Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeyden huippu??? Synttärikutsu asiaa

Vierailija
16.08.2011 |

Naapurin poika 5.v jakoi viikonloppuna kutsuja meidän taloyhtiön pihassa, kaikki muut saivat kutsun paitsi eräs 1- vuotias tyttö ja minun 4- vuotias tyttö (isoveli kuitenkin kutsuttiin).

Sanoin tytölleni että ei se mitään voit pyytää yläpihan tytön (asuu omakotitalossa) meille ja leikkiä hänen kanssaan. Naapurin poika vastasi että mä olen jo kutsunut sen meille.

ELI KAIKKI MUUT PIHAN LEIKKI-IKÄISET LAPSET ON KUTSUTTU paitsi tyttöni. Tämän lisäksi synttärit pidetään grillikatoksessamme ulkona.

Suutuin viikonloppuna niin paljon että kävin naapurin äitin juttusilla, sanoi vain että kun X halusi kutsua vain pojat ja sen takia nämä kaksi tyttöä kun ovat samassa tarhassa!

Sanoin sitten että toisin sanoen kutsuitte kaikki muut pihan lapset paitsi tyttöäni. Äiti vastasi että tällä kertaa nyt sitten näin??? SIIS MITÄ VITTUA LIIKKUU TUOLLAISEN ÄMMÄN PÄÄSSÄ!!!????

Meiltä ei tosiaan mene niihin pippaloihin kumpikaan.

Kommentit (252)

Vierailija
141/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, iällisesti mun tytär on sankaria 4kk 12 pvää nuorempi ja on ihan ymmärrettävää että lapsilla on erilainen kaveripiiri mutta kun tässä nyt ei ole!! Poikani on reippaasti yli vuoden vanhempi sankaria ja hän käy isossa puistossa leikkimässä koulukavereidensa kanssa. Leikkii myös siskons ja pihan lapsien kanssa.. Älä lisäile tarinaan omia tulkintojasi kun et tosiasioita tiedä.

Mikä ihmeen tatve sulla on keksiä päästäsi tälläinenkin juttu että poikani ei koskaan olisi missään ilman siskoaan?? Missään vaiheessa en ole mitään tälläistä sanonut..

Sairas sä olet noine hulluine tulkintoinesi, onko pakko keksiä päästänsä tuollaista????

Kauhean pelottava yksilö, syyttelet muita ja kirjoittelet toistuvia kirjoitusvirheitä viliseviä, sekavia sepustuksiasi kuin jossakin narsistisessa maniassa. Sä kärsit melko varmasti jostakin mt-ongelmasta. Jo pelkästään se, miten sä suhtaudut tähän asiaan ja miten täällä itseäsi ilmaiset kertoo siitä selkeästi.

Onko sulle itsellesi tapahtunut lapsena jotakin traagista, josta et ole päässyt yli? Et ole osannut käsitellä asiaa etkä nyt vanhempanakaan osaa asettaa asioita niiden oikeaan perspektiiviin? Tässä on kyse naapurinpojan syntymäpäivistä, jonne sentään sun yksi lapsesi on kutsuttu. Vie tytär vaikka jätskille juhlien ajaksi ja vietä lapsesi kanssa laatuaikaa: älä jatkuvasti muistuta lapsia naapureiden tekemästä "virheestä". Voihan se poika mennä juhliin ja katsokoon isänsä pojan perään jos suhtaudut noin epäilevästi naapurin äidin lastenhoitokykyihin.

Ai niin, sä melko varmasti olet yh, joko eronnut tai aina sellaisena ollut. Ei kai kukaan kestäisi tuollaista mt-ongelmaista marttyyria ja pikkuasioiden liioittelijaa...

Vierailija
142/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta sanoa, mutta muistan isoisäni neuvon veljelleni, sellainen tytär millainen äiti.

Kuinka paljon veli mahtaa olla vastuussa siskostaan, sillä hänellä tulee olemaa iso ongelma harteillaan, kun tässä tilanteessa joutuu pitämään siskon puolta.

Varmasti tästä tilanteesta on keskusteltu myös kutsujan kotona ja lapset, kun on lapsia, kutsuja saa "syyn" syrjiä tätä lasta myös arjen tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä muut?

Vierailija
144/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ovat luonnollisestikkin täydellisiä ja osaavat käyttäytyä yms...

Mutta jos synttäreiden järjestäjä kokee lapsesi liian eloisaisiksi juhliin, eikä halua ottaa hänestä vastuuta, ettei saa kuristajakärmettä kurkkuunsa, jos jotakin sattuu.

