Törkeyden huippu??? Synttärikutsu asiaa
Naapurin poika 5.v jakoi viikonloppuna kutsuja meidän taloyhtiön pihassa, kaikki muut saivat kutsun paitsi eräs 1- vuotias tyttö ja minun 4- vuotias tyttö (isoveli kuitenkin kutsuttiin).
Sanoin tytölleni että ei se mitään voit pyytää yläpihan tytön (asuu omakotitalossa) meille ja leikkiä hänen kanssaan. Naapurin poika vastasi että mä olen jo kutsunut sen meille.
ELI KAIKKI MUUT PIHAN LEIKKI-IKÄISET LAPSET ON KUTSUTTU paitsi tyttöni. Tämän lisäksi synttärit pidetään grillikatoksessamme ulkona.
Suutuin viikonloppuna niin paljon että kävin naapurin äitin juttusilla, sanoi vain että kun X halusi kutsua vain pojat ja sen takia nämä kaksi tyttöä kun ovat samassa tarhassa!
Sanoin sitten että toisin sanoen kutsuitte kaikki muut pihan lapset paitsi tyttöäni. Äiti vastasi että tällä kertaa nyt sitten näin??? SIIS MITÄ VITTUA LIIKKUU TUOLLAISEN ÄMMÄN PÄÄSSÄ!!!????
Meiltä ei tosiaan mene niihin pippaloihin kumpikaan.
Kommentit (252)
Vähän sama kun työpaikalla pikkujoulut ja yhtä ei huolittaisi mukaan.
No keksikää jotain mukavaa tytönkanssa.Kutsukaa vaikka joku kaveri tämän lapsipiirin ulkopuolelta kylään.
mielestäni tässä on ihan hyvät perustelut, miksi näitä kahta tyttöä ei kutsuttu. Kutsuttiin pojat ja tarhan tytöt. Vaikka lapset pihalla leikkivät yhdessä muuten, niin ei se tarkoita, että tuo synttärisankari kokisi, että ap:n tyttö on hänen hyvä kaverinsa. Synttärisankari voi ajatella, että ap:n poika on hänen kaverinsa ja tällä kaverilla on pikkusisko, jonka kanssa leikitään pihassa.
Tietenkin on vähän kurjaa, että synttärit järjestetään pihassa, mutta ehkä heille ei kotiin mahdu niin paljon lapsia?
Kun itse olin pieni, niin kyllä minut ja minun kaverini otettiin mukaan isompien leikkeihin, mutta edes itse en kuvitellut, että olisin saanut kutsun jonkun isomman sisarukseni kaverin synttäreille, vaikka oltaisiin juuri edellisenä päivänä leikitty yhdessä.
meillä poika haluaa kutsua synttäreilleen koko luokan. Ei onnistu. Voi kutsua kaikki pojat, ei enempää (poikia on vähän) sekä pari ystävää, jotka asuu muualla. Kaikki ovat poikia.
Minä luulen, että ap.n tapauksessa se äiti ei ole tajunnut, että koko taloyhtiössä kutsun ulkopuolelle jää yksi, että kaikki muut on kutsuttu.
KYSY siltä lapselta itseltään miksi sinun tyttöäsi ei kutsuttu? Sano, että hän olet kutsunut kaikki muut tästä naapurista, xxx on ainoa jota ei ole kutsuttu, ja tämä vauva, mutta ei vauvaa sinne haluakaan tulla, xxx haluaisi ja on aivan pettynyt kun ei pääse, kun kaikki muut tulevat, hän olisi aivan yksin.
Miltä sinusta tuntuisi jos sinulle kävisi näin? Kaikki muut tässä pihassa tulisi meille leikkimään, sinua ei kutsuttaisi?
Toinen vaihtoehto on, että poika menee, tyttö menee jonkun toisen aikuisen kanssa jonnekin muualle.
kolmas on, että lähdete kaikki koko päiväksi jonnekin.
ettei musiikki kuulu sisälle. Lisäksi laitetaan olkkarin verhot kiinni ettei synttärikatos näy sisälle.
Juu sori vaan mä en toimi noin, mä kävin äsken sanomassa synttärisankarin vanhemmille että koen yhden ulkopuolelle jättämisen syrjinnäksi ja sen vuoksi en halua että kys. lapsi on missään tekemisissä meidän lasten kanssa.
Siis ihan asiallisesti olen selittänyt vaikka täällä olen vähän tulisesti kirjoittanut:)Asumme päädyssä ja toivon että lasta ei näy meidän leikkilaatikolla tai takapihalla. Myöskin ensi viikonlopun yökylät on peruttu ja meidän kuskaamiset yhteisiin harrastuksiin loppu.
