin että en pidä kiusaajista ja tuolla hän leikkii toisen naapurin pojan kanssa, kyllä täällä kavereita riittää miksi pitäisi kaveerata kiusaajan kanssa????? En tajua teidän järjen uoksua???
Näin ulkopuolisena sanoisin, että ainoa kiusaaja tässä tarinassa on sp. Kiusaa sekä naapurin lapsia että vanhempia ja todellakin myös omia lapsiaan. Tainnut jäädä lääkkeet ottamatta kun ei normaaleihin elämän tapahtumiin pysty sopeutumaan.
tuon kurjuuden maksimoimisen todella hyvin. se onkin varsin kannustava piirre äiti-ihmisellä. käyttäydypäs nyt niinkuin aikuinen äiti, keksi itsellesi ja lapsellesi jotain mukavaa tekemistä. Olet vaan nyt tehnyt lapsesi elämästä entistä kurjempaa perumalla tulevatkin kontaktit. hoh hoijaa, mistä tällaisia mammoja tulee.
Todennäköisesti sinä olet kuitenkin se syy miksi sitä lastasi ei juhliin kutsutta, kun et tosiaan kuulosta mitenkään helpolta ihmiseltä.
Naapurin poika 5.v jakoi viikonloppuna kutsuja meidän taloyhtiön pihassa, kaikki muut saivat kutsun paitsi eräs 1- vuotias tyttö ja minun 4- vuotias tyttö (isoveli kuitenkin kutsuttiin).
Sanoin tytölleni että ei se mitään voit pyytää yläpihan tytön (asuu omakotitalossa) meille ja leikkiä hänen kanssaan. Naapurin poika vastasi että mä olen jo kutsunut sen meille.
ELI KAIKKI MUUT PIHAN LEIKKI-IKÄISET LAPSET ON KUTSUTTU paitsi tyttöni. Tämän lisäksi synttärit pidetään grillikatoksessamme ulkona.
Suutuin viikonloppuna niin paljon että kävin naapurin äitin juttusilla, sanoi vain että kun X halusi kutsua vain pojat ja sen takia nämä kaksi tyttöä kun ovat samassa tarhassa!
Sanoin sitten että toisin sanoen kutsuitte kaikki muut pihan lapset paitsi tyttöäni. Äiti vastasi että tällä kertaa nyt sitten näin??? SIIS MITÄ VITTUA LIIKKUU TUOLLAISEN ÄMMÄN PÄÄSSÄ!!!????Meiltä ei tosiaan mene niihin pippaloihin kumpikaan.
ettei musiikki kuulu sisälle. Lisäksi laitetaan olkkarin verhot kiinni ettei synttärikatos näy sisälle. Juu sori vaan mä en toimi noin, mä kävin äsken sanomassa synttärisankarin vanhemmille että koen yhden ulkopuolelle jättämisen syrjinnäksi ja sen vuoksi en halua että kys. lapsi on missään tekemisissä meidän lasten kanssa. Siis ihan asiallisesti olen selittänyt vaikka täällä olen vähän tulisesti kirjoittanut:) Asumme päädyssä ja toivon että lasta ei näy meidän leikkilaatikolla tai takapihalla. Myöskin ensi viikonlopun yökylät on peruttu ja meidän kuskaamiset yhteisiin harrastuksiin loppu. Naama vähän venahti muijalla ja kysyi ettemmekö tälläkään viikolla kuskaa... juu ei todella. ap [
SÄ OLET AP NAURETTAVA Rankaiset tässä samalla omia ja naapurin lapsia kun ite olet ottanut nenillesi ja tehnyt kärpäsestä härkäsen. Ja oikeasti kuka täällä palstalla voi pitää ap:n vastareagointia järkevänä käytöksenä???? Ssiallinen kysyminen ok, mut kaikki toi jatko ihan täyttä pelleilyä, mitähän sä tarkalleen lapsilles tällä opetat? Että kostaminen on ihan ok ja jos muut ei tee ninkun me halutaan, niin sit suljetaan ne pois elämästä XD Mene hoitoon.
mun lapsille ei ole rangaistus että pääsevät pois tuollaisen kiusaajan kaveripiiristä.. Se onko se naapurin lapselle rangaistus ei kiinosta mua. Jos naapuri itse sanoo minulle että hänestä on ihan ok että X jätti ainoana kutsumatta tyttöni niin minun on varmaan ihan ymmärrettävää että tyttöni ei halua tämän lapsen kanssa olla missään tekemisissä. Pojalle sanoin että en pidä kiusaajista ja tuolla hän leikkii toisen naapurin pojan kanssa, kyllä täällä kavereita riittää miksi pitäisi kaveerata kiusaajan kanssa????? En tajua teidän järjen uoksua???
Näin ulkopuolisena sanoisin, että ainoa kiusaaja tässä tarinassa on sp. Kiusaa sekä naapurin lapsia että vanhempia ja todellakin myös omia lapsiaan. Tainnut jäädä lääkkeet ottamatta kun ei normaaleihin elämän tapahtumiin pysty sopeutumaan.
Näppishäiriö...
Olisin tehnyt ihan samanlailla, eli en kuskaisi enää tuota synttärisankaria mihinkään, enkä ottaisi yökylään. Ennen kaikkea en olisi sen äidin kanssa missään tekemisissä myöskään enää.
Onko toi ap edelleenkin ihan tosissaan? Mitäs sitten kun naapurien lapset on eskarissa, tarhassa, lomamatkalla, mummolassa yms. ja kukaan ei ehdi leikkimään herranterttusi kanssa, vaaditko itsekkäitä vanhempia perumaan kesälomareissun ettei tyttösesi joudu leikkimään 3-4h YKSIN. Taidat olla vaan laiska jos et itse viitsi touhuta tyttösi kanssa noin lyhyttä aikaa.
lomamatkaa joka on jossain huitsin nevadassa siihen että poika ja kaikki kamut ovat pihassa kun takaoven avaat. just.
Koitappa lukea teksti uudelleen, jos vaikka ymmärtäisit? Tässä kirjoituksessa oli kyse YKSIN leikkimisestä.
Kiva, että leikit sujuu arjessa. Tosin nyt aikuinen on uhkana lasten leikeille. Eikö ole kuitenkin tärkeämpää, ettei ketään jätetä ulkopuolella arkisissa asioissa, jos tälläistä sattuisi tulisi aikuisen ilman muuta puuttua.
Perhe on perheenä tehnyt päätöksen OMAN lapsensa syntymäpäivä juhlista, ehkä ei eettisesti täysin oikeaa, mutta ihanne maailmaan on vielä pitkä matka.
ettei musiikki kuulu sisälle. Lisäksi laitetaan olkkarin verhot kiinni ettei synttärikatos näy sisälle.
Juu sori vaan mä en toimi noin, mä kävin äsken sanomassa synttärisankarin vanhemmille että koen yhden ulkopuolelle jättämisen syrjinnäksi ja sen vuoksi en halua että kys. lapsi on missään tekemisissä meidän lasten kanssa.
Siis ihan asiallisesti olen selittänyt vaikka täällä olen vähän tulisesti kirjoittanut:)Asumme päädyssä ja toivon että lasta ei näy meidän leikkilaatikolla tai takapihalla. Myöskin ensi viikonlopun yökylät on peruttu ja meidän kuskaamiset yhteisiin harrastuksiin loppu.
Naama vähän venahti muijalla ja kysyi ettemmekö tälläkään viikolla kuskaa... juu ei todella.
ap
[
SÄ OLET AP NAURETTAVA
Rankaiset tässä samalla omia ja naapurin lapsia kun ite olet ottanut nenillesi ja tehnyt kärpäsestä härkäsen. Ja oikeasti kuka täällä palstalla voi pitää ap:n vastareagointia järkevänä käytöksenä???? Ssiallinen kysyminen ok, mut kaikki toi jatko ihan täyttä pelleilyä, mitähän sä tarkalleen lapsilles tällä opetat? Että kostaminen on ihan ok ja jos muut ei tee ninkun me halutaan, niin sit suljetaan ne pois elämästä XD Mene hoitoon.
mun lapsille ei ole rangaistus että pääsevät pois tuollaisen kiusaajan kaveripiiristä.. Se onko se naapurin lapselle rangaistus ei kiinosta mua.Jos naapuri itse sanoo minulle että hänestä on ihan ok että X jätti ainoana kutsumatta tyttöni niin minun on varmaan ihan ymmärrettävää että tyttöni ei halua tämän lapsen kanssa olla missään tekemisissä.
Pojalle sanoin että en pidä kiusaajista ja tuolla hän leikkii toisen naapurin pojan kanssa, kyllä täällä kavereita riittää miksi pitäisi kaveerata kiusaajan kanssa????? En tajua teidän järjen uoksua???
Lapset unohtaa tollaset jutut pian, mutta itse jatkat tota etkä anna unohtaa, eli katkeroitat omat lapsesi niinkun sullekkin on käynny. Ovelasti manipuloit poikaasikin ja vielä itse sen täällä paljastat.. huoh, kaikille rajatapauksille niitä lapsia siunaantuukin.
Ja todella naurettavaa leimata naapurin poika kiusaajaksi, vaikka juuri itse kirjoitit että iloisena teiltä lähti yökyläilemästä. Meidän lapset ei ainakaan osaa joka päivä leikkiä sovussa toisten kanssa. Jos tulee riitaa, niin ne sovitaan ja seuraavana päivänä niitä ei edes muisteta. Vai pitäisikö mun alkaa joka päivä sanomaan lapsille että muista nyt kun se Nico vei sulta sen lapion toissapäivänä, älä sitten leiki sen kanssa tänäänkään..
Sankari päättää kuitenkin ketä juhliin kutsutaan. Tuo oli ajattelematonta ja tosi huonoa käytöstä kutsujilta. Älä tee kotona asiasta isompaa numeroa niin ei lapsetkaan tee.
Ei ihme että "eukon naama venähti" kun tajusi millaisen sekopään kanssa ovat olleet tekemisissä!
on törkeää jättää yksi kutsumatta juhliin jotka pidetään samassa pihapiirissä, mutta ap:n reagointityyli ei myöskään ole kovin kehittävä. Lapset kärsivät nyt puolin ja toisin aikuisten typeryydestä.
Aluksi symppasin ap:tä, mutta nyt näyttääkin siltä, että ap:lta on kadonnut suhteellisuudentaju. Joo, synttärisankari ja hänen äitinsä toimivat ikävästi ja väärin, mutta ei maailma siihen kaadu. Kyseessä on vain yhdet synttärikutsut, niitä tulee ja menee, eikä niitä välttämättä edes muisteta aikuisiällä, paitsi jos niistä tehdään suurta draamaa.
Onko oikein lasten kärsiä aikuisten ajattelemattomuudesta? Millaista ihan oikeasti on teidän lastenne elämä? Onhan se aina julma herätys huomata, että maailma ei pyörikkään sen oman perheen ympärillä.
Olen ollut todistamassa useamman kerran kun heidän pihassaan juhlitaan grillaillen ja leikkien jonkun lapsen synttäreitä. Ovat yleensä vielä samasta päiväkodistakin nämä sankarit kuin missä ystäväni lapset ovat (asuvat vieressä). On tosi kurjaa kun lapset leikkivät sitten yksin siinä vieressä ja muilla tutuilla leikkikavereilla on hauskaa juhlissa... Mutta löytyy kyllä ilmeinen syy siihen, miksi ystäväni lapsia ei kutsuta. He ovat todella villejä ja heillä ei ole käytöstapoja ollenkaan. Heidän isänsä on vaikeasti päihdeongelmainen. Eli jostain syystä ymmärrän erittäin hyvin, että nämä lapset eivät saa kutsua "normaalien perheiden" juhliin. En nyt ap väitä teidän perhettä "oudoksi" mutta joku syy siihen taitaa olla, ettei tyttöäsi haluttu mukaan. Onko hän kenties itse ollut huonokäytöksinen tms.?
Ei voi muuta sanoa, kun että ihanaa ihanaa ihanaa, että asutaan keskustassa, ja ettei ole pihapiirejä ja naapureita ei edes tunneta. Pelkkä naapuruus ei ole syy kaveruudelle. Vaikka ei ole aina ruusuilla tanssimista, niin näköjään on yksi huoli vähemmän:)
ettei musiikki kuulu sisälle. Lisäksi laitetaan olkkarin verhot kiinni ettei synttärikatos näy sisälle.
Juu sori vaan mä en toimi noin, mä kävin äsken sanomassa synttärisankarin vanhemmille että koen yhden ulkopuolelle jättämisen syrjinnäksi ja sen vuoksi en halua että kys. lapsi on missään tekemisissä meidän lasten kanssa.
Siis ihan asiallisesti olen selittänyt vaikka täällä olen vähän tulisesti kirjoittanut:)Asumme päädyssä ja toivon että lasta ei näy meidän leikkilaatikolla tai takapihalla. Myöskin ensi viikonlopun yökylät on peruttu ja meidän kuskaamiset yhteisiin harrastuksiin loppu.
Naama vähän venahti muijalla ja kysyi ettemmekö tälläkään viikolla kuskaa... juu ei todella.
ap
[
SÄ OLET AP NAURETTAVA
Rankaiset tässä samalla omia ja naapurin lapsia kun ite olet ottanut nenillesi ja tehnyt kärpäsestä härkäsen. Ja oikeasti kuka täällä palstalla voi pitää ap:n vastareagointia järkevänä käytöksenä???? Ssiallinen kysyminen ok, mut kaikki toi jatko ihan täyttä pelleilyä, mitähän sä tarkalleen lapsilles tällä opetat? Että kostaminen on ihan ok ja jos muut ei tee ninkun me halutaan, niin sit suljetaan ne pois elämästä XD Mene hoitoon.
mun lapsille ei ole rangaistus että pääsevät pois tuollaisen kiusaajan kaveripiiristä.. Se onko se naapurin lapselle rangaistus ei kiinosta mua.Jos naapuri itse sanoo minulle että hänestä on ihan ok että X jätti ainoana kutsumatta tyttöni niin minun on varmaan ihan ymmärrettävää että tyttöni ei halua tämän lapsen kanssa olla missään tekemisissä.
