Suomalaiset tunnistaa aina ulkomailla!!!!!
Miten voikaan olla mahdollista, että suomalaiset erottaa aina ulkomailla? Varsinkin Tukholmassa käydessä. Heti kun näkee vähänkään ylipainoisen/persjalkaisen tai muuten tätimäisen naisen, niin kun lähemmäksi kävelee, niin arvio paljastuu oikeaksi, kun kuulee heidän puhuvan suomea. Jotenkin liian suuri kontrasti niiden pitkien ja hoikkavartisten ruotsittarien rinnalla nämä lyllertävät suomalaiset tädit kansanpersehiuksineen.
Kommentit (55)
Olen itse asunut Tukholmassa. Olen pitkäsäärinen ja tumma nainen, joka kyllä kääntää katseet paikassa kuin paikassa. Useaan otteeseen kuulin päivittelyä siitä, että en mitenkään voi olla suomalainen kun olen tämännäköinen. Ruotsalaisilla on ainakin hyvin vahva ennakkokäsitys siitä, miltä suometar näyttää.
Käyn usein Kreikassa ja aina minua luullaan sielä jonkin muun maalaiseksi paitsi ei ikinä suomalaiseksi. Ehkä siksi kun olen eloisa ja kielitaitoinen(englanti) olen ruskea silmäinen ja tumma hiuksinen ja pitkä. En siis mikään tappi suomiämmä.
Oletan että te tähän ketjuun vastanneet ja suomalaisia parjanneet olette myös itse suomalaisia? Myöskin ap lienee suomalainen? Miksi siis olet tuollainen kuvailemasi kaltainen?
Ne kaikki muut vaan, mutta et sinä missään nimessä.:D Mahtaa sua sitten aina hävettää kertoa olevasi suomalainen.
Ruotsalaisilla on ainakin hyvin vahva ennakkokäsitys siitä, miltä suometar näyttää.
kun niin monilla suomalaisilla on tapana haukkua oman maalaiset. Vissiin sitten jotenkin huono itsetunto tai jotain.
omannäköisiään.
Kannattaisi kuitenkin yrittää olla ylpeä ominaispiirteistämme vaikkakin ylipaino on asia, josta ei tarvitse olla ylpeä. Olemme usein lyhyitä, mutta sitäkin sitkeämpää kansaa. Ja ilmeisesti myös melko fiksuja, koska suomi on maailman kärkimaita mitattaessa millä tahansa sivistyksestä ja menestyksestä kertovalla mittarilla.
Olen itse asunut Tukholmassa. Olen pitkäsäärinen ja tumma nainen, joka kyllä kääntää katseet paikassa kuin paikassa. Useaan otteeseen kuulin päivittelyä siitä, että en mitenkään voi olla suomalainen kun olen tämännäköinen. Ruotsalaisilla on ainakin hyvin vahva ennakkokäsitys siitä, miltä suometar näyttää.
Mistähän mahtaa johtua? Entäs se, jos vaaleatukkaista ja sinisilmäistä italialaista ei heti uskota italialaiseksi?
Olet varmaan itsekin huomannut, että olet täälläpäin hongankolistaja paikassa kuin paikassa ja keskivertosuomalainen ei ole kovin tumma. Mutta keskivertoihminen maailmassa on.
Terveisin ihana katseita kääntävä vaaleaverikkö suomesta
Suomalaiset erotti kaikista muista siitä, että suomalaisilla oli yksi tai useampi näistä:
- Crocsit
- legginsit
- hihaton t-paita tai toppi (kainalokarvat vaan viuhui!)
- markettireppu
- kananpersetukka
vain ne "hienot" tatuoinnit, joita jokaisella emännällä ja isännällä on. Joku "upea" väkkyrä käsivarressa, ruusu nilkassa ja kiinalainen kirjoitusmerkki niskassa.
saksalaiseksi, englantilaiseksi. Ihan tavallinen suomalainen nainen, punapigmenttiä, hoikka, keskimittainen, ILOINEN.
asun itse ulkomailla (euroopassa kuitenkin), eikä kukaan kertaakaan ole arvannut että olen suomesta. Luulevat mua paikalliseksi, kunnes avaan suuni (aksenttia löytyy sen verran etten paikallisesta sit enään mene) :)
Mulle kyllä ihan sama että näytänkö jonkun silmään suomalaiselta. Suomalainen minä olen kuitenkin, ja tunnen siitä myös ylpeyttä. Ai niin, ja mulla ei ole mitään kananpersetukkaa, vaan tosiaan pitkät tummat hiukset :)
omannäköisiään. Kannattaisi kuitenkin yrittää olla ylpeä ominaispiirteistämme vaikkakin ylipaino on asia, josta ei tarvitse olla ylpeä. Olemme usein lyhyitä, mutta sitäkin sitkeämpää kansaa. Ja ilmeisesti myös melko fiksuja, koska suomi on maailman kärkimaita mitattaessa millä tahansa sivistyksestä ja menestyksestä kertovalla mittarilla.