Naama vähän venahti muijalla ja kysyi ettemmekö tälläkään viikolla kuskaa... juu ei todella.
ap
[
SÄ OLET AP NAURETTAVA
Rankaiset tässä samalla omia ja naapurin lapsia kun ite olet ottanut nenillesi ja tehnyt kärpäsestä härkäsen. Ja oikeasti kuka täällä palstalla voi pitää ap:n vastareagointia järkevänä käytöksenä???? Ssiallinen kysyminen ok, mut kaikki toi jatko ihan täyttä pelleilyä, mitähän sä tarkalleen lapsilles tällä opetat? Että kostaminen on ihan ok ja jos muut ei tee ninkun me halutaan, niin sit suljetaan ne pois elämästä XD Mene hoitoon.
Edessä loistava tulevaisuus, pipo kireällä, ainut pehmolelu patterin välissä ja keinuhevonenkin naulattu lattiaan kiinni.
"Kun itse olin pieni, niin kyllä minut ja minun kaverini otettiin mukaan isompien leikkeihin, mutta edes itse en kuvitellut, että olisin saanut kutsun jonkun isomman sisarukseni kaverin synttäreille, vaikka oltaisiin juuri edellisenä päivänä leikitty yhdessä"
Sama tilanne meillä.
eihän tollanen vanhempi voi olla aikuinen roolimalli lapselleen kun menee ja meuhkaa asiasta ja vetää itse äärimmäisyyksiin, yökyläilyjen perumiset yms. Raja on aina vedettävä johonkin, ihan sama aikuisenakin juhlissa, jos kutsut yhden ylimääräisen, on kohta pakko kutsua kaikki. VAIKKA synttärisankarin äiti ei ehkä olisikaan ajatellut tätä asiaa ihan loppuun asti, niin kyllä ap tässä on käyttäytynyt niin lapsellisesti että oksat pois.
Ensin vain naureskelin, että onpa huono provo. Mutta täällä oikeasti ollaan sitä mieltä, että syntärisankarin perhe ei saa päättää keitä juhliin kutsutaan. Ei todellakaan kutsuta kaikkia kaverien sisaruksia, vaikka näidenkin kanssa välillä leikittäisiin.
Ei myöskään tarvitse kutsua niitä samoja, joiden juhliin oma lapsi on kutsuttu. Eikä myöskään koko päiväkotiryhmää tai koululuokkaa. Ihan oikeasti voi kutsua kenet halutaan, raja menee aina jossain. Kolmen lapsen äitinä on näitä kertoja tullut vastaan, kun vain yksi on kutsuttu naapuriin synttäreille ja silloin kotiin jäävien kanssa on tehty muuta kivaa. Lapset selviävät noista pettymyksistä nopeasti ja muutaman kerran jälkeen ei enää ole edes mitään ongelmaa.
Tämän palstan mammoilta meni nyt ne vähäisetkin pisteet, niin kyvyttömiä tuntuu olevan niin paljon, elämässä ei vaan kaikki mene aina niinkuin sinä haluat.
VAAN JOKA PÄIVÄ!
Sinun mielestäsi ei ole törkeää jos raja menee yhdessä 4- vuotiaassa tytössä?
Sinun mielestäsi ei ole törkeää että tytön kaikki ystävät on kutsuttu ettei hänellä ole koko päivänä (3-4h) yhtään kaveria ja uloskaan ei ole kiva mennä kun ne kaverit on siellä mutta sinä et pääse??
Ei ole kysymys päiväkoti/koulu ryhmästä silloin yleensä on kotona kavereita ja synttärit eivät ole näkösällä ja et ehkä edes tiedä että olet ainoa joka on jäänyt ilman kutsua. juuri näistä syistä. TYHMÄLLEKKIN MENEE jakeluun miksi tämä on eriasia, sinulle ei.. huoh..
ap
" KYSY siltä lapselta itseltään miksi sinun tyttöäsi ei kutsuttu?" Jättäkää lapset tälläisten itkupotkuraivarien ulkopuolle!
Synttärisankari on ite päättänyt, ketä kutsutaan ja perustellut sen. Joten älä napise!
Justiinsa joo, lapsi on ITE päättänyt, ei siis napista. Tuleeko mieleen, että tuskinpa lapsi tietää mitä hyviin tapoihin kuuluu, ellei aikuiset opeta? Jäikö tajuamatta, että ap:n tapauksessa KAIKKI muut pihan lapset kutsuttiin paitsi YKSI? Tämmöistäkö toimintaa halutaan edistää? Ei hyvää päivää.Jäikö sulta tajuamatta että MYÖS TOINEN TYTTÖ JÄTETTIIN KUTSUMATTA ap:n likan lisäksi?? vai eikö pienellä lapsella ole vielä teidän mielestä ihmisarvoa, että laskettaisiin pihan lapsiin
Tajusin joo, että toinen kutsumatta jäänyt oli 1-vuotias. Toki 1-vuotiaallakin on ihmisarvo, mutta sen ikäinen ei vielä osaa pettyä tämmöisestä asiasta. Ihan eri asia siis.
