Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ilmoitti aamulla, että nyt lähdetään Linnanmäelle

Vierailija
03.08.2011 |

Katsoin miestä täysin hämmentyneenä ja muistutin, että minulla viimeinen lomaviikko ja aika kampaajalle 11.00, en pääse mukaan. Esikoinen (15v) kysyi, onko pakko, illalla jalkapalloharkat ja eilinen meni myöhään kavereitten kanssa. Keskimmäinen (13v) sanoi, että ei lähde, ei vaan lähde ja sillä selvä. Kuopus 9 v oli ainoa, jota asia kiinnosti.

Ja mitä tekee mies: syyttää minua siitä, että käännän lapset häntä vastaan. Minä kysyin, mahtaako mies edes muistaa, minkä ikäisiä lapsensa ovat ja kuka on kolme vuotta luvannut lapset Linnanmäelle viedä ja kuka lopulta on sen lupauksen toteuttanut. Ja kävisikö edes pienessä mielessä, että esittäisi asiansa lähtemisestä vähän aikaisemmin kuin 15 min ennen lähtöä, voisi yleisömenestys olla toinen.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo pakko kommentoida. Onko AP todellakin aikuinen ihminen? Ihan uskomatonta tekstiä.

En voi kuin sanoa, koitahan edes pikkaisen kehittää itseäsi. Kaikilla, varmasti myös itselläsi olisi helpompaa.

Vierailija
82/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö minun nyt kuopuksen kysymyksestä ymmärtää, että olen tahallani jättänyt tarkistamatta, ottiko aikuinen mies lompakon mukaansa eli siis manipuloinut lapset isää vastaan? ap

Nyt on jo pakko kommentoida. Onko AP todellakin aikuinen ihminen? Ihan uskomatonta tekstiä. En voi kuin sanoa, koitahan edes pikkaisen kehittää itseäsi. Kaikilla, varmasti myös itselläsi olisi helpompaa.

valistettiin, että tahallani käytökselläni manipuloin lapsia isäänsä vastaan. Mitä muuta kuin kiusantekoa on se, että en kysy aikuiselta mieheltä, että onhan tällä rahaa mukana? Pitäisihän minun tajuta, että mies ei voi kaiken spontaaniutensa keskellä sellaista muistaa! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä ihmisiä, joiden mielestä ap on väärässä

Miten voisi olla? Ei perheissä voida mennä aina yhden ehdoilla.

Kyllä minun perheessä mennään minun ehdoilla. Minä olen kuitenkin perheen pää ja muut sen jäseniä. En vähättele muiden osuutta, mutta päänä minä, hitto vie! Päätän asioista.

Tällä systeemillä mennään suurimmissa osissa Suomea. Se on hyvä asia.. En tiedä miten teillä pääkaypynki seudulla tehdään, mutta meillä mennään rehdisti kuten ennen.

Vierailija
84/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan 100km päässä. Eli jossain Hämeenlinnassa esimerkiksi.

Muuten huomauttaisin, että vaikka oletkin Pää, muitakin ruumiinosia tarvitaan eli yhteishenki se on perheessäkin, millä eteenpäin päästään ;)

Vierailija
85/109 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun perheessä mennään minun ehdoilla. Minä olen kuitenkin perheen pää ja muut sen jäseniä. En vähättele muiden osuutta, mutta päänä minä, hitto vie! Päätän asioista.

Tällä systeemillä mennään suurimmissa osissa Suomea. Se on hyvä asia.. En tiedä miten teillä pääkaypynki seudulla tehdään, mutta meillä mennään rehdisti kuten ennen.

Oletko niin kuin kuningas, jolle valtaa tulee luonnostaan syntyperän takia eli siis sinulle siksi, kun olet mies? Ei siis pätevyyttä siihen vaan kunhan nyt vaan satut syntymään asemaasi...

Vai oletko saanut aseman demokratian kautta? Perheesi on äänestänyt siihen hommaan, koska hallitset sen parhaiten.