Vierailija
145/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin, josko ap:n tyttären käytöksessä on mahdollisesti jotakin, hmm, vikaa? Ehkei hän vain osaa käyttäytyä tai hillitä itseään niin hyvin kuin muut kaveripiirin iällisesti vanhemmat? Voisiko tytön käytöksessä olla jotakin sellaista, että häntä ei ole kutsuttu? Olisiko tyttö huomiotahakeakseen esim. joskus kiusannut tai häirinnyt poikajoukon leikkejä? Jos on äitiinsä tullut, taitaa olla luonteeltaan hieman haastava jo pienestä pitäen.

Mulla ja veljelläni on tasan 1 vuosi ikäeroa ja samoissa kaveriporukoissa koko lapsuus leikittiin. Silti en saanut jokaisille samassa taloyhtiössä järjestetyille synttäreille kutsua, vaikka veljeni saikin. Eikä veljenikään saanut kaikkille tyttö-synttäreille kutsua. Ei mun vanhemmat silti kieltänyt veljeäni tai mua menemästä tai eristänyt meitä leikeistä. Sairastahan se olisi ollut! Se vaan kuuluu elämään ettei kaikkia kutsuta, on hyvä jo lapsena oppia suhtautumaan siihen kehittävällä tavalla ja oikein..

Vierailija
146/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä muut. Taitaa olla liian ystävällinen kysymys ap makuun. Itse en ole mikään supernanny, enkä kutsu lasteni juhliin montaa vierasta. Varsinkin karsin heitä pois, jotka ovat arkisissa tilanteissa haastavia.

Vierailija
147/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äidillä ei ollut minkäänlaista pelisilmää. Itse en olisi antanut jättää yhtä tyttöä kutsumatta. Aina löytyy joku joka näissä ketjuissa vastaa että "tyttös pitää oppia ettei kaikkea saa" jne. Mun mielestä parempi oppitunti MOLEMMILLE lapsille tässä tilanteessa olisi jokin ihan muu.

Pojan pitäisi oppia että yhtä ei jätetä ulkopuolelle, tytölle tulisi siinä sivussa se sama oppi, kun huomaa miten mukavaa on kun pääsee mukaan.

Katkeria ihmisiä minusta ne vanhemmat jotka kokee nautintoa siitä kun lapsi oppii miten paska paikka maailma voi olla. Yöks. Lasten maailma kun on kovin mustavalkoisesti jaettu hyvään ja pahaan, heille sitä voi vielä teoin opettaa toimimaan oikein.

Tällainen poika joka saa jättää yhden ulkopuoliseksi ihan vain siksi että "poika saa itse valita kenet kutsuu", oppii aika kieron näkemyksen. Kyllähän se on kivaa kun lapsi saa itse määrätä, mutta tuossa tilanteessa 5-vuotiasta pitää kuitenkin ohjata ja opastaa vanhempien taholta myös. Ei 5-v mitään *oikeasti* voi määrätä.

Vierailija
148/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, iällisesti mun tytär on sankaria 4kk 12 pvää nuorempi ja on ihan ymmärrettävää että lapsilla on erilainen kaveripiiri mutta kun tässä nyt ei ole!! Poikani on reippaasti yli vuoden vanhempi sankaria ja hän käy isossa puistossa leikkimässä koulukavereidensa kanssa. Leikkii myös siskons ja pihan lapsien kanssa.. Älä lisäile tarinaan omia tulkintojasi kun et tosiasioita tiedä.

Mikä ihmeen tatve sulla on keksiä päästäsi tälläinenkin juttu että poikani ei koskaan olisi missään ilman siskoaan?? Missään vaiheessa en ole mitään tälläistä sanonut..

Sairas sä olet noine hulluine tulkintoinesi, onko pakko keksiä päästänsä tuollaista????

Kauhean pelottava yksilö, syyttelet muita ja kirjoittelet toistuvia kirjoitusvirheitä viliseviä, sekavia sepustuksiasi kuin jossakin narsistisessa maniassa. Sä kärsit melko varmasti jostakin mt-ongelmasta. Jo pelkästään se, miten sä suhtaudut tähän asiaan ja miten täällä itseäsi ilmaiset kertoo siitä selkeästi.