Ensin vain naureskelin, että onpa huono provo. Mutta täällä oikeasti ollaan sitä mieltä, että syntärisankarin perhe ei saa päättää keitä juhliin kutsutaan. Ei todellakaan kutsuta kaikkia kaverien sisaruksia, vaikka näidenkin kanssa välillä leikittäisiin. Ei myöskään tarvitse kutsua niitä samoja, joiden juhliin oma lapsi on kutsuttu. Eikä myöskään koko päiväkotiryhmää tai koululuokkaa. Ihan oikeasti voi kutsua kenet halutaan, raja menee aina jossain. Kolmen lapsen äitinä on näitä kertoja tullut vastaan, kun vain yksi on kutsuttu naapuriin synttäreille ja silloin kotiin jäävien kanssa on tehty muuta kivaa. Lapset selviävät noista pettymyksistä nopeasti ja muutaman kerran jälkeen ei enää ole edes mitään ongelmaa. Tämän palstan mammoilta meni nyt ne vähäisetkin pisteet, niin kyvyttömiä tuntuu olevan niin paljon, elämässä ei vaan kaikki mene aina niinkuin sinä haluat.
VAAN JOKA PÄIVÄ! Sinun mielestäsi ei ole törkeää jos raja menee yhdessä 4- vuotiaassa tytössä? Sinun mielestäsi ei ole törkeää että tytön kaikki ystävät on kutsuttu ettei hänellä ole koko päivänä (3-4h) yhtään kaveria ja uloskaan ei ole kiva mennä kun ne kaverit on siellä mutta sinä et pääse?? Ei ole kysymys päiväkoti/koulu ryhmästä silloin yleensä on kotona kavereita ja synttärit eivät ole näkösällä ja et ehkä edes tiedä että olet ainoa joka on jäänyt ilman kutsua. juuri näistä syistä. TYHMÄLLEKKIN MENEE jakeluun miksi tämä on eriasia, sinulle ei.. huoh.. ap
Aika pirun pitkät synttärit kun koko päivän kestää. Meinaatko, että kuusivuotiaat ovat koko päivän jossain grillikatoksessa? Ja et muuten vastannut siihen, kutsuitko ko synttärisankarin lapsesti neljävuotisjuhlin... epäilenpä.
...kyllä törkeyden huippu oli kun eräs palstalainen kertoi täällä että heidät oli kutsuttu häihin ja hetken päästä morsiuspari oli soittanut ja PERUUTTANUT kutsun kun ei häihin mahdukkaan niin paljon kun he olivat kutsuneet.
Tämä oli mielestäni törkeyden huippu !
eikö nyt olisi erittäin hyvätilaisuus viettää tytön kanssa kaksinkeskeistä aikaa ja lähteä tekemään jotain spesiaalia?
Hyvänen aika ap, npuse tilanteen yläpuolelle...
ettei musiikki kuulu sisälle. Lisäksi laitetaan olkkarin verhot kiinni ettei synttärikatos näy sisälle. Juu sori vaan mä en toimi noin, mä kävin äsken sanomassa synttärisankarin vanhemmille että koen yhden ulkopuolelle jättämisen syrjinnäksi ja sen vuoksi en halua että kys. lapsi on missään tekemisissä meidän lasten kanssa. Siis ihan asiallisesti olen selittänyt vaikka täällä olen vähän tulisesti kirjoittanut:) Asumme päädyssä ja toivon että lasta ei näy meidän leikkilaatikolla tai takapihalla. Myöskin ensi viikonlopun yökylät on peruttu ja meidän kuskaamiset yhteisiin harrastuksiin loppu. Naama vähän venahti muijalla ja kysyi ettemmekö tälläkään viikolla kuskaa... juu ei todella. ap [
Onko toi ap edelleenkin ihan tosissaan? Mitäs sitten kun naapurien lapset on eskarissa, tarhassa, lomamatkalla, mummolassa yms. ja kukaan ei ehdi leikkimään herranterttusi kanssa, vaaditko itsekkäitä vanhempia perumaan kesälomareissun ettei tyttösesi joudu leikkimään 3-4h YKSIN. Taidat olla vaan laiska jos et itse viitsi touhuta tyttösi kanssa noin lyhyttä aikaa.
