Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeyden huippu??? Synttärikutsu asiaa

Vierailija
16.08.2011 |

Naapurin poika 5.v jakoi viikonloppuna kutsuja meidän taloyhtiön pihassa, kaikki muut saivat kutsun paitsi eräs 1- vuotias tyttö ja minun 4- vuotias tyttö (isoveli kuitenkin kutsuttiin).

Sanoin tytölleni että ei se mitään voit pyytää yläpihan tytön (asuu omakotitalossa) meille ja leikkiä hänen kanssaan. Naapurin poika vastasi että mä olen jo kutsunut sen meille.

ELI KAIKKI MUUT PIHAN LEIKKI-IKÄISET LAPSET ON KUTSUTTU paitsi tyttöni. Tämän lisäksi synttärit pidetään grillikatoksessamme ulkona.

Suutuin viikonloppuna niin paljon että kävin naapurin äitin juttusilla, sanoi vain että kun X halusi kutsua vain pojat ja sen takia nämä kaksi tyttöä kun ovat samassa tarhassa!

Sanoin sitten että toisin sanoen kutsuitte kaikki muut pihan lapset paitsi tyttöäni. Äiti vastasi että tällä kertaa nyt sitten näin??? SIIS MITÄ VITTUA LIIKKUU TUOLLAISEN ÄMMÄN PÄÄSSÄ!!!????

Meiltä ei tosiaan mene niihin pippaloihin kumpikaan.

Kommentit (252)

Vierailija
41/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ihmetellään kun lapset ja myöhemmin aikuiset ei kestä pettymyksiä? Vanhempien tehtävänä on auttaa lasta selviämään pettymyksistä ja antaa niihin keinot, jotta pärjää vastaavissa tilanteissa aikuisena. Elämä kun ei ole yhtä synttäreillä käyntiä!

Sinä siis opetat lapsellesi että kiusaaminen ja syrjäyttäminen ovat elämän pettymyksiä ja ne kuuluvat elämään ja kiusaamista pitää vain kestää????

MINÄ EN. Meidän perheessä pettymistä on se että

- isoveli pääsee jonekkin mutta sinä et nyt täälä kertaa pääse

- nyt et saa kaupasta x asiaa vaikka isoveli saikin koska isoveli tarvitsee sen ja sinä et.

- Isoveli pääsee yksin isoon puistoon sinä pääset sitten kun äitikin tulee yms.

MInä en koskaan ikinä opeta lapselle että kiusaaminen kuuluu elämään ja en voi sietää sinunlaisia jotka näin tekevät.

Vierailija
42/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti on hieman hölmöä, että yksi jää ulkopuolelle, mutta olisi järjetöntä kutsua vieraita siksi, että kun muutkin tulevat. Mielestäni tuossa ihan perustellusti mietitty, ketä kutsutaan ja valitettavasti ei aina voi kutsua kaikkia.

Sinänsä pidän äärimmäisen nolona sitä, että menet asiasta vielä naapurille erikseen meuhkaamaan, tyypillistä curlingia :)

Lapsesi kyllä kestää pettymyksen, se on normaalia elämää - mikäli sinä osaat suhtautua asiaan aikuismaisesti ja osaat tukea lastasi oikein. Meuhkaamalla ja tekemällä asiasta ison saat todellakin aikaan lapsellesi pahan mielen. Ja on aivan oma syysi jos viet lapsesi juhlien aikaan siihen viereen hiekkalaatikolle yksinään.

Jos olisit fiksu ja aikuinen vanhempi niin selittäisit lapselle, että aina kaikki eivät voi saada kutsua, lisäksi voisit selittää miksi näin on. Sen lisäksi voisit selittää sille juhliin lähtevälle lapselle, että on ok lähteä ja hänen tulee nauttia juhlista, hänen tehtävänsä ei ole surra ja kantaa muiden huolia. Sisaruksille tulee erillisiä kutsuja, se on ok ja niin se pitääkin olla.

Ja fiksuna vanhempana et varmasti vie lastasi juhlapaikan viereen leikkimään vaan keksitte jotain muuta - ilman mitään marttyyrimeininkiä "äiti nyt järjestää sinulle kun ilkeät naapurit eivät kutsuneet sinua juhliinsa vaikka olisi pitänyt".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se naapurisi,jos totesi vain,että "näin tällä kertaa".Näitä idiootteja riittää,huh,huh.Törkeää mun mielestä!Ap,jätä se perhe omaan arvoonsa ja lähde lastesi kanssa vaikka hoploppiin.

Vierailija
44/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäreille, jos ne eivät ole lapseni kavereita. Eihän kyseessä ole taloyhtiön lastenbileet vaan lapsen juhlat. Kai jokainen voi kutsua kenet haluaa, ja pojalla (äidillä) oli mielestäni ihan hyvät syyt. Ei kaikkia voi kutsua, ja johonkin se raja on vedettävä.

Et kais sinäkään tunge kutsuille, jonne on kutsuttu vaikka sisaresi, ja joitain tuttaviasi, muttei sinua?

Raja on vedettävä juuri siihen pihan YHTEEN tyttöön. Hirveitä mammoja olette.

Vierailija
45/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut todistamassa useamman kerran kun heidän pihassaan juhlitaan grillaillen ja leikkien jonkun lapsen synttäreitä. Ovat yleensä vielä samasta päiväkodistakin nämä sankarit kuin missä ystäväni lapset ovat (asuvat vieressä). On tosi kurjaa kun lapset leikkivät sitten yksin siinä vieressä ja muilla tutuilla leikkikavereilla on hauskaa juhlissa...

Mutta löytyy kyllä ilmeinen syy siihen, miksi ystäväni lapsia ei kutsuta. He ovat todella villejä ja heillä ei ole käytöstapoja ollenkaan. Heidän isänsä on vaikeasti päihdeongelmainen. Eli jostain syystä ymmärrän erittäin hyvin, että nämä lapset eivät saa kutsua "normaalien perheiden" juhliin.

En nyt ap väitä teidän perhettä "oudoksi" mutta joku syy siihen taitaa olla, ettei tyttöäsi haluttu mukaan. Onko hän kenties itse ollut huonokäytöksinen tms.?

Vierailija
46/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se ei ole kyllä kiusaamista tai muuta lässytystä, jos kutsuu omiin juhliinsa kaverit. Eikä muita.

Vierailija
47/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tiuo on kiusaamista ja ennen kuin olin ehtinyt edes kuulla koko kutsuista, poikani toi siskoaan sisälle (sisko porasi) ja isoveljellä oli tippa linssissä. Ja sanoie ttä sisko ei saanut kutsua X:n synttäreille että hän voi leikkiä siskon kanssa.

Tällöin vielä luulin että kyseessä on jokin sekaannus että ei yhtä jätetä pois mutta kun asia selvisi, selitin pojalle että hän oli oikeassa että meidän perheessä tuota pidetään kiusaamisena ja sitä äiti ei hyväksy.

ap

Vierailija
48/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lapsi palikita, kun hän kohtaa pettymyksiä?! Eikö tärkeä osa vanhemmuutta on opettaa lapsi sietämään pettymyksiä ja helpoiten tämä tapahtuu tuottamalla niitä lapselleen itse. Tärkeintä ei tietenkään ole pettymysten tuottaminen vaan, että vanhempi auttaa häntä pääsemään pettymyksistä yli, eikä palkitseminen todellaakaan ole hyväksi.

Vierailija
49/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ihmetellään kun lapset ja myöhemmin aikuiset ei kestä pettymyksiä? Vanhempien tehtävänä on auttaa lasta selviämään pettymyksistä ja antaa niihin keinot, jotta pärjää vastaavissa tilanteissa aikuisena. Elämä kun ei ole yhtä synttäreillä käyntiä!

Sinä siis opetat lapsellesi että kiusaaminen ja syrjäyttäminen ovat elämän pettymyksiä ja ne kuuluvat elämään ja kiusaamista pitää vain kestää????