Pojalle sanoin että en pidä kiusaajista ja tuolla hän leikkii toisen naapurin pojan kanssa, kyllä täällä kavereita riittää miksi pitäisi kaveerata kiusaajan kanssa????? En tajua teidän järjen uoksua???
Lapset unohtaa tollaset jutut pian, mutta itse jatkat tota etkä anna unohtaa, eli katkeroitat omat lapsesi niinkun sullekkin on käynny. Ovelasti manipuloit poikaasikin ja vielä itse sen täällä paljastat.. huoh, kaikille rajatapauksille niitä lapsia siunaantuukin.
Ja todella naurettavaa leimata naapurin poika kiusaajaksi, vaikka juuri itse kirjoitit että iloisena teiltä lähti yökyläilemästä. Meidän lapset ei ainakaan osaa joka päivä leikkiä sovussa toisten kanssa. Jos tulee riitaa, niin ne sovitaan ja seuraavana päivänä niitä ei edes muisteta. Vai pitäisikö mun alkaa joka päivä sanomaan lapsille että muista nyt kun se Nico vei sulta sen lapion toissapäivänä, älä sitten leiki sen kanssa tänäänkään..
Pitäskö mun teidän mielestä ottaa poika huomenna auton kyytiin tyttöni viereen kertomaan tulevista juhlistaan?? Tai perjantaina meille yökylään??
Kuinka usein te kuskaatte kiusaajia ja pakotatte lapsenne olemaan tuollaisen lähellä??
Ja kyllä katson kiusaamiseksi sen että leikitään ensin kaikki porukalla ja sitten siinä samassa jaetaan kutsut kaikille muille paitsi yhdelle ja ruvetaan selostamaan että grillikota ja leikkipiha on varattu mun juhlille sinne ei saa tulla kuin kutsutut. Siellä esiintyy pelle jne jne..
Nyt koko piha vouhottaa juhlista ja tyttöni ei halua mennä kuuntelemaan kun ei sinne pääse. Tämä myös tulee ilmi koko ajan lasten puheissa niin että kun tyttöni lähettyvillä mennään ryhmään ja supistaan. Poika on taas aina pienestä pitäen puolustanut siskoaan ja pitänyt tämän puolia. Ja ymmärtää että kiusaajan kanssa ei ole hyvä pitää yhtä.
Lapionpois ottaminen ei todellakaan ole sama asia kuin koko viikon syrjintä tai ties kuinka kauan tätä jatkuu..
Ettekö ole vielä huomanneet, että AP vain provoilee? Hän (kirjoitusmaneereistaan ja otsikoinneistaan päätellen) pitää tätä ketjua yllä omia typeriä ajatuksiaan komppailemalla ja peesailemalla.
Ei kukaan voi oikeasti olla noin ääliö. Ei edes wt-mamma Korson kupeesta.
Me ainakin kutsutaan jo pelkkien tarjoilukulujen ja rajoitettujen tilojen vuoksi lastemme synttäreille ne "oikeat" kaverit, joiden kanssa lapsi oikeastikin leikkii ja joilla on samansuuntaisia kiinnostuksenkohteita. Esim. poikien synttärit on helpompi järjestää jollakin poika-teemalla ilman että tarvitsee alkaa järjestämään kaikille taloyhtiössä asuville tytöille erityisiä nukella leikkimis-sessioita. 4-vuotias on ihan eri tasolla jo älyllisen kehityksensäkin vuoksi kuin vaikkapa 6-vuotias (vrt. esim. AP:n tytär ja poika).
Jos tällaisia vauhkoontuvia äiti-ihmisiä oikeasti on olemassa, kannattaisi varmaan käydä terapiassa puhumassa omista hylätyksitulemisen kokemuksistaan ennen kuin siirtää ne suoraan omille lapsilleen kannettaviksi. AP.n kannattaa varmaan myös vakavasti pohtia omaa käyttäytymistään ja sen aiheuttamia mahdollisia syitä sille, ettei naapurit tahdo olla perheen kanssa liiemmälti tekemisissä. Kiva että kutsuivat AP:n pojan kuitenkin synttäreille!
Meillä ei lapset leiki joka päivä kavereiden kanssa, koska haluan myös heidän aikaansa. Tuottaako sinulle tuskaa viettää tuo aika lapsesi kanssa?
Täälläkin käyttämällä meuhkaus ajalla olisitte ehtineet tekemään monta hiekkakakkua, mutta aikuisten ämpärilapio leikit vei voiton.