Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako karavaanari jonon

Vierailija
13.08.2011 |

kun mun mies väittää, että se jonossa seuraava eli sen karavaanin takana oleva aiheuttaa sen jonon? Minä oon eri mieltä, kun eihän se voi niin olla!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se kakkosauto missä naiskuski.

Vierailija
2/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se ensimmäinen siinä takana, joka ei mee ohi, mutta ajaa liian lähellä sitä karavaanaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä ajan lähellä karavaanaria? se sen tekee. En mä kauppajonossakaan tee sitä jonoo vaan se siellä kassalla sen tekee.

Vierailija
4/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se toka auto. Sen pitäis ohittaa se karavaanari, mutta jos se ei sitä tee, alkaa jonoa muodostua. Se kun on aina vaikeampaa ohittaa karavaanari+auto, kuin se pelkkä karavaanari.

Toisaalta, mä oon tässä kesällä paljon ajellu, ja huomannu että usein se jonon vetäjä ei olekaan karavaanari vaan joku vaan auto. Jonossa kyllä on niitä karavaanareita, mutta siellä keulassa menee joku mummeli sunnuntaiajelulla.

Vierailija
5/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kassalla jonon ensimmäinen on syyllinen ja tieliikenteessä perässäajaja.

Vierailija
6/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se biisi on mitä mainioin! Karavaanari karavaanari on kaikkien kaveri... ja mikähän on matka-ajan menetys, puoli minuuttia? Suomen tiet ovat täynnä matemaattisesti heikkolahjaisia ajokortin omistajia :)

Vierailija
7/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaisin ohi niin sielä ois jono. En siis tee jonoo.

Vierailija
8/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti vaikka ajaisin ohi niin sielä ois jono. En siis tee jonoo.

jonoa yhtä lailla muodostuisi, jos siitä karavaanarista mentäis heti tilaisuuden tullen ohi.

Vierailija
9/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi autoa ajaa peräkkäin tiellä, se on jono. Jos nopeampi AINA ohittaa hitaamman, ei koskaan voi muodostua jonoa.

Jono muodostuu satunnaisesti, kun tiellä on vastaantulijoita ja nopeampi ei voi ohittaa yksittäistä karavaanaria (joka ei siis ole jono), mutta kun karavaanarin perässä ajaa toinen auto, siihen kolmanneksi tuleva auto joutuu ohittamaan jonon päästäkseen ohi alkuperäisestä karavaanarista.

Suosittelen sinulle harrastukseksi filosofian lukua :)

Vierailija
10/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jätettävä reilu väli siihen karavaanariin. Näin joku muu pääsee takaa helpommin ohi. Tätä ei oikein tajuta.

Ja olen kyllä huomannut, että ne jonon aiheuttajat ovat useimmiten rekkoja ja kuorma-autoja. Niistä kun on niin vaikea päästä ohi verrattuna pienempiin autoihin.

Vierailija
11/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät sen jonon jotka ajavat liian lähellä edellä ajavaa --> nysvärit eivät uskalla ohittaa ja tunkea sinne jonoon.

Minä uskallan ja tungen edelläajavan perään -hänen takanaan on aina, väkisinkin paikka minulle. Turvaväli nääs.

Vierailija
12/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa myös kolarin. Lähtemällä uhkarohkeaan ohitukseen.

Aina ei voi ohittaa turvallisesti, aina ei ole järkeä ohittaa, ja aina kuskin on parempi olla tekemättä ohituksia. Totta tietenkin on, että pitäisi pitää kunnollista turvaväliä, mutta useimmiten ongelmat ovat takanaolevien autojen korvienvälissä, jossa heillä on liian kova kiire.

Vierailija
13/30 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kuskin on parempi olla tekemättä ohituksia.

Vierailija
14/30 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta perässäajaja muodostaa aina kuitenkin sen jonon.

Vierailija
15/30 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tykkää ohittelusta. Oon vaan erimieltä kenen syy on se jono kun ei se aina voi olla mun syy.

Vierailija
16/30 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se on samalla tavalla "jonottaja". Syytön se karavaanari siihen on. :D

Vierailija
17/30 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei yksi auto tee jonoo mun lisäks vaan ne muut autot sielä.

Vierailija
18/30 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ohittanu mutta en tykkää ohittelusta. Oon vaan erimieltä kenen syy on se jono kun ei se aina voi olla mun syy.

Ajat rekkaa tai junaa ja joku päättää tehdä itsemurhan hyppäämällä ajokkisi alle niin, ettet mitenkään ehdi väistää. Ei ole sinun vikasi, mutta silti aiheutit toisen henkilön kuoleman.

Ehkä vähän turhan synkkä vertaus, mutta ymmärtänet pointin. Aiheuttaja ei ole sama kuin syyllinen. Kuten muutkin on jo todenneet, karavaanari ei yksin aiheuta mitään jonoa vaan jono syntyy vasta sen toisesta jäsenestä.

Vierailija
19/30 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei yksi auto tee jonoo mun lisäks vaan ne muut autot sielä.

ohi sieltä perältä, kun karavaanarin perässä tulevat ajavat yhtenä pötkönä lähekkäin. Läheppä semmosta letkaa ohittaan sit.

Vierailija
20/30 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sieltä jonosta ohiteta kun sen jonon on tehnyt se karavaanari. Niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi