Törkeyden huippu??? Synttärikutsu asiaa
Naapurin poika 5.v jakoi viikonloppuna kutsuja meidän taloyhtiön pihassa, kaikki muut saivat kutsun paitsi eräs 1- vuotias tyttö ja minun 4- vuotias tyttö (isoveli kuitenkin kutsuttiin).
Sanoin tytölleni että ei se mitään voit pyytää yläpihan tytön (asuu omakotitalossa) meille ja leikkiä hänen kanssaan. Naapurin poika vastasi että mä olen jo kutsunut sen meille.
ELI KAIKKI MUUT PIHAN LEIKKI-IKÄISET LAPSET ON KUTSUTTU paitsi tyttöni. Tämän lisäksi synttärit pidetään grillikatoksessamme ulkona.
Suutuin viikonloppuna niin paljon että kävin naapurin äitin juttusilla, sanoi vain että kun X halusi kutsua vain pojat ja sen takia nämä kaksi tyttöä kun ovat samassa tarhassa!
Sanoin sitten että toisin sanoen kutsuitte kaikki muut pihan lapset paitsi tyttöäni. Äiti vastasi että tällä kertaa nyt sitten näin??? SIIS MITÄ VITTUA LIIKKUU TUOLLAISEN ÄMMÄN PÄÄSSÄ!!!????
Meiltä ei tosiaan mene niihin pippaloihin kumpikaan.
Kommentit (252)
Miten ne lapset osaisivat, kun ei aikuisetkaan ei osaa. Ei mikään ihme, että lapset ovat loppuun palaneita, ennen kuin ovat edes aikuisuuden kynnyksellä.
kai ny herranjestas saa lapsi itse päättää ketä hänen juhliinsa kutsuu! Ei kavereita pakottamalla tehdä... Ja en minäkään omiin mihinlie juhliin kutsu muita kuin ne ketä haluan, enkä myöskään jä miettimään, että tulikohan sille kumminkaimalle ny paha mieli kun en sitä kutsunut. Naapuri ei tarkoita kaveria.
Nyt sakotat omaa lastasi toisen tyhmyydestä. Tämä on sitä oppia elämää varten, joka tähtää aikuisutteen. Nämä lapset tulevat aikoinaan hakemaan samaa koulutuspaikkaa, jonka vain osa saa ja työpaikkaa, jonka vain yksi saa. Pettymysten kohtaaminen on tärkeä osa kehitystä, mielipahan ja pettymysten kanssa on jokaisen opittava elämään... Olisko jo sinunkin aika, eikä rangasta lastasi omasta pettymyksestäsi.
oma poikani kyllä ymmärtää miksi ei synttäreille pääse, juttelimme asiasta ja kerroin että minä pidän tälläistä touhua kiusaamisena ja en hyväksy kiusaamista.
Poika sanoi itsekkin ettei tuntunut kivalta kun sisko alkoi itkemään ja hän voi leikkiä siskon kanssa ettei tämän tarvitse leikkiä yksin. Itse olen ylpeä tästä asiasta ja olen tarhassakin saanut palutetta siitä että poikani on reilu kaveri ja ottaa aina kaikki mukaan leikkiin.
MINÄ EN KASVATA LASTANI PETTYMYKSIIN JA AIKUISUUTEEN siten että hän joutuu vierestä katsomaan kun KAIKKI MUUT pihan ystävät herkuttelevat ja leikkivät parin metrin päässä. Onnea vaan omalle lapsellesi jos sinä niin teet.
Ja tosiaan, oliko tuo poika tyttösi 4-vuotissynttäreillä?
Synttärisankari on ite päättänyt, ketä kutsutaan ja perustellut sen. Joten älä napise!
Meillä on parinkymmenen omakotitalon porukka ja tässä on noin 5-8 vuotiaita poika iso liuta. Sitten on myös oma 5-vuotias tyttöni sekä pari vähän vanhempaa tyttöä. Kesällä naapurin poika juhli 5-vuotissynttäreitä ja kutsun sai kaikki POJAT. Jopa sellaiset, jotka eivät yleensä edes leiki tämän synttärisankarin kanssa. Oli vähän selittelemistä omalle tytölleni, kun kaikki lapset lähtivät yhtäkkiä synttäreille ja hän oli käytännössä ainoa, jota ei oltu kutsuttu. Tyttöni leikkii näiden poikien kanssa, joten oli todella pahoillaan, ettei saanut kutsua, koska on tyttö.
sitten ihmetellään kun lapset ja myöhemmin aikuiset ei kestä pettymyksiä? Vanhempien tehtävänä on auttaa lasta selviämään pettymyksistä ja antaa niihin keinot, jotta pärjää vastaavissa tilanteissa aikuisena. Elämä kun ei ole yhtä synttäreillä käyntiä!
se että kutsutaan kaikki pojat ja oman tarhan tytöt on aika selkeä paketti. Eli ymmärrän hyvin että tähän on päädytty ja että vanhemmille ei välttämättä edes välähtänyt että sinun tyttösi on ainoa joka jäi kutsumatta. Nyt kun he kuitenkin ovat asiasta tietoisia on aika outoa etteivät asialle tee mitään.
Millä asenteella menit sinne naapuriin käymään. Haukuitko pystyyn vai kysyitkö vain että ovatko tietoisia että tyttäresi on ainoa jota ei kutsuttu. Jos lähdit ns. väärällä jalalla liikkeelle (kuten tekstisi antaa ymmärtää) niin en yhtään ihmettele että kävi näin. Jos joku eukko tulis mun ovelle räyhäämään naama punaisena jostain synttärikutsusta niin lentäisi kyllä pihalle koko akka!
kai ny herranjestas saa lapsi itse päättää ketä hänen juhliinsa kutsuu! Ei kavereita pakottamalla tehdä... Ja en minäkään omiin mihinlie juhliin kutsu muita kuin ne ketä haluan, enkä myöskään jä miettimään, että tulikohan sille kumminkaimalle ny paha mieli kun en sitä kutsunut. Naapuri ei tarkoita kaveria.
vai miksi vertaat omia ystäviäsi 5- vuotiaisiin lapsiin?????!!
Ja ihan tiedoksi että joka ainut päivä tämä sama lapsiremmi leikkii yhdessä pihalla, ovat olleet meillä sisällä leikkimässä, kesällä uivat meidän takapihan uima-altaassa ja nyt kun salama kirkkaalta taivaalta YKSI ei mahdukkaan enää leikkiin mukaan!
Miks mä sulle selitän, yhtä tyhmä taidat olla kun naapurin kersa ja hänen äitinsä..
taoyhtön grilliä ei varmaan voi mitenkään varata. Menkää siis koko perhe sinne paistamaan makkaraa samalla kertaa ja kun tyttösi kysyy saako hänkin herkkuja, niin sano että kysyhän xx äidiltä. Kun tyttö kysyy, niin sitten se äiti saa kiemurrella miten haluaa, että joko niitä karkkeja ja herkkuja saa tyttökin tai sitten ei. Kun tulee synttärileikkejä, niin siinähän saa äiti sitten selittää suoraan tytölle, että saako osallistua ja jos ei niin miksi ei voi. Yhteinen piha, yhteinen kota kuitenkin, ei voi teitä blokata poiskaan. Jos tyttö alkaa itkeä ja tivaa sinulta että miksi, niin sanot vaan että et kyllä ymmärrä, kysy xx-äidiltä. Siinä saa kyseinen äiti kohdata menettelynsä seuraukset, tytön pahan mielen ja miettiä tuliko toimineeksi oikein. Jos kyseinen äiti sanoo että pitäisikö teidän emnnä pois kun tytöllä on paha mieli, niin sinä voit sanoa että mistähän se paha mieli nyt sitten tuli ja se pois meneminenkö se tytön mielen parantaa?
Ei näin, ihan oikeasti ei näin.
Ei lapsia saisi pitää minään pelinappuloina! Olisit valmis aiheuttamaan pikkutytölle pahaa mieltä ihan vaan sen takia että se kutsuäippä vähän voisi kiemurrella penkillään? Ei pyhä jysäys!
Ap! Päästä poika synttäreille. Kutsun on kuitenkin saanut, ja olisi epistä pojalle jos ei saisi mennä.
Järjestä tytön kanssa jotain hauskaa tekemistä, jos voitte niin älkää olko kotona laisinkaan niin ei ikkunastakaan sitten näe synttärijuhlia.
Elämä on epäreilua, ja lastenkin tulee tämä oppia. Näytä sun esimerkillä että ei yksi asia maailmaa kaada :)
Miks mä sulle selitän, yhtä tyhmä taidat olla kun naapurin kersa ja hänen äitinsä..
jättää vain yksi kutsumatta. Ja todella ihmeellistä, että tässä ketjussa niin moni ymmärtää asian. Valmentautumista aikuisuuteen my ass.
Nyt sakotat omaa lastasi toisen tyhmyydestä. Tämä on sitä oppia elämää varten, joka tähtää aikuisutteen. Nämä lapset tulevat aikoinaan hakemaan samaa koulutuspaikkaa, jonka vain osa saa ja työpaikkaa, jonka vain yksi saa. Pettymysten kohtaaminen on tärkeä osa kehitystä, mielipahan ja pettymysten kanssa on jokaisen opittava elämään... Olisko jo sinunkin aika, eikä rangasta lastasi omasta pettymyksestäsi.
oma poikani kyllä ymmärtää miksi ei synttäreille pääse, juttelimme asiasta ja kerroin että minä pidän tälläistä touhua kiusaamisena ja en hyväksy kiusaamista. Poika sanoi itsekkin ettei tuntunut kivalta kun sisko alkoi itkemään ja hän voi leikkiä siskon kanssa ettei tämän tarvitse leikkiä yksin. Itse olen ylpeä tästä asiasta ja olen tarhassakin saanut palutetta siitä että poikani on reilu kaveri ja ottaa aina kaikki mukaan leikkiin. MINÄ EN KASVATA LASTANI PETTYMYKSIIN JA AIKUISUUTEEN siten että hän joutuu vierestä katsomaan kun KAIKKI MUUT pihan ystävät herkuttelevat ja leikkivät parin metrin päässä. Onnea vaan omalle lapsellesi jos sinä niin teet.
että tyttösi leikkisi yksin hiekkalaatikoll, kun muut herkuttelee. Eli tietenkin tekisit hänen kanssaan jotain sillä aikaa, ja antaisit ainakin poikasi nauttia juhlista, nyt syyllisyyden kantaa poikasi... sairasta.
synttäreille, jos ne eivät ole lapseni kavereita. Eihän kyseessä ole taloyhtiön lastenbileet vaan lapsen juhlat. Kai jokainen voi kutsua kenet haluaa, ja pojalla (äidillä) oli mielestäni ihan hyvät syyt. Ei kaikkia voi kutsua, ja johonkin se raja on vedettävä.
Et kais sinäkään tunge kutsuille, jonne on kutsuttu vaikka sisaresi, ja joitain tuttaviasi, muttei sinua?
sitä enemmän tyttöäsi kirpaisee se, ettei häntä kutsuttu. Ja pidä vain se kutsuttu poika kotona, istuta oma katkeruutesi häneen, myrkytä hänen kaverisuhteitaan. Kun lapsillasi on seuraavat synttärit, jätätte tietty kutsumatta kaikki ne, jotka kehtasivat osallistua naapurinpojan synttäreille. Muista myös selittää oikein monta kertaa lapsillesi tämä asia.
Ja kyllä törkeyden huippu tässä maailmassa on ihan jossain muualla kuin jonkun 5-vuotiaan synttäreissä.
sitten ihmetellään kun lapset ja myöhemmin aikuiset ei kestä pettymyksiä? Vanhempien tehtävänä on auttaa lasta selviämään pettymyksistä ja antaa niihin keinot, jotta pärjää vastaavissa tilanteissa aikuisena. Elämä kun ei ole yhtä synttäreillä käyntiä!
Sinä siis opetat lapsellesi että kiusaaminen ja syrjäyttäminen ovat elämän pettymyksiä ja ne kuuluvat elämään ja kiusaamista pitää vain kestää????
MINÄ EN. Meidän perheessä pettymistä on se että
- isoveli pääsee jonekkin mutta sinä et nyt täälä kertaa pääse
- nyt et saa kaupasta x asiaa vaikka isoveli saikin koska isoveli tarvitsee sen ja sinä et.
- Isoveli pääsee yksin isoon puistoon sinä pääset sitten kun äitikin tulee yms.
MInä en koskaan ikinä opeta lapselle että kiusaaminen kuuluu elämään ja en voi sietää sinunlaisia jotka näin tekevät.
Kyllä se nyt hyviin tapoihin kuuluu kutsua myös se yksi.