MINÄ EN. Meidän perheessä pettymistä on se että

[b] - isoveli pääsee jonekkin mutta sinä et nyt täälä kertaa pääse [/b]

- nyt et saa kaupasta x asiaa vaikka isoveli saikin koska isoveli tarvitsee sen ja sinä et.

- Isoveli pääsee yksin isoon puistoon sinä pääset sitten kun äitikin tulee yms.

MInä en koskaan ikinä opeta lapselle että kiusaaminen kuuluu elämään ja en voi sietää sinunlaisia jotka näin tekevät.

Toi "isoveli pääsee nyt jonnekkin ja sinä et nyt tälläkertaa pääse" sopii täydellisesti tähän aloitukseen. Isoveli pääsee synttäreille, pikkusisko ei. Eli nyt sitten toimit kasvatustasi vastaan vai?

Vierailija
50/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti on hieman hölmöä, että yksi jää ulkopuolelle, mutta olisi järjetöntä kutsua vieraita siksi, että kun muutkin tulevat. Mielestäni tuossa ihan perustellusti mietitty, ketä kutsutaan ja valitettavasti ei aina voi kutsua kaikkia. Sinänsä pidän äärimmäisen nolona sitä, että menet asiasta vielä naapurille erikseen meuhkaamaan, tyypillistä curlingia :) Lapsesi kyllä kestää pettymyksen, se on normaalia elämää - mikäli sinä osaat suhtautua asiaan aikuismaisesti ja osaat tukea lastasi oikein. Meuhkaamalla ja tekemällä asiasta ison saat todellakin aikaan lapsellesi pahan mielen. Ja on aivan oma syysi jos viet lapsesi juhlien aikaan siihen viereen hiekkalaatikolle yksinään. Jos olisit fiksu ja aikuinen vanhempi niin selittäisit lapselle, että aina kaikki eivät voi saada kutsua, lisäksi voisit selittää miksi näin on. Sen lisäksi voisit selittää sille juhliin lähtevälle lapselle, että on ok lähteä ja hänen tulee nauttia juhlista, hänen tehtävänsä ei ole surra ja kantaa muiden huolia. Sisaruksille tulee erillisiä kutsuja, se on ok ja niin se pitääkin olla. Ja fiksuna vanhempana et varmasti vie lastasi juhlapaikan viereen leikkimään vaan keksitte jotain muuta - ilman mitään marttyyrimeininkiä "äiti nyt järjestää sinulle kun ilkeät naapurit eivät kutsuneet sinua juhliinsa vaikka olisi pitänyt".

Vierailija
51/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on törkeää jättää yksi kutsumatta. Varsinkin kun jakaa kutsuja niin että tälle yhdelle tehdään selväksi että hän on ainut ketä ei kutsuta.

Tämmöisestä toiminnasta seuraa helposti jatkossa kaikenlaista kuppikuntaisuutta pihapiirin lasten keskuudessa.

Minä olenkin viimeaikoina ihmetellyt, että miksi joissakin taloyhtiöissä on pihalla iloinen ilmapiiri ja lapset leikkivät porukalla. Toisissa taas lapset kyräilevät toisiaan pikkuporukoissa.

Tuommoisestahan se kyräily helposti lähtee liikkeelle.

Kyllä se yksi lapsi siellä muiden mukana menisi.

Ja jatkossa kaikilla lapsilla olisi kivempi leikkiä pihalla.

Vierailija
52/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4- vuotiaalle lapselle että sinä et pääse grillikotaan vaikka joka ainut sinun hyvistä ystävistäsi pääsee??

Mitäs kivaa tehdään takapihalla kun grillikota on parin metrin päässä??? Mitäs kivaa tehdään etupihalla kun siellä on kukkapenkki ja auto tie. Taloyhtiön leikkipuistossa ja kodassa on nämä kaverit ja asumme sen verran syrjässä että en vpoi lähteä mihinkään jättäen 6- vuotiasta yksin. J a en luota että naapurin äiti katsoo jokaisen ipanan perään.

ap

Vierailija
53/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme melko lähekkäin syntynyttä lasta enkä voisi edes kuvitella, että kaikki kolme pääsisivät joka ainoa kerta samoihin synttärijuhliin tai että kaikki aina sinne kutsuttaisiin. Eiköhän ap tee tässä ihan kärpäsestä härkäsen!

