Tsempatkaa mua säästämään!
Oon yrittänyt, mutta kovin on takkuista hommaa. Olen takuueläkkeellä ja jotain saisin säästöön, jos oikein haluaisin, mutta tökkii. Tsempatkaa mua jotenkin. Varsinaisia neuvoja tai ruokaohjeita yms. en tarvitse, olen aina ollut pienituloinen ja teen itse ruokani, osaan katsoa kilohinnat ja niin edelleen. Mut en saa nyt motivoitua itseäni.
Kommentit (7)
Tee siitä oma salaisuus. Älä puhu kenellekään. Osta kirppikseltä vaikka joku kiva rasia "piirongin laatikkoon" ja ryhdy pistämään pieniä säästöjä/ tuloja/ kirppismyyntejä sinne. Pankissa ei mahd. sodan syttyessä kuitenkaan kannata säilöä kaikkia rahojaan. Tuommoinen oma "kassalipas" on konkreettisempi ilonaihe kuin säästötili.
Vierailija kirjoitti:
Tee siitä oma salaisuus. Älä puhu kenellekään. Osta kirppikseltä vaikka joku kiva rasia "piirongin laatikkoon" ja ryhdy pistämään pieniä säästöjä/ tuloja/ kirppismyyntejä sinne. Pankissa ei mahd. sodan syttyessä kuitenkaan kannata säilöä kaikkia rahojaan. Tuommoinen oma "kassalipas" on konkreettisempi ilonaihe kuin säästötili.
Se sota voi syttyä ensi yönä. Nyt heti kaikki ryyppäämään ja polttamaan loput rahat.
Voi vttu näitä maailmanlopun odottajia.
Kuuntele Dave Ramseyta Youtubesta. Sen opit inspiroi kyllä säästämään.
Automatisoi tai pelillistä säästäminen:
1. Useilla eri pankeilla on mikrosäästämisen palveluja, Laita jokaisesta korttimaksusta haluamasi summa automaattisesti kilahtamaan säästöön säästötilille tai rahastoon.
2. Tasaa aina/päivittäin tai viikottain tilillä oleva summa tasasummaan 100€, 10€ tai 1€ tarkkuuteen. Siirrä tasattava summa erilliselle säästötilille
3. jos käteistä käytät niin laitat kaikki kolikot kolikkopurkkiin jemmaan, tai kaikki 1€ tai 2€ pienemmät
Mua auttaa excelöinti. Teen budjetin ja siinä pitää yrittää pysyä.
Mihin ylimääräiseen sulla menee rahaa, lähdetään siitä?