Onko sulle itsellesi tapahtunut lapsena jotakin traagista, josta et ole päässyt yli? Et ole osannut käsitellä asiaa etkä nyt vanhempanakaan osaa asettaa asioita niiden oikeaan perspektiiviin? Tässä on kyse naapurinpojan syntymäpäivistä, jonne sentään sun yksi lapsesi on kutsuttu. Vie tytär vaikka jätskille juhlien ajaksi ja vietä lapsesi kanssa laatuaikaa: älä jatkuvasti muistuta lapsia naapureiden tekemästä "virheestä". Voihan se poika mennä juhliin ja katsokoon isänsä pojan perään jos suhtaudut noin epäilevästi naapurin äidin lastenhoitokykyihin.

Ai niin, sä melko varmasti olet yh, joko eronnut tai aina sellaisena ollut. Ei kai kukaan kestäisi tuollaista mt-ongelmaista marttyyria ja pikkuasioiden liioittelijaa...

kännykkäni ei ole mikään paras vehje kirjoittaa, varsinkaan autossa. Tuskimpa se minusta mt- ongelmaista tekee??

Olen kyllä korostanut että naapurin kanssa juttelin asian selväksi ihan normaalisti, se miksi täällä olen niin kiukkuinen johtuu siitä että en voi ymmärtää miksi niin monelle on ihan normaalia että 4- vuotiasta aletaan syrjiä yhtäkkiä.

Jos joku teistä miettisi tai lukisi viestini vähän pidemmälle niin tajuaisi että tuo syrjintä ei koske vain tuota synttäripäivää vaan on jatkunut jo päiviä ja jatkuu varmaan vielä synttärien jälkeenkin.

Edelleenkin en voi lähteä mihinkään tytön kanssa jättäen poikaa "yksin" pihalle. En luota siihen että naapurin äiti vahtii 2 taaperoa, vauvaa ja 11 vierasta. Lasteni isä on töissä.

Eikä mulle ole tapahtunut lapsena mitään traagista, onko sulle kun koet normaaliksi toiminnaksi lapsen kiusaamisen. Miksi sulla on niin kova tarve puolustaa naapuriani?? Oletko itse ollut lapsena kiusaaja ja sen takia pidät hyväksyttävänä että kaveri hylkää kaverinsa yhtäkkiä??

Se että sun pitää päästäsi keksiä asioita jotta pystyt puolustamaan naapurin poikaa tekee susta hullun, en ole missään vaiheessa sanonut että poikani joutuisi vahtimaan pikkusiskoaan kokoajan eikä hän koskaan saisi omaa aikaa, nämä ovat sinun omasta päästäsi keksimiä asioita. Poikani leikkii enimmäkseen ikäistensä kanssa ja naapurin poika ei näihin kuulu, jos osaisit lukea niin huomaisit että tyttäreni on melkein samanikäinen kuin naapurin poika ja heillä on samat rajatut alueet missä saavat leikkiä, esim. isoon puistoon eivät pääse.

Mutta joo älä ainakaan analysoi päästäsi enempää kiitos!

Vierailija
149/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös sitä mieltä että jos kerran KAIKKI pihan lapset on kutsuttu niin olisin itse tällöin kutsunut KAIKKI.

Mutta jos näin sattuisi omalle kohdalle, kävisin kysymässä asiallisesti miksi meidän Maija on jäänyt ilman kutua kun kerran kakki muutkin on kutsuttu. Olisin kuitenkin OIKEASTI tyytyväinen vastaukseen jos minulle sanottaisiin että kutsuu VAIN pihan pojat ja muutaman tytön päiväkodista.

Selvä, se menisi sitten tällä kertaa näin. Tytön kanssa tekisin ihan ehdottomasti jotian muuta mukavaa ja selittäisin tytölle ettei päässyt mukaan koska sinne kutsutaan vain pojat ja päiväkotituttuja. Tytöllä olisi varmaan paha mieli mutta yrittaisin itse sitä lievittää.

Nyt sinä ap annat sen kuvan ettei tyttösi mielen pahoittaminen ole sen kummempi ongelma sinulle kuin naapurillesikaan. Ainoa ihminen joka tästä voi tyttöäsi piristää olet sinä. Lietsot pahaa mieltä siellä kaikille, jopa pojallesikin. Et vaikuta kauhean aikuiselta tai siltä että osaisit ottaa lapsesi (molempien) tunteet huomioon.

Tuntuu että tärkeämpää on nyt saada hakkua naapuria ja saada naapurisi omatunto kolkuttamaan tyttösi kustannuksella.

Ja voisitko kertoa mikis et luota lastasi synttärijuhliin? Eikö poikasi saa muutenkaan olla yksin ulkona??

Vierailija
150/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä saa kutsua synttäreille ihan ketä haluaa ja tehän SAITTE kutsun, siis vanhempittä lapsesi, joka samanikäinen (tai vanhempi) ja samaa sukupuolta kuin synttärisankari.

Että relaa vähän ap ja jos vielä menit raivoamaan tämän äidille, niin ensi vuonna ette saa kutsua lainkaan. Sulla taitaa olla vähän piukka pinna? Yritä ihminen hyvä rentoutua

Vierailija
151/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sekoittaa poikaasi tähän. Anna hnen juhlia ja menette vaikka Hoploppiin tytön ja hänen kaverinsa kanssa.

Vierailija
152/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku teistä miettisi tai lukisi viestini vähän pidemmälle niin tajuaisi että tuo syrjintä ei koske vain tuota synttäripäivää vaan on jatkunut jo päiviä ja jatkuu varmaan vielä synttärien jälkeenkin.

Nytkö olet laajentanut tätä vainoharhaasi jo synttäreiden ulkopuolelle? Eli nyt sun tulkintasi mukaan sun lastasi on syrjitty ennen ja todennäk. myös jälkeen synttäreiden? Mene nyt hyvä ihminen hoitoon ja tarjoa lapsillesi onnellinen lapsuus!

Ja sä muka siis naputtelet näitä kilometri-viestejäsi kännykällä autosta? Eiköhän viimeistään tämä fakta saa jokaisen tajuamaan, että sä joko provoilet tai vaihtoehtoisesti olet jotenkin henkisesti tasapainottomassa tilassa. Voisiko sulla olla vauvan jälkeistä masennusta? Ehkä siksi olet niin vainoharhainen, pikkumainen ja herkkänahkainen?

Mistä ihmeestä me oltaisiin muka voitu V-sanoin ryyditettyä aloitusviestiäsi lukemalla muka yht'äkkiä ymmärtää, että nyt syytät naapuria salaliittomaisesta yhden lapsen syrjinnästä. Tässähän on alunperin ollut kyse syntymäpäivistä! Teet todellakin kärpäsestä härkäsen ja lietsot pahaa mieltä tuolla pikkuasian suurentelulla.

Vierailija
153/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaamista toi on. Ei 5 v ole riittävän kypsä päättämään tollaisia asioita. Siis ymmärtäisin jos tyttösi olisi paha kiusaaja, ettei häntä silloin kutsuttaisi. Mutta ilmeiesesti näin ei ole, vaan ovat kavereita, leikkivät yhdessä, naapurit ovat käyneet teidän synttäreillä, yökylässä jne.

Ja ikäroa siis 4 kk.

Taloyhtiön piha "varattu" juhlia varten.

kaikki lapset tietää, ettei tyttöä ole kutsuttu, asiasta supatellaan ja tyttö jää ulkopuolelle.

Siis ajatelkaa jos olisi taloyhtiön aikuisten juhlat siellä grillikatoksessa. kaikille muille olisi tullut kutsu, mutta ei teille. Huomaisitte ihmisten suunnittelevan juhlia, mutta vaihtavan puheenaihetta/lähtevän vaivautuneina pois heti kun lähestytte... Joopa, tällaisiin pettymyksiinkö sitä lasta on opetettava.

Voisitko kysyä siltä pojalta, miksei hän halua sun tyttöä kutsua?

Vierailija
154/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voisitko kertoa mikis et luota lastasi synttärijuhliin? Eikö poikasi saa muutenkaan olla yksin ulkona??

"Isoon puistoon" saa mennä omin nokkinensa, mutta synttäreillä aikuisten valvonnassa ei pärjää paria tuntia?

Vierailija
155/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen samaa mieltä kuin ap.

kiusaamista toi on. Ei 5 v ole riittävän kypsä päättämään tollaisia asioita. Siis ymmärtäisin jos tyttösi olisi paha kiusaaja, ettei häntä silloin kutsuttaisi. Mutta ilmeiesesti näin ei ole, vaan ovat kavereita, leikkivät yhdessä, naapurit ovat käyneet teidän synttäreillä, yökylässä jne.

Ja ikäroa siis 4 kk.

kaikki lapset tietää, ettei tyttöä ole kutsuttu, asiasta supatellaan ja tyttö jää ulkopuolelle.

No tottakai sä olet samaa mieltä, kun olet ap itse!

Luulitko ettei sitä kukaan huomaisi? ;D

Paljon melua tyhjästä. Lopeta nyt jo tämän turhan asian vatvominen, ihan oikeasti. Päästä poika kaverinsa juhliin ja vietä tyttäresi kanssa oikein hauska päivä. Voitte vaikka leipoa kahdestaan jotakin hyvää tai viettää iltapäivän leffan seurassa, mukavaahan se varmaan tytöstäkin on viettää aikaa rakkaan äitinsä kanssa?

Vierailija
156/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö olet laajentanut tätä vainoharhaasi jo synttäreiden ulkopuolelle? Eli nyt sun tulkintasi mukaan sun lastasi on syrjitty ennen ja todennäk. myös jälkeen synttäreiden? Mene nyt hyvä ihminen hoitoon ja tarjoa lapsillesi onnellinen lapsuus!

Ja sä muka siis naputtelet näitä kilometri-viestejäsi kännykällä autosta? Eiköhän viimeistään tämä fakta saa jokaisen tajuamaan, että sä joko provoilet tai vaihtoehtoisesti olet jotenkin henkisesti tasapainottomassa tilassa. Voisiko sulla olla vauvan jälkeistä masennusta? Ehkä siksi olet niin vainoharhainen, pikkumainen ja herkkänahkainen?

Mistä ihmeestä me oltaisiin muka voitu V-sanoin ryyditettyä aloitusviestiäsi lukemalla muka yht'äkkiä ymmärtää, että nyt syytät naapuria salaliittomaisesta yhden lapsen syrjinnästä. Tässähän on alunperin ollut kyse syntymäpäivistä! Teet todellakin kärpäsestä härkäsen ja lietsot pahaa mieltä tuolla pikkuasian suurentelulla.

Kirjoitin jo aikaisemmassa viestissä että syrjintää on ollut kutsujen lähettämisen jälkeen mikä ilmenee siten että synttäreistä puhutaan ja kun tyttöni menee paikalle, puhe katkeaa kuin seinään ja siirrytään sivummalle supisemaan, toisin sanoen yritetään olla hienovaraisia tyttöni lähellä ettei tämä pahoittaisi mieltänsä.

Mikä tässä on sinun mielestäsi vainoharhaista??

Jos olet lukenut vain aloitusviestin miksi edes kommetoit????

Vierailija
157/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen samaa mieltä kuin ap.

Ja ikäroa siis 4 kk.

No tottakai sä olet samaa mieltä, kun olet ap itse!

Luulitko ettei sitä kukaan huomaisi? ;D

Paljon melua tyhjästä. Lopeta nyt jo tämän turhan asian vatvominen, ihan oikeasti. Päästä poika kaverinsa juhliin ja vietä tyttäresi kanssa oikein hauska päivä. Voitte vaikka leipoa kahdestaan jotakin hyvää tai viettää iltapäivän leffan seurassa, mukavaahan se varmaan tytöstäkin on viettää aikaa rakkaan äitinsä kanssa?

ketjussa olet sinä... huoh lopeta jo kiitos!!

ap

Vierailija
158/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kirjoittaa: "SIIS MITÄ V***** LIIKKUU TUOLLAISEN ÄMMÄN PÄÄSSÄ!!!????"

ja myös "Suutuin viikonloppuna niin paljon että kävin naapurin äitin juttusilla"

(sensuroin V-sanan...)

Jos menit suuttuneena naapurin rouvan luo "keskustelemaan", niin tulos oli odotettu, et saanut kutsua tyttärellesi. En itsekään olisi muuttanut päätöstä siinä tilanteessa.

Vierailija
159/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä nyt vaan on tällaista, että joku vetää herneet nenään jostain. Anna edes pojalle kiva päivä osallistua synttäreihin, muuten pilaat hänenkin juhlansa SINUN takiasi. Se vaan on nyt niin, että aina sisaruksia ei kutsuta samoille synttäreille. Näin on käynyt meilläkin ja tietysti pikkuveli itkee kun haetaan isompaa synttäreiltä (joka molempien tuttu) mutta life is. Ja pakko lastenkin on oppia.

Vierailija
160/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5-v saa syrjiä ketä haluaa! Itse saa päättää ja määrätä.

Tällaista vielä puolustellaan tällä palstalla. Tulevien koulukiusaajien mammat siellä prinsseinensä ja prinsessoinensa.