Anna naapureiden kutsua ketkä he haluavat kutsua, eihän se sinulle kuulu: tämä elämä ei voi aina mennä siten, että sun lapsesi säästetään pettymyksiltä. Sitä paitsi, mulle jäi sellainen kuva, että sinähän ap tässä se eniten pettynyt olet. Lapsi ei varmaan osaisi edes murehtia moista asiaa. Lähde ap vaikka tytön kanssa ostoksille sillä välin kun poikasi on kaverinsa synttäreillä. Et sä voi poikaasi omista kavereistaan eristää omien lapsuudentraumojesi vuoksi.

Miksi et ap selitä "aikuisena" tyttärellesi, että tällä kertaa sua ei vaan kutsuttu ja that's it. Ei lapsillasi ole pakko olla samat kaverit koko elämänsä ajan: parempi vain heidän yksilöllisyytensäkin kannalta että muodostavat omat kaveriporukkansa melko varhaisessa vaiheessa. Ehkäpä ikäkin on yksi merkittävä selittäjä. Sun tyttösi on kuitenkin selkeästi nuorempi ja tuossa iässä se merkkaa aika paljon.

Vierailija
54/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla on oikeus kutsua kenet haluaa ja ei se aina mene niin kuin "aikuinen" sen olisi järkeillyt. esim. oma 7v tyttöni muuttomme jälkeen ystävystyi naapurin samanikäisen tytön kanssa ja leikkivät yhdessä koko kesän. Kuitenkaan tyttöni ei saanut kutsua tämän tytön syntymäpäiville, vaikka olin melko varma että kutsu tulee. No, itse en kuitenkaan tehnyt asiasta sen suurempaa numeroa, eikäse tyttöänikään näyttänyt vaivaavan. Itse hän ei kaverisynttäreitä edes halunnut. Relatkaa vähän vanhemmat, maailmasta tulee kova paikka jos jo vanhemmat pienestä pitäen reagoivat joka asiaan noin vauhkona.

Vierailija
55/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en nyt vaan äitinä voisi jättää _yhtä_ kutsumatta. Kiusaamiselta tuo kalskahtaa.

Vierailija
56/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 5- vuotias kykene loogiseen ajatteluun, lapsen moraalinen ajattelu on melko ehdotonta, äiti on kaiken tietävä auktoriteetti.

Vierailija
57/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasten ap:n kaltaisten hysteeristen vanhempien takia lastenkin elämä monimutkaistuu, kun ei vaan voi hyväksyä että kaikki ei joka kerta mene niinkuin itse haluaa!

Vierailija
58/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tyttöni ei päässyt syntäreille. Mitä sanon hänelle syyksi?

Ei ole kyse iästä, ei ole kyse sukupuolesta, ei ole kyse siitä että ei mahdu, ei ole kyse ystävyydestä koska ovat ystäviä jopa niin hyviä että ovat yökyläilleet meillä, aina on kutsuttu synttäreille.

Mikä on se HYVÄ syy että yksi kaveripiiristä jätetään pois??? MIKÄ?

ap

Vierailija
59/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse iästä, ei ole kyse sukupuolesta, ei ole kyse siitä että ei mahdu, ei ole kyse ystävyydestä koska ovat ystäviä jopa niin hyviä että ovat yökyläilleet meillä, aina on kutsuttu synttäreille.

Mikä on se HYVÄ syy että yksi kaveripiiristä jätetään pois??? MIKÄ?

ap

Mutta nämä täällä meuhkaavat curlingvanhemmat pelkäävät, että niiden pitää alkaa opettaa Nicopettereilleen käytöstapoja. Kuten muiden huomioon ottamista.

Vierailija
60/252 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä et ymmärrä miksi hän ei päässyt. Hän voi käydä kysymässä siltä pojalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi