Törkeyden huippu??? Synttärikutsu asiaa
Naapurin poika 5.v jakoi viikonloppuna kutsuja meidän taloyhtiön pihassa, kaikki muut saivat kutsun paitsi eräs 1- vuotias tyttö ja minun 4- vuotias tyttö (isoveli kuitenkin kutsuttiin).
Sanoin tytölleni että ei se mitään voit pyytää yläpihan tytön (asuu omakotitalossa) meille ja leikkiä hänen kanssaan. Naapurin poika vastasi että mä olen jo kutsunut sen meille.
ELI KAIKKI MUUT PIHAN LEIKKI-IKÄISET LAPSET ON KUTSUTTU paitsi tyttöni. Tämän lisäksi synttärit pidetään grillikatoksessamme ulkona.
Suutuin viikonloppuna niin paljon että kävin naapurin äitin juttusilla, sanoi vain että kun X halusi kutsua vain pojat ja sen takia nämä kaksi tyttöä kun ovat samassa tarhassa!
Sanoin sitten että toisin sanoen kutsuitte kaikki muut pihan lapset paitsi tyttöäni. Äiti vastasi että tällä kertaa nyt sitten näin??? SIIS MITÄ VITTUA LIIKKUU TUOLLAISEN ÄMMÄN PÄÄSSÄ!!!????
Meiltä ei tosiaan mene niihin pippaloihin kumpikaan.
Kommentit (252)
täällä enää selitellä ja puolustella käytöstään. Kyllä hän on valitettavasti jo pelinsä menettänyt=) Hänen käyttämänsä sanavalinnat, kurjuuden maksimointi ja paisuttaminen, tarinan yksityiskohtien muuntelu jne. Säälin sekä ap:n lapsia että häntä itseään, koska on varmaan todella hankalaa elää elämäänsä, jos/kun jokaisesta asiasta tekee henkilökohtaisen sodan ja reagoi noin mahdottoman voimakkaasti. Tyttäresi kutsumatta jättäminen on näköjään niin paljon kovempi pala sinulle, koska jokainen järkevä ja aikuinen vanhempi olisi pehmitellyt asiaa tytölle vaikka minkälaisin sanakääntein ja keksinyt kivaa tekemistä samalle päivälle jne. Pelottaa oikeasti että tuollaisia "äitejä" on olemassa.
täällä enää selitellä ja puolustella käytöstään. Kyllä hän on valitettavasti jo pelinsä menettänyt=) Hänen käyttämänsä sanavalinnat, kurjuuden maksimointi ja paisuttaminen, tarinan yksityiskohtien muuntelu jne. Säälin sekä ap:n lapsia että häntä itseään, koska on varmaan todella hankalaa elää elämäänsä, jos/kun jokaisesta asiasta tekee henkilökohtaisen sodan ja reagoi noin mahdottoman voimakkaasti. Tyttäresi kutsumatta jättäminen on näköjään niin paljon kovempi pala sinulle, koska jokainen järkevä ja aikuinen vanhempi olisi pehmitellyt asiaa tytölle vaikka minkälaisin sanakääntein ja keksinyt kivaa tekemistä samalle päivälle jne. Pelottaa oikeasti että tuollaisia "äitejä" on olemassa.
vastaa nyt kysymyksiini missä viestissä suunnittelin kostoa naapurille? Entä missä viestissä raivosin naapurin akalle?
Mikä henkilökohtainen sota minulla nyt on? Ei meillä täällä kotona ole kuule minkäänlaista sotaa, kohu laantuu ja tyytöni jatkaa leikkiään muiden kuin naapurin lapsen kanssa niin kauan kuin lasta ei oteta leikkiin mukaan kuskaan häntä kummillensa leikkimään kaippa tuo syrjiminen jossain vaiheessa loppuu.
Mehän keksittiin jo kivaa tekemistä sille päivälle mutta juuri tuollainen sä olet höpötät samaa asiaa kerta toisensa jälkeen ja ohitat vastaukseni ja kysymykseni. Lopeta jo ääliö!
ap
mielenkiinnolla odotan tämän tarinan etenemistä. kuinka sekopää-ap synttäripäivänä toimii, vaaniiko kenties lapsineen grillikatoksen luona ja torpedoi koko juhlat =D
Minusta ap mokasi juttunsa olemalla itse töykeä (puhui mm. naapurin ämmästä ja käytti alatyylin ilmaisuja, v-sanaa jne.) kun kertoi synttäritörkeydestä. Tämän oman töykeytensä takia hän ei saanut niin paljoa sympatiaa kuin olisi voinut saada asiallisella kirjoituksella. Ja on herännyt epäilys, ettei synttärikutsua tullut ap:n oman käyttäytymisen takia.
Monet on mieltäneet ap riehuneen naapurille tms. koska täällä kiroilee ja vauhkoaa suu vaahdossa hullun kiilto sormissa kun kertoo tästä... on antanut tänne epätasapainottoman kuvan huutamalla (isot kirjaimet) ja muutenkin törkeellä tyylillä.
Olisit ollut asiallinen niin sut oltais voitu nähdä eri tavalla.
Vai mieitkö hetkeäkään MIKSI niin moni pitää sua täåällä riehuvana hulluna naapurina??? Sinä sen kuvan itse annoit.
Naapurin likka piti näyttävät bileet pihassa parinakin vuonna, korttelin muut lapset kutsuttiin, ei meidän. Kuitenkin kelpasi hoidattaa kersaa meillä kaiket päivät sitä ennen. Eipä olla enää väleissä, eikä harmita. Sillä likalla ei tosin ole muitakaan kavereita enää. On kohdellut kaltoin milloin ketäkin. Sitä saa mitä tilaa.
jättää vain yksi kutsumatta. Ja todella ihmeellistä, että tässä ketjussa niin moni ymmärtää asian. Valmentautumista aikuisuuteen my ass.
Musta "pettymysten sietäminen" on ihan eri skaalaa tossa iässä. Samaan aikaan vaahdotaan jostain cars 2 "kidutuskohtauksista", että ne jättää elinikäiset traumat ja tekee lapsesta väkivaltaisen ja tunteettoman. Mutta tuollainen oman pihan grillikatokseen järjestettävä tapahtuma jonne on kutsuttu kaikki muut talossa asuvat lapset paitsi YKSI TYTTÖ on ihan okei ja hyvää treeniä tulevia ihmissuhdetaitoja varten.
Ei ymmärrä. Mun mielestä isoveikka ei tapauksessa tunne niinkään syyllisyyttä kuin MYÖTÄTUNTOA. Ihan syystäkin oot ap iloinen isoveikan järkevästä käytöksestä. Mitä tulee kaverin äitiin: ymmärtäisin, jos äiti ei olisi tajunnut, että yksi lapsi jää kutsumatta ja korjannut virheen saatuaan tietää, mutta ai oikein "meidän lapsonen saa iha itte päättää keitä kutsuu TALON YHTEISEEN GRILLIKATOKSEEN JUHLIMAAN SYNTTÄREITÄÄN" ??? Aika typerää.
Musta lasta ois hyvä ohjailla ja opastaa tossa iässä. "valitsit mikko hienosti kaikki tarhakaverit, mutta milla jäi ilman kutsua eikä millalle jäänyt edes ketään kaveria. Mitä jos kutsuttaisiin milla myös, niin hänelle ei jää paha mieli? Kun hänkin kuitenkin asuu tässä naapurissa" Kuka viisi vuotias olisi eri mieltä? Tai peräti masentunut, että nyt on sitte synttärit pilalla, kun millakin piti kutsua...?
Ja joo, vähän vanhempi lapsi voisi ihan hyvällä perustelulla jättää jonkun kutsumatta. Hyvä perustelu on esim se, että ei tulla juttuun. Se, että kaveri ei käy samaa tarhaa/koulua on mielestäni älytön perustelu. Niinkuin sekin, että sukupuolen takia ei saa kutsua.
Joten ÄRSYTTÄVÄÄ, että suurin osa tähän ketjuun vastaajista ei ole lukenut ensimmäistä viestiä pidemmälle eikä näin olle TUNNU TAJUAVAN koko asiaa.
Siis sitä, että synttärisankarin äiti todennäköisesti ei tajunnut, että kaveripiirista jäi yksi ilman kutsua. JA SIITÄ HUOLIMATTA ei korjannut tilannetta, kun se tuli ilmi.
Kumma kyllä synttärisankarin äidille kyllä kelpaa harrastuksiin kuskaukset ja lapsen saaminen yökylään... Noloa.
mielenkiinnolla odotan tämän tarinan etenemistä. kuinka sekopää-ap synttäripäivänä toimii, vaaniiko kenties lapsineen grillikatoksen luona ja torpedoi koko juhlat =D
Ihmettelen miten talon grillipaikka varataan yhden lapsen juhliin. Kyllä olisi oikien kutsua kaikki pihna lapset.
Tosi kurjaa ja kenkkua jättää yksi lapsi pihasta kutsumatta. itse en äitinä (ja ihmisenä!) sellaista suvaitsisi omalta lapseltani. Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, se on kiusaamista tai ainakin hyvin lähellä sitä.
Ja huomaattekos, mitä ap on kirjoittanut? Poikahan on ap:n tytön ikäinen käytännössä, tytön isoveli on tyttöä ja päivänsankaria vanhempi ja eri kaveriporukkaa. Tämä päivänsankari käy yökylässä tytön luona, kulkee harrastuksiin samalla autolla jne.
Kumma kyllä, että naapuriperheelle nämä kuskaukset ja kyläilyt kelpaavat, mutta eivät yhtä tyttöä ota grillikotaan synttäreille.
Tosi kurjaa ja kenkkua jättää yksi lapsi pihasta kutsumatta. itse en äitinä (ja ihmisenä!) sellaista suvaitsisi omalta lapseltani. Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, se on kiusaamista tai ainakin hyvin lähellä sitä.
Ja huomaattekos, mitä ap on kirjoittanut? Poikahan on ap:n tytön ikäinen käytännössä, tytön isoveli on tyttöä ja päivänsankaria vanhempi ja eri kaveriporukkaa. Tämä päivänsankari käy yökylässä tytön luona, kulkee harrastuksiin samalla autolla jne.
Kumma kyllä, että naapuriperheelle nämä kuskaukset ja kyläilyt kelpaavat, mutta eivät yhtä tyttöä ota grillikotaan synttäreille.
näille synttäreille on tulossa lapsia muualtakin kuin omasta pihapiiristä, silloin on tehtävä karsintaa jonkun pakettiperiaatteen mukaan.
Meillä oli hommannimi se, että lapsia sai kutsua x-määrä samana päivänä, koska meille ei mikään pataljoona mahdu. Listalla oli kolme lasta edellisestä tarhasta, joten nykyistä tarharyhmää ei voinut kutsua kokonaan. Neiti halusi paikalle ne pojat ja tytöt joiden kanssa leikki. Varmasti joitakin jäi jurppimaan, mutta emme katsoneet järkeväksi jättää pois vanhoja hyviä ystäviä.