Vai ehkä saat sääliaseman, kun perhe tajuaa, että et muuhunkaan kykene ja teet vähiten vahinkoa kukkoilemalla...

Eli kun sinä haluat lähteä esim. äitisi luo kyläilemään, vaimosi peruu kampaajaan ja maksaa 50 euron sakon sekä jää odottelemaan uutta aikaa kuukausien päähän, esikoisesi peruu harrastuksensa, keskimmäinen istuu verivanassa pitkän automatkan ja kuopus yrittää miellyttää, kun muuten isi suuttuu. Diktatuuriltahan tuo kuulostaa, ja niin kuin yleensäkin elämässä, diktatuurissa se pätemättömin kukkoilee voimalla. Luuletko, että lapsesi katsovat sinua ihaillen? Uskotko, että he ajattelevat, että tuollainen isä minäkin haluan jonakin päivänä olla?

Vierailija
86/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niin kuin kuningas, jolle valtaa tulee luonnostaan syntyperän takia eli siis sinulle siksi, kun olet mies? Ei siis pätevyyttä siihen vaan kunhan nyt vaan satut syntymään asemaasi...

Vai oletko saanut aseman demokratian kautta? Perheesi on äänestänyt siihen hommaan, koska hallitset sen parhaiten.

Vai ehkä saat sääliaseman, kun perhe tajuaa, että et muuhunkaan kykene ja teet vähiten vahinkoa kukkoilemalla...

Eli kun sinä haluat lähteä esim. äitisi luo kyläilemään, vaimosi peruu kampaajaan ja maksaa 50 euron sakon sekä jää odottelemaan uutta aikaa kuukausien päähän, esikoisesi peruu harrastuksensa, keskimmäinen istuu verivanassa pitkän automatkan ja kuopus yrittää miellyttää, kun muuten isi suuttuu. Diktatuuriltahan tuo kuulostaa, ja niin kuin yleensäkin elämässä, diktatuurissa se pätemättömin kukkoilee voimalla. Luuletko, että lapsesi katsovat sinua ihaillen? Uskotko, että he ajattelevat, että tuollainen isä minäkin haluan jonakin päivänä olla?

Jos ei säännöstöt kiinnosta niin ovi on auki.

Ei täälä diktaattoreita tarvita. Sellaisia diktaattoreita, jotka ovat valmiita uhraamaan perheen kivuuden muutaman viidenkympin parturikampaajan takia. Kyllä minä maksan miehen 500e naiselleni hiustenlaittoon. 50e on naurettava summa perääntyä!

Vierailija
87/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en teidän perhettä paremmin tunne, mut jotenkin vaan aistin tunnelman ja se on katkera...

Sun mies ei varmaan mistään välkyimmästä päästä ole, mut ehkä oisit äitinä voinu hiukan lohduttaa, vaikka päivävalinta meni (tänäkin) vuonna ihan puihin? Ja yrittää motivoida ihan sen 9-vuotiaan takia miestä, että "hei nyt pääset viettää isä-poikapäivää, joten ei tässä peliä menetetty ole!! :D "

Vierailija
88/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei säännöstöt kiinnosta niin ovi on auki.

Ei täälä diktaattoreita tarvita. Sellaisia diktaattoreita, jotka ovat valmiita uhraamaan perheen kivuuden muutaman viidenkympin parturikampaajan takia. Kyllä minä maksan miehen 500e naiselleni hiustenlaittoon. 50e on naurettava summa perääntyä!

Minulta ei saisi edes 5e. Naiset maksakoon omat kampaajansa itse. Eikä sielä kampaajalla niin kauaa mene etteikö kerkisi vielä lintsille lähteä. Eiköhän ap:n isällä ollut mielessä se olut, jota lintsillä vanhemmille tarjoillaan ja vaimo tietenkin ajaa kotiin fiftififti.

T: 11cm mies

Vierailija
89/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi vain yllättää perheen iloisesti ja loputulos on se, että vaimo tulee itkemään palstalle ja lapset ovat vihaisia. Olen samaa mieltä siinä, että mies toimi ajattelemattomasti, muttei sentään mitenkään pahasti tai narsistisesti. Itse olen aina iloinen, kun mies keksii yllätyksiä. Kampaamoajan voi perua ja mennä seuraavana päivänä, eikä väliin jääneet harkat kerran kesässä mitään haittaa. Elämä voi jokus olla spontaania ja ehkä ap:kin on hieman ylireagoinut. Ei mies halunnut olla mikään diktaattori tms, vaan järjesti mukavan yllätyksen, jonka toiset tyrmäsi. Ei tuollaisen jälkeen raivareita kannata vaimonkaan ottaa. Ehkä nuttura liian kireällä tällä pikkuvaimolla.

Vierailija
90/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mahtaa olla kampaajia joille pääsee tuosta vaan, että jos tänään ei huvitakaan niin peruutampa ja menen huomenna. Kertokaa mullekin!

Erittäin hyvin ymmärrän että Ap halunnut pitää varatusta ajasta kiinni, osoittaa aikuisuutta olla hyppimättä joka oikun perään ja kun vika lomaviikko niin tuskin olisi ennen töihinmenoa saanut enää uutta aikaa. Mutta kaikki tämähän on jo täällä moneen kertaan selvitetty. Miten te vielä jaksatte tätä jauhaa. Hankkikaa elämä!

Vierailija
91/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki tämähän on jo täällä moneen kertaan selvitetty. Miten te vielä jaksatte tätä jauhaa. Hankkikaa elämä!

Vierailija
92/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen unohtanut lompakon, joskus mies. Harvoin, mutta näin on tapahtunut. Myös puhelin on saattanut jäädä kotiin. Olemme varmaankin vastuuttomia.

AP, ymmärrän miksi koet noin, mutta sinun kirjoituksistasi kuuluu sellainen, jaa, tuossa se taas mokaa ja minä en -sävy. Se on rasittavaa olla sellaisen ihmisen seurassa. Taidat olla kypsänä koko liittoonne. Sanoisit sen suoraan eikä noin, noh, vittuilevaan sävyyn. Jos olen väärässä, niin pahoittelen.

Vierailija
93/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö minun nyt kuopuksen kysymyksestä ymmärtää, että olen tahallani jättänyt tarkistamatta, ottiko aikuinen mies lompakon mukaansa eli siis manipuloinut lapset isää vastaan? ap

Nyt on jo pakko kommentoida. Onko AP todellakin aikuinen ihminen? Ihan uskomatonta tekstiä. En voi kuin sanoa, koitahan edes pikkaisen kehittää itseäsi. Kaikilla, varmasti myös itselläsi olisi helpompaa.

tuo oli nimittäin ironiaa niille, jotka tässä ketjussa syyttivät ap:tä siitä, että hän on manipuloinut lapsensa isäänsä vastaan.

Hyvä kommentti se oli ap:ltä.

Vierailija
94/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen unohtanut lompakon, joskus mies. Harvoin, mutta näin on tapahtunut. Myös puhelin on saattanut jäädä kotiin. Olemme varmaankin vastuuttomia. AP, ymmärrän miksi koet noin, mutta sinun kirjoituksistasi kuuluu sellainen, jaa, tuossa se taas mokaa ja minä en -sävy. Se on rasittavaa olla sellaisen ihmisen seurassa. Taidat olla kypsänä koko liittoonne. Sanoisit sen suoraan eikä noin, noh, vittuilevaan sävyyn. Jos olen väärässä, niin pahoittelen.

Lues nyt koko ketju.

Moni kommentoija - sinä tuossa muiden mukana - on haukkunut todella ikävästi ap:tä pitkin ketjua, eikä ole siten ollenkaan ihmeteltävää, että ap:n sävy on ketjun mittaan kiristynyt ja käynyt ironiseksi.

Ota huomioon, että hän oli jo alkaapäälle kiukkuinen ja tuli tänne hakemaan empatiaa ja lohtua. Turha oli toivo, palstan korppikotkat kävivät kiinni taas ja "lukivat rivien välistä" niin, että koko episodi kävi ap:n syyksi. "Ihme ämmä, että ei nyt koko perheen menoja perunut, kun mies oli spontaani!"

Jos siinä ei vähän ironia ala jo kukkia, niin ei ole edes ihminen.

Pahoittele perkele rauhassa ja vedä vittu päähäsi.

(palstan empatiakyvyttömiin ämmiin totaalikyllästynyt sivullinen)

Vierailija
95/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen unohtanut lompakon, joskus mies. Harvoin, mutta näin on tapahtunut. Myös puhelin on saattanut jäädä kotiin. Olemme varmaankin vastuuttomia. AP, ymmärrän miksi koet noin, mutta sinun kirjoituksistasi kuuluu sellainen, jaa, tuossa se taas mokaa ja minä en -sävy. Se on rasittavaa olla sellaisen ihmisen seurassa. Taidat olla kypsänä koko liittoonne. Sanoisit sen suoraan eikä noin, noh, vittuilevaan sävyyn. Jos olen väärässä, niin pahoittelen.

Lues nyt koko ketju.

Moni kommentoija - sinä tuossa muiden mukana - on haukkunut todella ikävästi ap:tä pitkin ketjua, eikä ole siten ollenkaan ihmeteltävää, että ap:n sävy on ketjun mittaan kiristynyt ja käynyt ironiseksi.

Ota huomioon, että hän oli jo alkaapäälle kiukkuinen ja tuli tänne hakemaan empatiaa ja lohtua. Turha oli toivo, palstan korppikotkat kävivät kiinni taas ja "lukivat rivien välistä" niin, että koko episodi kävi ap:n syyksi. "Ihme ämmä, että ei nyt koko perheen menoja perunut, kun mies oli spontaani!"

Jos siinä ei vähän ironia ala jo kukkia, niin ei ole edes ihminen.

Pahoittele perkele rauhassa ja vedä vittu päähäsi.

(palstan empatiakyvyttömiin ämmiin totaalikyllästynyt sivullinen)

Itse olin alusta alkaen ap:n kanssa samaa mieltä. Olen pari viestiä laittanutkin kannustukseksi. Kun nyt itse elän sellaisen ihmisen kanssa, joka valittaa ihan kaikesta kun sille päälle sattuu niin ap taisi siihen sitten kolahtaa. Ja vaikka nimettömänä tässä kaikki palstaillaan niin ei kukaan nimettömänä eikä päin naamaa noin ole mulle sanonut. Aplodit siitä kai sitten.

Ja edelleen, ap:n tyyli ilmaista itseään häiritsee siksi, että hän ei mainitse itsestään yhtään vikaa. Ei yksipuolisia tarinoita voi koskaan lopulta ottaa todesta. Jos minä sanon kaverille, että ukko on ärsyttävä, niin tasan tarkkaan sanon, että minussakin on vikaa. Jos ei itsessään vikaa näe, niin vaikea olla pelkästään valittajan puolella.

Ja btw, en ole empatiakyvytön. Sitä minulla riittää välillä ihan liikaakin. Joten jos et tulisi minun näytölle minua analysoimaan vain sen takia, että täällä ihmiset haastavat riitaa.

Vierailija
96/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lues nyt koko ketju. Moni kommentoija - sinä tuossa muiden mukana - on haukkunut todella ikävästi ap:tä pitkin ketjua, eikä ole siten ollenkaan ihmeteltävää, että ap:n sävy on ketjun mittaan kiristynyt ja käynyt ironiseksi. Ota huomioon, että hän oli jo alkaapäälle kiukkuinen ja tuli tänne hakemaan empatiaa ja lohtua. Turha oli toivo, palstan korppikotkat kävivät kiinni taas ja "lukivat rivien välistä" niin, että koko episodi kävi ap:n syyksi. "Ihme ämmä, että ei nyt koko perheen menoja perunut, kun mies oli spontaani!" Jos siinä ei vähän ironia ala jo kukkia, niin ei ole edes ihminen. Pahoittele perkele rauhassa ja vedä vittu päähäsi. (palstan empatiakyvyttömiin ämmiin totaalikyllästynyt sivullinen)

Itse olin alusta alkaen ap:n kanssa samaa mieltä. Olen pari viestiä laittanutkin kannustukseksi. Kun nyt itse elän sellaisen ihmisen kanssa, joka valittaa ihan kaikesta kun sille päälle sattuu niin ap taisi siihen sitten kolahtaa. Ja vaikka nimettömänä tässä kaikki palstaillaan niin ei kukaan nimettömänä eikä päin naamaa noin ole mulle sanonut. Aplodit siitä kai sitten. Ja edelleen, ap:n tyyli ilmaista itseään häiritsee siksi, että hän ei mainitse itsestään yhtään vikaa. Ei yksipuolisia tarinoita voi koskaan lopulta ottaa todesta. Jos minä sanon kaverille, että ukko on ärsyttävä, niin tasan tarkkaan sanon, että minussakin on vikaa. Jos ei itsessään vikaa näe, niin vaikea olla pelkästään valittajan puolella. Ja btw, en ole empatiakyvytön. Sitä minulla riittää välillä ihan liikaakin. Joten jos et tulisi minun näytölle minua analysoimaan vain sen takia, että täällä ihmiset haastavat riitaa.

joten turha itkeä, että sinulle sanotaan rumasti, kun itse sanot ensin rumasti. Aivan sama, vältätkö itse kirosanoja, ilkeä voi olla vaikka puhuisi kaunosanoin ja runomitassa.

Vierailija
97/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin pääsee kampaajalle silloin kun haluaa ja voi perua, jos ei pääse. Itse olen jopa unohtanut yhden kampaaja-ajan, eikä siitä perään soiteltu, että tuleppas maksamaan! :)

Vierailija
98/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mahtaa olla kampaajia joille pääsee tuosta vaan, että jos tänään ei huvitakaan niin peruutampa ja menen huomenna. Kertokaa mullekin!

http://www.verkkovaraukset.fi/index.php?id=5&category=1

Sieltä vain valitsemaan, itse en ole kampaajalle koskaan päivää kauemmin odottanut saati varannut aikaa. Peruuntumisesta nyt menee jokin 50% varausmaksu, mutta tuskin se maailmaa kaataa. Harmi, että iloinen päivä päättyikin tuollaiseen suuttumukseen ja katkeruuteen. Yksi ihminen ei riitaan riitä, eli taitaa syy olla sekä vaimossa että miehessä. Tähän on vaikea kommentoida totuudenmukaisesti, sillä nyt on tarinasta vain toista osapuolta kuultu. Miehen kertoma voisi olla ihan erilainen olematta kuitenkaan väärässä.

Vierailija
99/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lues nyt koko ketju. Moni kommentoija - sinä tuossa muiden mukana - on haukkunut todella ikävästi ap:tä pitkin ketjua, eikä ole siten ollenkaan ihmeteltävää, että ap:n sävy on ketjun mittaan kiristynyt ja käynyt ironiseksi. Ota huomioon, että hän oli jo alkaapäälle kiukkuinen ja tuli tänne hakemaan empatiaa ja lohtua. Turha oli toivo, palstan korppikotkat kävivät kiinni taas ja "lukivat rivien välistä" niin, että koko episodi kävi ap:n syyksi. "Ihme ämmä, että ei nyt koko perheen menoja perunut, kun mies oli spontaani!" Jos siinä ei vähän ironia ala jo kukkia, niin ei ole edes ihminen. Pahoittele perkele rauhassa ja vedä vittu päähäsi. (palstan empatiakyvyttömiin ämmiin totaalikyllästynyt sivullinen)

Itse olin alusta alkaen ap:n kanssa samaa mieltä. Olen pari viestiä laittanutkin kannustukseksi. Kun nyt itse elän sellaisen ihmisen kanssa, joka valittaa ihan kaikesta kun sille päälle sattuu niin ap taisi siihen sitten kolahtaa. Ja vaikka nimettömänä tässä kaikki palstaillaan niin ei kukaan nimettömänä eikä päin naamaa noin ole mulle sanonut. Aplodit siitä kai sitten. Ja edelleen, ap:n tyyli ilmaista itseään häiritsee siksi, että hän ei mainitse itsestään yhtään vikaa. Ei yksipuolisia tarinoita voi koskaan lopulta ottaa todesta. Jos minä sanon kaverille, että ukko on ärsyttävä, niin tasan tarkkaan sanon, että minussakin on vikaa. Jos ei itsessään vikaa näe, niin vaikea olla pelkästään valittajan puolella. Ja btw, en ole empatiakyvytön. Sitä minulla riittää välillä ihan liikaakin. Joten jos et tulisi minun näytölle minua analysoimaan vain sen takia, että täällä ihmiset haastavat riitaa.

joten turha itkeä, että sinulle sanotaan rumasti, kun itse sanot ensin rumasti. Aivan sama, vältätkö itse kirosanoja, ilkeä voi olla vaikka puhuisi kaunosanoin ja runomitassa.

Mitä yritin sanoa, kai, oli se, että minä sain lopulta sen käsityksen, että ap on täysin kyllästynyt miehensä käytökseen. Ja kun esikoinenkin on jo 15 hän on katsonut miehensä käytöstä jo pitkään. Eli kyseessä ei ole enää pelkästä päivän huvipuistoretkestä vaan siitä, ettei enää jaksa. Mutta jos kukaan minkäänlaista objektiivista kantaa asiaan haluaa, niin silloin täytyisi omaakin tekemistä selvittää. En minäkään tuollaisen miehen kanssa näillä tiedoilla haluaisi olla. Mutta joku taisi ehdottaa eroa ym. Emme tiedä millainen mies on muuten isänä, elättäjänä, rakastajana, seuramiehenä tai missä roolissa tahansa.

Olen oikeasti pahoillani että kirjoitin tuon kommentin tuohon sävyyn. Kun lukaisin sen uudestaan, niin kyllä sen voi ilkäksikin tulkita. Ainoa puolustukseni on se, että kannustin ap:ta monella viestillä mutta hänen sävynsä ei muuttunut. Siitä tulkitsin että hän haluaa olla oikeassa tai uhri tai jotain.

Vierailija
100/109 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa vaan itse empaattisia vastauksia vaikka loppupäivän ja piehtaroi itsetyytyväisyydessäsi.

Minäkin olen kurkkuani myöten täynnä sitä, että tällä palstalla jokaisen ketjun aloittavan kimppuun käydään ja keksitään ihan mitä hyvänsä päätelmiä ja vaikuttimia, että saadaan asiat vyörytettyä ap: n niskoille. Samalla ihmettelen, oletteko te tosielämässä todella noin joustavia, että peruutatte aina sovitut menot ja "porhallatte" 100 km/suunta autolla perässä, kuten se eräskin idioottimainen besserwisser ja Joustava, Hyvä Ihminen ehdotti.

Nyt riittää tämä teidän lynkkausmieliala. Taidan ottaa vastaiskuagendan, että ilmestyn joka saakelin ketjuun pätemään, nokkimaan ja lyttäämään teitä hatusta vedetyillä päätelmilläni persoonallisuudestanne, avioliitostanne ja erityisesti siitä, millaisia hirviöitä te niitä ihania miehiänne (joita ette ansaitse) kohtaan olette.

Kymmenen vuotta olen täällä vieraillut ja aina te vaan jaksatte samalla rumalla koulukiusausmentaliteetilla käydä porukalla yhden kimppuun samalla kun korostatte sitä yli-inhimillistä joustavuuttanne ja paremmuuttanne. Hävetkää, vaikka tuskin osaatte sitäkään.