Fiksu ihminen osaa kirjoittaa Suomi, ei suomi.
Mistähän mahtaa johtua? Entäs se, jos vaaleatukkaista ja sinisilmäistä italialaista ei heti uskota italialaiseksi?
Olet varmaan itsekin huomannut, että olet täälläpäin hongankolistaja paikassa kuin paikassa ja keskivertosuomalainen ei ole kovin tumma. Mutta keskivertoihminen maailmassa on.
Terveisin ihana katseita kääntävä vaaleaverikkö suomesta
Mikä ihmeen myytti tuo oikein on? Kyllä suomalaisella voi aivan hyvin olla tummat hiukset ja ulkonäkö voi silti olla 100% suomalainen. Suomessa on joku kummallinen ennakkokäsitys, että jos on vähänkään pigmenttiä hiuksissa tai tummemmat silmät, on heti vähintään ulkomaalainen.
Fiksu ihminen osaa kirjoittaa Suomi, ei suomi.
että näin keskustelupalstalla ei tarvitse aina kirjoittaa kieliopillisesti täydellistä tekstiä. Riittää että asiasta ymmärtää sen pointin. Eikö?
on paljon tummia, pitkiä ja hoikkia kaunottaria. Suomalaisia hekin.
siellä puhuteltiin aina venäjäksi ja ihmeteltiin sitten kun ei ymmärretty. Kaikki venäläisetkään eivät kulje meikeissä ja korkokengissä, vaan tutun näköisiä tätejäkin löytyy.
Mulla ei ole sellasta,munn tukka on pitkä luonnonkihara ja mua luullaan aina espanjalaiseksi.Bulgariassa mua luultiin venäläiseksi ja otin sen kohteliaisuutena =)
siihen satsataan ja panostetaan.
toisin on jossain pohjosessa (kävin siellä viime viikolla). siellä on ruotsin kansan syvät rivit. On lookki ja katukuva kyllä totaalisesti erilainen kuin Södermalmilla.
Näin kok reissulla vain yhden (1) tyylikkään "tyypillisen ruotsalaisen".
On epäreilua verrata jotain perustätejä ja tukholman citymuotinukkeja. Me landepöndepaukut ollaan valitettavasti tai onneksi aika pöndejä kansallisuudesta riippumatta.
siellä puhuteltiin aina venäjäksi ja ihmeteltiin sitten kun ei ymmärretty. Kaikki venäläisetkään eivät kulje meikeissä ja korkokengissä, vaan tutun näköisiä tätejäkin löytyy.
aika pitkälti ihmisiä puhutellaan aina ko. maan kielellä, jos ei muuta kieltä kuulu tai näytä tosi erilaiselta.
Itseltäni kysytään aina Tukholmassa tietä tai myydään kuntosalijäsenyyksiä tms. (siis todella joka kerta kun siellä käyn :D) ja jos lennän esim. Air Balticin koneella, niin miehelleni puhuvat kyllä englantia, mutta minulle venäjää.. Italiassa taas mieheltäni kysytään tietä :D
jos edes v*tun Suomessa tunnistettaisi suomalaiseksi.
Ulkomailla veikkaavat sentään lähemmäs oikein, tunnistavat pohjoismaalaisuuden yleensä. Koto-Suomessa menee metsään ja pitkälle. Näytän (niinkuin monet pohjoismaalaiset kaikkien muiden paitsi omasta mielestään) hiukan Aasialaiselta. Ei sillä, tappi ja läski olen minäkin.
allekirjoitan tämän. Just mietiskelin, olikohan Gävlessä, ettei ole ruotsalaisista stereotyypeistä tietoakaan.
siihen satsataan ja panostetaan. toisin on jossain pohjosessa (kävin siellä viime viikolla). siellä on ruotsin kansan syvät rivit. On lookki ja katukuva kyllä totaalisesti erilainen kuin Södermalmilla. Näin kok reissulla vain yhden (1) tyylikkään "tyypillisen ruotsalaisen". On epäreilua verrata jotain perustätejä ja tukholman citymuotinukkeja. Me landepöndepaukut ollaan valitettavasti tai onneksi aika pöndejä kansallisuudesta riippumatta.
aika monessa oli respanväkeä haukuttu hartioita kohautteleviksi hymyttömiksi ammattitaidottomiksi tuppisuiksi, ilmeisesti oli suomalaista henkilökuntaa, arvioijat eivät olleet suomalaisia, heidän mielestään torakat jne kuului etelän maiden eksotiikkaan.