Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeyden huippu??? Synttärikutsu asiaa

Vierailija
16.08.2011 |

Naapurin poika 5.v jakoi viikonloppuna kutsuja meidän taloyhtiön pihassa, kaikki muut saivat kutsun paitsi eräs 1- vuotias tyttö ja minun 4- vuotias tyttö (isoveli kuitenkin kutsuttiin).

Sanoin tytölleni että ei se mitään voit pyytää yläpihan tytön (asuu omakotitalossa) meille ja leikkiä hänen kanssaan. Naapurin poika vastasi että mä olen jo kutsunut sen meille.

ELI KAIKKI MUUT PIHAN LEIKKI-IKÄISET LAPSET ON KUTSUTTU paitsi tyttöni. Tämän lisäksi synttärit pidetään grillikatoksessamme ulkona.

Suutuin viikonloppuna niin paljon että kävin naapurin äitin juttusilla, sanoi vain että kun X halusi kutsua vain pojat ja sen takia nämä kaksi tyttöä kun ovat samassa tarhassa!

Sanoin sitten että toisin sanoen kutsuitte kaikki muut pihan lapset paitsi tyttöäni. Äiti vastasi että tällä kertaa nyt sitten näin??? SIIS MITÄ VITTUA LIIKKUU TUOLLAISEN ÄMMÄN PÄÄSSÄ!!!????

Meiltä ei tosiaan mene niihin pippaloihin kumpikaan.

Kommentit (252)

Vierailija
61/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasten ap:n kaltaisten hysteeristen vanhempien takia lastenkin elämä monimutkaistuu, kun ei vaan voi hyväksyä että kaikki ei joka kerta mene niinkuin itse haluaa!

olisi kiusaamista, pitäisikö kiusaaminen mielestäsi ratkaista sanoin " kaikki ei mene joka kerta niinkuin itse haluaa"

Ei ihme että jotkut lapset ovat tappaneet itsensä kun vanhempien suhtautuminen aisaan tuollaista.

Vierailija
62/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasten ap:n kaltaisten hysteeristen vanhempien takia lastenkin elämä monimutkaistuu, kun ei vaan voi hyväksyä että kaikki ei joka kerta mene niinkuin itse haluaa!

olisi kiusaamista, pitäisikö kiusaaminen mielestäsi ratkaista sanoin " kaikki ei mene joka kerta niinkuin itse haluaa"

Ei ihme että jotkut lapset ovat tappaneet itsensä kun vanhempien suhtautuminen aisaan tuollaista.

mutta se nyt vaan on niin, että kavereita ei tehdä pakottamalla! Jos joku pakotetaan kutsumaan joku juhliinsa, leikkiin tai ihan mihin vaan, niin ei sitä siellä sen enempää huomioida tai olla mukavia. Kavereita tulee kun tykätään toisesta ja kaikista taas ei voi tykätä. Noin yleisesti ottaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on yksistä syntymäpäivä juhlista, näin tällä kertaa! Aikuinen äiti ihminen varmasta ymmärtää, että kaikki ei tarvitse lapsille selitellä.

Vierailija
64/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme melko lähekkäin syntynyttä lasta enkä voisi edes kuvitella, että kaikki kolme pääsisivät joka ainoa kerta samoihin synttärijuhliin tai että kaikki aina sinne kutsuttaisiin. Eiköhän ap tee tässä ihan kärpäsestä härkäsen!

Anna naapureiden kutsua ketkä he haluavat kutsua, eihän se sinulle kuulu: tämä elämä ei voi aina mennä siten, että sun lapsesi säästetään pettymyksiltä. Sitä paitsi, mulle jäi sellainen kuva, että sinähän ap tässä se eniten pettynyt olet. Lapsi ei varmaan osaisi edes murehtia moista asiaa. Lähde ap vaikka tytön kanssa ostoksille sillä välin kun poikasi on kaverinsa synttäreillä. Et sä voi poikaasi omista kavereistaan eristää omien lapsuudentraumojesi vuoksi.

Miksi et ap selitä "aikuisena" tyttärellesi, että tällä kertaa sua ei vaan kutsuttu ja that's it. Ei lapsillasi ole pakko olla samat kaverit koko elämänsä ajan: parempi vain heidän yksilöllisyytensäkin kannalta että muodostavat omat kaveriporukkansa melko varhaisessa vaiheessa. Ehkäpä ikäkin on yksi merkittävä selittäjä. Sun tyttösi on kuitenkin selkeästi nuorempi ja tuossa iässä se merkkaa aika paljon.