Kulkeeko tyttösi aina isonveljen ja tämän kaverin (ko. synttärisankarin) kanssa? Eli onko poika sinun poikasi kaveri ja tyttösi änkee aina mukaan, kun pojat leikkivät? Meillä melkein 5v tyttö leikkii naapurin lasten kanssa ja pikkuveli 3v olisi aina änkemässä mukaan. Leikkiikin usein isompien kanssa, mutta mun mielestä isollasiskolla ei ole mitään velvollisuutta ottaa aina pikkuveljeä leikkeihin mukaan. Meidän naapurin poika piti synttärit kesällä, johon meidän lapsia ei kutsuttu, muita naapureita kyllä, sekä tyttöjä että poikia. En vetänyt hernettä nenään, vaikka leikkivätkin melkein päivittäin yhdessä. Itse en olisi kehdannut sinun sijassasi kysellä synttärisankarin äidiltä, miksei tyttö päässyt mukaan. Ei ole kivaa, kun tyttöäsi ei kutsuttu, sille ei nyt voi mitään. Kaikki kaverit pitäisi ottaa mukaan leikkiin. Rajan ovat nyt päättäneet vetää tuohon. 4v on aika pieni, ehkä synttärisankarin vanhemmat eivät pysty huolehtimaan niin monesta pienestä juhlijasta. Ovatko muut vanhempia? Eivätkä halua, että poikasi joutuu huolehtimaan siskostaan juhlissa, vaan saisi juhlia ja leikkiä itse. Vanhempia ei kuitenkaan ole kutsuttu juhliin? Eikä sinullakaan ollut tarkoitus itse mennä mukaan vahtimaan lastasi?
ei voi sanoa kuin muuta että olen pahoillasi 4-vuotiaan lapsesi puolesta.
Nimittäin siitä että hänen äitinsä on tollainen tyranni ja raivoaja.
Todennäköisesti sinä olet kuitenkin se syy miksi sitä lastasi ei juhliin kutsutta, kun et tosiaan kuulosta mitenkään helpolta ihmiseltä.
ettei musiikki kuulu sisälle. Lisäksi laitetaan olkkarin verhot kiinni ettei synttärikatos näy sisälle.
Juu sori vaan mä en toimi noin, mä kävin äsken sanomassa synttärisankarin vanhemmille että koen yhden ulkopuolelle jättämisen syrjinnäksi ja sen vuoksi en halua että kys. lapsi on missään tekemisissä meidän lasten kanssa.
Siis ihan asiallisesti olen selittänyt vaikka täällä olen vähän tulisesti kirjoittanut:)Asumme päädyssä ja toivon että lasta ei näy meidän leikkilaatikolla tai takapihalla. Myöskin ensi viikonlopun yökylät on peruttu ja meidän kuskaamiset yhteisiin harrastuksiin loppu.
Naama vähän venahti muijalla ja kysyi ettemmekö tälläkään viikolla kuskaa... juu ei todella.
ap
[
SÄ OLET AP NAURETTAVA
Rankaiset tässä samalla omia ja naapurin lapsia kun ite olet ottanut nenillesi ja tehnyt kärpäsestä härkäsen. Ja oikeasti kuka täällä palstalla voi pitää ap:n vastareagointia järkevänä käytöksenä???? Ssiallinen kysyminen ok, mut kaikki toi jatko ihan täyttä pelleilyä, mitähän sä tarkalleen lapsilles tällä opetat? Että kostaminen on ihan ok ja jos muut ei tee ninkun me halutaan, niin sit suljetaan ne pois elämästä XD Mene hoitoon.
mun lapsille ei ole rangaistus että pääsevät pois tuollaisen kiusaajan kaveripiiristä.. Se onko se naapurin lapselle rangaistus ei kiinosta mua.
Jos naapuri itse sanoo minulle että hänestä on ihan ok että X jätti ainoana kutsumatta tyttöni niin minun on varmaan ihan ymmärrettävää että tyttöni ei halua tämän lapsen kanssa olla missään tekemisissä.
Pojalle sanoin että en pidä kiusaajista ja tuolla hän leikkii toisen naapurin pojan kanssa, kyllä täällä kavereita riittää miksi pitäisi kaveerata kiusaajan kanssa????? En tajua teidän järjen uoksua???
ymmärrä näitä valittajia että toinen lapsista pääsee ja toinen ei. Mutta nyt kyllä sympatiat nousi, koska on oikeasti törkeää jos kaikki muut pihapiirin (ilmeisesti tiiviit piirit?) lapset kutsutaan ja vielä pihalla kutsut jaetaan julkisesti, niin kyllä sen pojan äidin olisi pitänyt vähän ajatella että ei yhtä voi jättää kutsumatta,että kutsuu sitten sen yhden ainukaisenkin joka muuten jäisi kutsumatta. Vähän voisi miettiä. Eri juttu jos tyyliin puolet piha piirin porukasta saisi kutsun, mutta että kaikki muut paitsi yksi. menee jo syrjinnäksi :( vähän sama jos koulu luokassa KAIKKI muut kutsuttaisiin paitsi yksin lapsi,kyllä pahalta tuntuisi.