Aloittaako kukaan (Porin) juoksukoulua maanantaina 8.8.2011?
Täällä yksi rapakuntoinen 6kg kesällä lihonut päälle 3kymppinen nainen. Koskaan en ole juossut, enkä oikeastaan liiku yhtään:(
Kommentit (194)
vko4 pv1 kuitti Löysä: eiköhän me se juosta...! Löysä: Hyvähyvä. Uusiksi vaan hyppäät kärryyn mukaan:)
Jälkimmäinen siis oli Tonnarille... (aivot nukkuu jo)
Viime viikolla kävin siis 3 kertaa 3,7 kilometrin lenkillä ja jaksoin juosta sen ihan muksematta ja vielä jopa aika vauhdikkaasti! Ekalla kerralla kävelin ekat 400m ja vikat 300m. Kolmannella kerralla aloitin juoksun heti ja kävelin vain sen vikan 300m.
En tiedä millä ilveellä gps on näyttänyt ne edelliset matkat niin pitkinä, kun oon kuvitellut juoksevani yli 3 km aikaisemmin... Tää nyt oikeasti juoksemani 3,7 km on kyllä ollut ihan tosi paljon pidempi matka! Aikaisemmat on siis varmaan olleet noin 1 km vähemmän... Nyt katsoin matkan jälkeenpäin Google Mapsista ja siellä juoksemani matka oli tosiaan sen 3,7 km. Sen juoksuun/loppukävelyyn meni ihan rapiat alle 30 min kolmannella kerralla ja ekalla kerralla joku n. hieman reilu 30 min.
Kunto on noussut kohisten! Oon tosi tosi ylpee itsestäni!
Jee, tätä en jätä kesken, vaikka vähän eri tavalla treenaankin. Ootan jo innolla sitä, kun pääsee kokeilemaan sen 5 km ja sen 10 km matkan!
Mutustelija
Lusmulla on mennyt kokonainen viikko perheen sairastelurumban pyörteissä, eikä loppua näy. Ensin koko porukka kävi läpi perusflunssan, nyt jatketaan kunnon oksu/kurataudilla :/
Kummallista on se, että mielessä on monta kertaa ollut, että pääsisipä jo taas lenkille!
Mulla ei muute ole mitään hajua kuinka lujaa juoksen. Tai pikemminkin kuinka hitaasti.. Hölkkään vain känny kädessä ja katson siitä minuutit. Taidan tilata kuntoplussan tilaajatarjouksen, jossa oli lahjana juoksukelloja.
-lusmu-
Neljäs päivä menossa Nutriletin viiden päivän Quick Start kuuria, 3 kiloa painoa lähtenyt (nesteitä varmastikin). Tämän jälkeen alkaa arkipäivisin vähähiilihydraattinen ruokavalio. Se sopii mulle ja on tehokas. Nyt Nutriletin aikana on aika heikko olo ja pelottaa etten jaksa tuota tämän päivän 2min, 7min, 7min, 1min (vai miten se nyt meni). Mutta pakolla. Yhtään en jätä väliin, paitsi jos henki tai terveys on uhattuna! PERKL!
pelotti tänään lähteä 7min osuuksiin, mutta menivät hyvin kun hitaasti hölköttelin, voimia jäi vielä loppuylämäkeen.
Nyt mulla on usko että saatan jaksaa huomisen 15min! Hitaasti, hitaasti...
mäkin jaksoin väkisin, 4pvollut 800kcal energialla (per päivä). Kyllä nyt saa startti loppua tähän miinus kolmeen kiloonper 4pv. Tästä jatketaan sitten hitaampaa pudotusta, vielä 6kg jäljellä.
Nyt keskityn juoksukouluun, en kituuttamiseen. Tämän illan kun vielä jaksaisi Nutrin tomaattipastalla, niin huomeaamuna saan kunnon aamupalaa (en ällöä pirtelöä!). IHANAA on elämä!
Tonnari, hienoa! Kyllä me jaksetaan se 15 huomenna. Rauhaisaa tahtia vaan...
Mistä päin muuten juoksijat ootte?
Löysä: ensi viikolla sitten kaksi kertaa ja seuraavalla 3. Ja tahti jatkuu!
Tänään kävelin vajaa 5km lenkin. Viikko 4 on done!
Kuukaudessa on alle 2kg lähtenyt painosta. Salainen toive oli tuplat ainakin. Mutta lenkit olleet niin lyhyitä jottei kaloreita ole kulunut tarpeeksi. Normaalipainoisena juokseminen olisi varmasti vaan niin paljon kevyempää!
tein tänään huomisen lenkin eli
kuittaan viikon 4, noudatettuna tarkalleen ja tunnollisesti ja tehoaa!
vko 5, päivä 3 kuitti ja hyvä olo!!!
Hei!
Ensimmäinen vko juoksukoulua on takana ja yksi asia askarruttaa: tarkoitetaanko juoksemisella sitä, että oikeasti yrittää juosta, siis liikkua eteenpäin ihan oikeasti niin kovaa kuin kintuista lähtee vai kelpaako juoksuksi myös surkean hidas hölkkä?
Minusta on ylisanoja kutsua rauhallista hölkkää juoksuksi ja olen oikeasti koittanut juosta (vaatimattomien kykyjeni mukaan) mahdollisimman lujaa kalenteriin merkityt parin minuutin juoksuharjoitukset. Mietin nyt tässä, että revinkö ja kinnaanko turhan takia ja oikeasti tarkoitus on hölkätä rauhallisesti jollain kohtuusykkeellä.
t. ONNANNAA
Kymppi: ihan samanlainen viilaaja olen. Se on ainut tapa millä pysyn tällaisessa mukana ja motivoidun. Olen miettinyt tasan samoja asioita kuin sä!
Eilen olin viikon tauon jälkeen lenkillä. Ja tauon kyllä huomasi! Mahakin oli täynnä viikonlopun kakun- ja karkinjämiä...Ei hyvä!!!
Sentään jotain positiivista: olen saanut uudet vedenpitävät juoksukengät mieheltäni :) :) Ongelma ei siis enää ole märät jalat, vaan miten peittää muu kroppa tuulta, viimaa ja sadetta vastaan?
Miten te pukeudutte tuohon säähän, mikä nytkin ulkona on? Vihmoo vettä ja tuulee.
Löysä
pidin eilisen taukoa ja tänään 9 plus 9. Meni paremmin kun sunnuntaina, mutten silti jaksa uskoa sunnuntain vitoseen kun vauhtini on niin hidas. Taidan ottaa uusiksi tämän viikon.
Itse hölkkään. Olen miettinyt samaa alusta asti, mutta nyt kun mittasin matkaa,niin juoksen noin 8km tunnissa eli vähän hitaammin kuin olisi se tavoite (9km/h). eli en kyllä näe että pitäisi juosta LUJAA. Tuossa oli sitten myöhemmin intervalliharjoittelua eli pieni matka lujaa, pieni matka hiljempaa.
Entä muut??
teen pitkät kävelyosuudet stepperillä leffan äärellä kotonma jos sataa kaatamalla. Juoksut sateella... Laitan sitten coretex takin.
Tällä viikolla eka kertaa motivaatio kadoksissa. Mutta minuuttiakaan en anna periksi. Tähän asti joka minuutti tehty, 5 viikkoa!
tänään 25min (olen vaihdellut vähän päiviä keskenään tällä viikolla) tuntui KAMALALTA! Anteeksi pakko kirota:
PASKANPASKA
Oli niin paha olo ja taukokin oli pakko pitää. Takapakkia mennään vaikka on noudatettu kohta 6 viikkoa. Viime viikolla meni 4km eikä tuntunut näin pahalta. Su pitäis mennä se 5 ja jollen jaksa, tuplaan tämän viikon. En ole tyytyväinen muuten. Juoksukoulu siis kestäisi mun kohdalla 12 viikkoa.
Tonnari: älä vauhdista välitä, teet mahtavan duunin kun juokset 25min. Ja kun juokset 5km, älä tuijota aikaa. Juokset sen 1kk päästä sit jo vähän nopeammin.
Kyllä mäkin ens keväänä muutan nimimerkkini ällöstä "hoikka ja kiintee" :ksi:D
Timmi: hyvä idea ottaa nimeksi se tavoitetila eikä nykyinen ällötila!
Eli vko 6 pv 4 kuitattu ja painoa lähtenyt 4,5kg. BMI=23,43 :/
Vau Missu, onnea!
MÄ kans tein sen mikä tuntui mahdottomalta. Juoksin 5km. Ja ajatella miten 6 viikkoa sitten 2 min oli hirveä urakka!? Aikaa meni nyt 42min.
Fiilikset 5km lenkillä:
1. km: aika kamalaa
2. km: jo paremmin, ihan ok olo, vauhti hidas
3. km: en muista mitään???
4. km: toivoa on ja vauhti vähän kiihtyi
5. km: aika hyvä vauhti! Ja olo mitä upein.
Yhäkään en usko. Jatketaan!!!!!
No niinhän siinä kävi että 50 min kesti mun 5km. Vauhti ei päätä huimaa eikä näky ole kaunis (katsoin bussikatoksen heijastuvasta seinästä :D), mutta MÄ TEIN SEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eka 1,5km oli aika tiukkaa, jalkoihin sattui mutta meni ohi, 3km kilsan kohdalla alkoi tuntumaan hyvältä ja tiesin että homma onnistuu.
Nyt naatitaan :)
Mukavaa sunnuntaita ja tsemppejä juoksenteluihin!
pieleen, kun 10-vuotias seuralaiseni hyytyi kesken matkan=) Juoksin kyllä koko vartin, mutta matkaa ei kertynyt lähimainkaan niin paljon, kuin jos olisin juossut yksin. Mutta kivaa oli=)
Tänään piti juosta 15 min., vaan juoksin vahingossa 20 sekkaa liian vähän. Vähän jäi harmittamaan;) Mutta matkaa kertyi sentään kolmisen+ kilometria, joten ei paha=)
En tiedä, onko juoksu sekoittanut sisäisen tasapainoni, mutta nälkä on kyltymätön ja vatsa kasvaa!!! Mutta tulipahan jätettyä röökinpoltto tonne matkan varrelle ja se jos mikä on tärkeintä!
Tästä on hyvä jatkaa=) Kiitos tsemppaajille!
vko4 pv1 kuitti
Löysä: eiköhän me se juosta...!
Löysä: Hyvähyvä. Uusiksi vaan hyppäät kärryyn mukaan:)