Miksi et ap selitä "aikuisena" tyttärellesi, että tällä kertaa sua ei vaan kutsuttu ja that's it.

SUA EI VAAN KUTSUTTU JA THAT'S IT?????? Minkähän ikäinen antaa tälläisen neuvon minulle??? Mä todella olen aikuinen ja en selitä asiaa 4- vuotiaalle noin!

Kovin moni vertaa nyt tätä siihen että hekään odota kutsua sisaruksille, pakko sanoa että en minäkään odota kutsua sen vuoksi että on sisar vaan sen vuoksi että he ovat kaikki kavereita ja leikkivät joka päivä yhdessä! Ja siksi että se että yksi jätetään pois juhlista ilman kunnollista syytä ja juhlat järjestetään meidän ikkunan edessä.

Yritä edes ymmärtää lukemasi.

Vierailija
65/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tyttöni ei päässyt syntäreille. Mitä sanon hänelle syyksi? Ei ole kyse iästä, ei ole kyse sukupuolesta, ei ole kyse siitä että ei mahdu, ei ole kyse ystävyydestä koska ovat ystäviä jopa niin hyviä että ovat yökyläilleet meillä, aina on kutsuttu synttäreille. Mikä on se HYVÄ syy että yksi kaveripiiristä jätetään pois??? MIKÄ? ap

Lainaus omasta viestistäsi: kun X halusi kutsua vain pojat ja sen takia nämä kaksi tyttöä kun ovat samassa tarhassa!

Vierailija
66/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tuo kiusaamiselta alkaa kuulostaa.

Täytyy kylläl sanoa että poikasi kuulostaa todella fiksulta. Voit olla hänestä ylpeä!

Vierailija
67/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tyttöni ei päässyt syntäreille. Mitä sanon hänelle syyksi?

Ei ole kyse iästä, ei ole kyse sukupuolesta, ei ole kyse siitä että ei mahdu, ei ole kyse ystävyydestä koska ovat ystäviä jopa niin hyviä että ovat yökyläilleet meillä, aina on kutsuttu synttäreille.

Mikä on se HYVÄ syy että yksi kaveripiiristä jätetään pois??? MIKÄ?

ap

Itsehän jo AP kerroit, että synttäreille kutsuttiin vain pihan pojat ja tarhan tytöt?? Eikös se ole se syy, miksi et voi kertoa sitä lapsellesi? Ja kaikki meuhkaa että YKSI jätettiin kutsumatta, mutta jätettiinhän myös toinen pieni tyttö juuri siksi kun on tyttö (tämänkin ap sanoi aloituksessa). On ihan ymmärrettävää jos menet kysymään asiasta vanhemmilta, mutta se ei ole että kaadat kaiken lastesi niskaan. Etenkin isoveljeä käy sääliksi :(

Vierailija
68/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei voi mennä ulos leikkimään kavereidensa kanssa niinkuin on joka päivä tehnyt tähän asti niin sanon että hei nyt kyse on sun ystävän syntymäpäiväjuhlista. Juuh voi jeesus mikä neuvo, en usko että olet äiti tai aianakin toivon että et ole äiti.

ap

Vierailija
69/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on törkeää, varsinkin kun synttärit ovat paikassa, jossa yksi lapsi sinne tai tänne ei merkkaa mitään.

Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi joku hoplop tai vastaava, jossa yksi lapsi maksaa tietyn summan.

Melkein inhoan synttäreitä, kun niissä aina joku ei kutsu jompaakumpaa lastani ja sitten saa olla miettimässä, miksi ei.

Onneksi nyt, kun on pari vuotta harjoiteltu tätä asiaa: joidenkin synttäreille kutsutaan ja toisten ei, eikä siinä sen ihmeempää, niin 6-vuotiaani jo hyväksyy asian ihan pienellä itkulla. Viimeksi eilen tuli kutsu vain toiselle lapsista (pari vuotta nuorempi), ja siitä tuli huuto. Tehdään 6-vuotiaan kanssa jotain muuta kivaa tuona päivänä sitten. Näin lupasin, ja tämä meni nyt ohi tällä.

Minusta on törkeää, jos vaikka päiväkodista kutstuttaisiin kaikki muut paitsi yksi. En tiedä, miten oma pihapiiri eroaa pk:sta.

Vierailija
70/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ap tiedät ettei oma tyttösi ole ollut ilkeä tuolle pojalle ja ehkä poika ei siksi halunnut kutsua??

Vierailija
71/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei voi mennä ulos leikkimään kavereidensa kanssa niinkuin on joka päivä tehnyt tähän asti niin sanon että hei nyt kyse on sun ystävän syntymäpäiväjuhlista. Juuh voi jeesus mikä neuvo, en usko että olet äiti tai aianakin toivon että et ole äiti.

ap

Säkö pidät sitä tyttöä kyttäämässä ikkunassa että kato nyt tuolla ne leikkii? Kun kerran tiedät että on synttärit ulkona, niin tietenkin touhuat sen tytön kanssa jotain tosi kivaa muuta sillävälin. Leivot, askartelet, leikit ja vaikka mitä. Kuule ton ikäsillä unohtuu aika pian tollaset murheet, ellei se äiti kokoajan ruoki sitä asiaa.

Vierailija
72/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ap tiedät ettei oma tyttösi ole ollut ilkeä tuolle pojalle ja ehkä poika ei siksi halunnut kutsua??

hyvin tulivat toimeen, hymyssä suin moikkasivat vielä kun poika lähti kotiinsa, parin tunnin päästä tästä jaettiin kutsut.

Ja tyttöni ei ole niin tyhmä ettei tajuaisi että hän on ainoa joka ei päässyt siksi tuo vain pojatja tarhan tytöt selitys ei toimi. Lisäksi en pääsisi kotoa mihinkään jos isoveli mukana. En voi tajuat minkälaiseten vanhempien mielestä on ok, että kaikki pihan kaverit leikkivät ulkona mutta yksi joutuu olemaan sisällä kun ei saanut kutsua.

Vierailija
73/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärisankari on ite päättänyt, ketä kutsutaan ja perustellut sen. Joten älä napise!

Justiinsa joo, lapsi on ITE päättänyt, ei siis napista. Tuleeko mieleen, että tuskinpa lapsi tietää mitä hyviin tapoihin kuuluu, ellei aikuiset opeta? Jäikö tajuamatta, että ap:n tapauksessa KAIKKI muut pihan lapset kutsuttiin paitsi YKSI? Tämmöistäkö toimintaa halutaan edistää? Ei hyvää päivää.

Vierailija
74/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synttäreille kutsuttiin pojat ja ne kaksi tyttöä jotka ovat samassa tarhassa. Eikö se ollutkin syynä?

Jonakin päivänä tyttö kutsuu synttäreilleen vain tyttöjä ja naapuruston poikien äidit ovat kriisissä. :)

Ja jos et osaa leikkiä tyttösi kanssa kotona kun veli on synttäreillä, niin lähtekää pienelle retkelle. Lasten isä tai joku naapuri voi katsoa että poika kotiutuu juhlista OK.

Jos et todellakaan päästä poikaa kaverinsa synttäreille, sama ehdotus pätee teihin kolmeen. Kun asia on sinulle noin iso, lähde kotoa pois juhlien ajaksi.

Jos äiti kestää pettymyksiä noin huonosti, miten lapset voisivat sitä oppia? Maailma ei ole tasapuolinen eikä elämä oikeudenmukaista. Niin nyt vain ON!

miksi tyttöni ei päässyt syntäreille. Mitä sanon hänelle syyksi?

Ei ole kyse iästä, ei ole kyse sukupuolesta, ei ole kyse siitä että ei mahdu, ei ole kyse ystävyydestä koska ovat ystäviä jopa niin hyviä että ovat yökyläilleet meillä, aina on kutsuttu synttäreille.

Mikä on se HYVÄ syy että yksi kaveripiiristä jätetään pois??? MIKÄ?

ap

Vierailija
75/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärisankari on ite päättänyt, ketä kutsutaan ja perustellut sen. Joten älä napise!

Justiinsa joo, lapsi on ITE päättänyt, ei siis napista. Tuleeko mieleen, että tuskinpa lapsi tietää mitä hyviin tapoihin kuuluu, ellei aikuiset opeta? Jäikö tajuamatta, että ap:n tapauksessa KAIKKI muut pihan lapset kutsuttiin paitsi YKSI? Tämmöistäkö toimintaa halutaan edistää? Ei hyvää päivää.

Jäikö sulta tajuamatta että MYÖS TOINEN TYTTÖ JÄTETTIIN KUTSUMATTA ap:n likan lisäksi?? vai eikö pienellä lapsella ole vielä teidän mielestä ihmisarvoa, että laskettaisiin pihan lapsiin

Vierailija
76/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vain naureskelin, että onpa huono provo. Mutta täällä oikeasti ollaan sitä mieltä, että syntärisankarin perhe ei saa päättää keitä juhliin kutsutaan. Ei todellakaan kutsuta kaikkia kaverien sisaruksia, vaikka näidenkin kanssa välillä leikittäisiin.

Ei myöskään tarvitse kutsua niitä samoja, joiden juhliin oma lapsi on kutsuttu. Eikä myöskään koko päiväkotiryhmää tai koululuokkaa. Ihan oikeasti voi kutsua kenet halutaan, raja menee aina jossain. Kolmen lapsen äitinä on näitä kertoja tullut vastaan, kun vain yksi on kutsuttu naapuriin synttäreille ja silloin kotiin jäävien kanssa on tehty muuta kivaa. Lapset selviävät noista pettymyksistä nopeasti ja muutaman kerran jälkeen ei enää ole edes mitään ongelmaa.

Tämän palstan mammoilta meni nyt ne vähäisetkin pisteet, niin kyvyttömiä tuntuu olevan niin paljon, elämässä ei vaan kaikki mene aina niinkuin sinä haluat.

Vierailija
77/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka päivä tarvitse leikkiä kavereiden kanssa, aikaa voi viettää myös perheesä kanssa.

Vierailija
78/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos kutsut pidetään ulkona, jolloin tilakaan ei voi olla ongelma. Pettymyksiä pitää lapsille ja tulla ja tuleekin. Ihan ilman, että niitä erityisesti naapurin rouva ryhtyy tuottamaan.

Tuskin lapsi itse on tarkoituksellisesti päättänyt kuitenkaan kiusata tyttöäsi. Ei 5-vuotias kykene ajattelemaan niin pitkälle. Äitinsä olisi kyllä pitänyt ymmärtää tilanne ja sanoa, että pojalle että tässä tilanteessa on kaikki kutsuttava halusit tai et.

Minä ap:na nousisin tilanteen yläpuolelle, päästäisin pojan synttäreille ja tekisin itse tytön kanssa jotain kivaa.

ei olisi järjestäjän oma asia ketä kutsuu mutta sen sijaan tuo on törkeää ja idiootimaista. Muut pihan lapset istuvat grillikodassa syövät sipsiä ja karkkia ja minun tyttöni leikkii yksin hiekkalaatikolla. Juu todellakaan meiltä ei mene kumpikaan tuollaisen idiootin synttäreille, en halua että lapseni viettävät aikaa tulevan kiusaajan kanssa. Joka sai siis itse päättää ketä kutsuu. ap

Vierailija
79/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä varmaan tytöllesi ap tulee entistä parempi mieli jos te molemmat kiehnäätte ja kiertelette grillikatoksen ympärillä kuin kissan kermakipolla. Pitääkö sinun AIKUISENA ihmisenä vielä oikein kääntää veistä haavassa? Taitaa tämä episodi haitata sinua huomattavasti enemmän kuin lastasi, koska ei ole aikuismaista tuollainen lapsellinen narina enää sen jälkeen kun olet jo asiaa sankarin äidiltä kysellyt.

Vierailija
80/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei musiikki kuulu sisälle. Lisäksi laitetaan olkkarin verhot kiinni ettei synttärikatos näy sisälle.

Juu sori vaan mä en toimi noin, mä kävin äsken sanomassa synttärisankarin vanhemmille että koen yhden ulkopuolelle jättämisen syrjinnäksi ja sen vuoksi en halua että kys. lapsi on missään tekemisissä meidän lasten kanssa.

Siis ihan asiallisesti olen selittänyt vaikka täällä olen vähän tulisesti kirjoittanut:)

Asumme päädyssä ja toivon että lasta ei näy meidän leikkilaatikolla tai takapihalla. Myöskin ensi viikonlopun yökylät on peruttu ja meidän kuskaamiset yhteisiin harrastuksiin loppu.

Naama vähän venahti muijalla ja kysyi ettemmekö tälläkään viikolla kuskaa... juu ei todella.

ap

[

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme